BMW stopt met I drive
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
BMW stopt met I drive
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/ ... post-12580
Best opmerkelijk vind ik.
De keren dat ik in een auto met i drive reed, kwam ik er niet echt uit zonder voldoende aandacht tijdens het rijden te houden.
Best opmerkelijk vind ik.
De keren dat ik in een auto met i drive reed, kwam ik er niet echt uit zonder voldoende aandacht tijdens het rijden te houden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Doe mij maar zoals het in de E34 werkt. Combinatie van druk, draai en schuiftoetsen. Werkt altijd en is super eenvoudig.
Wij hebben nu een nieuwe combimagnetron. Vroeger hadden we een draaiknop, dat werkt zo makkelijk, maar nu gaat alles met tiptoetsen, mega irritant.
I drive is prima, maar dan wel met nog flink wat knoppen op het dashboard. Waarom nu altijd het ene of het andere doen ipv en en?
Wij hebben nu een nieuwe combimagnetron. Vroeger hadden we een draaiknop, dat werkt zo makkelijk, maar nu gaat alles met tiptoetsen, mega irritant.
I drive is prima, maar dan wel met nog flink wat knoppen op het dashboard. Waarom nu altijd het ene of het andere doen ipv en en?
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Wat een onzintitel. De juiste titel moet zijn "BMW ontwikkelt nieuwe iDrive-controller".
iDrive is de benaming voor het hele systeem - de fysieke interface (iDrive-controller), grafische gebruikersinterface en de functionaliteit. Dit gaan ze echt niet afschaffen want het alternatief zou zijn een middenconsole met een oerwoud aan knoppen, deintegratie van multimedia-, navigatie- en comfortsystemen, enz. Met de huidige omvangrijke functionaliteit van luxeauto's is er maar één manier om dat allemaal toegankelijk te maken en dat is via een grafische interface op een beeldscherm. Die kan op verschillende wijze bediend worden, bijvoorbeeld een touchscreen, fysieke knoppen die corresponderen met virtuele knoppen op het beeldscherm, een muisachtige controller.
BMW is nu kennelijk bezig om een nieuwe fysieke interface te ontwikkelen. Een samenwerking met Apple kan alleen maar tot een goed resultaat leiden.
iDrive is de benaming voor het hele systeem - de fysieke interface (iDrive-controller), grafische gebruikersinterface en de functionaliteit. Dit gaan ze echt niet afschaffen want het alternatief zou zijn een middenconsole met een oerwoud aan knoppen, deintegratie van multimedia-, navigatie- en comfortsystemen, enz. Met de huidige omvangrijke functionaliteit van luxeauto's is er maar één manier om dat allemaal toegankelijk te maken en dat is via een grafische interface op een beeldscherm. Die kan op verschillende wijze bediend worden, bijvoorbeeld een touchscreen, fysieke knoppen die corresponderen met virtuele knoppen op het beeldscherm, een muisachtige controller.
BMW is nu kennelijk bezig om een nieuwe fysieke interface te ontwikkelen. Een samenwerking met Apple kan alleen maar tot een goed resultaat leiden.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Er zijn eigenlijk maar 2 direct te bedienen toetsen die ik wil zien bij bmw:
- aan/uit knop voor stembegeleiding bij het navigeren
- aan/uit knop voor het beeldscherm
Ik heb nog een oud systeem zonder i-Drive overigens. Maar dit stoort me en is volgens mij ook met i-Drive niet aanwezig.
De bestemmingen van klanten knal ik namelijk altijd bij vertrek erin omdat ik dan op tijd evt. files op het scherm gemeld krijg. De dame in kwestie mag imho verder haar kwak dichthouden. In de avond rijd ik regelmatig met het scherm uit. Rustiger voor de ogen. Ben dan ook al helemaal geen voorstander van een zo hoog geplaatst scherm vandaag de dag.
Het lijken onzinnig kleine dingetjes. Met de nadruk op lijken.
- aan/uit knop voor stembegeleiding bij het navigeren
- aan/uit knop voor het beeldscherm
Ik heb nog een oud systeem zonder i-Drive overigens. Maar dit stoort me en is volgens mij ook met i-Drive niet aanwezig.
De bestemmingen van klanten knal ik namelijk altijd bij vertrek erin omdat ik dan op tijd evt. files op het scherm gemeld krijg. De dame in kwestie mag imho verder haar kwak dichthouden. In de avond rijd ik regelmatig met het scherm uit. Rustiger voor de ogen. Ben dan ook al helemaal geen voorstander van een zo hoog geplaatst scherm vandaag de dag.
Het lijken onzinnig kleine dingetjes. Met de nadruk op lijken.
- Joop
- Berichten: 9071
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
mijn BMW heeft 1 fantastische knop op de airco zitten die al het overige overbodig maakt: auto
oh, de temperatuur wil je natuurlijk wel kunnen personaliseren, voor de rest: auto
ik vind het dapper hoe BMW via I-Drive als comfort item heeft neergezet, ook zo bij de Rolls, weinig knoppen, veel comfort, alles wordt voor je geregeld
frank
oh, de temperatuur wil je natuurlijk wel kunnen personaliseren, voor de rest: auto
ik vind het dapper hoe BMW via I-Drive als comfort item heeft neergezet, ook zo bij de Rolls, weinig knoppen, veel comfort, alles wordt voor je geregeld
frank
- romo
- Berichten: 27089
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het knappe zit hem meer in het feit dat ze de eerste waren met een dergelijk systeem, en dat vervolgens de gehele auto industrie er achteraan hobbelt..........................................meer eer is niet denkbaar ( waarbij ik in het midden laat of het systeem an sich deugt of niet, simpelweg om dat ik er (nog) geen ervaring mee heb, volgend jaar lente of zo, kan het zo maar anders zijn
)

- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Goed verhaal romo, en femme heeft gelijk, titel geeft verkeerde vermoeden. Zoals wel vaker is BMW pionier op bep. technische/functionele zaken en ik moet met ervaring met I drive zeggen: In 't begin is 't gewöhnungsbedürftig (küt düs) en daarna went 't...een beetje. Benz en consorten hebben de minpunten eruit gehaald et voilá.romo schreef:Het knappe zit hem meer in het feit dat ze de eerste waren met een dergelijk systeem, en dat vervolgens de gehele auto industrie er achteraan hobbelt..........................................meer eer is niet denkbaar ( waarbij ik in het midden laat of het systeem an sich deugt of niet, simpelweg om dat ik er (nog) geen ervaring mee heb, volgend jaar lente of zo, kan het zo maar anders zijn)
Apple komt wel goed denk ik.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dre en Rico maken in het donker een proefrit in een 135i met i drive scherm.. Dre.. irritant dat scherm.. (klapt na het starten automatisch omhoog) hoe kan het uit ? ..Zit er ergens geen knop ofzo.. Rico... oohh heel simpel.. en geeft een ram op het scherm wat naar beneden knalt.. weg irritant scherm..
I drive is zo simpel, je kunt het gewoon zonder knop regelen
I drive is zo simpel, je kunt het gewoon zonder knop regelen

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Ik vind i-drive niet slecht... maar ook niet écht goed. Maar dat komt eigenlijk alleen maar omdat ik 'm icm de iPod interface gebruik.
Verder prima systeem. Verbetering erin is nooit erg.
Zat in de 1 coupé deze week (om BT te testen). Deze heeft volgens mij al een andere draaiknop dan de mijne. Al een stuk lekkerder te bedienen.
Verder prima systeem. Verbetering erin is nooit erg.
Zat in de 1 coupé deze week (om BT te testen). Deze heeft volgens mij al een andere draaiknop dan de mijne. Al een stuk lekkerder te bedienen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ruben I drive is als je het eenmaal doorhebt ook geen echte hindernis, het probleem is dat je het eerst moet doorhebben. Als je af en toe eens in een i drive auto rijd is het lastig om het systeem snel te doorgronden.Ruben schreef: Dit is mijn eerste auto met Idrive en ik begrijp niet waarom mensen hier problemen mee hebben.
Vergelijk het maar met een mobieltje.. Ik was altijd nokia gewend, kon ik mee lezen en schrijven, goh probeer je eens een SE.. damn lastig ding, alles net anders als bij die nokia.. nou dan koop je na een jaar weer een nokia.. damn.. lastig te bedienen ik was de SE zo gewend.. na een paar dagen heb je het wel weer onder de knie en na een week weet je niet anders.. hetzelfde is met i drive.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Alles is wennen natuurlijk, maar hoe zit I drive in mijn auto in elkaar?Rico v Velzen schreef:Ruben I drive is als je het eenmaal doorhebt ook geen echte hindernis, het probleem is dat je het eerst moet doorhebben. Als je af en toe eens in een i drive auto rijd is het lastig om het systeem snel te doorgronden.Ruben schreef: Dit is mijn eerste auto met Idrive en ik begrijp niet waarom mensen hier problemen mee hebben.
Vergelijk het maar met een mobieltje.. Ik was altijd nokia gewend, kon ik mee lezen en schrijven, goh probeer je eens een SE.. damn lastig ding, alles net anders als bij die nokia.. nou dan koop je na een jaar weer een nokia.. damn.. lastig te bedienen ik was de SE zo gewend.. na een paar dagen heb je het wel weer onder de knie en na een week weet je niet anders.. hetzelfde is met i drive.
1 ronde knop en 1 menu knop. In het menu heb je standaard vier opties, communicatie, entertainment, navigatie en ventilatie (dacht ik

Zit je ergens diep(er) in een menu keuze kan je altijd direct weer terug in een keer via de menu knop. Ik heb navigatie onder handbereik, audiokeuze en en mijn telefoonboek in samenwerking met de programmeerbare knoppen op mijn stuur. Ene knop telefoonboek, andere audiosource. Ik kan er mee lezen en schrijven. Idrive bied zelfs de raarste opties om dingen individuel aan te passen. Hoe wil je je luchtstroomtoepassing hebben? Geleidelijk, normaal of snel? Boordcomputer info, beeldscherm automatisch op laten komen of niet? Direct sluiten beeldscherm? Twee keer op de ronde knop rammen :twisted: Overigens voor degene die geen I drive hebben of kennen, ventilatie heb je niet nodig, daar heb je de ouderwetse knoppen nog voor.
Misschien is intuitief voor iedereen anders, maar ik merk altijd dat ik behoorlijk op eenzelfde lijn zit qua andere mensen en soms zelfs heel gevoelig voor dit soort dingen ben.
Hoeveel mensen die echt een tijdje rijden met I drive vinden het nog vervelend? Polletje toevoegen?
Laatst gewijzigd door Rupie op 20 dec 2007, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten