BMW stopt met I drive
- Hendrik Kinderman
Ik snap dan ook niet dat autofabrikanten zo'n ophef maken over I-drive. Als er verder nieuwe technieken zijn, hebben ze er ook geen moeite mee. (dit is eigenlijk appels met peren vergelijken, maar toch). Bijvoorbeeld de eerste hybride auto's, of dat snelheidsafhankelijk sturen van BMW. Daar zijn ook geen negatieve reacties op.
- RVV
Ruben schreef:
Mijn ouders en schoonouders zijn van die type's.. En is het nou net niet de oudere generatie die genoeg poen heeft om een dikke BMW 5 of 7 serie te kopen. Als die niet overweg kunnen met bediening van electronica dan is I drive eerder een verkoopremmer dan verkoop seller.
Ik denk weinig mensen, maar er is ook een groep mensen die totale digibeten zijn. Vooral te vinden onder de oudere generatie, die niet is opgegroeid met cumputers en GSM's.Hoeveel mensen die echt een tijdje rijden met I drive vinden het nog vervelend? Polletje toevoegen?
Mijn ouders en schoonouders zijn van die type's.. En is het nou net niet de oudere generatie die genoeg poen heeft om een dikke BMW 5 of 7 serie te kopen. Als die niet overweg kunnen met bediening van electronica dan is I drive eerder een verkoopremmer dan verkoop seller.
- Jelmer850i
- Jelmer850i
Klopt, dat is het grote probleem.Rico v Velzen schreef:Ruben schreef:
Ik denk weinig mensen, maar er is ook een groep mensen die totale digibeten zijn. Vooral te vinden onder de oudere generatie, die niet is opgegroeid met cumputers en GSM's.Hoeveel mensen die echt een tijdje rijden met I drive vinden het nog vervelend? Polletje toevoegen?
Echter zul je toch een lijn moeten trekken, je kan moeilijk achterblijven omdat een aantal 60+'ers het niet meer snappen, wat denk ik ook niet de doelgroep van BMW is.
Navigatie is voor hen waarschijnlijk ook al te ingewikkeld. Daarom kan je een wagen ook zonder idrive bestellen

- RVV
Jelmer, ik denk dat BMW zich juist wel op die doelgroep mikt. Om de simpele reden dat bij de baby boomers van na de oorlog het grote geld zit. Gemiddeld genomen heeft de 60 plusser een behoorlijk kapitaal opgebouwd, al was het alleen al door zijn koophuis wat die ten gelde kan maken.
Ik ken mensen die hun leven vrij eenvoudig hebben geleefd, maar wel met een torenhoge spaarrekening. Dat zullen ze een keer ten gelde willen maken. BMW gaat niet voor niks straks met een hogere BMW komen, speciaal afgestemd op de oudere doelgroep. X3'en en X5'en zijn erg populair onder de ouderen. Als ik er 1 zie zit er altijd een grijs koppie achter het stuur. Vooral bij de X3.
Een computer en muis zijn voor ons vanzelfsprekend.. maar mijn moeder bv.. durft niet eens een knop aan te raken bang dat ze is dat de boel stuk gaat.
Ik ken mensen die hun leven vrij eenvoudig hebben geleefd, maar wel met een torenhoge spaarrekening. Dat zullen ze een keer ten gelde willen maken. BMW gaat niet voor niks straks met een hogere BMW komen, speciaal afgestemd op de oudere doelgroep. X3'en en X5'en zijn erg populair onder de ouderen. Als ik er 1 zie zit er altijd een grijs koppie achter het stuur. Vooral bij de X3.
Een computer en muis zijn voor ons vanzelfsprekend.. maar mijn moeder bv.. durft niet eens een knop aan te raken bang dat ze is dat de boel stuk gaat.
- Jelmer850i
- Jelmer850i
- Macboy
Leuke verhalen, maar volgens mij niet allemaal relevant. Het gaat niet om de klanten, maar om de journalisten. Hoeveel journalisten schrijven wel niet dat i-drive een onzinnig en omslachtig gebruiksvoorwerp is ?
HEEEL VEEL !
Dus dan gaat het echt NIET om oude digi-leken. Daar hoeven we hier niet over te discussieren.
Het gaat erom dat het gewoon als een onhandig systeem wordt gezien en naar mijn idee klopt dat beeld dus ook niet.
Als je beetje logisch na kunt denken en met computers en menu´s hebt gewerkt is het een super systeem.
Ruben, daarbij moet je niet vergeten dat de INHOUD van het i-drive systeem niet ter discussie staat. Wat en hoeveel je ermee kunt doen is niet relevant, maar de manier waarop wordt ter discussie gesteld.
Het belangrijkste lijkt mij ook niet het i-drive systeem an sich, maar het feit dat je voor lichte en eenvoudige commando´s (switchen tussen radio en cd bijv) eerst naar i-drive moet en dan een menu moet induiken, hetgeen het omslachtig maakt.
Daar is nu dus een oplossing voor met programmeerbare knoppen. Rene, er zijn nu naar ik meen 7 of 8 knoppen op het dashboard bijgekomen die programmeerbaar zijn. Je kunt zelf kiezen welke functie.
Kortom: ideaal nu
HEEEL VEEL !
Dus dan gaat het echt NIET om oude digi-leken. Daar hoeven we hier niet over te discussieren.
Het gaat erom dat het gewoon als een onhandig systeem wordt gezien en naar mijn idee klopt dat beeld dus ook niet.
Als je beetje logisch na kunt denken en met computers en menu´s hebt gewerkt is het een super systeem.
Ruben, daarbij moet je niet vergeten dat de INHOUD van het i-drive systeem niet ter discussie staat. Wat en hoeveel je ermee kunt doen is niet relevant, maar de manier waarop wordt ter discussie gesteld.
Het belangrijkste lijkt mij ook niet het i-drive systeem an sich, maar het feit dat je voor lichte en eenvoudige commando´s (switchen tussen radio en cd bijv) eerst naar i-drive moet en dan een menu moet induiken, hetgeen het omslachtig maakt.
Daar is nu dus een oplossing voor met programmeerbare knoppen. Rene, er zijn nu naar ik meen 7 of 8 knoppen op het dashboard bijgekomen die programmeerbaar zijn. Je kunt zelf kiezen welke functie.
Kortom: ideaal nu

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Als je de Idrive knop 2 sec vasthoudt, in de richting die je wil, dan slaat ie een aantal stappen over...............................heb ik gelezen op een concurerend forum..........................FWIWHet belangrijkste lijkt mij ook niet het i-drive systeem an sich, maar het feit dat je voor lichte en eenvoudige commando´s (switchen tussen radio en cd bijv) eerst naar i-drive moet en dan een menu moet induiken, hetgeen het omslachtig maakt

-
Daar heb ik dus nu 1 van mijn 2 programmeerbare knoppen op het stuur voor gebruikt, andere voor de telefoon. Meer programmeerbare knoppen heb ik niet nodig, nu ja alleen voor de radiozenders danMacboy schreef:

Heb je nog meer dingen in gedachten? Want verder mis ik niets.
- Jelmer850i
bij model 2007 (misschien ook bij eerdere modellen) kan je achter de knoppen van de cd/dvd speler ook functies zetten.
Bijvoorbeeld een radiosender, route naar huis toe, je drukt gewoon even op die knop en bingo
is echt super! Als je je vinger voor de knop houdt (dus nog niet aanraakt) dan zie je op het beeldscherm al wat de geprogrammeerde functie erachter is. --> Top !
En dan nog, alles doen met een draai knop en een menu knop....., ik ben er zeer tevreden over.
Bijvoorbeeld een radiosender, route naar huis toe, je drukt gewoon even op die knop en bingo

En dan nog, alles doen met een draai knop en een menu knop....., ik ben er zeer tevreden over.
- Jelmer850i
-
Het eerste wat de dealer bij aflevering zei is, blijf maar van dat knopje af!E60 M5 schreef:Ik i-drive in combiantie met spraakherkenning.
Spraakherkenning werkt extreen goed (behalve als je aan iemand een demonstratie geeft).
Met spraakherkenning kun je makkelijk naar de juiste menu en zelfs bepaalde dingen veranderen.
Misschien toch maar eens proberen, mensen ook positieve ervaringen met prefacelift 1-serie spraakcontrole?
-
Nou in Top Gear werd mij duidelijk dat dit van geen meter werkte.
Natuurlijk heb ik 't wel geprobeerd en... het werkt goed
Hier ging ik niet vanuit omdat ik nog nooit heb meegemaakt dat een dergelijk systeem werkt (audi bv). Dus het werkt goed, maar ik gebruik het niet. Zie er geen voordelen in tov knopje drukken.
Wat Habib zegt klopt wel, als je het demonstreert gaat 't mis
Natuurlijk heb ik 't wel geprobeerd en... het werkt goed

Wat Habib zegt klopt wel, als je het demonstreert gaat 't mis

- Jelmer850i
- RVV
Dan moet je er voor zorgen dat ze hun mond vol hebben, vrouwtjes hebben toch weinig verstand van techniekJelmer850i schreef:Heb ik ook, en inderdaad als ik het een ander uitleg gaat het helemaal verkeerdE60 M5 schreef:Spraakherkenning werkt extreen goed (behalve als je aan iemand een demonstratie geeft).
Ze lullen er altijd doorheen

- Joop
- Macboy
- Jelmer850i
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Heren....................................met sommige knopjes moet je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig zijn......................................ook veel proberen, lang volhouden ook.....................................dan pas komt de boel echt los..................................................

-
Ik heb sinds een paar weken Idrive en ben zeer blij met bovenstaande tip :!: Ik wist dit niet (handleiding nog niet open gehadromo schreef:Als je de Idrive knop 2 sec vasthoudt, in de richting die je wil, dan slaat ie een aantal stappen over...............................heb ik gelezen op een concurerend forum..........................FWIW

Zeker na deze tip, ben ik tevreden met Idrive. Lekker relaxed je arm op de armsteun en alles met een knop bedienen. Spraakcontrole werkt ook goed.
- Tom van H.