Als ik even voor mezelf mag spreken (wellicht breng ik je nog op ideeen):
0 - 2500,-
Saab 9000 2.3 turbo met handbak, leer etc.
Saab 900 Classic turbo 3drs redelijk kale uitvoering
BMW 325 Touring
(die laatste 2 beide wellicht als lucky shot, anders met wat werk. Een 9000 is makkelijker te vinden binnen dit budget, relatief laag gewicht, gunstig in verbruik, evt op lpg)
2500 - 5000,-
Nette 900 turbo, of mijn 535 terugkopen

, 325 Touring met leer, open dakje, sper etc.
Eventueel de 900 op LPG (maar is voor mij niet zo interessant als voor mijn vriendin).
5000 - 7500,-
Dit is een prijsklasse die ik over zou slaan. Dat geld biedt geen meerwaarde ten opzichte van bovenstaande auto's imho. Dat geld steek ik liever in reizen, interieur, kleding etc. Grote tv vind ik zelf minder interessant. Een snellere pc voor mezelf zou ik wel willen, want GF zit altijd op mijn snelle kast.
Het is wel een klasse waar je best wat leuke klassiekers kunt vinden. Alfa Bertone bijvoorbeeld, erg gaaf met sper en 2 liter erin. In deze klasse vind je veel leuke klassiekers die ook goed dagelijks inzetbaar zijn, bijvoorbeeld exemplaren met een restauratie van enkele jaren terug. Goed, betrouwbaar en nog redelijk roestvrij.
7500 - 10000,-
In Duitsland een zwarte E34 M5 scoren met nette km-stand en normaal onderhoudspatroon.
Zwarte standaard Skyline R32 GTS-t op NL kenteken met lichte tuning. Als alternatief denk ik altijd aan een E30 320is, maar die zag ik in jouw lijstje ook al.

Klassiekers in deze klasse zijn er genoeg. Daar zou mijn voorkeur naar uitgaan op dit moment.
10000 - 12500,-
Porsche 968
Nog meer en betere/sneller, exclusievere klassiekers
12500 - 15000,-
E30 M3
Hele nette E34 M5
Mercedes E500
Panda 100hp (nieuw of met de kop eraf)
Nog een Lada Niva

:
Ok, aan mij heb je niets. Ik vind Golfjes, Passats en Audi's niet zo interessant. Ik heb om me heen diverse mensen gezien met verschrikkelijke garagerekeningen (bij de TDI's). Daarnaast bieden die auto's voor mij eerlijk gezegd geen meerwaarde ten opzichte van bijvoorbeelde een good old Saab 9000 fully loaded turbo op LPG. Dan rijd je stukken goedkoper, het schiet nog lekker op en het rijdt, cruised en stuurt stukken beter. Is mijn ervaring tenminste, maar smaken en gevoel verschillen natuurlijk.