Alles over de 1 serie (part I)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
[img:1024:768]http://i17.tinypic.com/86q421h.jpg[/img]
In de toekomst een mooie basis als race auto.
In de toekomst een mooie basis als race auto.
-
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Waar rij jij langs ????Andre schreef:
En 480km naar de ring rijden daar rijden en 480km terug rijden naar huis in een lotus. Nee ik niet. Leuke trackdays of race auto s zijn het. mooi een x5 met kar erachter met de lotus erop.

Die shop is wel erg gaaf hoor. Kan een mooie racer zijn inderdaad. Ik zie hem trouwens ook wel ingezet worden als racer in de WTCC of BTCC.
- Mark Nauta
- Mark Nauta
-
- Mark Nauta
Ik heb er nog nooit mee gereden, ben uberhaupt benieuwd of ik er wel achter het stuur pas. Maar daar komen we wel achterAernoudt schreef:Lijkt me inderdaad niet zo comfiAndre schreef:Ach die laatste km als het 480 of 420km het blijft hetzelfde ook met 420km rij ik niet op en neer naar de ring in een exige.![]()
Wel jammer, want zo'n exige is echt een hele leuke auto

-
Rijdt super leuk (strak), als je er in past. Ik pas er niet in helaasMark Nauta schreef:...
Ik heb er nog nooit mee gereden, ben uberhaupt benieuwd of ik er wel achter het stuur pas. Maar daar komen we wel achter.

Heb met de open versie gereden (is minder stijf), daar pas ik wel in, zit ik alleen tegen de raamrand aan te kijken (niet praktisch op z'n zachtst gezegd). Sturen als het spreekwoordelijk scheermes !
- Mark Nauta
Hoe lang ben je dan Aernoudt? Zou wel jammer zijn als ik daar (ook) niet in pas.Aernoudt schreef:Rijdt super leuk (strak), als je er in past. Ik pas er niet in helaasMark Nauta schreef:...
Ik heb er nog nooit mee gereden, ben uberhaupt benieuwd of ik er wel achter het stuur pas. Maar daar komen we wel achter.
Heb met de open versie gereden (is minder stijf), daar pas ik wel in, zit ik alleen tegen de raamrand aan te kijken (niet praktisch op z'n zachtst gezegd). Sturen als het spreekwoordelijk scheermes !
- Sperdy
Wat kun je een dame vragen?
Quo Vadis! of, om met Harry Potter te spreken 'Parilatus* geleuter'. *Iets met verlammen, bedoel ik. Omdat ik mij rechtsreeks voel aangesproken wanneer wij het over 'haar' hebben, meng ik mij in deze discussie.romo schreef:
Als je eerlijk bent zeg je dat je hem nog steeds tre zwaar vindt, niet dat ie niet goed rijdt, dat geloof ik wel.
Maar een boot is het non the less..........................................
Het praten over haar (te veel aan) gewicht, is werkelijk niet relevant voor deze dame op stand. Allereerst is dat niet netjes! Je praat niet over het gewicht van een dame. Ten tweede doet een dame, en dat zeg ik als heilige, met wat extra vlees een zware beproeving op mijn celibataire belofte, en tot slot: '.. Als je so nodig mot reesen met een bak met veel peekaaaaa's en weinag kilooo's, koop iets lekker laaaag, lich', vier tur'bo's en twee kompressores er op, en schroef dat in je duisend ceeceetje en gaan met die banaan'. Zo, dat is gezegd.
Het artikel van Jeremy is de precieze typering voor deze BMW 135iCoupe: Ze is raar maar onuitstaanbaar. Eigenlijk een verboden vrucht. Aarzelend vertel je dat je haar 'berijdt' en alleen omdat ze het vragen, want je schaamt je een beetje. Je vrienden doen wat lacherig. Maar wanneer je samen de kroeg uit loopt fluistert een van hen, nadat hij drie keer om zich heen heeft gekeken: 'zeg, pssst, he die BMW van je, mag ik een keertje.. ?'. 'Ja, tuurlijk man', knik je terug.
Dat is de BMW135i Coupe. Geen woord over hoe zwaar ze is.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Door glad gelul kan je niet verhullen dat ie te zwaar is, althans zwaarder dan een ieder had verwacht/gehoopt.
Das een feit, het ontkennen hiervan geeft de zwakte van de discussie aan.
Zelfs Andre/Robin geven aan dat ie wat "lichter" had mogen zijn, kijk dan sta je met 2 benen in/op deze wereld. Zeggen waar het op staat, niet de boel glad c.q. lichter lullen...........................
Zelfs BMW geeft, door een studie naar de Tii, expliciet toe dat er een lichtere variant moet komen.........................
Nu jij nog Ferdinand....................................
Zelfs Andre/Robin geven aan dat ie wat "lichter" had mogen zijn, kijk dan sta je met 2 benen in/op deze wereld. Zeggen waar het op staat, niet de boel glad c.q. lichter lullen...........................

Zelfs BMW geeft, door een studie naar de Tii, expliciet toe dat er een lichtere variant moet komen.........................
Nu jij nog Ferdinand....................................

- Sperdy
Ok, we doen er 50 kilo vanaf, nee, 75 kilo, nee toch maar 60. Maar dan met recepten van Sonia Bakker. Is ze dan nog wel een lekker wijf? Voor de rest Romo, gaap, zou ik zo zeggen.romo schreef:Door glad gelul kan je niet verhullen dat ie te zwaar is, althans zwaarder dan een ieder had verwacht/gehoopt.
Nu jij nog Ferdinant....................................
O ja, allemaal nog de beste wensen voor 2008!
- romo
Ferdinand schreef:Ok, we doen er 50 kilo vanaf, nee, 75 kilo, nee toch maar 60. Maar dan met recepten van Sonia Bakker. Is ze dan nog wel een lekker wijf? Voor de rest Romo, gaap, zou ik zo zeggen.romo schreef:Door glad gelul kan je niet verhullen dat ie te zwaar is, althans zwaarder dan een ieder had verwacht/gehoopt.
Nu jij nog Ferdinant....................................
O ja, allemaal nog de beste wensen voor 2008!
Daar gaat het niet om, met alle respect, je snapt het niet; er zijn vele pagina`s hier vol geluld over het te zwaar zijn van de huidige generatie auto`s, en het daarmee negatief samenhangende gevoel van DF.
De 1er coupe zou, naar aller verwachting, dit gaan goedmaken, een tendens die het omgekeerde zou laten zien, nl een lichtere, agielere auto.
Dat is niet uitgekomen, helaas. Waar het omgaat is dat ook ruiterlijk toe te durven geven. Velen hier zeggen het ook ronduit dat het tegenvalt, dat noem ik consequentheid, gelukkig bestaat het nog.
Het gaat dus niet om jou persoonlijk Ferdinand, ook niet om je keuze voor een 1 er coupe. Je bent hier te kort om die gehele discussie naar waarde te kunnen inschatten.
Ik wens je er niet minder plezier om en eveneens een goed 2008....................
-
De 135i
Ik had inderdaad verwacht dat ca. 75kg lichter zou zijn. Maar er worden geen auto s met dagelijkse bruikbaarheid met knappe motor gemaakt die heel licht zijn. Het gewicht van de 135i is voelbaar maar niet heel storend. 130i is agieler das zeker. Als mini GT en wat fun is de 135i super. Als je wat meer circuit werk wil is de 130i de betere keus.
Ik had inderdaad verwacht dat ca. 75kg lichter zou zijn. Maar er worden geen auto s met dagelijkse bruikbaarheid met knappe motor gemaakt die heel licht zijn. Het gewicht van de 135i is voelbaar maar niet heel storend. 130i is agieler das zeker. Als mini GT en wat fun is de 135i super. Als je wat meer circuit werk wil is de 130i de betere keus.
- Joop
You lucky bastard, you've got both....Andre schreef:De 135i

Heb nog niet met de 1er coupe gereden, dus ik kan er nog geen oordeel over vellen. Voor de broodnodgie agiliteit waar de 1er het toch van moet hebben om als DF auto door het leven te kunnen gaan is de 130i eigenlijk mooi gebalanceerd, maar is de 6-cylinder wel op het randje qua gewicht in de neus. In dat opzicht is de 120d wellicht de betere. Dat 3.0L TT blok is gewoon een prachtig stukje techniek alleen erg jammer dat er daardoor extra gewicht aan de auto dient te worden toegevoegd.
-
- Sperdy
Wetenschappelijk bewijs ...
Broeders en zusters (<- zijn er trouwens ook dames op dit forum?, maar dta terzijde),
Over het gewicht is al veel gezegd. Jullie punten snap ik allemaal wel (er valt zo veel te wensen), maar het is een non-discussie. De 135i is zoals zij is. Bekijk het eens uit het oogpunt van de fabrikant. Die zoekt en kijkt, die wikt en die weegt, die probeert en analyseert om produkten te maken voor kopersgroepen. Zo zijn zij op een 135i gekomen. Zien jullie trouwens ook, in onze discussies, dat de kopersgroepen zich aftekenen? Volgens mij zijn er twee typen kopers.
Groep 1. Ik ben de typische, wat imago gevoelige (en dat voor een Kardinaal!), koper. Ik rijd nu in een trendy Mini, en wat voor een! Duidelijk een gevalletje van een te ouwe vent in de verkeerde auto. Het gebeurt mij dagelijks. Verwachtingsvol kijken meiden van 16 to 20 naar de bestuurder van een coole rooie Mini Works, en? een deseceptie volgt. Andersom is dat trouwens nooit zo. Gelijk Mart Smeets bij Studio Sport, ben ikzelf in de Mini Works, ver, maar dan ook ver over tijd! Mijn overstap naar de Coupe is volgens mij typisch een gang die men bij BMW had verwacht (is natuurlijk onderzocht).
Groep 2. Dan heb je de soort van funcore, racer. Die zoekt naar hele goede maar ook hele leuke (driften, gooi en smijt) eigenschappen. Zoekt waarschijnlijk geen precisie wapen, maar een beetje bullebak. Zou misschien ook een Corvette koper kunnen zijn (?). Klaarblijkelijk trekt de 135i deze kopersgroep ook de aandacht van de 135i. Ik denk, als ik Andre zo hoor, dat hij tot deze groep behoort. Uiterlijk is secundair (moets erg lachen om je subtiele beschrijving) maar 'aantrekkelijk' rijden is primair. Volgens mij begeren zij ook wel degelijk een vette Corvette (klopt dat Andre?) Ik denk ook dat de Nizan 350 Z koper, mogelijk tot deze groep behoort. Dat laatste kan haast niet anders, want om het uiterlijk is het hen niet te doen. Wanneer de 350 Z wel om haar uiterlijk is gekocht zijn dat (ook in deze volgorde) de vrouw van Andre Hazes (God hebbe zijn ziel), de vriendin van Holleder of de erfgenamen van Koning Petalo.
Al die anderen, die eigenlijk minder gewicht willen, die eigenlijk een strakkere vormgeving willen, die eigenlijk vinden dat hij wat lager moet zijn (ga zo maar door) zouden ook (bijv) een Subaru Impreza STi, een Mitsubishi Lancer EVO, desnoods een geblazen Honda Civic Type RR of Lotus kunnen overwegen. Voor deze autoliefhebbers is de 135i Coupe niet aantrekkelijk en dus ook niet gemaakt. Dat weet BMW. Want dan hadden ze er wel zo een gemaakt, maar was ik bijvoorbeeld afgehaakt. Snap je wel?
Dus daarom snap ik de wensen wel, kon het gewicht maar wat lichter, maar is de discussie niet relevant. Want dan kies je een ander model.
Ik denk trouwens wel dat het veel te kort door de bocht is om zo maar te zeggen dat een 120d (of een 123d) dan betere alternatieven zijn als het sportievere apiraties gaat. Ze zijn lichter, dat wel? Maar ook daardoor per definitie betere sportauto's dan een 135i? Ik geloof er niets van. daar is meer voor nodig. En daarom komt er misschien wel een 128i Coupe, die wel betere sporteigenschappen heeft. Maar ik geef je op een briefje dat deze sportievere versie van de Coupe, ook enkele eigenschappen die de 135i heeft, moet ontberen. En dat zijn nu juist die eigenschappen die de 135i zo leuk maken. BMW weet dat natuurlijk.
En Romo, natuurlijk zijn jouw opmerkingen in reactie op mijn berichten, niet persoonlijk. Andersom ook niet. Mijn reacties zijn nooit persoonlijk maar altijd bedoelt om leuk (en vooral lekker) mee te ouwehoeren over het, op voetbal na dan, meest onbelangrijke onderwerp dat God aan ons heeft gegeven: auto's.
Groetjes, Ferdinand
P.S. Wie is er al naar Moordwijven geweest, lijkt me niets an, is het wat?
Over het gewicht is al veel gezegd. Jullie punten snap ik allemaal wel (er valt zo veel te wensen), maar het is een non-discussie. De 135i is zoals zij is. Bekijk het eens uit het oogpunt van de fabrikant. Die zoekt en kijkt, die wikt en die weegt, die probeert en analyseert om produkten te maken voor kopersgroepen. Zo zijn zij op een 135i gekomen. Zien jullie trouwens ook, in onze discussies, dat de kopersgroepen zich aftekenen? Volgens mij zijn er twee typen kopers.
Groep 1. Ik ben de typische, wat imago gevoelige (en dat voor een Kardinaal!), koper. Ik rijd nu in een trendy Mini, en wat voor een! Duidelijk een gevalletje van een te ouwe vent in de verkeerde auto. Het gebeurt mij dagelijks. Verwachtingsvol kijken meiden van 16 to 20 naar de bestuurder van een coole rooie Mini Works, en? een deseceptie volgt. Andersom is dat trouwens nooit zo. Gelijk Mart Smeets bij Studio Sport, ben ikzelf in de Mini Works, ver, maar dan ook ver over tijd! Mijn overstap naar de Coupe is volgens mij typisch een gang die men bij BMW had verwacht (is natuurlijk onderzocht).
Groep 2. Dan heb je de soort van funcore, racer. Die zoekt naar hele goede maar ook hele leuke (driften, gooi en smijt) eigenschappen. Zoekt waarschijnlijk geen precisie wapen, maar een beetje bullebak. Zou misschien ook een Corvette koper kunnen zijn (?). Klaarblijkelijk trekt de 135i deze kopersgroep ook de aandacht van de 135i. Ik denk, als ik Andre zo hoor, dat hij tot deze groep behoort. Uiterlijk is secundair (moets erg lachen om je subtiele beschrijving) maar 'aantrekkelijk' rijden is primair. Volgens mij begeren zij ook wel degelijk een vette Corvette (klopt dat Andre?) Ik denk ook dat de Nizan 350 Z koper, mogelijk tot deze groep behoort. Dat laatste kan haast niet anders, want om het uiterlijk is het hen niet te doen. Wanneer de 350 Z wel om haar uiterlijk is gekocht zijn dat (ook in deze volgorde) de vrouw van Andre Hazes (God hebbe zijn ziel), de vriendin van Holleder of de erfgenamen van Koning Petalo.
Al die anderen, die eigenlijk minder gewicht willen, die eigenlijk een strakkere vormgeving willen, die eigenlijk vinden dat hij wat lager moet zijn (ga zo maar door) zouden ook (bijv) een Subaru Impreza STi, een Mitsubishi Lancer EVO, desnoods een geblazen Honda Civic Type RR of Lotus kunnen overwegen. Voor deze autoliefhebbers is de 135i Coupe niet aantrekkelijk en dus ook niet gemaakt. Dat weet BMW. Want dan hadden ze er wel zo een gemaakt, maar was ik bijvoorbeeld afgehaakt. Snap je wel?
Dus daarom snap ik de wensen wel, kon het gewicht maar wat lichter, maar is de discussie niet relevant. Want dan kies je een ander model.
Ik denk trouwens wel dat het veel te kort door de bocht is om zo maar te zeggen dat een 120d (of een 123d) dan betere alternatieven zijn als het sportievere apiraties gaat. Ze zijn lichter, dat wel? Maar ook daardoor per definitie betere sportauto's dan een 135i? Ik geloof er niets van. daar is meer voor nodig. En daarom komt er misschien wel een 128i Coupe, die wel betere sporteigenschappen heeft. Maar ik geef je op een briefje dat deze sportievere versie van de Coupe, ook enkele eigenschappen die de 135i heeft, moet ontberen. En dat zijn nu juist die eigenschappen die de 135i zo leuk maken. BMW weet dat natuurlijk.
En Romo, natuurlijk zijn jouw opmerkingen in reactie op mijn berichten, niet persoonlijk. Andersom ook niet. Mijn reacties zijn nooit persoonlijk maar altijd bedoelt om leuk (en vooral lekker) mee te ouwehoeren over het, op voetbal na dan, meest onbelangrijke onderwerp dat God aan ons heeft gegeven: auto's.
Groetjes, Ferdinand
P.S. Wie is er al naar Moordwijven geweest, lijkt me niets an, is het wat?