Alles over de 1 serie (part I)
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
klopt rico maar een gtt wordt het nooit daar is ie veel te duur voor. Deze verhalen las ik vroeger ook al met een m3 dus dat zal altijd zo blijven.
Karel
Nee nog steeds geen kenteken. Blijkt dat de 135i nog niet bekend is bij RDW. Stomme is bmw nederland heeft wel al 2 op kenteken.
Dit hadden we toen ook met de 130i weet je nog rico.
Karel
Nee nog steeds geen kenteken. Blijkt dat de 135i nog niet bekend is bij RDW. Stomme is bmw nederland heeft wel al 2 op kenteken.
Dit hadden we toen ook met de 130i weet je nog rico.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Kan je ook decadent noemen. Af en toe kleine sprintjes trekken kan hartstikke leuk zijn als je dat op een sportieve manier met elkaar doet.Rico v Velzen schreef: Stomtoevallig reed er vanochtend voor me de snelweg op een 997 Carrera.. vrij nieuwe.. geen gesjees of gerace tegen mekaar.. Met een M3 hoef je je niet te bewijzen tegen over een Porsche en met een Porsche niet tegen over een M3.
Ik vind het iig leuk om af en toe door te trekken en als ik dat samen met een 997 kan des te beter

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt Andre, inderdaad vreemd. rare toestanden weer..
Ruben natuurlijk is het leuk om eens tegen iets anders een sprintje te trekken. Maar het gaat om de insteek.. Als ik weer refereer aan het verhaal wat boven staat..
Waar mensen in "goedkope/kleine" snelle auto's van profiteren is altijd het verassings effect. Kleine "snelle" auto's hebben bijna nooit de uitstraling van heel snel te zijn. Dus rekend iemand in een Porsche danwel andere snelle wagen daar niet op.. Het verassingseffect scheelt vaak een aantal seconden en flink wat meters weglopen..
Een supercar rijder reageert gewoon te laat.. waarom ? omdat hij nergens op rekende. De kleine snelle wagen is weg en bijna niet meer in te halen.. en een 135i al helemaal niet..
tot zover is er ook niks aan de hand want dat is best leuk.. om dat mee te maken als kleine snelle rijder..
Maar nu komt het ... de verhalen die je dan gaat krijgen op het internet.. natuurlijk is dat leuk om te schrijven.. maar opmerkingen van die Porsche rijder eet zijn stuur op, hij werd helemaal gek.. ik ben god ik ben de snelste..De Porsche ruilt morgen zijn auto in.. etc.
Het interesseert die Porsche rijder geen zier dat een 135i wat sneller is. Netzo goed dat het mij geen zier zou intereseren dat een een Subaru GTT met chips en turbo's sneller is dan een e46 M3.
Een auto koop je niet om er de snelste mee te zijn op de snelweg.. je koopt hem om zijn rijeigenschappen, zijn motor, wegligging, uitstraling en imago.
Wat ik alleen hoop, is dat er straks niet alleen maar van dit soort verhalen op het internet komen te staan op de internationale fora. Dan krijgt de 135i een imago waar je niet zo blij mee moet wezen. Een streetboyrace car voor de tuningssjonnies... (verder no offence naar mensen die zich bezig houden met tuning)
Ruben natuurlijk is het leuk om eens tegen iets anders een sprintje te trekken. Maar het gaat om de insteek.. Als ik weer refereer aan het verhaal wat boven staat..
Waar mensen in "goedkope/kleine" snelle auto's van profiteren is altijd het verassings effect. Kleine "snelle" auto's hebben bijna nooit de uitstraling van heel snel te zijn. Dus rekend iemand in een Porsche danwel andere snelle wagen daar niet op.. Het verassingseffect scheelt vaak een aantal seconden en flink wat meters weglopen..
Een supercar rijder reageert gewoon te laat.. waarom ? omdat hij nergens op rekende. De kleine snelle wagen is weg en bijna niet meer in te halen.. en een 135i al helemaal niet..
tot zover is er ook niks aan de hand want dat is best leuk.. om dat mee te maken als kleine snelle rijder..
Maar nu komt het ... de verhalen die je dan gaat krijgen op het internet.. natuurlijk is dat leuk om te schrijven.. maar opmerkingen van die Porsche rijder eet zijn stuur op, hij werd helemaal gek.. ik ben god ik ben de snelste..De Porsche ruilt morgen zijn auto in.. etc.
Het interesseert die Porsche rijder geen zier dat een 135i wat sneller is. Netzo goed dat het mij geen zier zou intereseren dat een een Subaru GTT met chips en turbo's sneller is dan een e46 M3.
Een auto koop je niet om er de snelste mee te zijn op de snelweg.. je koopt hem om zijn rijeigenschappen, zijn motor, wegligging, uitstraling en imago.
Wat ik alleen hoop, is dat er straks niet alleen maar van dit soort verhalen op het internet komen te staan op de internationale fora. Dan krijgt de 135i een imago waar je niet zo blij mee moet wezen. Een streetboyrace car voor de tuningssjonnies... (verder no offence naar mensen die zich bezig houden met tuning)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik heb nog nooit aan de CBR meegedaan, velen hiero wel, en waarom dan wel? LOL
Ik reed een tijdje terug een 996 Carrera2 eruit (voorol boven 200 legde ie 't af) en een nieuwe Audi S5 zelfde verhaal. Een M3 E46 zal waarsch hetzelfde lot ten deel vallen, misschien, zou ik hier dat ook melden.
De eerste 2 heb ik hier ook verteld. Is leuk vind ik. Als ik te kakken wordt gezet(Nieuwe Jag XKR 420pk, die minder uitliep dan ik dacht tot ver boven de 200, en Harry B's Viper die imho ook niet enorm uitliep) zeg ik 't ook. Laat mij(ons) zien wat een dijk van 'n motor die.35i standaard is en niet dat ik niet liever een Carrera/S5/Viper/XKR oid zou willen(eigenlijk niet, maar da's wat anders, S5 maybe)
8)
Oh ja liever een volle 135i dan een kale 335i E92.
Ik reed een tijdje terug een 996 Carrera2 eruit (voorol boven 200 legde ie 't af) en een nieuwe Audi S5 zelfde verhaal. Een M3 E46 zal waarsch hetzelfde lot ten deel vallen, misschien, zou ik hier dat ook melden.

De eerste 2 heb ik hier ook verteld. Is leuk vind ik. Als ik te kakken wordt gezet(Nieuwe Jag XKR 420pk, die minder uitliep dan ik dacht tot ver boven de 200, en Harry B's Viper die imho ook niet enorm uitliep) zeg ik 't ook. Laat mij(ons) zien wat een dijk van 'n motor die.35i standaard is en niet dat ik niet liever een Carrera/S5/Viper/XKR oid zou willen(eigenlijk niet, maar da's wat anders, S5 maybe)
8)
Oh ja liever een volle 135i dan een kale 335i E92.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Ik begrijp je punt. Inderdaad heb je altijd nog het verrassingselement en nog meer met een 1-serie.Rico v Velzen schreef: Wat ik alleen hoop, is dat er straks niet alleen maar van dit soort verhalen op het internet komen te staan op de internationale fora. Dan krijgt de 135i een imago waar je niet zo blij mee moet wezen. Een streetboyrace car voor de tuningssjonnies... (verder no offence naar mensen die zich bezig houden met tuning)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Omdat je het dan van te voren met elkaar afspreekt. Het vergelijken is leuk, maar dan niet gaan roepen dat je met je "knaken"bak een Lambo kan bijhouden, in de trand wat is mijn knakenbak zo goed.. gelukkig gebeurt dit ook niet op DF.Robin schreef:Ik heb nog nooit aan de CBR meegedaan, velen hiero wel, en waarom dan wel? LOL
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Dat vergelijk op video tussen de 335i en de E46 M3 komt er toch nooit. Dat zou de 'sterke verhalen machinerie' helemaal in de soep laten lopen
Wel een leerzaam, educatief en auto-informatief vergelijk zou tussen de getunede 135i van Ferdinand en de van een kortere eindoverbrenging voorziene 135i van Andre kunnen plaatsvinden. Ben persoonlijk heel erg benieuwd wat zo'n verschillende benadering van het fenomeen tuning gaat opleveren. Wel op video en in dit theater natuurlijk.

Wel een leerzaam, educatief en auto-informatief vergelijk zou tussen de getunede 135i van Ferdinand en de van een kortere eindoverbrenging voorziene 135i van Andre kunnen plaatsvinden. Ben persoonlijk heel erg benieuwd wat zo'n verschillende benadering van het fenomeen tuning gaat opleveren. Wel op video en in dit theater natuurlijk.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Eeerlijk is eerlijk; ik heb idd liever een 6 in lijn dan een V8...................maar ja, wat voor keus heb je?Andre schreef:ja ja ja.
Koop jij nou maar dat slagschip.
Zag laatst een mooie quote staan.
Liever 6 harde knallen dan 8 zachte plofjes.
Ik heb ook liever een NA dan een T of TT
Ook >8K RPM
Dan wordt de spoeling dun helaas.............................net als met het gewicht, we worden ermee geconfronteerd, of we willen of niet..............
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Welke sterke verhalen? Als in dat de 335i sneller is? Ik kijk altijd op deze site voor vergelijkingen: www.zeperfs.com. Het is maar net hoe je naar de cijfers kijkt. http://www.zeperfs.com/duel1488-108.htm . Met tuning is het afgelopen voor de E46. En met 135i wordt het nog closer 8) http://www.zeperfs.com/duel108-1718.htmHielke schreef:Dat vergelijk op video tussen de 335i en de E46 M3 komt er toch nooit. Dat zou de 'sterke verhalen machinerie' helemaal in de soep laten lopen![]()
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
een E46 M3 zal altijd de snelste zijn, zeker die met rood interieur....
Dit klopt zolang ik de mijne heb 8)
hahahaha, ik vind deze topics best grappig.
Komt BMW nog met een speciale versie van de 1 uit? (zij het coupé of ...?)
Of zal de 135i het topmodel blijven?
Vind het bijvoorbeeld een goed teken dat ze eindelijk met een goeie rem uitkomen, maar dat ze dat dan doen op een 135 ipv een nieuwe M3 lijkt me toch de indruk te geven dat ze misschien van de M reeks afwillen of niet?

Dit klopt zolang ik de mijne heb 8)
hahahaha, ik vind deze topics best grappig.
Komt BMW nog met een speciale versie van de 1 uit? (zij het coupé of ...?)
Of zal de 135i het topmodel blijven?
Vind het bijvoorbeeld een goed teken dat ze eindelijk met een goeie rem uitkomen, maar dat ze dat dan doen op een 135 ipv een nieuwe M3 lijkt me toch de indruk te geven dat ze misschien van de M reeks afwillen of niet?
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ook speciaal voor Rico, proefondervondelijk(LOL wat een woord) met de Z4 M nog in 't achterhoofd die:
-100 keer beter klinkt dan de 335i
-in geen 100 jaar sneller is dan mijn 335i.
http://nl.youtube.com/watch?v=y4lWTg2GZck

http://nl.youtube.com/watch?v=Rw6GwOjtX ... re=related
er zijn ook filmpjes te vinden dat een E46 M3 een tikkie sneller is(@Rico)natuurlijk, maar ze zijn even snel irl, en een 135i die als slet is behandeld van BMW NL is niet een goed ingereden 335i..misschien.Ik vond de 135i niet superbijzonder qua motor, wel qua weggedrag....
Het ging mij erom dat 'juliie'proefondervondelijkheid mij net zoveel zegt als de andere filmpjes op internet.
Zoiets als zwart wit bekeken: Een 265pk 130i houdt dus WEL een 135 306pk bij(42pk verschil), maar een 135i wordt min of meer zoekgereden ofzo door een E46 M3(37pk verschil), dus in dit verhalengedoe wint de E46 M3 áltijd'en is de 135i áltijd de verliezer....LOL.
ZO werkt 't dus niet, maak dat maar anderen wijs.
(tering wat een beschermende factor voor de 1er/135i ben ik toch. 8) )
-100 keer beter klinkt dan de 335i
-in geen 100 jaar sneller is dan mijn 335i.
http://nl.youtube.com/watch?v=y4lWTg2GZck


http://nl.youtube.com/watch?v=Rw6GwOjtX ... re=related
er zijn ook filmpjes te vinden dat een E46 M3 een tikkie sneller is(@Rico)natuurlijk, maar ze zijn even snel irl, en een 135i die als slet is behandeld van BMW NL is niet een goed ingereden 335i..misschien.Ik vond de 135i niet superbijzonder qua motor, wel qua weggedrag....
Het ging mij erom dat 'juliie'proefondervondelijkheid mij net zoveel zegt als de andere filmpjes op internet.

Zoiets als zwart wit bekeken: Een 265pk 130i houdt dus WEL een 135 306pk bij(42pk verschil), maar een 135i wordt min of meer zoekgereden ofzo door een E46 M3(37pk verschil), dus in dit verhalengedoe wint de E46 M3 áltijd'en is de 135i áltijd de verliezer....LOL.
ZO werkt 't dus niet, maak dat maar anderen wijs.

(tering wat een beschermende factor voor de 1er/135i ben ik toch. 8) )
Laatst gewijzigd door Robin op 04 jan 2008, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten