Ondernemers-Fun

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Ondernemers-Fun

Bericht door Tom » 27 dec 2007, 01:10

Er zitten op DF inmiddels aardig wat ondernemers.
Vandaar dit topic: wie doet wat?
Met de juiste contacten kom je een heel eind dus je weet nooit hoe 'we' elkaar verder kunnen helpen ;)

Ik werk voor een baas. Doe grafische vormgeving/webdesign. (En af en toe help ik wel eens een kennis op weg ;))

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 27 dec 2007, 16:07

volgens mij is een dergelijk topic als eens gestart.

Maar:

Ik ben accountmanager voor het bedrijf Maandag.nl Detachering van hoger opgeleid personeel. Zelf verantwoordelijk voor de afdeling Bouw en Civiel......

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 27 dec 2007, 16:23

@Tom, ik ben ook grafisch vormgever voor een baas, maar tevens verkoper, werkvoorbereider en planner. We zijn een reclameproductiebedrijf en maken grote lichtreclames, reclameborden, roterende billboards, bouwborden, enz. Jij had toch voorheen een eigen bedrijf?

@Flatline, een vriend van me doet soortgelijk werk. Hij is begonnen bij Start, daarna Sargas en nu werkt hij bij Grontmij. Schijnt erg leuk en uitdagend werk te zijn.

Luco

Bericht door Luco » 27 dec 2007, 16:28

Ik ben bouwkundig adviseur

werk voornamelijk voor grotere corporaties of organisaties
met name in:
bouwkundig toezicht op nieuwbouw en renovatie
werkvoorbereiding betreffende planmatig onderhoud
woningkeuringen
en van alles en nog wat als het maar met bouwkunde te maken heeft
www.le-alpine.nl

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 dec 2007, 17:47

Gaat het hier om zelfstandig ondernemers of het beroep wat je doet? Een beroep draadje loopt idd al ergens maar een draadje van zelfstandigen zou leuk zijn aangezien je geen commerciele advertenties mag plaatsen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 27 dec 2007, 18:10

LOL@verloop draadje. alle loonslaven die snuffelen in een ondernemersdraadje (GEINTJUH :lol: :lol: )

Shakes

Bericht door Shakes » 27 dec 2007, 18:16

Mag beide ook :)

Rico wat is het grootste matras op de markt? Ben een beetje aan het rondsnuffelen naar een mega bed maar dat valt nog tegen.

N.

RVV

Bericht door RVV » 27 dec 2007, 18:18

Zoiets ? :lol:

[img:600:264]http://www.hebaby.com/beelden/siriusjolien.gif[/img]

ff serieus, grootste maat denk ik 200x220 ofzo ? Helaas kan ik niet groter leveren dan 180x220.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 dec 2007, 19:45

Wat heb ik een hekel aan het woord; "loonslaaf"...
Zonder het 1 vaak geen ander, en andersom.
Laat iedereen in z'n waarde.
Ondernemers mochten ook niet afgezeken worden in Luca's draadje :wink:

RVV

Bericht door RVV » 27 dec 2007, 20:04

Arthur, beetje ondernemer is een grotere slaaf van zichzelf dan een werknemer van de baas :oops:

Zonder er een klaagzang van te maken denk ik dat onder de streep je als werknemer beter af bent als een "kleine" ondernemer.

Stukje vrijheid, slecht kunnen luisteren naar een baas en de "extraatjes" zijn voor mij een reden om zelfstandig te willen zijn. Maar soms, dan denk je wel eens in dit "ondernemersvriendelijke" land waar je met alle egards door de overheid word behandeld.. :roll:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 dec 2007, 20:12

@arthur, ik vertrek liever om 5 uur en laat de zaak voor wat het is dan dat je werk je 24/7 achterna huppelt. Maar om dezelfde redenen als Rico ben ik toch voor mezelf begonnen.. en loonslaaf moet je ook met een korreltje zout nemen. Natuurlijk bestaat er enorm veel respect voor de mensen die voor ons aan het werk zijn.

Rene/Hazze en ik hebben samen een webhostingbedrijf genaamd SoHosted. We hosten voornamelijk websites en verzorgen domeinregistraties.

@rico, 200x220 grootste maat? Valt me nog best tegen :P

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 dec 2007, 20:18

Bedankt voor de uitleg, mannen!
Ik weet het ook wel in het juiste perspectief te plaatsen :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 27 dec 2007, 20:23

Ik heb een webdesign en software bedrijf in friesland.
Wij ontwikkelen websites van klein tot groot voor het MKB tot groot bedrijf.
Uiteraard hetzelfde voor software projecten. Ook komt webbased software erg op.

