He's back... de BMW 316i
- duifjes.com
- Joop
- Joop
Michel Pol schreef:318i en 320i hebben ook een A label!Joop schreef:Armoe troef deze 316i. Alleen in het leven geroepen vanwege het A-label en om zo de zakelijke rijder tegemoet te kunnen komen.
Michel
AAAAAA....! dat klopt ja dan zal het BMW wel hier om te doen geweest zijn:
Er moest nog een modelletje bij dus komen ze met de 316iBMW wint ''Grünes Lenkrad''
München/Rijswijk. Een prachtige beloning verkreeg BMW begin deze maand voor haar EfficientDynamics CO2-reductiestrategie: De Duitse krant "Bild am Sonntag", al jaren organisator van het door vele autofabrikanten begeerde "Goldenes Lenkrad", reikte voor het eerst ook het "Grünes Lenkrad" uit. BMW voorzitter van de raad van bestuur Dr. Norbert Reithofer was er bijzonder trots op, deze bijzondere en nieuw in het leven geroepen prijs als eerste te mogen winnen. Het "Grünes Lenkrad" is door lezers en experts toegekend aan BMW voor haar inzet voor het milieu.
"BMW zal het niet bij de huidige 24 modellen laten, die nu al minder dan 140 gram CO2 uitstoten - EfficientDynamics gaat verder", zei de BMW baas in zijn dankwoord. BMW biedt momenteel al standaard een EfficientDynamics verbruiksreducerend pakket aan, wat reikt van de BMW 1 Serie tot en met de BMW X5. Bovendien zijn deze pakketten ook sinds kort op vele MINI modellen standaard terug te vinden. Tot de maatregelen behoren onder andere direct ingespoten benzine en dieselmotoren, Brake Energy Regeneration, Auto Start/Stop functie, actieve aerodynamica en intelligent gebruik van lichte materialen.
Tastbaar resultaat van dit alles is dat sinds september jl. reeds 40% van de in Europa door BMW nieuw verkochte voertuigen een CO2-uitstoot van 140g/km of minder heeft. Hiermee beschikt 75% van de nieuw in Nederland verkochte BMW’s over een groen energielabel. Aan het einde van dit jaar zullen rond 400.000 BMW’s met EfficientDynamics op Europese straten onderweg zijn.

btw: de 316i staat nog niet in het lijstje :
Selecteer je BMW op energielabel
Laatst gewijzigd door Joop op 23 dec 2007, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Volgens mij brengt bmw al vanaf de eerste 3 serie een 1.6 liter op de markt. E21 was zelfs als 315 leverbaar. Het zal dus niet om de compensatie van de CO2 bedoeld zijn. Denk dat dit gewoon in de markt gezet wordt om belastingtechnische redenen in welke vorm dan ook. Nederland is niet het enige land waar een 316 verkocht wordt. Overigens levert Volkswagen nog een 1.6 liter voor een Passat met nog geen 105 pk. Als de koper in kwestie dat snel genoeg vind heb ik er geen problemen mee. Je kunt er nogsteeds te snel mee rijden. 

- Joop
... nog even terugkomend op mijn reactie: het blijft wel een onmogelijk te doorgronden label-systeem, want waarom heeft een 320i in sedan en touring uitvoering wel een A-label en een 320i in coupé/cabrio uitvoering niet, maar een B-label??Michel Pol schreef:318i en 320i hebben ook een A label!Joop schreef:Armoe troef deze 316i. Alleen in het leven geroepen vanwege het A-label en om zo de zakelijke rijder tegemoet te kunnen komen.
Michel

