Weet jij het gewicht van je auto??
@tristan
Maandag word Intrax getest

Er optimistisch niet? Volgens mij mag je blij zijn als je er 40 kilo mee bespaart.Casper schreef:Klinkt goed Tristan!
Hoeveel kg gaat dit je schelen?
Stoel -20
accu -3
ramen -25
velgen -15
tank?
Tegen de 100kg als het meezit? Dat zou erg netjes zijn
Stoel zal toch echt wel meer schelen dan dat lijkt mij? Een speedsterstoel weegt al bijna 8kg...Bert ///M3 schreef:Stoel weg is 5-6 KG oid.
Accu kan wel een hele hoop schelen, meer als 10 KG.
Wielen kilo of 4-8. Die E30 cup auto's rijden op vrij kleine wielen natuurlijk. Als je standaard op 18 inch jetsers rijd en dan naar 18 inch lichtgewicht gaat dan scheelt het meer 12-16 KG soms.
In deze cup mag er motorisch helemaal niets veranderd worden.Helaas word dat door div. wel gedaan.Dat is nou het jammere van bijna alle standaard cup's een heleboel zijn toch (onzichtbaar) illegaalJeroenT schreef:Hoe zit het motorisch in deze cup? Moet dat origineel zijn of mag je er ook een M3 blok oid in stoppen?
Ik dacht dat daar flink op gecontroleerd werd? Mensen met een eta onderblok enzo...leonard schreef:In deze cup mag er motorisch helemaal niets veranderd worden.Helaas word dat door div. wel gedaan.Dat is nou het jammere van bijna alle standaard cup's een heleboel zijn toch (onzichtbaar) illegaalJeroenT schreef:Hoe zit het motorisch in deze cup? Moet dat origineel zijn of mag je er ook een M3 blok oid in stoppen?
Ben ik niet helmaal met je eens.Heb het regelmatig meegemaakt dat ik op het rechte stuk voorbij gereden werd door iemand die op het bochtige stuk langzamer was.Dat kwam niet alleen door de manier van bochten nemen.Dennis Cavallino schreef:Ik wil in eerste instantie gewoon competitief racen. Ik weet dat onze E30 hard loopt, het is namelijk een type 1 met nog hoog compressieblok. Doet niet onder voor een gechipte type II. Maar motorisch blijf ik er met mijn tengels vanaf. Ik geloof daar ook helemaal niet in. De verschillen die je op het rechte stuk ziet in de E30 cup komen niet van meer pk's, maar van andere diff verhoudingen en wat andere grappen en grollen.
Ik heb 2 diffs.Een 3.91 en een 4.27.De 3.91 is voor zandvoort de andre voor de overige circuit's.Ben het wel met bert eens dat je een auto heel duur kan opbouwen maar bij een E30 maakt dat in mijn optiek niet zo super veel uit.De winst zit in gewichtsbesparing en het onderstel!!!Dennis Cavallino schreef:Ja maar wat voor diff reed jij Leonard?
Er zit nogal een verschil tussen een 3.73 en een 4.10 bijvoorbeeld.
Helemaal mee eensThom schreef:Allemaal goed en wel, maar er is een verschil tussen meedoen en willen winnen.
In het eerste geval maakt het materiaal inderdaad niet veel uit. In het tweede geval is het uitermate frustrerend als je weet dat een ander beter materiaal heeft. Je kunt je dan het snot voor de ogen rijden maar winnen gaat niet lukken en ik weet uit ervaring dat ik daar geen genoegen mee zou kunnen nemen (dat was een andere sport maar dat maakt niet uit). Als je competitief wilt zijn dan het best mogelijke materiaal en anders net zo lief niet meedoen.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bokkepoot, GRzep, Jan Terwolde, Marc Sierra, mark123, Sabberjoch, Semrush [Bot], TomTomm, TurboClouseau, Will F. en 1 gast