Meer informatie: www.jumptide.nl

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 dec 2007, 21:12

Rico v Velzen schreef:Arthur, beetje ondernemer is een grotere slaaf van zichzelf dan een werknemer van de baas :oops:

Zonder er een klaagzang van te maken denk ik dat onder de streep je als werknemer beter af bent als een "kleine" ondernemer.

Stukje vrijheid, slecht kunnen luisteren naar een baas en de "extraatjes" zijn voor mij een reden om zelfstandig te willen zijn. Maar soms, dan denk je wel eens in dit "ondernemersvriendelijke" land waar je met alle egards door de overheid word behandeld.. :roll:
+1

Ik ben er `s ochtends om 07.00 uur, tot pak hem beet 18.00 uur, ja veel uren want in de avond is er wel weer een vergadering, bijscholing of weet ik veel wat niet meer.
Maar ik sta wel aan het eigen roer, heb een vrijheid die onbetaalbaar is, desondanks is er veel te veel regelzucht, niet alleen door de rijks overheid maar ook op lokaal niveau.
Ben al 4 jaar bezeg met de uitbreiding van de toko, VIER JAAR.............de gemeente is er al vanaf het begin bij betrokken.............................zeggen nu na V I E R jaar; neh zo doen we het niet, we kappen er mee....................&^%$%^$*^% vloek, zucht, tering ambtenaren......................................ik word er zo simpel van GVD
Intussen, buiten ons om, ook nog even het bestemmingsplan gwijzigd, en bedankt he.................... :shock: :?

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 27 dec 2007, 21:18

Zoals bekend, ook eigen ondernemer in de automotive branche. Bewerkingsgebied is Nederland 8)

- SEAT dealer
- Occasion dealer, in en verkoop van alle merken auto's
- Tuningparts.nl, shop voor tuningsartikelen, JD chiptuning, importeur van Milltek uitlaatsystemen
- AutoLease van der Velden, leasing alle merken auto's. Partner van ING carlease
- Dealer van Regiocheckpoint, aanbieden van autokeuringen en garantie voor verkoop tussen particulieren.

Kortom, iedereen kan bij ons terecht, we komen er altijd uit
:D

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 27 dec 2007, 21:20

romo: mijn oom is zo 7 jaar bezig geweest met het bouwen van een soortemet hotel.... Hij is er op een gegeven moment ook maar mee gestopt en is verder gegaan waar hij mee bezig was... kostte alleen maar klouwen met geld...Toen was het nog interesant, dat was in het gulden tijdperk (hmm misschien al langer dan 7 jaar dus), maar de prijzen voor het hotel zijn inmiddels verdubbeld danwelniet verdriedubbeld. Kortom het kon niet meer uit. Maar wel superveel kosten naar onderzoek her en der van de gemeente.... :twisted:

Pluggie

Bericht door Pluggie » 27 dec 2007, 21:22

Ik ben na loondienst free-lance. Al jaren en jaren.

Noemen ze kleine ondernemer. Die vrijheid pak je me nooit af hoor.

Kun je niet vergelijken met in loon-dienst zijn.

(je werkt alsnog vaak onder een sub-contractor)

Loondienst geeft vrijheid in de vorm van structuur, elke dag van 9 tot 5, maar vrijheid: nee natuurlijk heb je die niet in loondienst.

kMaak presentaties, heb bv A-fairs gedaan voor Audi, Geneve, touchschreens e.d. gedaan, dit jaar World Press Photo gedaan. Dus grafisch, vooral interactief, dus hoe vertel je je verhaal. En hoe betrek je mensen.

Pluggie

Bericht door Pluggie » 27 dec 2007, 21:23

kBen nieuw hier, lees al tijdje mee, zal me zo ff netjes voorstellen, sommigen kennen me wel.

PeterB

Bericht door PeterB » 27 dec 2007, 21:25

Klantenbestand overgedaan aan mijn grootste concurrent en per vandaag uitgeschreven uit het Handelsregister.

Bevalt eigenlijk prima, werken voor een baas. :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 dec 2007, 22:11

www.freez.it <-- mijn toko (samen met 2 vennoten). Mag mezelf hier algemeen directeur noemen. Functie dat ik me overal mee mag bemoeien. :) Bedrijf bestaat sinds augustus 2006, daarvoor 6 jaar in loondienst gewerkt.

We verzorgen de complete automatisering voor veel bedrijven (klein en middelgroot) en enkele scholen in het noorden van het land (voornamelijk Friesland en Groningen) . Verder werken we nog voor enkele internetbedrijven (we doen het beheer van hun webservers/databaseservers) in het noorden des lands. Inmiddels 1 fulltime medewerker in dienst, zijn nu dus met z'n 4'en en vanaf februari nog een stagiair erbij.

Beste beslissing ooit geweest om voor mezelf te beginnen. Ik zeg niet dat ik nooit meer in loondienst zal of wil werken maar voorlopig bevalt dit leventje me uitstekend. Deed voorheen precies hetzelfde werk alleen gaf dat (ook vanwege diverse omstandigheden aldaar) niet de voldoening die het nu wel geeft. Als je nu een leuke klant of project binnenhaalt is dat veel meer kicken dan voorheen. :)

vipernl

Bericht door vipernl » 27 dec 2007, 23:11

doe zo'n beetje onroerend goed, u weet wel, kantoor-, opslag- en bedrijfsruimte, nu ongeveer 4000 m2.
Daarnaast nog een restaurant en een bar aan het strand op Mallorca.
Als hobby een doe-het-zelf garage en al 20 jaar een beetje auto's uit de USA importeren. :roll:

leonard

Bericht door leonard » 27 dec 2007, 23:22

Ik heb 2 tuincentra in het Zuid-Holland.Valt niet echt te rijmen al dat groen met die groenvernietigers :wink: .Maar ja het ene is aangeboren liefde en het ander rol je zomaar in.
Daarnaast doe ik ook wat in OG maar wel in de beginfase.Heb nu zo'n 1400m2 verhuurd.

Ben vanaf het begin eigen ondernemer geweest dus ken het loonslaaf traject niet.Het voordeel van eigen ondernemer is dat je het financieel wat makkelijker hebt(geen van mijn medewerkers rijd een RS4 :oops: ) aan de ander kant ben ik er wel 6 dagen per week van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat mee bezig!! (dit is geen klagen ik doe niet liever!!!)

DUS : zoek je wat voor in of om het huis(tuinmeubelen blokhutten,bomen,vijvermaterialen enz.) stuur ff een PB. :wink: :wink:

Mag wel hé mods een beetje commercie hier :P :P

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 dec 2007, 00:11

Wouter81 schreef:www.freez.it <-- mijn toko (samen met 2 vennoten). Mag mezelf hier algemeen directeur noemen. Functie dat ik me overal mee mag bemoeien. :) Bedrijf bestaat sinds augustus 2006, daarvoor 6 jaar in loondienst gewerkt.

We verzorgen de complete automatisering voor veel bedrijven (klein en middelgroot) en enkele scholen in het noorden van het land (voornamelijk Friesland en Groningen) . Verder werken we nog voor enkele internetbedrijven (we doen het beheer van hun webservers/databaseservers) in het noorden des lands. Inmiddels 1 fulltime medewerker in dienst, zijn nu dus met z'n 4'en en vanaf februari nog een stagiair erbij.

Beste beslissing ooit geweest om voor mezelf te beginnen. Ik zeg niet dat ik nooit meer in loondienst zal of wil werken maar voorlopig bevalt dit leventje me uitstekend. Deed voorheen precies hetzelfde werk alleen gaf dat (ook vanwege diverse omstandigheden aldaar) niet de voldoening die het nu wel geeft. Als je nu een leuke klant of project binnenhaalt is dat veel meer kicken dan voorheen. :)
Doe je ook zaken (automatisering) voor het Friesland College? :D

@PeterB, hou je er nog wat leuks aan over? Plannen om te rentenieren of gewoon een leuke extra?

@al die vastgoedmannetjes hier. Hoe zijn jullie begonnen eigenlijk? Gewoon ergens wat kopen en vervolgens verhuren of echt door middel van diepgewortelde contacten? Stukje nieuwsgierigheid en misschien eigen belang voor later :p

RVV

Bericht door RVV » 28 dec 2007, 00:17

Mag wel hé mods een beetje commercie hier
Ja hoor, leuk om te lezen wat je doet :!:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 dec 2007, 00:20

Maurice Graber schreef:Doe je ook zaken (automatisering) voor het Friesland College? :D
Dat niet Maurice (heb er wel op school gezeten en heb daar slechte herinneringen aan :lol: ) maar we hebben volgens mij wel een gezamelijke klant uit Surhuisterveen. :wink: We moeten maar es bijpraten, hoor ook wel veel over jullie. :) Altijd leuk.

Plaats reactie