Op mijn adresje is de beste kerel die de uitlijning deed vertrokken, weet niet waarheen helaas
GOED uitlijnadres regio Breda?
-
OnlineFabian
- Berichten: 7284
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
GOED uitlijnadres regio Breda?
Wie weet er een GOED uitlijnadres in de regio Breda?
Op mijn adresje is de beste kerel die de uitlijning deed vertrokken, weet niet waarheen helaas
Op mijn adresje is de beste kerel die de uitlijning deed vertrokken, weet niet waarheen helaas
-
Luco
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
In Breda is het enige bedrijf waar ik ervaring mee heb Profile Tyrecenter, achter de BMW garage bij Steenakker. Ben daar met de E30 geweest welke wat aparte manieren heeft van de uitlijning regelen. ( unibal casterblokken, camber/casterplates etc.
Ze hebben het netjes gedaan, was 75 euro kwijt inclusief rapport. Ik ga er weer heen wanneer het weer nodig is.
Ze hebben het netjes gedaan, was 75 euro kwijt inclusief rapport. Ik ga er weer heen wanneer het weer nodig is.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7284
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
-
OnlineFabian
- Berichten: 7284
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
hmmm. Doe zakelijk heel erg veel met PTC Breda, maar de uitlijning heb ik daar eens aan mn Transporter laten doen....was erbij gebleven, kan nou niet echt zeggen dat ik daar warm van werd. Dus die sla ik liever over, ook al is dat maar 2km van mn huis af...Tom944 schreef:In Breda is het enige bedrijf waar ik ervaring mee heb Profile Tyrecenter, achter de BMW garage bij Steenakker. Ben daar met de E30 geweest welke wat aparte manieren heeft van de uitlijning regelen. ( unibal casterblokken, camber/casterplates etc.
Ze hebben het netjes gedaan, was 75 euro kwijt inclusief rapport. Ik ga er weer heen wanneer het weer nodig is.
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
- Angelo
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:40
- Locatie: Breda
-
Roderic E34T
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
Heet 1 van die 2 Ramadan ofzoiets?svenbooij schreef:garage sallabas aan de wouwseweg 86 in roosendaal.
2 broers die samen daar een zaak hebben.
ook echte bmw liefhebbers.
Ik ben ook wel eens in Roosendaal geweest om me wagen uit te laten lijnen door die jongen...
Was echt goed gedaan! Hij gebruikt ook gewichten in de wagen, wat bij de gemiddelde uitlijner niet gebeurt.
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
ja, klopt hij heet ramazan.Roderic E34T schreef:Heet 1 van die 2 Ramadan ofzoiets?svenbooij schreef:garage sallabas aan de wouwseweg 86 in roosendaal.
2 broers die samen daar een zaak hebben.
ook echte bmw liefhebbers.
Ik ben ook wel eens in Roosendaal geweest om me wagen uit te laten lijnen door die jongen...
Was echt goed gedaan! Hij gebruikt ook gewichten in de wagen, wat bij de gemiddelde uitlijner niet gebeurt.
echt 1 v.d beste uitlijners en voor een goede prijs
-
Roderic E34T
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
-
OnlineFabian
- Berichten: 7284
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
het gaat om mn Z3 Coupe. Voor de APK moesten de draagarmen vervangen worden, de fusees waren echt heel slecht. Dus meteen maar excentrische zwarte Powerflex rubbers met spoed besteld voor de draagarmen (de rest moet nog een keer gebeuren) zodat eea geregeld was voor de APK. Nu moet de uitlijning dus even goed gebeuren, en aangezien er genoeg prutsers rondlopen.....Angelo schreef:Fabian wat zoek je? Een normale standaard uitlijning voor een normale auto auto of een speciale afstelling voor wellicht een bijzondere auto?
'k weet wel één en ander in de buurt, maar beetje afhankelijk van wat je wensen zijn.
Vorig adresje was Profile in Dongen, zat daar een jongen die er echt verstand van had. Maar werkt daar niet meer.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7284
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Dit gaat hem waarschijnlijk worden. Zal van de week eens bellen!Roderic E34T schreef:Heet 1 van die 2 Ramadan ofzoiets?svenbooij schreef:garage sallabas aan de wouwseweg 86 in roosendaal.
2 broers die samen daar een zaak hebben.
ook echte bmw liefhebbers.
Ik ben ook wel eens in Roosendaal geweest om me wagen uit te laten lijnen door die jongen...
Was echt goed gedaan! Hij gebruikt ook gewichten in de wagen, wat bij de gemiddelde uitlijner niet gebeurt.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7284
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
- Ampair
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 09:10
- Locatie: Breda
jawel hoor. ze doen voor iedereen. adnan doet het daar als ik het goed heb.Mathieu schreef:Ampair,
Brabo is toch niet voor particulieren?
Is wel bij je om de hoek, Fabian.
Brabo heeft ook zo'n machine waar ze banden rond mee kunnen maken.
hij kan dat wel. hij heeft vroeger voor melis gewerkt.
en een machine om je banden rond te maken die gecupt zijn hebben ze ook ja. heeft hij me is laten zien hoe dat werkt. is mooi ding.
- Angelo
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:40
- Locatie: Breda
Ja klopt. Adnan werkt daar (bij Brabo) en die werken ook gewoon voor particulieren. Adnan heeft ook bij PTC (Profile Tyre Center) Dongen gewerkt. Maar degene die bij PTC Dongen de uitlijningen deed voorheen was Jim. Jim kwam ook van Melis af en nadat de stekker er bij Melis uitgetrokken werd zijn beiden naar Dongen gegaan. Dat liep niet helemaal lekker en beiden zijn er dan ook weer weg. Jim zit nu bij een toeleveranciersbedrijf en doet zelf geen werk in de werkplaats meer.
@Fabian:
Bij PTC Dongen zit nu een nieuwe kerel die ook het specialistische werk kan. Rijdt zelf ook wel eens op het circuit en weet wat ie doet en waarom ie het doet. Vraag naar Maikel.
Zo wordt hierboven het gebruik van gewichten genoemd. Dat wil bij een uitlijning niet altijd wat zeggen hoor.... Als je altijd alléén in de auto zit en hem enkel op de trailer naar het circuit brengt om daar te gebruiken wél. Echter als je regelmatig iemand náást je hebt zitten en ook regelmatig normaal op de openbare weg rijdt is dat effect van de gewichten zo goed als overbodig.
Uitlijnen gebeurd door de meeste uitlijners helaas alleen maar door de computer in te stellen en de meetgegevens in het groene vlakje te krijgen. (Daar kunnen gewichten voor de achteloze klant een hulpmiddel zijn om het groene vlakje te bereiken, als het met stellen van de gebruikelijke punten niet lukt). En wat de meeste mensen ook niet weten is dat in een elektronisch uitlijnrapport (in de computer) bepaalde factoren uitgezet kunnen worden bijv askanteling, omdat dat niet bij alle voertuigen op een standaard manier versteld kan worden. Maar als het uitgezet wordt in de computer, wordt het dus ook niet gemeten, terwijl daar wel degelijk een probleem kan zijn!
Een echte uitlijner heeft echter die standaard gegevens in de computer niet perse nodig en gebruikt zijn gezonde verstand. En kijkt verder dan alleen de groene vlakjes van zijn uitlijncomputer.
Bel gerust Maikel, hij doet meer speciaal spul.
@Fabian:
Bij PTC Dongen zit nu een nieuwe kerel die ook het specialistische werk kan. Rijdt zelf ook wel eens op het circuit en weet wat ie doet en waarom ie het doet. Vraag naar Maikel.
Zo wordt hierboven het gebruik van gewichten genoemd. Dat wil bij een uitlijning niet altijd wat zeggen hoor.... Als je altijd alléén in de auto zit en hem enkel op de trailer naar het circuit brengt om daar te gebruiken wél. Echter als je regelmatig iemand náást je hebt zitten en ook regelmatig normaal op de openbare weg rijdt is dat effect van de gewichten zo goed als overbodig.
Uitlijnen gebeurd door de meeste uitlijners helaas alleen maar door de computer in te stellen en de meetgegevens in het groene vlakje te krijgen. (Daar kunnen gewichten voor de achteloze klant een hulpmiddel zijn om het groene vlakje te bereiken, als het met stellen van de gebruikelijke punten niet lukt). En wat de meeste mensen ook niet weten is dat in een elektronisch uitlijnrapport (in de computer) bepaalde factoren uitgezet kunnen worden bijv askanteling, omdat dat niet bij alle voertuigen op een standaard manier versteld kan worden. Maar als het uitgezet wordt in de computer, wordt het dus ook niet gemeten, terwijl daar wel degelijk een probleem kan zijn!
Een echte uitlijner heeft echter die standaard gegevens in de computer niet perse nodig en gebruikt zijn gezonde verstand. En kijkt verder dan alleen de groene vlakjes van zijn uitlijncomputer.
Bel gerust Maikel, hij doet meer speciaal spul.
Laatst gewijzigd door Angelo op 05 jan 2008, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Angelo
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:40
- Locatie: Breda
Wat ik bovenstaand wel vergeet te melden is dat de groene valkjes bij de gemiddelde uitlijning ruimschoots voldoen voor meerendeels normaal en soms extreem weggebruik.
De meeste bestuurders merken die toleranties niet eens en zijn ook niet terug te herleiden aan het stuurgedrag, bandenslijtage en/of het brandstofverbruik.
Alleen ruimschoots ervaren circuitrijders die vele kilometers getest hebben met meerdere soorten afstellingen weten het verschil. En ook enkel en alleen op die manier leer je het verschil kennen. (Meestal uit zich dat in rondetijden). Echter er zijn maar weinig mensen die die mogelijkheid hebben (om al die testkilometers te maken en tussentijds bij te verstellen).
Het gevaar van de uitlijncomputer is dat uitlijnmonteurs (vooral de jongere generatie) het heel gemakkelijk gemaakt wordt. Ze moeten zelf niet meer nadenken en bijna iedere monteur kan op deze manier een normale auto voor normale omstandigheden uitlijnen. Echter als er dan écht iets aan de hand is, of iets specialistisch gevraagd wordt, dan weten ze het niet meer.
Gelukkig hebben we ook nog een hoop specialisten.
De meeste bestuurders merken die toleranties niet eens en zijn ook niet terug te herleiden aan het stuurgedrag, bandenslijtage en/of het brandstofverbruik.
Alleen ruimschoots ervaren circuitrijders die vele kilometers getest hebben met meerdere soorten afstellingen weten het verschil. En ook enkel en alleen op die manier leer je het verschil kennen. (Meestal uit zich dat in rondetijden). Echter er zijn maar weinig mensen die die mogelijkheid hebben (om al die testkilometers te maken en tussentijds bij te verstellen).
Het gevaar van de uitlijncomputer is dat uitlijnmonteurs (vooral de jongere generatie) het heel gemakkelijk gemaakt wordt. Ze moeten zelf niet meer nadenken en bijna iedere monteur kan op deze manier een normale auto voor normale omstandigheden uitlijnen. Echter als er dan écht iets aan de hand is, of iets specialistisch gevraagd wordt, dan weten ze het niet meer.
Gelukkig hebben we ook nog een hoop specialisten.
Laatst gewijzigd door Angelo op 05 jan 2008, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 10 gasten
