He's back... de BMW 316i
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
He's back... de BMW 316i
De nieuwe BMW 316i Sedan.
van BMW.nl
Tijd om kennis te maken met de nieuwe BMW 316i Sedan. Die staat nu bij de BMW dealer. Natuurlijk met alles wat een BMW tot BMW maakt. Wegligging, rijeigenschappen en een vermogen van 122 pk. En dankzij BMW EfficientDynamics ook nog eens het groenste energielabel wat er is, het A label. Dat betekent maximale overheidssubsidie en een catalogusprijs van € 32.450,-.
==============
122pk lijkt me niet echt behelpen. Wat voor een motor zit hier in ? 1,8 of een 2 liter ?
A label dat is toch maar 14% bijtelling ?
van BMW.nl
Tijd om kennis te maken met de nieuwe BMW 316i Sedan. Die staat nu bij de BMW dealer. Natuurlijk met alles wat een BMW tot BMW maakt. Wegligging, rijeigenschappen en een vermogen van 122 pk. En dankzij BMW EfficientDynamics ook nog eens het groenste energielabel wat er is, het A label. Dat betekent maximale overheidssubsidie en een catalogusprijs van € 32.450,-.
==============
122pk lijkt me niet echt behelpen. Wat voor een motor zit hier in ? 1,8 of een 2 liter ?
A label dat is toch maar 14% bijtelling ?
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32
- MartijnGizmo
- Berichten: 13020
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Zo kun je natuurlijk bezig blijven tot aan de M3 toe.Knot schreef:122pk.. tsja.. doe mij dan toch liever maar een 318i/d....
14% bijtelling zal toch niet?

Dit blijft altijd interessant voor de zakelijke markt. Als baas geef ik je in Nederland ook liever een 316 dan een 318. Dat jij er dan niet blij mee bent zal mij een dikke worst zijn. Als het ff kon liet ik je dan zelfs in een Lupo 50k per jaar rondtorren. Goed voor de rentabiliteit van het bedrijf.

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Jelmer, een 3 serie is toch wel een stuk ruimer dan een 1. En wie een 316 koopt zal hem doorgaans niet echt opspeccen. Gewoon een executive uitvoering? Als iemand al voor de keuze staat denk ik niet dat hij een kale 320d verkiest boven een met opties beladen 316. Je wilt meestal dezelfde opties op welke motorisering dan ook. Zo werkt dat bij mij iig.
Nog even dan komen wellicht weer van die voordeelpaketten a la black en silver line zoals toen bij de e46 en dan doet bmw weer hele goede zaken.
Nog even dan komen wellicht weer van die voordeelpaketten a la black en silver line zoals toen bij de e46 en dan doet bmw weer hele goede zaken.

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Juist Topfeul, dat dacht ik nou ook net. Is het bij jullie wel eens in je opgekomen dat mensen wel 's een BMW kopen omdat ze het gewoon een mooie auto vinden? Dat het niet persé binnen de 6 seconden op de 100 hoeft zitten en dat de begrenzzing bij 250 erin komt?
Ik zou bijvoorbeeld voor een daily driver geen supersnelle auto meer hoeven hebben hoor. Iets wat fijn rijdt is ook goed. Het mag allemaal toch niet meer..
Ik zou bijvoorbeeld voor een daily driver geen supersnelle auto meer hoeven hebben hoor. Iets wat fijn rijdt is ook goed. Het mag allemaal toch niet meer..
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Knot
- Berichten: 40483
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Is wel zo, maar ik pak eigenlijk nooit een instap model en ook weer niet de dikste. Of de 1 na instap, of 1 voor de dikste. Een 318i dus of een 335i. Met de GTC ook zo gedaan, 100pk CDTI is net wat mager, instap diesel toen en had een wat licht vliegwiel, dus gewoon de 1 na instap genomen (120pk CDTI).allen schreef:Zo kun je natuurlijk bezig blijven tot aan de M3 toe.
Dit blijft altijd interessant voor de zakelijke markt. Als baas geef ik je in Nederland ook liever een 316 dan een 318. Dat jij er dan niet blij mee bent zal mij een dikke worst zijn. Als het ff kon liet ik je dan zelfs in een Lupo 50k per jaar rondtorren. Goed voor de rentabiliteit van het bedrijf.
Een 318i doet zn werk net wat beter en is ook niet echt supersnel te noemen, past gewoon beter bij een auto van dat kaliber/gewicht vind ik. Tuurlijk is een 325 lekkerder maar die is zeker niet meer zuinig en echt een stuk duurder in aanschaf.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Ik had zo'n ding op vakantie op Mauritius, eerst een witte:
[img:800:696]http://tweakers.net/ext/f/tTNLF0r1Ub3sa ... I/full.jpg[/img]
en, nadat een sjaak van het hotel daar een deuk in had gereden, een goudkleurige:
[img:800:504]http://tweakers.net/ext/f/hLhMthfjcoRK9 ... I/full.jpg[/img]
Rechtsgestuurd ook nog. Persoonlijk vond ik hem niet vooruit te fakkelen met zo'n kleine motor, op de snelweg heuvelop kon hij hem in de 5e niet eens op 100 km/uur houden, en dan heb je nog een 6 ook.
Nu is een huurauto misschien niet de beste referentie maar ze waren nog behoorlijk nieuw (allebei minder dan 10k gereden) dus erg verziekt konden ze ook niet zijn.
Voor het platte Nederland is het misschien net genoeg...maar 122 pk voor een auto die tegen de 1500 kilo aan zit houdt niet over. Geluid was ook niks. Reed verder wel fijn overigens.
Als je trouwens denkt dat je hier getild wordt, zo'n 316je kost op Mauritius dik over de 50 mille, een 730Li is 250k.
[img:800:696]http://tweakers.net/ext/f/tTNLF0r1Ub3sa ... I/full.jpg[/img]
en, nadat een sjaak van het hotel daar een deuk in had gereden, een goudkleurige:
[img:800:504]http://tweakers.net/ext/f/hLhMthfjcoRK9 ... I/full.jpg[/img]
Rechtsgestuurd ook nog. Persoonlijk vond ik hem niet vooruit te fakkelen met zo'n kleine motor, op de snelweg heuvelop kon hij hem in de 5e niet eens op 100 km/uur houden, en dan heb je nog een 6 ook.
Nu is een huurauto misschien niet de beste referentie maar ze waren nog behoorlijk nieuw (allebei minder dan 10k gereden) dus erg verziekt konden ze ook niet zijn.
Voor het platte Nederland is het misschien net genoeg...maar 122 pk voor een auto die tegen de 1500 kilo aan zit houdt niet over. Geluid was ook niks. Reed verder wel fijn overigens.
Als je trouwens denkt dat je hier getild wordt, zo'n 316je kost op Mauritius dik over de 50 mille, een 730Li is 250k.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Lijkt me niet dat een 316 zoveel zwaarder is dan een 318. Geen idee welk blok ze gebruiken, maar zou het dan niet eerder lichter moeten zijn? De bakverhouding lijkt me voorts ook niet zodanig kort dat je 100 km/u in de vijfde versnelling moet nemen. Gewoon een tandje terug schakelen. En was het niet mogelijk om gewoon de andere auto om te ruilen voor een met een grotere motorinhoud? Voor wie een auto gewend is met honderden pk's zal een 1.6 altijd wel behelpen zijn gok ik. 

- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
tja,
vroeger was een auto die in 10 sec op 100 zat gewoon redelijk vlot te noemen, tegenwoordig vinden het het bestuurder onwaardig. Maar zoals altijd, er is altijd een markt voor. Als je bedenkt dat je zelfs een passat met 1.6 kon krijgen.. of een A4 1.6, A6 1.8..
Als 4 pitter zou mijn keuze overigens wel de 320i zijn, daar niet van. goedkoop in gebruik en rijdt nog een beetje vlot door met z'n 170 pk.
vroeger was een auto die in 10 sec op 100 zat gewoon redelijk vlot te noemen, tegenwoordig vinden het het bestuurder onwaardig. Maar zoals altijd, er is altijd een markt voor. Als je bedenkt dat je zelfs een passat met 1.6 kon krijgen.. of een A4 1.6, A6 1.8..
Als 4 pitter zou mijn keuze overigens wel de 320i zijn, daar niet van. goedkoop in gebruik en rijdt nog een beetje vlot door met z'n 170 pk.
- Kasteel
- Berichten: 5454
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Als je zakelijk wilt rijden, dus gewoon klote, want je blijft bijtelling betalen over de nieuwwaardeKnot schreef:Het komt erop neer dat je gewoon niks meer moet kopen/rijden eignelijk, gewoon met 3/4/5 jaar oude auto's doorkachelen.

Alternatief is km's declareren, maar dat is in veel gevallen niet toereikend...
Wanneer zou de overheid met gespreide bijtelling komen? 25% van 0-2 jaar, 12,5% van 2-5 jaar enb ondergrens van 6% voor >5 jaar.
Begrijp goed waarom de hele bijtelling er is, maar tweedehands auto's worden zo gewoon benadeeld...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten