Vandaar dit topic: wie doet wat?
Met de juiste contacten kom je een heel eind dus je weet nooit hoe 'we' elkaar verder kunnen helpen

Ik werk voor een baas. Doe grafische vormgeving/webdesign. (En af en toe help ik wel eens een kennis op weg

+1Rico v Velzen schreef:Arthur, beetje ondernemer is een grotere slaaf van zichzelf dan een werknemer van de baas![]()
Zonder er een klaagzang van te maken denk ik dat onder de streep je als werknemer beter af bent als een "kleine" ondernemer.
Stukje vrijheid, slecht kunnen luisteren naar een baas en de "extraatjes" zijn voor mij een reden om zelfstandig te willen zijn. Maar soms, dan denk je wel eens in dit "ondernemersvriendelijke" land waar je met alle egards door de overheid word behandeld..
Doe je ook zaken (automatisering) voor het Friesland College?Wouter81 schreef:www.freez.it <-- mijn toko (samen met 2 vennoten). Mag mezelf hier algemeen directeur noemen. Functie dat ik me overal mee mag bemoeien.Bedrijf bestaat sinds augustus 2006, daarvoor 6 jaar in loondienst gewerkt.
We verzorgen de complete automatisering voor veel bedrijven (klein en middelgroot) en enkele scholen in het noorden van het land (voornamelijk Friesland en Groningen) . Verder werken we nog voor enkele internetbedrijven (we doen het beheer van hun webservers/databaseservers) in het noorden des lands. Inmiddels 1 fulltime medewerker in dienst, zijn nu dus met z'n 4'en en vanaf februari nog een stagiair erbij.
Beste beslissing ooit geweest om voor mezelf te beginnen. Ik zeg niet dat ik nooit meer in loondienst zal of wil werken maar voorlopig bevalt dit leventje me uitstekend. Deed voorheen precies hetzelfde werk alleen gaf dat (ook vanwege diverse omstandigheden aldaar) niet de voldoening die het nu wel geeft. Als je nu een leuke klant of project binnenhaalt is dat veel meer kicken dan voorheen.
Dat niet Maurice (heb er wel op school gezeten en heb daar slechte herinneringen aanMaurice Graber schreef:Doe je ook zaken (automatisering) voor het Friesland College?![]()
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], RJK en 35 gasten