- Macboy
zijn een coupe en cabrio niet zwaarder en dus verbruiken ze meer en dus net onzuiniger??Joop schreef:... nog even terugkomend op mijn reactie: het blijft wel een onmogelijk te doorgronden label-systeem, want waarom heeft een 320i in sedan en touring uitvoering wel een A-label en een 320i in coupé/cabrio uitvoering niet, maar een B-label??Michel Pol schreef:318i en 320i hebben ook een A label!Joop schreef:Armoe troef deze 316i. Alleen in het leven geroepen vanwege het A-label en om zo de zakelijke rijder tegemoet te kunnen komen.
Michel:
:
:
- Femme
- Joop
- Daniel
Het label wordt gegeven op basis van de relatieve vervuiling ten opzichte van vergelijkbare auto's. Een A-label is dus 'best in class' terwijl een B-label aangeeft dat er in dezelfde minder vervuilende auto's zijn. Hoe die vergelijking dan wordt gemaakt weet niemand.Knot schreef:De Coupe heeft een sportiever imago, dus gaan ze er maar voor het gemak vanuit dat er sportiever/vervuilender gereden wordt???
Dat is dus het hele brakke aan dat systeem, het is geen absolute maatstaf: die nieuwe twinturbo X6 met 407 pk krijgt een relatief mild label D mee, simpelweg omdat auto's in dezelfde klasse nog veel vervuilender zijn.
- Hans
- RVV
Oke, maar als non DF auto, heb je toch in 85% van de dagelijkse kilometers genoeg aan 122pk. En inderdaad er zijn genoeg mensen die helemaal niks geven om een dikke motor.Joop schreef:Armoe troef deze 316i. Alleen in het leven geroepen vanwege het A-label en om zo de zakelijke rijder tegemoet te kunnen komen.
- Niels
- Auto: Prius+
Het oppervlak van de coupe is een fractie kleiner dan die van de sedan. Daar zou het aan kunnen liggen. Die labels worden berekend aan de hand van het verbruik/uitstoot per wagen oppervlak. Daarom heeft een verlengde A8 ook een gunstiger energie label dan een korte A8 met dezelfde V8. Niet dat ie minder uitstoot maar blijkbaar toch wel meer energie verantwoord :!: Briljant of nietJoop schreef:Daarom juist is het wel erg vreemd dat de coupe een B-label heeft t.o.v. de sedan/touring die een A krijgen. Dat de cabrio een B-label heeft lijkt me door het hogere gewicht logisch.Femme schreef:De coupé is ongeveer 10kg lichter dan de sedan...

-
-
Eens. Rijd al vijf jaar in de 147 en die is ook niet snel te noemen, ik vind dat prima. Zolang je maar wat leuks erbij hebt.Gino schreef:Geef mij maar zo´n 316i als zakelijke bak, serieus. Automaatje in D, airco op standje 21 en Guus Meeuwis vrolijk tetterend door de speakers, het zal mijn tijd wel durenDing is altijd nog sneller dan mijn swift 1.3 diesel en zelfs dat hok is overkill op de Nederlandse wegen tegenwoordig.
- MartijnGizmo
Vandaar dus die Caddy-limo van Pon?Niels schreef:Het oppervlak van de coupe is een fractie kleiner dan die van de sedan. Daar zou het aan kunnen liggen. Die labels worden berekend aan de hand van het verbruik/uitstoot per wagen oppervlak. Daarom heeft een verlengde A8 ook een gunstiger energie label dan een korte A8 met dezelfde V8. Niet dat ie minder uitstoot maar blijkbaar toch wel meer energie verantwoord :!: Briljant of nietJoop schreef:Daarom juist is het wel erg vreemd dat de coupe een B-label heeft t.o.v. de sedan/touring die een A krijgen. Dat de cabrio een B-label heeft lijkt me door het hogere gewicht logisch.Femme schreef:De coupé is ongeveer 10kg lichter dan de sedan...![]()

- RudolfNW
De vriend van mijn moeder heeft sinds dinsdag zijn 325i coupe en kreeg gister al een uitnodiging om te komen kijken naar de nieuwe 316i sedan
Hij staat te trappelen om in te ruilen
Eigenlijk is er niks mis met een tragere auto.
Het is gewoon een goede auto, kwaliteit stil etc.
Tsja als je toch moet leasen... lijkt me beter dan een superb ofzo.
En als het toch nog eens gaat sneeuwen gaat hij dwars!

Hij staat te trappelen om in te ruilen

Eigenlijk is er niks mis met een tragere auto.
Het is gewoon een goede auto, kwaliteit stil etc.
Tsja als je toch moet leasen... lijkt me beter dan een superb ofzo.
En als het toch nog eens gaat sneeuwen gaat hij dwars!