He's back... de BMW 316i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

He's back... de BMW 316i

Bericht door RVV » 22 dec 2007, 11:46

De nieuwe BMW 316i Sedan.

van BMW.nl

Tijd om kennis te maken met de nieuwe BMW 316i Sedan. Die staat nu bij de BMW dealer. Natuurlijk met alles wat een BMW tot BMW maakt. Wegligging, rijeigenschappen en een vermogen van 122 pk. En dankzij BMW EfficientDynamics ook nog eens het groenste energielabel wat er is, het A label. Dat betekent maximale overheidssubsidie en een catalogusprijs van € 32.450,-.

==============

122pk lijkt me niet echt behelpen. Wat voor een motor zit hier in ? 1,8 of een 2 liter ?

A label dat is toch maar 14% bijtelling ?

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Bericht door Ahmed » 22 dec 2007, 11:50

euh, gewoon de 1.6 toch? Zoals in de 1-serie..

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 dec 2007, 11:53

122pk.. tsja.. doe mij dan toch liever maar een 318i/d....

14% bijtelling zal toch niet?

Maurice Hoekstra
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32

Bericht door Maurice Hoekstra » 22 dec 2007, 12:20

2000 euro goedkoper en maar 7 pk minder dan een 318i. In dat opzicht is het een goede deal, alleen de 180 nm van de 318i is al behelpen in zo'n auto.

Dan gaat de 'luxe' van het rijden in een 3 serie ook snel weg want je zit zelfs in NL al continue te trappen door de 6 versnellingen.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13020
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 22 dec 2007, 12:26

Wat zal de gemiddelde Hollander weer blij zijn! Het wachten is op de 518i en de 720i. ;) Oh, en doe dan ook meteen een 114i.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 22 dec 2007, 12:58

14% bijtelling is alleen als de C02 uitstoot minder is dan 110G/km

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16653
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 22 dec 2007, 13:12

Pffff, wat moet je nou met zoiets :roll:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 22 dec 2007, 13:35

Een echte rijders auto waarbij je veel moet schakelen om em in het goede toerengebied te houden :lol: Ach zo'n ding zal best wel verkocht gaan worden maar underpowered in "onze" optiek. Is er ook bekend wat er aan koppel beschikbaar is?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 22 dec 2007, 13:37

duifjes.com schreef:14% bijtelling is alleen als de C02 uitstoot minder is dan 110G/km
Idd, de hufters in Den Haag willen natuurlijk eigenlijk niemand een lage bijtelling laten hebben, ze doen slechts aan symbool politiek!!!

Michel

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 22 dec 2007, 14:13

goeie concurrent voor de passat 1.4 TSI met 122 pk. Ook een A-label auto. Die rij je vanad 1 februari voor 33.295 maar dan wel een Highline. Basis is 27 en een beetje

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 dec 2007, 16:45

Het komt erop neer dat je gewoon niks meer moet kopen/rijden eignelijk, gewoon met 3/4/5 jaar oude auto's doorkachelen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 22 dec 2007, 17:07

Knot schreef:122pk.. tsja.. doe mij dan toch liever maar een 318i/d....

14% bijtelling zal toch niet?
Zo kun je natuurlijk bezig blijven tot aan de M3 toe. ;)
Dit blijft altijd interessant voor de zakelijke markt. Als baas geef ik je in Nederland ook liever een 316 dan een 318. Dat jij er dan niet blij mee bent zal mij een dikke worst zijn. Als het ff kon liet ik je dan zelfs in een Lupo 50k per jaar rondtorren. Goed voor de rentabiliteit van het bedrijf. :lol:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 22 dec 2007, 18:27

33k beetje aankleden dan ben je evenveel kwijt als mijn 118d :shock:
Terwijl een 320d kaal 43k kost zo ongeveer...

:?:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 22 dec 2007, 18:58

Toch leuk voor de mensen die een 3-serie een mooie auto vinden en hem alleen gebruiken voor de boodschapjes en de kinderen naar school te doen? Er zijn zat mensen die auto's kopen alleen voor het uiterlijk en het geen reet schelen hoe snel hij is.

Voor de DF'er niet echt de meest ideale auto...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 22 dec 2007, 19:06

Jelmer, een 3 serie is toch wel een stuk ruimer dan een 1. En wie een 316 koopt zal hem doorgaans niet echt opspeccen. Gewoon een executive uitvoering? Als iemand al voor de keuze staat denk ik niet dat hij een kale 320d verkiest boven een met opties beladen 316. Je wilt meestal dezelfde opties op welke motorisering dan ook. Zo werkt dat bij mij iig.
Nog even dan komen wellicht weer van die voordeelpaketten a la black en silver line zoals toen bij de e46 en dan doet bmw weer hele goede zaken. :lol:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 22 dec 2007, 19:13

ach ja ik hoef ook geen 316i hoor...
Als ik een benzine neem wordt het zoiso een 6 pitter...

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 22 dec 2007, 19:34

Juist Topfeul, dat dacht ik nou ook net. Is het bij jullie wel eens in je opgekomen dat mensen wel 's een BMW kopen omdat ze het gewoon een mooie auto vinden? Dat het niet persé binnen de 6 seconden op de 100 hoeft zitten en dat de begrenzzing bij 250 erin komt?

Ik zou bijvoorbeeld voor een daily driver geen supersnelle auto meer hoeven hebben hoor. Iets wat fijn rijdt is ook goed. Het mag allemaal toch niet meer..

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 22 dec 2007, 20:42

Is het bij jullie wel eens in je opgekomen dat mensen wel 's een BMW kopen omdat ze het gewoon een mooie auto vinden? Dat het niet persé binnen de 6 seconden op de 100 hoeft zitten en dat de begrenzzing bij 250 erin komt?
Nee, niet echt nee :shock: :wink: :lol:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 22 dec 2007, 21:19

En ik maar denken dat de 1 serie de budget BMW was.........

:wink:

Tom
Berichten: 22358
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 22 dec 2007, 21:45

Nandor schreef:En ik maar denken dat de 1 serie de budget BMW was.........

:wink:
:lol:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 dec 2007, 22:06

allen schreef:Zo kun je natuurlijk bezig blijven tot aan de M3 toe. ;)
Dit blijft altijd interessant voor de zakelijke markt. Als baas geef ik je in Nederland ook liever een 316 dan een 318. Dat jij er dan niet blij mee bent zal mij een dikke worst zijn. Als het ff kon liet ik je dan zelfs in een Lupo 50k per jaar rondtorren. Goed voor de rentabiliteit van het bedrijf. :lol:
Is wel zo, maar ik pak eigenlijk nooit een instap model en ook weer niet de dikste. Of de 1 na instap, of 1 voor de dikste. Een 318i dus of een 335i. Met de GTC ook zo gedaan, 100pk CDTI is net wat mager, instap diesel toen en had een wat licht vliegwiel, dus gewoon de 1 na instap genomen (120pk CDTI).

Een 318i doet zn werk net wat beter en is ook niet echt supersnel te noemen, past gewoon beter bij een auto van dat kaliber/gewicht vind ik. Tuurlijk is een 325 lekkerder maar die is zeker niet meer zuinig en echt een stuk duurder in aanschaf.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 23 dec 2007, 16:46

Ik had zo'n ding op vakantie op Mauritius, eerst een witte:
[img:800:696]http://tweakers.net/ext/f/tTNLF0r1Ub3sa ... I/full.jpg[/img]
en, nadat een sjaak van het hotel daar een deuk in had gereden, een goudkleurige:
[img:800:504]http://tweakers.net/ext/f/hLhMthfjcoRK9 ... I/full.jpg[/img]

Rechtsgestuurd ook nog. Persoonlijk vond ik hem niet vooruit te fakkelen met zo'n kleine motor, op de snelweg heuvelop kon hij hem in de 5e niet eens op 100 km/uur houden, en dan heb je nog een 6 ook.
Nu is een huurauto misschien niet de beste referentie maar ze waren nog behoorlijk nieuw (allebei minder dan 10k gereden) dus erg verziekt konden ze ook niet zijn.
Voor het platte Nederland is het misschien net genoeg...maar 122 pk voor een auto die tegen de 1500 kilo aan zit houdt niet over. Geluid was ook niks. Reed verder wel fijn overigens.

Als je trouwens denkt dat je hier getild wordt, zo'n 316je kost op Mauritius dik over de 50 mille, een 730Li is 250k.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 23 dec 2007, 17:10

Lijkt me niet dat een 316 zoveel zwaarder is dan een 318. Geen idee welk blok ze gebruiken, maar zou het dan niet eerder lichter moeten zijn? De bakverhouding lijkt me voorts ook niet zodanig kort dat je 100 km/u in de vijfde versnelling moet nemen. Gewoon een tandje terug schakelen. En was het niet mogelijk om gewoon de andere auto om te ruilen voor een met een grotere motorinhoud? Voor wie een auto gewend is met honderden pk's zal een 1.6 altijd wel behelpen zijn gok ik. :lol:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 23 dec 2007, 17:30

tja,
vroeger was een auto die in 10 sec op 100 zat gewoon redelijk vlot te noemen, tegenwoordig vinden het het bestuurder onwaardig. Maar zoals altijd, er is altijd een markt voor. Als je bedenkt dat je zelfs een passat met 1.6 kon krijgen.. of een A4 1.6, A6 1.8..
Als 4 pitter zou mijn keuze overigens wel de 320i zijn, daar niet van. goedkoop in gebruik en rijdt nog een beetje vlot door met z'n 170 pk.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5454
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 23 dec 2007, 17:45

Knot schreef:Het komt erop neer dat je gewoon niks meer moet kopen/rijden eignelijk, gewoon met 3/4/5 jaar oude auto's doorkachelen.
Als je zakelijk wilt rijden, dus gewoon klote, want je blijft bijtelling betalen over de nieuwwaarde :(.
Alternatief is km's declareren, maar dat is in veel gevallen niet toereikend...

Wanneer zou de overheid met gespreide bijtelling komen? 25% van 0-2 jaar, 12,5% van 2-5 jaar enb ondergrens van 6% voor >5 jaar.
Begrijp goed waarom de hele bijtelling er is, maar tweedehands auto's worden zo gewoon benadeeld...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten