Kan ik me heel goed voorstellen, gevoelsmatig het geld in een diep zwart gat kieperendavid schreef:Niels, het ging om een s6plus--- en daar was weinig van bekend
Toch moest ik toen nog even 15000 gulden aftikken op postloketje...![]()
En waar wordt het voor gebruikt???...... man o man, je voelt je haast misselijk om "zomaar" zoveel geld af te tikken
(weet nog dat m'n maag er van omdraaide bij het loket....Tis inmiddels een aantal jaren terug, maar zo'n gevoel vergget je nooit)
Douane gefopt met kale BMW's
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
- Leen
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
niet helemaal waar macboy , het hangt van de persoon/douanier af
zoals ik al opmerkte eerder werd bij de e320cdi alles van de fahrzeugbrief afgelezen en werd er niet naar de auto gekeken , maar werd bij de 535d even naar buiten gekeken en aan mij gevraagd of het een executive was ? , ik eh nee gewoon standaard met automaat en leer , dat scheelde dus 13000 euro voor de waarde bepaling (77K ipv 90).
zoals ik al opmerkte eerder werd bij de e320cdi alles van de fahrzeugbrief afgelezen en werd er niet naar de auto gekeken , maar werd bij de 535d even naar buiten gekeken en aan mij gevraagd of het een executive was ? , ik eh nee gewoon standaard met automaat en leer , dat scheelde dus 13000 euro voor de waarde bepaling (77K ipv 90).
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Ha, die Drivers;
Broerv heeft al heel wat Duitsche import voor BPM-aangifte opgenomen en het is nogal simpel: het is een momentopname. Wat er op dat moment niet op of aan de auto zit, daar betaal je ook geen BPM over. Anders zou je over een gejat leren interieur of navigatiesysteem ook belasting moeten betalen. Toen de handel nog wat minder ervaring had en wat minder brutaal was kreeg hiij geregeld dezelfde vent langs die zich op een bepaald type Duitsche auto had toegelegd. Na de zoveelste keer vroeg hij de man eens; "Is zeker veel vraag naar dit model met grijs stoffen bekleding en een brandgaatje op de passagiersstoel?". Dan weet je als handelaar gewoon dat je gewonnen hebt. Tegenwoordig strippen ze de boel gewoon voor zover mogelijk.
Broerv heeft al heel wat Duitsche import voor BPM-aangifte opgenomen en het is nogal simpel: het is een momentopname. Wat er op dat moment niet op of aan de auto zit, daar betaal je ook geen BPM over. Anders zou je over een gejat leren interieur of navigatiesysteem ook belasting moeten betalen. Toen de handel nog wat minder ervaring had en wat minder brutaal was kreeg hiij geregeld dezelfde vent langs die zich op een bepaald type Duitsche auto had toegelegd. Na de zoveelste keer vroeg hij de man eens; "Is zeker veel vraag naar dit model met grijs stoffen bekleding en een brandgaatje op de passagiersstoel?". Dan weet je als handelaar gewoon dat je gewonnen hebt. Tegenwoordig strippen ze de boel gewoon voor zover mogelijk.
- Niels
- Berichten: 22555
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Darudevampire en 9 gasten
