Dat is omdat het moet van moeders de vrouwOpa schreef:Ik blijf m'n GTT nog heeeeeeeeeel lang rijden.
Het grote 2008 Impreza WRX STI topic
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
En het mooie is dat er nog zat teams zijn die het zonder morren gewoon neerleggen.Andre schreef:Toch vallen de prijzen nog mee hoor. Als je bij subaru een WRC auto koopt. Moet je 800.000 euro betalen.
Dan krijg je 30 dagen prodrive personeel erbij ter ondersteuning en 1 motorrevisie. Na 1000km is eerste motorrevisie.
Bak revisie bij prodrive ca. 60k euro.
Oh en na elke rally komt er nood programma in de ecu zodat je hem alleen op een kar kan rijden voor vervoer. Zonder prodrive personeel niet scheuren.
LOL
- Ed vd Werken
- Auto: Subaru wrx
- rudie ter hogt
- Daan
Best apart dat er zoveel mensen verbaasd zijn. Dit zag je toch al van mijlenver aankomen. Alle voortekenen wezen al in de richting dat de nieuwe sti minstens hetzelfde geprijsd zou zijn als een MY06 sti. Sinds wanneer moet je minder betalen voor een auto waar meer opzit? Bij alle automerken betaal je zowieso altijd meer voor een gelijkwaardige opvolger. Tel daarbij de nieuw slurptax op die ook al goed is voor zo'n 3k Euro, en je zit gewoon weer op een sti prijs van 55-60k.
Neemt allemaal niet weg dat de sti gewoon absurd hoog geprijsd is, maar dat is ie al een paar jaar. En wat een auto in de VS kost is niet relevant hier. Daar koop je ook een nieuwe M3 voor 'een handje wisselgeld'. Hele andere markt daar.
De nieuwe EVO's zitten qua prijs trouwens ook erg in de buurt van de sti. De GSR met 5 bak gaat vermoed ik inclusief sluptax rond de 52-53k kosten. Voor de RS met semiautomaat en navi komt de prijs rond de 58k. Echter, Mitsubishi komt wel met iets 'WRX achtigs' in de vorm van de Ralliart met 240pk. Ik weet alleen niet of deze 4wd krijgt en of er in de basis een EVO-achtig blok in zit. Kan een mooie basis worden voor de tuningsliefhebbers. Hoewel de EVO X ook stevig aan de prijs zal zijn, is dit misschien ietsje beter te verteren omdat dit gewoon meer auto is en alle extra techniek (ook al bederft dit volgens sommigen de DF) ook betaald moet worden. Blijft zowieso een moeilijke markt die nieuwe EVO's en STi's.
Volgende maand ga ik in ieder geval al een 'blokkie om' met de nieuwe X.
Daan...
Neemt allemaal niet weg dat de sti gewoon absurd hoog geprijsd is, maar dat is ie al een paar jaar. En wat een auto in de VS kost is niet relevant hier. Daar koop je ook een nieuwe M3 voor 'een handje wisselgeld'. Hele andere markt daar.
De nieuwe EVO's zitten qua prijs trouwens ook erg in de buurt van de sti. De GSR met 5 bak gaat vermoed ik inclusief sluptax rond de 52-53k kosten. Voor de RS met semiautomaat en navi komt de prijs rond de 58k. Echter, Mitsubishi komt wel met iets 'WRX achtigs' in de vorm van de Ralliart met 240pk. Ik weet alleen niet of deze 4wd krijgt en of er in de basis een EVO-achtig blok in zit. Kan een mooie basis worden voor de tuningsliefhebbers. Hoewel de EVO X ook stevig aan de prijs zal zijn, is dit misschien ietsje beter te verteren omdat dit gewoon meer auto is en alle extra techniek (ook al bederft dit volgens sommigen de DF) ook betaald moet worden. Blijft zowieso een moeilijke markt die nieuwe EVO's en STi's.
Volgende maand ga ik in ieder geval al een 'blokkie om' met de nieuwe X.
Daan...
- Michel P
Maar daar krijg je wel premium en status, en dat is voor velen niet onbelangrijk. Verder kun je de auto helemaal naar persoonlijke smaak aankleden, wat bij jappen altijd een groot probleem is.Wouter81 schreef:Beetje absurde prijs idd maar goed, dat vind ik ook bij de gemiddelde 1-serie.
Je hebt gewoon een 335i sedan voor het geld van een STI. Vraag 100 mensen even op de markt welke ze zouden kiezen de BMW of de STI
Michel
- Roman
STIMichel Pol schreef:Maar daar krijg je wel premium en status, en dat is voor velen niet onbelangrijk. Verder kun je de auto helemaal naar persoonlijke smaak aankleden, wat bij jappen altijd een groot probleem is.Wouter81 schreef:Beetje absurde prijs idd maar goed, dat vind ik ook bij de gemiddelde 1-serie.
Je hebt gewoon een 335i sedan voor het geld van een STI. Vraag 100 mensen even op de markt welke ze zouden kiezen de BMW of de STI
Michel
Maar ja zoals gezegd, dit vergelijk kan alleen in NL.
In de andere landen zit de STI wel op een redelijk prijs niveau.
Het is puur NL weer dat pech heeft hiermee.
Als het 60K in NL is dan zou ik die voor onder 40K daar weg moeten kunnen halen, en zo zal die prijs in andere landen ook gaan liggen denk ik. Dat is dan al weer een heel stuk redelijker.
Maar ja die 335i zit er ook niet al te ver vanaf. Maar die is verzekerings technisch en qua onderhoud wel weer een stuk duurder.
- Roman
http://www.youtube.com/watch?v=_Zv514tNe1U 8)
[img:800:600]http://img49.imageshack.us/img49/7548/p2bp4.jpg[/img]
[img:800:600]http://img49.imageshack.us/img49/7548/p2bp4.jpg[/img]
- Peter Tunissen
Ja, ho even, de belangrijkste vraag is nog niet gesteld.Nandor schreef:60K
G.T.F.O.H.
Is dit in euro's of in guldens?
Dat wordt een zeldzame verschijning dan.
Hou ook even in het achterhoofd dat EVO er helemaal niet over te spreken was; veel onderstuur, elektrische stumperhulpjes en weinig driving fun. Tsja...
- Ruud Hulsegge
- RVV
lees het nu pas 60K euro voor een hatchback... nou daar gaan precies 3 van verkocht worden volgend jaar in Nederland.
En in de toekomst is er gebruikt geen aanbod meer voor de Subaru liefhebber.. erg jammer.
Subaru was toch de baas, was de slogan ? Nou dat maken ze dan wel waar
Een dikke hatch mag in mijn beleving niet meer kosten dan tussen de 40 en 50K en dat is al een moeilijke prijsklasse hoor.
De nieuwe Audi S3 bv die zie ik werkelijk nooit rijden en die gaat al boven de 50K..
Subaru succes ermee !
En in de toekomst is er gebruikt geen aanbod meer voor de Subaru liefhebber.. erg jammer.
Subaru was toch de baas, was de slogan ? Nou dat maken ze dan wel waar
Een dikke hatch mag in mijn beleving niet meer kosten dan tussen de 40 en 50K en dat is al een moeilijke prijsklasse hoor.
De nieuwe Audi S3 bv die zie ik werkelijk nooit rijden en die gaat al boven de 50K..
Subaru succes ermee !
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
-
OnlineKasteel
Ach, die dvd navi ed kan je wel weglaten toch?Andre schreef:60k nee 62k en voordat ie voor je deur staat met afleverings kosten etc denk ik net even boven de 63k. LOL
Ze had dit ding gewoon simpeler op de markt moeten zetten. Voor een aantrekkelijke prijs.
En iedereen is zo wereld geschokt van 60k, tuurlijk is het hardstikke veel en is het maar een hatch, maar 10 jaar terug werd er ook 80k gulden neergelegd voor een Evo/Cosworth ed. De Impreza is gewoon weer 50% van de m3
Maar wat biedt er meer voor 55-60k? Ik zag dat een 120d die laatst te koop stond ook 60k nieuw had gekost... Beetje coupe gaat ook wel voor de 60 (350z/s2000/tt), echt vlotte coupes in de vorm van a5/e92 zijn al helemaal niet van deze orde, beetje uitgerust ramt dat ook al dik door 70 a 80 (laatst paar keer een a5 bij Audi boer zien staan, maar dan wordt je ook niet happy van de prijs).
Maar buiten de 135i blijven de Evo en Impreza gewoon weer redelijkerwijs een hoop bieden in die klasse als het je niet gaat om de aaibaarheid van je dashboard...
Ik zou het er niet voor uitgeven, maar als je tussen de 50-60 uit wilt geven voor een fun auto met plek voor 4 mensen, blijft er gewoon niet veel over.
Waarom zijn alle filmpjes van de Impreza hetzelfde btw?
- Ahmed
[img:711:533]http://www.caradvice.com.au/wp-content/ ... /sti-1.jpg[/img]
[img:711:533]http://www.caradvice.com.au/wp-content/ ... /sti-3.jpg[/img]
282km op de teller.....
[img:711:533]http://www.caradvice.com.au/wp-content/ ... /sti-3.jpg[/img]
282km op de teller.....
- Ruud Hulsegge
- Roman
- Arthur
- Auto: Nr.51