Alles over de 1 serie (part I)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Ha Nandor, het moet mij ff van het hart. Misschien ook omdat ik kardinaal ben, maar wat een heerlijke, volstrekt smerige foto van de Bay-Watch meneer alias De kit, prijkt daar links, vlak onder je naam.Nandor schreef:M3 dit M3 dat.
Er is maar 1 echte M3 en dat is de E30. De Michel editie is helemaal gewoon uber.
E36, 46 zijn beide marketing en rijden gewoon 95% hetzelfde. De E92/90 zijn gewoon kleinere versies van de E60 M5 en hetzelfde als de E39 M5.
Denk dat een 320IS een topper is, te weinig vermogen maar verder super. 120D heerlijk, 135I moet wel super zijn met dat blok. BMW maakt voor mij niets momenteel. Een 135 zal er het dichtst bij zitten.
Veel vermogen+ weinig gewicht is alles wat ik wil, BMW kan daar gewoon niet aan voldoen op de 1 serie na.
Overigens hoor ik nooit meer wat over de nieuwe M3. Toch een hype?
N.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ha leuk die lijst met performance spulletjes, beetje ala John Cooper works stuff voor de Mini. Jammer als dit zou betekenen dat en "echte" Tii niet door zal gaan. Dan is het niet anders dan dat de opvolger van de e46 M3 een 135i met Tii spulletjes gaat worden.
Paar dingetjes vond ik wel erg gaaf, zoals die stoelen, velgen etc.
Paar dingetjes vond ik wel erg gaaf, zoals die stoelen, velgen etc.
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Helemaal eens met de post van Dennis (Op het gebied van het gewicht e.d.).
Natuurlijk is een M3 zwaar en misschien minder sportief dan een E30 M3, maar dat is het doel niet van die auto.
Andre heeft ooit de discussie over gewicht gestart en inmiddels loopt een groot deel van DF weer in de pas....................... Elke overtollige kilo is klote.
Natuurlijk, allemaal waar maar bijna niemand (lees op DF zeer waarschijnlijk niemand) gebruikt een auto zoals Andre dat doet. Maar wel iedereen maakt zich zorgen over iedere overtollige kg. Ik durf de stelling aan dat de helft niet eens het verschil voelt tussen een M3 met 1300kg en eentje met 1600kg.
Natuurlijk ook weer een stelling die gebaseerd is op gevoel, maar dat is de discussie over gewicht ook. Bijna iedereen baseert zijn mening op een opiniepijler, in dit geval Andre, en volgen dan als trouwe grijze muizen deze mening.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik de discussie bij iedere auto over het gewicht een beetje zat wordt. Van Andre kan ik het me voorstellen, maar een groot deel van DF (inclusief ikzelf) is veel beter af met een auto die zwaarder is. Deze auto bezit namelijk veel hedendaagse gadgets en luxe, waar we allemaal niet vies van zijn.
En als jullie dan toch zo met het gewicht bezig zijn, begin dan bij jezelf. Goed voornemen voor het nieuwe jaar, een paar kg kwijt dan kan de autofabrikant deze er weer voor jullie bij doen
Natuurlijk is een M3 zwaar en misschien minder sportief dan een E30 M3, maar dat is het doel niet van die auto.
Andre heeft ooit de discussie over gewicht gestart en inmiddels loopt een groot deel van DF weer in de pas....................... Elke overtollige kilo is klote.
Natuurlijk, allemaal waar maar bijna niemand (lees op DF zeer waarschijnlijk niemand) gebruikt een auto zoals Andre dat doet. Maar wel iedereen maakt zich zorgen over iedere overtollige kg. Ik durf de stelling aan dat de helft niet eens het verschil voelt tussen een M3 met 1300kg en eentje met 1600kg.
Natuurlijk ook weer een stelling die gebaseerd is op gevoel, maar dat is de discussie over gewicht ook. Bijna iedereen baseert zijn mening op een opiniepijler, in dit geval Andre, en volgen dan als trouwe grijze muizen deze mening.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik de discussie bij iedere auto over het gewicht een beetje zat wordt. Van Andre kan ik het me voorstellen, maar een groot deel van DF (inclusief ikzelf) is veel beter af met een auto die zwaarder is. Deze auto bezit namelijk veel hedendaagse gadgets en luxe, waar we allemaal niet vies van zijn.
En als jullie dan toch zo met het gewicht bezig zijn, begin dan bij jezelf. Goed voornemen voor het nieuwe jaar, een paar kg kwijt dan kan de autofabrikant deze er weer voor jullie bij doen

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Oke, leuk man! Wordt weer een prima racejaar dusAndre schreef:Rij volgend jaar supersport 1 samen met dijkstra in e46 m3 gtr En ga met vd bos samen rijden in 1 serie met 6 cil in supersport 2 en winter kampioenschap met sybren in e90 v8. Zondag zandvoort.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kijk over het gewicht van de e92 M3 heb ik zelf qua rijden (nog) geen mening.k33z schreef:Helemaal eens met de post van Dennis (Op het gebied van het gewicht e.d.).
