Slurptax en occasionprijzen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 dec 2007, 15:41

wjn schreef:Ik snap het probleem niet zo.

De automobielindustrie heeft voor zichzelf een gemiddelde van rond 140 gram/km gesteld. De grenzen voor de "slurptax" zitten daar ruim boven.

Ik verwacht dus genoeg leuke (DF) auto's die onder de slurptax grens komen.

Voor de stelling: Ik verwacht niet zoveel wijzigingen voor prijzen van occasions. Dat heeft meer te maken met het verbruik en onderhoudskosten, dan wat ze nieuw kosten.
Die grens is het gemiddelde verbruik van het complete wagenpark dat een merk levert. Audi heeft niet voor niets plannen voor een A1, een auto die helemaal hoeft niet te verkopen. Zo'n superzuinige auto trekt alleen wel de gemiddelde uitstoot drastisch omlaag. Porsche heeft bijvoorbeeld geen enkel model dat de uitstoot van de Cayenne en de 911 kan compenseren, zij hebben dan ook een drastisch probleem straks.

De topmodellen zullen amper minder gaan uitstoten, tenzij er hybrides komen. Ik ben er van overtuigt dat de autoindustrie inmiddels haar best al doet om de uitstoot zo laag mogelijk te krijgen.

wjn

Bericht door wjn » 15 dec 2007, 16:26

Maurice Graber schreef:Die grens is het gemiddelde verbruik van het complete wagenpark dat een merk levert. Audi heeft niet voor niets plannen voor een A1, een auto die helemaal hoeft niet te verkopen. Zo'n superzuinige auto trekt alleen wel de gemiddelde uitstoot drastisch omlaag.
Het lijkt me een beetje kortzichtig als je niet verkochte auto's mag meetellen. Zou wel een blunder eerste klas zijn.
Maurice Graber schreef:Porsche heeft bijvoorbeeld geen enkel model dat de uitstoot van de Cayenne en de 911 kan compenseren, zij hebben dan ook een drastisch probleem straks.
Waarom denk je dat Porsche zo bij VW aan het inkopen is ??

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 dec 2007, 17:20

Als het toch om verkochte voertuigen zou gaan is het wel een verdomd lullige regel voor de sportwagenfabrikanten. Logischerwijs dat Smart geen problemen met deze norm heeft, omdat de fabrikant nou eenmaal gericht is op economische modelletjes. En het is logisch dat Porsche in de problemen komt omdat ze nou eenmaal sportwagens bouwen. Tijd om de boel op te doeken dan maar?

Porsche heeft overigens verplicht een bod moeten doen op het meerderheidsbelang in VW, maar hebben een onacceptabel bod gedaan. Ze willen bij mijn weten VW namelijk niet.

Niall

Bericht door Niall » 15 dec 2007, 18:12

Maurice Graber schreef:Porsche heeft overigens verplicht een bod moeten doen op het meerderheidsbelang in VW, maar hebben een onacceptabel bod gedaan. Ze willen bij mijn weten VW namelijk niet.
Momenteel nog niet, maar uiteindelijk zal VW weer een oosterijks familiebedrijf.

Joop

Bericht door Joop » 17 dec 2007, 01:38

Tom schreef:Ik denk dat we weinig gaan merken van de slurptax behalve dat de prijzen gewoon omhoog gaan. Alsof het merk zelf de auto duurder maakt zonder een stukje verkoop te verliezen (omdat elk merk dat moet doen).
Mensen die dure auto's kopen leggen die 10.000 euro meer gewoon op tafel en zien een gedeelte ervan ook terug in de restwaarde.
Misschien dat je bij bepaalde modellen (waar de slurptax echt erop inhakt, auto's als de Hummer) in de overgangsperiode (dus binnen nu en drie jaar) dat je wat verschillen krijgt. Na die drie jaar is dat verschil aardig afgevlakt dat je er weinig meer van merkt.
Dat denk ik ook. Degeen die bijvoorbeeld een M3 nieuw kunnen kopen, kunnen die paar tientjes ( :wink: ) "Slurptax" ook wel veroorloven. Men koopt toch de auto die men wil.

Andre

Bericht door Andre » 17 dec 2007, 10:35

joop

Ik dus niet. Al zou ik 10 ferrari s kunnen betalen.

Auto s boven de slurptax moet ik niet. Ik ga nog niet een s een euro extra betalen bovenop de al buitensporige auto prijzen hier in nederland.

Ik koop nog liever een subaru justy breng hem naar prodrive en laat hem daar ombouwen tot een wrc subaru dan dat ik 110 euro extra ga betalen aan de dieven gilde. maffiapraktijken zijn het daar in den haag.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 dec 2007, 10:59

Andre, ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar buiten dat, je kan er maar weinig aan doen......................................ja helemaal geen auto meer rijden, geen aanschafkosten en afschrijving, geen wegenbelasting, geen benzinekosten met de belachelijke aczijns, geen slurptax................................................maar ook geen auto meer, laat ik dat nu net niet willen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 17 dec 2007, 11:07

Oke Romo maar je hoef jezelf niet nog harder te laten nøken door de staat.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 17 dec 2007, 11:21

Nog wat anders, zorg dat je niet ziek wordt!

Ik heb helaas een ziekteverleden, ben een eigen zaak gestart, dit draait allemaal goed ondanks vele tegenslagen.
Maar goed, enkele tegenslagen door mijn verleden:

- arbeidsongeschiktheidsverzekering niet mogelijk
- levensverzekering niet mogelijk

Momenteel bezig met een eigen huis, na veel zwoegen een hypotheker gevonden waar ik redelijk mee uit kom. Echter ik dien wel even een vijfde van de executiewaarde (dus niet koopwaarde!!) aanbetalen, vervolgens komt daar ook nog eens overdrachtsbelasting en al die zooi meer overheen.

Net alsof ik minder premie/btw/wat dan ook betaal als een ander....

Ik meende dat je een onderpand nodig had bij een hypotheek... ok, als ze dan de executiewaarde pakken, maar nee hoor ook nog een 5de daaronder even aanbetalen graag... :roll:

Andre

Bericht door Andre » 17 dec 2007, 11:32

Romo ik zeg niet dat geen auto koop. Ik zeg dat ik geen auto koop die boven de slurptax zit.

Als ik wel een koop die boven de slurptax dan is het of 2e hands. Want er zijn altijd gekken die het wel doen. Of ga ik zelf een auto ombouwen en ja die gaat dan maximaal boven de slurptax alleen dat staat niet op het kenteken. :)

De grens is bereikt bij mij. Dat gaat niet om geld maar is een gevoels kwestie. Maar ik ga de staat gewoon niet meer geld geven bij de aankoop van een auto tis nu al buitensporig genoeg. Wat ik zeg al kon ik 10 nieuwe m3 kopen ik verrek het gewoon. Liever een 335i die ik dan voor 7000 of 8000 ga tunen sperren etc dan een M3 waar de staat weer heerlijk van achter zijn stoel gaat hangen. 335i naar je hand zetten geeft mij dan veel meer voldoening chip erin of korte overbrenging en ramme met die troep. Maximaal.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 dec 2007, 12:30

Ach, gelijk heb je...............................maar beter nu opmaken dan dat de erfgenamen er mooi weer mee gaan spelen, nadat ze natuurlijk succesie rechten over de erfenis aan de fiscus hebben overgedragen........... :lol: :wink:

Botom line; hoe dan ook, gen..kt door vadertje staat word je toch.....

Andre

Bericht door Andre » 17 dec 2007, 13:01

Het geld komt wel op. Heb nog altijd te weinig.:)

Je snapt het niet helemaal romo.

Ik koop liever een 335i maak hem beter dan een m3 al kost dat 20k euro of meer.

Kijk jullie willen allemaal auto s af fabriek kopen die bijna klaar zijn. Alleen dan naait de overheid en de fabrikant je maximaal.

Je moet een basis modelletje nemen met een redelijke motor en dan zelf aan het werk gaan. Dat geeft mij altijd een prachtige voldoening.

Bijv zet een echte seq 6bak in je auto kost mega geld maar wat boeit het. Anders had je een m3 gekocht met mega bpm mega slurptax. etc. Laat door intrax reiger etc een onderstel maken die ze gvd ook in de wrc hebben. Das nog goedkoper dan m3 rijden. Je hebt een super auto die nog niet eens m3 geld kost. Je moet alleen goeie basis hebben met knap motortje.

Na 2 jaar bouw je alles weer terug en ruil je hem voor een frisse. Niks aan het handje redelijke afschrijving geen slurptax lagere bpm. Geen klasse 625 alarm voor verzekerings premies geen torenhoge premie voor exclusieve auto etc.

Echt als ik miljoenen had. kocht ik een subaru 1.6 en ging ik naar prodrive. Stond hier een een sti met de techniek van een wrc met een redelijke standaard sti motor voor meer km. 1.6 op kenteken. prettige dag nog.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 dec 2007, 13:12

Idd hoe je het ook went of keert het komt toch in de schatkist. Of dat nou via een auto is of via een andere weg.

52% inkomstenbelasting.

20% BTW.

Ga je een huis kopen. 10 rooitjes belasting om alleen een huis over te schrijven die je vervolgens mag bijlenen van de bank.

Beter ook niet naar de kroeg en niet roken zit ook mega accijns op.

Benzine tanken met je DF mobiel, ook leuk met accijns.

Laat je het allemaal op de bank staan. Nee daar heb je een hoop lol van. Hebben ze ook wat op bedacht in de vorm van vermogensbelasting. Ga je dood kan het meeste alsnog naar de belasting. Dat hebben ze het liefste natuurlijk.

Of je nou wel of geen dure auto koopt ze weten je evengoed wel te vinden.

Rij je met een circuitauto zonder kenteken hah geen verzekering en houderschapsbelasting. Tot je 120 liter benzine ala 180 euro per dag er door heen rijd heb je alsnog 135 euro belasting /accijns betaald lol :)

Andre

Bericht door Andre » 17 dec 2007, 13:22

klopt allemaal bert. En dat betaal je allemaal. Doe ik ook.

Maar ga geen nieuwe auto s meer boven de slurptax kopen. period. De sport is gewoon om van een auto onder de slurptax een leuke fun auto te maken. En als het echt niet meer kan. Koop je zomerhuisje naast de ring start een kleine gmbh en zet je daar je fun auto s neer op duitskenteken en rijdt je met je 118d op geel die kant op vrijdags en stap je over je in je witte GT3 die daar M3 geld kost in vergelijk met graai nederland. Ik ben er echt klaar mee met dat auto melken echt. Als ze nog verder melken ga ik gewoon 118d rijden. Geld komt wel echt op aan auto s alleen niet op geel.

romo

Bericht door romo » 17 dec 2007, 13:26

Zit een 335i onder de slurptax dan?.............................

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 dec 2007, 13:29

romo schreef:Zit een 335i onder de slurptax dan?.............................
ja.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 17 dec 2007, 13:37

Mooi he? Dat men zo kan bleren zonder er iets van af te weten......

romo

Bericht door romo » 17 dec 2007, 13:49

Geelhoed schreef:Mooi he? Dat men zo kan bleren zonder er iets van af te weten......

Verklaar je nader, want dit snap ik niet helemaal

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 17 dec 2007, 13:53

Ik heb op de eerste pagina wat auto's genoemd die onder de slurptax zitten, Nu leest ik hier een vraag of de 335i onder de slurp tax zit.
Wellicht wat overdreven van mij maar ook Andre op de vorige pagina roept maar iets om het roepen tegen de overheid. Ik was het gewoon beu...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 dec 2007, 18:21

De Kesleriaanse betogen van Andre snap ik volkomen. Als Suzuki Alto rijder kun je die slurptax ellende voor kennisgeving aannemen en daarmee uit. Maar 'wij' zijn hier de rijliefhebbers en 'wij' worden indirect benadeeld door die ongein.

Kijk, dat mopperen op de overheid neemt de laatste jaren enorme vormen aan...mode? Kweenie... waar rook is, is vuur en napraterij van 'het volk onderling'moet je ook niet overschatten, maar als je zoals ik langzamerhand moe word van de ambtelijke willekeur, bureaucratie, graaicultuur, laksheid en betutteling terwijl bijv. je auto wordt gemolesteerd(waar is dat blauw nu op straat?)en de overheid niet thuis geeft, ja dan an ik indirect Kesler en direct Andre maar al te goed begrijpen. Kesler riep wat in emotie, moet z'n (gemaakte) excuses aanbieden...tja..Pim heeft nooit meer wat gezegd en Theo ook niet...

...

Just my 2 cents.

edit: misschien wordt(een deel van) de slurptax wel gebruikt voor ons leger in Afghanistan of voor Apaches ofzo? :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 dec 2007, 18:44

Kesler kan ik niet begrijpen... :wink:

wjn

Bericht door wjn » 17 dec 2007, 19:37

Scotsman schreef:
Maurice Graber schreef:Porsche heeft overigens verplicht een bod moeten doen op het meerderheidsbelang in VW, maar hebben een onacceptabel bod gedaan. Ze willen bij mijn weten VW namelijk niet.
Momenteel nog niet, maar uiteindelijk zal VW weer een oosterijks familiebedrijf.
Zie topic: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight= ;)

(Ze zijn niet gek, het is de enige mogelijkheid om sportwagens te blijven bouwen.)

P.S. Bedenk me net, door dit soort eisen te stellen (gemiddeldes en geen absolute waarden) maak je de kloof alleen maar groter. Mensen die het kunnen betalen zullen dat toch wel doen. Mensen die net op de grens zitten, zullen nu nog wel eens nadenken.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 dec 2007, 08:59

wjn schreef:
Scotsman schreef:
Zie topic: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight= ;)

(Ze zijn niet gek, het is de enige mogelijkheid om sportwagens te blijven bouwen.)

P.S. Bedenk me net, door dit soort eisen te stellen (gemiddeldes en geen absolute waarden) maak je de kloof alleen maar groter. Mensen die het kunnen betalen zullen dat toch wel doen. Mensen die net op de grens zitten, zullen nu nog wel eens nadenken.
Ah kijk. Ik berustte mijn info blijkbaar nog op een oud artikel: http://www.zibb.nl/web/Bedrijfsvoering/ ... ame-VW.htm

Plaats reactie