Nieuwe autoprijzen
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Ik zie het nog gebeuren, nu je ook energielabels voor huizen hebt, dat je meer eigenwoningforfait moet betalen of minder hypotheekrente mag aftrekken als je een huis hebt dat veel energie nodig heeft om warm gehouden te worden...kijken wat dat voor opstand oplevert.Andre schreef:Al kon ik een auto voor een miljoen kopen zou ik nog steeds niet een auto kopen die nu ineens 12k meer kost. Het is nu een principe kwestie geworden. Enough is enough. Het leeg graaien van de automobilist vanuit den haag is asociaal gewoon.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Beetje jammer dat al dit soort maatregelen slechts een druppel op de gloeiende plaat zijn. Niet alleen Zuid-Afrika, maar bijna heel Europa lacht zich onder de tafel vanwege het bekrompen beleid in Nederland. Alsof wij 15 miljoen op de wereldschaal ook maar iets in te brengen hebben. Pas wanneer dit op Europees niveau wordt ingevoerd zou het zoden aan de dijk zetten, maar de andere landen hebben er niet zoveel haast mee om de burger uit te persen 

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Die Europese maatregelen komen eraan. Tenminste als ik de info in de nieuwe AV moet/mag geloven:Maurice Graber schreef:Beetje jammer dat al dit soort maatregelen slechts een druppel op de gloeiende plaat zijn. Niet alleen Zuid-Afrika, maar bijna heel Europa lacht zich onder de tafel vanwege het bekrompen beleid in Nederland. Alsof wij 15 miljoen op de wereldschaal ook maar iets in te brengen hebben. Pas wanneer dit op Europees niveau wordt ingevoerd zou het zoden aan de dijk zetten, maar de andere landen hebben er niet zoveel haast mee om de burger uit te persen
Duitsland op tilt door extra CO2-belasting
De Duitse auto-industrie schreeuwt moord en brand door de nieuwe regelgeving op emissiegebied. Vanaf 2012 wil de Europese Commissie boetes opleggen aan autofabrikanten op basis van de CO2-uitstoot. Voor elke verkochte auto die meer dan 120 gram koolstofdioxide per kilometer uitstoot, wordt een acceptgiro van 20 euro per extra gram uitgeschreven. Dat bedrag loopt op naar 95 euro per gram in 2015. Het Europees Parlement en nationale parlementen moeten de regels nog goedkeuren ...
Hou het er dus maar op dat Nederland voorlopig weer het braafste jongentje van de klas is, maar dat Europa ook geld gaat innen via de CO2 kolder

SteV6
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Voor Duitsland wederom een nieuwe reden om uit de EU te stappen, na de voorstellen om een maximum snelheid in Duitsland op de Autobahn in te voeren. Je kunt van die Duitsers zeggen wat je wil, maar makke schapen zijn het niet. Ze pikken het gewoon niet en laten dat goed weten ook.SteV6 schreef:Die Europese maatregelen komen eraan. Tenminste als ik de info in de nieuwe AV moet/mag geloven:Maurice Graber schreef:Beetje jammer dat al dit soort maatregelen slechts een druppel op de gloeiende plaat zijn. Niet alleen Zuid-Afrika, maar bijna heel Europa lacht zich onder de tafel vanwege het bekrompen beleid in Nederland. Alsof wij 15 miljoen op de wereldschaal ook maar iets in te brengen hebben. Pas wanneer dit op Europees niveau wordt ingevoerd zou het zoden aan de dijk zetten, maar de andere landen hebben er niet zoveel haast mee om de burger uit te persen
Duitsland op tilt door extra CO2-belasting
De Duitse auto-industrie schreeuwt moord en brand door de nieuwe regelgeving op emissiegebied. Vanaf 2012 wil de Europese Commissie boetes opleggen aan autofabrikanten op basis van de CO2-uitstoot. Voor elke verkochte auto die meer dan 120 gram koolstofdioxide per kilometer uitstoot, wordt een acceptgiro van 20 euro per extra gram uitgeschreven. Dat bedrag loopt op naar 95 euro per gram in 2015. Het Europees Parlement en nationale parlementen moeten de regels nog goedkeuren ...
Hou het er dus maar op dat Nederland voorlopig weer het braafste jongentje van de klas is, maar dat Europa ook geld gaat innen via de CO2 kolder![]()
SteV6
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Op 82,4 miljoen inwoners lijkt me dat wat veel..............................Andre schreef:er werken 50 miljoen mensen in de complete auto industrie en toeleveranciers etc. in duitsland.
Topper: de auto-industrie
De Duitse auto-industrie met merken als de Volkswagen-groep (Volkswagen, Audi, Seat), BMW, Porsche, Opel en Daimler-Chrysler (o.a. Mercedes-Benz, Smart) is werkgever van bijna 800.000 werknemers. Bijna elke 7e baan in Duitsland is met de auto-industrie verbond
Dit is idd zonder toeleveranciers, maar dan nog..................is het een verdomd eind naar 50 miljoen

Nog betere info; http://www.destatis.de/jetspeed/portal/ ... Print.psml
Daaruit volgt dat er 40 miljoen mensen een baan hebben en 3,42 miljoen mensen werkloos zijn..........................................
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40