Natuurlijk is een M3 zwaar en misschien minder sportief dan een E30 M3, maar dat is het doel niet van die auto.
Andre heeft ooit de discussie over gewicht gestart en inmiddels loopt een groot deel van DF weer in de pas....................... Elke overtollige kilo is klote.
Natuurlijk, allemaal waar maar bijna niemand (lees op DF zeer waarschijnlijk niemand) gebruikt een auto zoals Andre dat doet. Maar wel iedereen maakt zich zorgen over iedere overtollige kg. Ik durf de stelling aan dat de helft niet eens het verschil voelt tussen een M3 met 1300kg en eentje met 1600kg.
Natuurlijk ook weer een stelling die gebaseerd is op gevoel, maar dat is de discussie over gewicht ook. Bijna iedereen baseert zijn mening op een opiniepijler, in dit geval Andre, en volgen dan als trouwe grijze muizen deze mening.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik de discussie bij iedere auto over het gewicht een beetje zat wordt. Van Andre kan ik het me voorstellen, maar een groot deel van DF (inclusief ikzelf) is veel beter af met een auto die zwaarder is. Deze auto bezit namelijk veel hedendaagse gadgets en luxe, waar we allemaal niet vies van zijn.
En als jullie dan toch zo met het gewicht bezig zijn, begin dan bij jezelf. Goed voornemen voor het nieuwe jaar, een paar kg kwijt dan kan de autofabrikant deze er weer voor jullie bij doen
Maar het verschil tussen 1300 kilo en 1600 kilo voel je maar al te goed, daar hoef je helemaal geen Andre de Vries voor te heten. stap in een 120d en daarna in een e46 M3, dan schrik je gewoon van het extra gewicht in de M3.
Zelfs een relatief klein verschil tussen bv een mini cooper S en een 130i is goed voelbaar. Massa verloochend zich niet. De kunst is om massa te verbloemen. BMW beheerst die kunst als geen ander. BMW lukt het om een zware auto 100 tot 150 kilo lichter aan te laten voelen... Neem nou weer Andre die koopt toch maar mooi een "zware" 135i, 1460 kilo RDW.. Een M3 die hij ook te zwaar vond tov een 120d (indertijd) is slechts 10 kilo zwaarder..Toch voelt de 135i gevoelsmatig 100 kilo lichter (mag ook 90 of 120 kilo zijn) dan een e46 M3. En dat komt door het onderstel en de tweaks die BMW toepast.. Op deze manier weten ze ook een e92 M3 ,lichter aan te laten voelen dan een e46 M3 (heb ik van horen zeggen) Dat heet technische voorruitgang.
Alleen is er wel sprake van een vreemde ontwikkeling.. eerst worden de auto's zwaarder vanwege allerlei toepassingen en daarna proberen ze hem lichter aan te laten voelen. Dat is netzo iets als je weegschaal afstemmen op min 20 kilo en als je er op gaat staan ben je mooi 20 kilo afgevallen. Deze ontwikkeling is ook echt noodzakelijk om een zware kleine auto, niet als een zware grote auto aan te laten voelen.
Veel beter af zijn met een zwaardere auto, vanwege alle luxe en gadgets.. tja dat is spreken voor jezelf.. ik wil al die gewichtsverhogende gadgets niet eens. Luxe is wel een standaard.. maar een 135i is niks luxer uitgevoerd dan een e46 M3/330ci toch netzo zwaar.. luxe hoeft een auto niet perse zwaarder te maken.
Verder is er ook sprake van een soort van psychologische grens.. die ligt bij mij rond de 1500 kilo (rdw) Auto's die zwaarder zijn hoef ik gewoon niet. Al die massa moet wel verplaatst worden. het hangt niet van de laatste 50 kilo af, maar elke keer maar weer je normering op moeten schuiven

-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Ik ben het helemaal met je eens Rico, maar ook jij moet toch inzien dat het hier op DF wel een Sonja Bakker festijn aan het worden is?
Gaat alleen nog over gewicht. Met die technische vooruitgang kan je inderdaad gewicht verbloemen en daarom kan een E92 M3 misschien wel lichtvoetiger aanvoelen dan een E46 M3.
Ik zeg nergens dat ik niet liever een lichte auto wil, want gewicht voel je altijd. Je moet alleen een stelling neerzetten om de lezers eens na te laten denken over hun copycat postgedrag.
DF is op dit moment voor mij een van de grootste grijze muizen communities die je maar kan bedenken. Het lijkt wel of iedereen die hier binnenkomt gelijk door de brainwash machine gaat en in de pas loopt met alle andere kg fetisjisten.
Gaat alleen nog over gewicht. Met die technische vooruitgang kan je inderdaad gewicht verbloemen en daarom kan een E92 M3 misschien wel lichtvoetiger aanvoelen dan een E46 M3.
Ik zeg nergens dat ik niet liever een lichte auto wil, want gewicht voel je altijd. Je moet alleen een stelling neerzetten om de lezers eens na te laten denken over hun copycat postgedrag.
DF is op dit moment voor mij een van de grootste grijze muizen communities die je maar kan bedenken. Het lijkt wel of iedereen die hier binnenkomt gelijk door de brainwash machine gaat en in de pas loopt met alle andere kg fetisjisten.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
@k33z; ik onderschrijf je mening volledig. Ik vind dit topic inmiddels ook al behoorlijk uit de kluiten gewassen en ik begrijp langzamerhand de discussie ook niet meer. Eenzelfde soort discussie kun je ook voeren over de oorsponkelijke GTi (110pk) en de nu beschikbare R32 (250pk).
Hoort in dit zelfde rijtje ook niet thuis de discussie over al de "overbodige" electronica op de nieuwe snelle auto's? Tenslotte zitten hier over het algemeen toch wel coureurs (
) die het verschil merken in gewicht, dus ook niet gehinderd willen worden met de hulpvaardige electronische techniek die tegenwoordig ook standaard zit op de auto's. Gewoon de pure auto dus.
Hee.... kom ik plots tot een geweldig idee. En dan blijf ik even bij de BMW adepten.... koop een oude 2002 tii of een 2002 turbo. Relatief veel vermogen, achterwiel aandrijving, weinig gewichtg en geen electronica. De pure auto dus voor Driving-fun.
Zo'n auto kopen en restaureren, hou je nog dik geld over in je poket t.o.v. een 135i of M3.
Hoort in dit zelfde rijtje ook niet thuis de discussie over al de "overbodige" electronica op de nieuwe snelle auto's? Tenslotte zitten hier over het algemeen toch wel coureurs (

Hee.... kom ik plots tot een geweldig idee. En dan blijf ik even bij de BMW adepten.... koop een oude 2002 tii of een 2002 turbo. Relatief veel vermogen, achterwiel aandrijving, weinig gewichtg en geen electronica. De pure auto dus voor Driving-fun.
Zo'n auto kopen en restaureren, hou je nog dik geld over in je poket t.o.v. een 135i of M3.
Laatst gewijzigd door Harrie op 03 jan 2008, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Denk even de houten planken weg (is natuurlijk veel te zwaar om dan nog plezier te hebben met deze auto) en dan is dit misschien wel de perfecte auto voor DF!
[img:480:360]http://web.mit.edu/bilal/www/car.JPG[/img]
[img:480:360]http://web.mit.edu/bilal/www/car.JPG[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kees de Discussie over het gewicht word inderdaad soms (te vaak) uit zijn verband getrokken, mee eens..Hoewel ik het "meeloop" gebeuren in absolute best vind meevallen..
Maar je kunt je ook gewoon op de feiten concentreren.. en kilo's zijn feiten..
Een voorbeeld in 1997 kocht ik een nieuwe Audi A3 1.6 dit was mijn eerste "luxe" auto. Iedereen vond de Mk1 Audi A3 een luxe auto, en zelfs tot op vandaag de dag dus meer dan 10 jaar later hoeft een MK1 Audi A3 zich niet te schamen tegen over de huidige generatie auto's betreffende luxe beleving. soms kijk ik nog wel eens naar binnen als ik ergens 1 geparkeerd zie staan goh.. mooi ding nog steeds..Nergens doet de auto goedkoop aan en de afgwerkte materialen zijn gevoelsmatig erg robuust..
Maar nu de grap, die A3 woog, let wel, voorzien van airbags en, electrische ramen.. en nette goodies slecht 1045 kilo RDW gewicht.
Nu hebben we het vandaag de dag over middenklassers die 1400 tot 1500 kilo wegen, auto's die niks groter zijn, gevoelsmatig niks luxer, wel wat beter rijden uiteraard, want ontwikkelingen staan ook niet stil, maar weer niet zozeer veel beter presteren.
En waarom niet ? Omdat door het stijgende gewicht, ook hogere vermogens nodig zijn om het gewicht te compenseren in de presatiecurve. Eigenlijk is dit omgekeerde voorruitgang die je helaas noodgedwongen moet accepteren als auto consument. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook eens moet zijn met die ontwikkelingen.
Zelfs Andre moet die ontwikkeling accepteren.. Want ook voor hem als courreur is er geen alternatief meer.
Maar je kunt je ook gewoon op de feiten concentreren.. en kilo's zijn feiten..
Een voorbeeld in 1997 kocht ik een nieuwe Audi A3 1.6 dit was mijn eerste "luxe" auto. Iedereen vond de Mk1 Audi A3 een luxe auto, en zelfs tot op vandaag de dag dus meer dan 10 jaar later hoeft een MK1 Audi A3 zich niet te schamen tegen over de huidige generatie auto's betreffende luxe beleving. soms kijk ik nog wel eens naar binnen als ik ergens 1 geparkeerd zie staan goh.. mooi ding nog steeds..Nergens doet de auto goedkoop aan en de afgwerkte materialen zijn gevoelsmatig erg robuust..
Maar nu de grap, die A3 woog, let wel, voorzien van airbags en, electrische ramen.. en nette goodies slecht 1045 kilo RDW gewicht.
Nu hebben we het vandaag de dag over middenklassers die 1400 tot 1500 kilo wegen, auto's die niks groter zijn, gevoelsmatig niks luxer, wel wat beter rijden uiteraard, want ontwikkelingen staan ook niet stil, maar weer niet zozeer veel beter presteren.
En waarom niet ? Omdat door het stijgende gewicht, ook hogere vermogens nodig zijn om het gewicht te compenseren in de presatiecurve. Eigenlijk is dit omgekeerde voorruitgang die je helaas noodgedwongen moet accepteren als auto consument. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook eens moet zijn met die ontwikkelingen.
Zelfs Andre moet die ontwikkeling accepteren.. Want ook voor hem als courreur is er geen alternatief meer.
- Kazimir
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
- Locatie: van Hertogen tot Bosch
Harrie schreef:....
Hee.... kom ik plots tot een geweldig idee. En dan blijf ik even bij de BMW adepten.... koop een oude 2002 tii of een 2002 turbo. Relatief veel vermogen, achterwiel aandrijving, weinig gewichtg en geen electronica. De pure auto dus voor Driving-fun.
Zo'n auto kopen en restaureren, hou je nog dik geld over in je poket t.o.v. een 135i of M3.
En dat is wat ik zondag ga doen


Ik zeur niet over gewicht want ik zou maar al te graag een 1 serie hebben voor elke dag, zodra het lease dadelijk kan, doe ik dat ook.
Echter voor het spelen.. wil ik die luxe helemaal niet, enige wat me tegenstaat is veiligheid.. en ik weet nou niet of een kooi in een 2002 het verneuken van het orgineel is ?

Ik lees dit topic verder met veel plezier, die 1 met V8 die André liet zien is echt gaaf!

-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Helemaal mee eens Rico, al is het wel wat overdreven 
A3 toen 1050, GTI nu 1300.
Natuurlijk nogsteeds 250kg stijging, maar toch rijdt de GTI stukker beter en sportiever dan de A3 (ook de S3) van toen.
Dit is te verklaren, zoals je eerder al deed, door nieuwe technieken. Dat auto's zwaarder worden heeft te maken met allerlei eisen (veiligheid e.d.) maar ook door kostenbesparingen van de fabrikanten.
Dit gaat in de toekomst niet veranderen, dus auto's zullen zeker niet lichter gaan worden.
Hiermee wil ik zeggen dat de discussie hier wel op zijn plaats is, maar veel te vaak gevoerd wordt. Als er een nieuwe auto uitkomt kijkt DF niet eerst naar al het goede, dikke motor, etc etc maar naar het gewicht. Het gewicht is de bepalende factor geworden hier op DF. Dat is mijns inziens ZWAAR overdreven.
De 135i werd ook afgezeken toen er bekend werd dat hij ging wegen wat hij doet en nu gaat het hoge noorden in een 135i rijden en dan is het geaccepteerd.
Zoals met alles is het in het begin wennen, maar dan leer je ermee leven. Zelfde met de benzineprijzen, 1 jaar geleden was iedereen hoogst verbaasd dat het €1,50 per liter was en nu hoor je niemand er meer over.
Dit zou je ook zeggen met de gewichtsdiscussie, maar deze blijft bij iedere auto weer terugkomen. Je weet van tevoren dat een nieuw model zwaar zal zijn. Als je daar als DFer niet aan wilt, koop dan een oud model of een gespecialiseerde auto als een lotus.
Dit zijn ook feiten en als we deze feiten nu eens in ons opnemen en ons hierbij neerleggen, dan hoeft niet ieder draadje te gaan over die paar extra kilo's.

A3 toen 1050, GTI nu 1300.
Natuurlijk nogsteeds 250kg stijging, maar toch rijdt de GTI stukker beter en sportiever dan de A3 (ook de S3) van toen.
Dit is te verklaren, zoals je eerder al deed, door nieuwe technieken. Dat auto's zwaarder worden heeft te maken met allerlei eisen (veiligheid e.d.) maar ook door kostenbesparingen van de fabrikanten.
Dit gaat in de toekomst niet veranderen, dus auto's zullen zeker niet lichter gaan worden.
Hiermee wil ik zeggen dat de discussie hier wel op zijn plaats is, maar veel te vaak gevoerd wordt. Als er een nieuwe auto uitkomt kijkt DF niet eerst naar al het goede, dikke motor, etc etc maar naar het gewicht. Het gewicht is de bepalende factor geworden hier op DF. Dat is mijns inziens ZWAAR overdreven.
De 135i werd ook afgezeken toen er bekend werd dat hij ging wegen wat hij doet en nu gaat het hoge noorden in een 135i rijden en dan is het geaccepteerd.
Zoals met alles is het in het begin wennen, maar dan leer je ermee leven. Zelfde met de benzineprijzen, 1 jaar geleden was iedereen hoogst verbaasd dat het €1,50 per liter was en nu hoor je niemand er meer over.
Dit zou je ook zeggen met de gewichtsdiscussie, maar deze blijft bij iedere auto weer terugkomen. Je weet van tevoren dat een nieuw model zwaar zal zijn. Als je daar als DFer niet aan wilt, koop dan een oud model of een gespecialiseerde auto als een lotus.
Dit zijn ook feiten en als we deze feiten nu eens in ons opnemen en ons hierbij neerleggen, dan hoeft niet ieder draadje te gaan over die paar extra kilo's.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kees ik denk dat er op een gegeven moment wel een kentering zal plaatsvinden in de toekomst. Want gezien alle heissa omtrend de C02 toestanden zullen fabrikanten gedwongen worden om toch terug te stappen naar lichtere auto's, zware auto's gaan straks nog meer dan nu "gestraft" worden. De prijzen zullen extra hoog worden. De consument zal die straf vertaald in een hogere prijs niet meer zomaar accepteren. Vanochtend las ik in de krant dat de best verkopende auto's in 2007 de peugeot 207 en de Opel Corsa waren. Van oudsher waren dat toch altijd de VW golf en Opel Astra, maar die zijn door de "groter groei" trend en dus meer gewicht ook alleen maar duurder geworden. Massa fabrikanten voelen dat wel in de portomonee hoor. Doorbreken ze zelf niet die trend dan worden ze slachtoffer van hun eigen technische voorruitgang.k33z schreef: Dit gaat in de toekomst niet veranderen, dus auto's zullen zeker niet lichter gaan worden.
De 135i werd ook afgezeken toen er bekend werd dat hij ging wegen wat hij doet en nu gaat het hoge noorden in een 135i rijden en dan is het geaccepteerd.
.
Er zijn fabrikanten die al bewust die kant opgaan zoals bv Mazda met de 2, eindigde geloof ik 2e tijdens de auto van het jaar verkiezing, lichter dan zijn voorganger. Als Mazda dat kan realiseren waarom dan niet een Duitse massa fabrikant ? Het is niet alleen een kwestie van kunnen maar vooral van willen.. Zolang de klant niet zeurt over een toegenome gewicht en daarmee hogere kosten, waarom je er da ndruk om maken als fabrikant ? 200 kilo zwaarder betekend OOK meer winst over die 200 kilo meer materiaal.. maar de grens word straks bereikt als de consument de zwaardere auto laat staan, en helemaal omdat het word ingegeven door extra hoge belastingen vanwege het brakke millieubeleid.
Betreffende het accepteren van het gewicht, van de 135i.. tot nu toe hebben 2 mensen het geaccepteerd door er een te kopen, Ferdinand en Andre.. Ik denk dat de rest zich er minder druk om maakt. Ikzelf ook niet hoor.. ik vind het gewicht van de 135i acceptabel omdat die onder mijn psycholgsiche grens zit van 1500 RDW gewicht.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik denk dat ik een E90 (geen E92 want ben ik niet weg van) M3 beter vind(rijden) ook al is ie 200kg zwaarder dan de 135i, maar hem niet 'wil', omdat:
-dat kloteding in NL vanaf feb 08 107.000 euro gaat kosten en niet 66.000 euro zoals in Dld(laat staan USA)
-je er klasse 1000 alarm en volgsystemen op moet hebben.
-je een CO2 crimieel bent met zo'n ding in dit land, lijkt 't wel...
Was de E90 M3 gewoon 66k kaal en 72k beetje aangekleed met geen overheidsgezeik en verzekeringstechnische shit, had IK nooit over een 135i nagedacht denk ik.
We denken bijna allemaal in de prijs waar we winkelen, niet de massa(ja sommigen denken iets teveel mee met Andre's terechte gewichtfetisch als semipro coureur of hoe je 't noemen wilt) Een 135i rijdt fijn, tikje strakker dan de 335i, maar niet de wereld(ja dat lsd...)
Ik zou aan een 135i denken vanwege de speelbaarheid, maar zit (nu) eenmaal met de binnenruimte.
Massa heb ik nooit een probleem van gemaakt, alhoewel ik laatst eens in een demo 525d touring reed, DAT vonnik WEL een fokking boot, sorry...
Liever lichtere auto's, maar aan een Donkervoort heb je dagelijks geen zier.
Dan maar een compromis:135/335i ofzo. Maar graag een E90 M3 als ie wat 'voordeliger'was, natuurlijk! 8)
-dat kloteding in NL vanaf feb 08 107.000 euro gaat kosten en niet 66.000 euro zoals in Dld(laat staan USA)
-je er klasse 1000 alarm en volgsystemen op moet hebben.
-je een CO2 crimieel bent met zo'n ding in dit land, lijkt 't wel...
Was de E90 M3 gewoon 66k kaal en 72k beetje aangekleed met geen overheidsgezeik en verzekeringstechnische shit, had IK nooit over een 135i nagedacht denk ik.
We denken bijna allemaal in de prijs waar we winkelen, niet de massa(ja sommigen denken iets teveel mee met Andre's terechte gewichtfetisch als semipro coureur of hoe je 't noemen wilt) Een 135i rijdt fijn, tikje strakker dan de 335i, maar niet de wereld(ja dat lsd...)
Ik zou aan een 135i denken vanwege de speelbaarheid, maar zit (nu) eenmaal met de binnenruimte.

Massa heb ik nooit een probleem van gemaakt, alhoewel ik laatst eens in een demo 525d touring reed, DAT vonnik WEL een fokking boot, sorry...
Liever lichtere auto's, maar aan een Donkervoort heb je dagelijks geen zier.
Dan maar een compromis:135/335i ofzo. Maar graag een E90 M3 als ie wat 'voordeliger'was, natuurlijk! 8)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Leuk stukje over verschil X35i en M3 V8
ja ook nog een beetje pech voor de TT
http://www.evo.co.uk/carreviews/evolong ... eries.html
ja ook nog een beetje pech voor de TT
http://www.evo.co.uk/carreviews/evolong ... eries.html
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Ach Arthur, je weet toch dat VAG Non-DF is hier. BMW is wat de klok tikt hier.Arthur schreef:Was gewoon een serieuze opmerking hoor...Andre schreef:ja allemaal aan de vag.![]()
Ach, laat ook maar.
Overigens kan ik me niet druk maken over gewichten, scherpte etc etc. De nieuwe M3 is een plaatje, juweel van een motor, comfortabel, luxe en sportief. Alles wat ik in een dagelijkse auto zoek. 135i (wat ik ook een pareltje vind) mag misschien wel wat scherper zijn dan de M3, maar heeft niet de looks, power, presence etc van een M3.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Hallo Leute, schreib hier mal für Euch meine bisherigen Erfahrungen mit meinem 135i auf.
Bilder usw. findet Ihr ja unter dem bekannten Thread als ich ihn erhalten hatte.
Also die ersten 1.500 km bin ich ziemlich vorsichtig gefahren und nie über 4.000 Touren.
Mittlerweile nutzte ich fast das volle Potenzial des Wagens, sofern es die Witterungsbedingungen zulassen.
Zuerst möchte ich sagen, dass ich sehr zufrieden mit dem Wagen bin, zuerst hatte ich mir sorgen wegen der
Verarbeitung gemacht, da ich von Audi sehr verwöhnt war, aber ich muss sagen, die Verarbeitung ist absolut
top einwandfrei, nichts knarrt alles wunderbar. Weiterhin sehr positiv ist der Sound des Wagen, wow,
nach drücken des Startknopfes startet der Motor und bollert fast wie ein kleiner V8 vor sich hin, sehr schön.
Bei normaler Fahrweise hält sich der Sound zurück, aber wehe man drückt auf Gaspedal, dann brüllt er ordentlich los
und so einige Leuten drehen sich um und gucken was denn da angefahren kommt. Die Innenraumgeräusche sind bis
Tempo 160 völlig in Ordnung, darüber hinaus wird es doch ein wenig laut im Innenraum, aber es ist auszuhalten.
Nun zu den Fahrleistungen, hier kann ich alle begeisterten Zeitungs- und Fernsehreportagen zu diesem Wagen nur beipflichten,
der Wagen geht wie eine Kanone. Wenn man z.Bsp. schön im 2. Gang bei 40 km/h vor sich hinfährt und dann das Gaspedal durchdrückt
wow, es drückt einen echt in die Sitzlehnen, der Vortrieb ist brutal. Auch beim Spurt aus dem Stand heraus geht er super ab,
ideale Straßenbedingungen vorausgesetzt natürlich, bei Nässe drehen die Räder schnell durch und man muss behutsam gas geben.
Was mir auch aufgefallen ist, es will wirklich fast jeder mit mir um die "Wette" fahren.
Den ein oder anderen Ampelspurt habe ich schon hinter mir (selbstverständlich im Rahmen der gesetzlichen Vorschriften).
Neulich einen aktuellen S3, anfangs fuhr er extra neben mir an die Ampel und gab immer Gasstöße und schaute zu mir rüber,
ich dachte er würde gleich davonfliegen, aber dem war bei weitem nicht so, er hatte keine Chance und reihte sich dann brav hinter mir ein.
beim Golf R32 war es ähnlich. Auf einer 2 spurigen Autobahnauffahrt fuhr neulich ein Porsche 911 (997er S) neben mich und wollte noch an mir vorbei, keine Chance für Ihn vorbeizukommen, er blieb gleich auf und mußte wieder hinter mich, ich konnte sehen wir er auf sein Lenkrad einschlug
dann brauste der jenseits der 250 an mir vorbei, naja, war dann noch gut für sein Ego.
Auf der Autobahn geht der Wagen super, man ist spielend leicht auf 250 km/h und hat in jeder Lage genug Leistung, sehr schön so.
Kleine Nachteile die mir bisher aufgefallen sind: Die Anschnall-Gurte sind viel zu weit hinten, man muss sich halb verbiegen um sich anzuschnallen.
Auch die Fensterheber-Schalter sind zu weit hinten, man muss die Hand sehr weit nach hinten tun.
Die Getränkehalter in der Mittelkonsole sind leider direkt hinter dem Schalthebel, wenn hier ein Becher oder Flasche drin steckt, kommt man nicht mehr richtig an die Schaltung ran.
Alles in Allem ein sehr schönes Auto und ich kann hier dem Artikel der neulich groß in der Autobild war nur beipflichten. 135i gegen 911 Porsche, Halber Preis, gleiche Fahrleistung (und siehe Testdaten Autobild, sogar bessere Beschleunigung von 0-200 usw für den 135i)
Bilder usw. findet Ihr ja unter dem bekannten Thread als ich ihn erhalten hatte.
Also die ersten 1.500 km bin ich ziemlich vorsichtig gefahren und nie über 4.000 Touren.
Mittlerweile nutzte ich fast das volle Potenzial des Wagens, sofern es die Witterungsbedingungen zulassen.
Zuerst möchte ich sagen, dass ich sehr zufrieden mit dem Wagen bin, zuerst hatte ich mir sorgen wegen der
Verarbeitung gemacht, da ich von Audi sehr verwöhnt war, aber ich muss sagen, die Verarbeitung ist absolut
top einwandfrei, nichts knarrt alles wunderbar. Weiterhin sehr positiv ist der Sound des Wagen, wow,
nach drücken des Startknopfes startet der Motor und bollert fast wie ein kleiner V8 vor sich hin, sehr schön.
Bei normaler Fahrweise hält sich der Sound zurück, aber wehe man drückt auf Gaspedal, dann brüllt er ordentlich los
und so einige Leuten drehen sich um und gucken was denn da angefahren kommt. Die Innenraumgeräusche sind bis
Tempo 160 völlig in Ordnung, darüber hinaus wird es doch ein wenig laut im Innenraum, aber es ist auszuhalten.
Nun zu den Fahrleistungen, hier kann ich alle begeisterten Zeitungs- und Fernsehreportagen zu diesem Wagen nur beipflichten,
der Wagen geht wie eine Kanone. Wenn man z.Bsp. schön im 2. Gang bei 40 km/h vor sich hinfährt und dann das Gaspedal durchdrückt
wow, es drückt einen echt in die Sitzlehnen, der Vortrieb ist brutal. Auch beim Spurt aus dem Stand heraus geht er super ab,
ideale Straßenbedingungen vorausgesetzt natürlich, bei Nässe drehen die Räder schnell durch und man muss behutsam gas geben.
Was mir auch aufgefallen ist, es will wirklich fast jeder mit mir um die "Wette" fahren.
Den ein oder anderen Ampelspurt habe ich schon hinter mir (selbstverständlich im Rahmen der gesetzlichen Vorschriften).
Neulich einen aktuellen S3, anfangs fuhr er extra neben mir an die Ampel und gab immer Gasstöße und schaute zu mir rüber,
ich dachte er würde gleich davonfliegen, aber dem war bei weitem nicht so, er hatte keine Chance und reihte sich dann brav hinter mir ein.
beim Golf R32 war es ähnlich. Auf einer 2 spurigen Autobahnauffahrt fuhr neulich ein Porsche 911 (997er S) neben mich und wollte noch an mir vorbei, keine Chance für Ihn vorbeizukommen, er blieb gleich auf und mußte wieder hinter mich, ich konnte sehen wir er auf sein Lenkrad einschlug

Auf der Autobahn geht der Wagen super, man ist spielend leicht auf 250 km/h und hat in jeder Lage genug Leistung, sehr schön so.
Kleine Nachteile die mir bisher aufgefallen sind: Die Anschnall-Gurte sind viel zu weit hinten, man muss sich halb verbiegen um sich anzuschnallen.
Auch die Fensterheber-Schalter sind zu weit hinten, man muss die Hand sehr weit nach hinten tun.
Die Getränkehalter in der Mittelkonsole sind leider direkt hinter dem Schalthebel, wenn hier ein Becher oder Flasche drin steckt, kommt man nicht mehr richtig an die Schaltung ran.
Alles in Allem ein sehr schönes Auto und ich kann hier dem Artikel der neulich groß in der Autobild war nur beipflichten. 135i gegen 911 Porsche, Halber Preis, gleiche Fahrleistung (und siehe Testdaten Autobild, sogar bessere Beschleunigung von 0-200 usw für den 135i)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Leuk he mensen, die discussies over gewicht. Tuurlijk is lichter leuker (beter) voor racerijden en circuit. Maar deze deur staat al wel een tijdje open, als ik zo vrij mag zijn (vanaf de tijd van Ben Hur denk ik en daarvoor).
Wat anders: wanneer is er weer eens een leuke DF meeting? Ik kan natuurlijk het initiatief nemen daarvoor, maar lijkt me niet handig. Ik verzin vast iets dat allaaaang verzonnen is. Lijkt me leuk om jullie eens te zien.
Groetjes Ferdinand
Wat anders: wanneer is er weer eens een leuke DF meeting? Ik kan natuurlijk het initiatief nemen daarvoor, maar lijkt me niet handig. Ik verzin vast iets dat allaaaang verzonnen is. Lijkt me leuk om jullie eens te zien.
Groetjes Ferdinand
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
In absolute zin doet het gewicht er niet zo toe (voor sommige mensen wel, dat is duidelijk)
Waar het om gaat is dat de 135i als een lichtvoetig speedbootje wordt afgeschilderd en de 335i Coupe als Queen Elisabeth II (je weet wel, dat cruiseschip) terwijl er maar liefst 40 kg verschil zit tussen beide modellen.
Dat is het punt, en geen ander.
Maargoed: zoals reeds vele malen eerder gezegd > voor mij zou een 135i nooit im Frage komen wanneer de 335i (mits ook aangekleed in "Leen-spec") ook binnen bereik is.
Waar het om gaat is dat de 135i als een lichtvoetig speedbootje wordt afgeschilderd en de 335i Coupe als Queen Elisabeth II (je weet wel, dat cruiseschip) terwijl er maar liefst 40 kg verschil zit tussen beide modellen.
Dat is het punt, en geen ander.
Maargoed: zoals reeds vele malen eerder gezegd > voor mij zou een 135i nooit im Frage komen wanneer de 335i (mits ook aangekleed in "Leen-spec") ook binnen bereik is.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik hoop 1 ding.. en dat is dat het niet de nieuwe Subaru Impreza GTT gaat worden qua imago.Den ein oder anderen Ampelspurt habe ich schon hinter mir (selbstverständlich im Rahmen der gesetzlichen Vorschriften).
Neulich einen aktuellen S3, anfangs fuhr er extra neben mir an die Ampel und gab immer Gasstöße und schaute zu mir rüber,
ich dachte er würde gleich davonfliegen, aber dem war bei weitem nicht so, er hatte keine Chance und reihte sich dann brav hinter mir ein.
beim Golf R32 war es ähnlich. Auf einer 2 spurigen Autobahnauffahrt fuhr neulich ein Porsche 911 (997er S) neben mich und wollte noch an mir vorbei, keine Chance für Ihn vorbeizukommen, er blieb gleich auf und mußte wieder hinter mich, ich konnte sehen wir er auf sein Lenkrad einschlug dann brauste der jenseits der 250 an mir vorbei, naja, war dann noch gut für sein Ego.
Auf der Autobahn geht der Wagen super, man ist spielend leicht auf 250 km/h und hat in jeder Lage genug Leistung, sehr schön so.
Kleine Nachteile die mir bisher aufgefallen sind: Die Anschnall-Gurte sind viel zu weit hinten, man muss sich halb verbiegen um sich anzuschnallen.
Auch die Fensterheber-Schalter sind zu weit hinten, man muss die Hand sehr weit nach hinten tun.
Die Getränkehalter in der Mittelkonsole sind leider direkt hinter dem Schalthebel, wenn hier ein Becher oder Flasche drin steckt, kommt man nicht mehr richtig an die Schaltung ran.
Alles in Allem ein sehr schönes Auto und ich kann hier dem Artikel der neulich groß in der Autobild war nur beipflichten. 135i gegen 911 Porsche, Halber Preis, gleiche Fahrleistung (und siehe Testdaten Autobild, sogar bessere Beschleunigung von 0-200 usw für den 135i)


dit soort opmerkingen behoren wel tot de catagorie sneu hoor.. zie mij met me "knaken" BMW dikke supercars aftroeven ohohoh wat vind die Porsche rijder dat erg.. ohoh wat is mijn BMW'tje toch de snelste.. jaja die Porsche rijder gaat gelijk morgen zijn Porsche inruilen op een 135iich konnte sehen wir er auf sein Lenkrad einschlug

Als de 135i het van dit soort berichten moet gaan hebben op de fora's, jammer..
Stomtoevallig reed er vanochtend voor me de snelweg op een 997 Carrera.. vrij nieuwe.. geen gesjees of gerace tegen mekaar.. Met een M3 hoef je je niet te bewijzen tegen over een Porsche en met een Porsche niet tegen over een M3.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 31 gasten