Wilwood brakes: iemand bekend hiermee ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 05 sep 2007, 14:54

Zit te denken aan afdraaien die zooi en HAWK blokken erop....
Of anders een Rotora set erop.....

Maar ja, wat is de OORZAAK van deze shit ??????

Niet meer remmen?....hahahaa....ja zorg jij dat die volvo's saabs en andere franse meuk niet meer links gaan rijden, dan ga ik minder remmen !!! :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 05 sep 2007, 18:05

Het is een taai stuk, maar lees het maar.
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 05 sep 2007, 21:12

Thx Elmar ! :D

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 05 sep 2007, 21:28

Ok...die schijven hoefen dus niet "krom" te zijn, maar het oppervlak is niet meer geheel glad...

Hoe nu verder ?...
Elmar ?...

Elmar

Bericht door Elmar » 05 sep 2007, 22:55

Als je het leest, zie je het staan... :wink:

Indien nog mogelijk de schijven afdraaien, goed de blokken inremmen (staat daar ook hoe dat moet) en NOOIT met je poot op het rempedaal blijven staan na veelvuldig of lang remmen.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 11 dec 2007, 16:50

Ferodo DS2500 it will be...
Binnenkort ff samen met Elmar eronder schroeven...ben benieuwd !

Elmar

Bericht door Elmar » 11 dec 2007, 17:02

Ja dank je snelle ed...nu denken ze hier allemaal dat ze bij mij kunnen beunen... :wink:

Joy

Bericht door Joy » 11 dec 2007, 17:12

Ik heb afgelopen zaterdag mijn schijven kapot gereden op Zolder.
Ze trillen als een gek en het oppervlak heeft diverse kleuren blauw.

Ze zien eruit zoals deze foto op de Stoptech-site waar dit als remblok-deposit staat beschreven:

[img:384:269]http://www.stoptech.com/tech_info/img/warped_4.jpg[/img]

Dat waren M3 zimmerman schijven.

Nu heb ik E36 M3 3.2 schijven besteld zoals Bert eens had getipt.
De vraag is nu, de blokken zijn standaard M3. Kan ik die blijven gebruiken of veroorzaken die nu juist het probleem ?

bartje325i

Bericht door bartje325i » 11 dec 2007, 19:28

Voor zover ik weet is het altijd nieuwe blokken op nieuwe schijven.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 11 dec 2007, 20:06

Joy Jolliffe schreef:Nu heb ik E36 M3 3.2 schijven besteld zoals Bert eens had getipt.
De vraag is nu, de blokken zijn standaard M3. Kan ik die blijven gebruiken of veroorzaken die nu juist het probleem ?
Ik denk dat je standaard remblokken het probleem zijn. Die standaard blokken kunnen gewoon niet tegen de extreme hitte die er vrij komt bij circuit rijden.

Ik denk dat je beter voor circuitdagen een setje race blokken kunt gebruiken. Bijvoorbeeld C-L 06 of Ferodo DS3000. Weet alleen niet of standaard schijven van BMW er tegen kunnen, maar ik denk van wel, en anders weet Bert het wel.

Elmar

Bericht door Elmar » 11 dec 2007, 20:09

Joy, dat is moeilijk te bepalen of het aan de remblokken lag. Was het een droge trackday en heb je veelvuldig op de limiet geremd? Zo ja, dan is er grote kans dat je remblokken te warm zijn geworden. Zo nee, dan heb je gewoon verkeerd geremd. Klinkt lullig, maar lees dat van StopTech dan maar eens goed door.
Tevens, als je zo wie zo vaker trackdays gaat doen, ga dan over op een agressievere remcompound.

Bart, dat is onzin. Bij vervanging van een andere soort compound remblokken, kan je de remschijf eerst opschuren met grof schuurpapier. Daarna goed inremmen om gelijkmatige compound afzetting op je remschijf te krijgen.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 11 dec 2007, 20:13

Ja dank je snelle ed...nu denken ze hier allemaal dat ze bij mij kunnen beunen...
:D

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 11 dec 2007, 20:15

Ligt 100% aan de remblokken. (Idd overwegend droge trackday met veel remmen)

Zolder + Standaard BMW blokken = death.

Wat Elmar zegt klopt wel, verkeerd remmen kan er ook behoorlijk aan mee helpen maar ik weet haast wel zeker dat als je het goed doet dat de standaard BMW blokken voor een M3 er daar ook aan moeten geloven.

M3 3.2 schijven doen het prima met raceblokken. Ik rij al tijden met Pagid race blokken, mee op de ring gereden, zandvoort enz en er begint nu net pas een dun slijtrandje op de schijven te komen. het is nog wel afhankelijk van het soort blokken, bijvoorbeeld HT10 schijnt iets agressiever te zijn, maar an sich zijn de M3 3.2 schijven wel schijven die wat zwaarder gebruik kunnen hebben.

Tommy

Bericht door Tommy » 11 dec 2007, 22:16

Op m'n E36 zitten DS 2500 op oem remmen en schijven. (320i)
Na dagje zandvoort voelden ze een paar dagen totaal ruk, bleven sindsdien bij doorremmen ook wat trillen. Ze hadden ook van die vlekken erop. Na het dagje zolder, zelfde remmen, droge dag... werd het probleem erger. Overigens gewoon max op remmen trappen tot aan het instuurpunt. Geen gesleep. Vertraging bleef ondanks gerammel wel continu en redelijk goed.

Bas had nog even over remmen gehad, Hawk HT10 remmen ze in de Ziengscup ook gewoon met OEM remmen op de 325i's. Remschijven overleven het dan 1 a 2 sessies. ATE powerdiscs zouden het mits goed ingereden wel langer volhouden.

Tom V

Bericht door Tom V » 11 dec 2007, 23:27

Ik vind voor circuit gebruik ( wat dan ook ) DS2500 niet echt bevallen. Binnen notime trillen en te warm. Dat trillen trok wel weer weg bij afkoeling maar na een paar rondjes rijden was het gewoon weer drama.

Joy Jolliffe schreef:Ik heb afgelopen zaterdag mijn schijven kapot gereden op Zolder.
Ze trillen als een gek en het oppervlak heeft diverse kleuren blauw.

Ze zien eruit zoals deze foto op de Stoptech-site waar dit als remblok-deposit staat beschreven:

[img:384:269]http://www.stoptech.com/tech_info/img/warped_4.jpg[/img]

Dat waren M3 zimmerman schijven.

Nu heb ik E36 M3 3.2 schijven besteld zoals Bert eens had getipt.
Ik ook :

[img:640:480]http://i9.tinypic.com/6q1gbvb.jpg[/img]

:lol: Iets erger ;)

bartje325i

Bericht door bartje325i » 12 dec 2007, 00:17

Elmar schreef:
Bart, dat is onzin. Bij vervanging van een andere soort compound remblokken, kan je de remschijf eerst opschuren met grof schuurpapier. Daarna goed inremmen om gelijkmatige compound afzetting op je remschijf te krijgen.

Ik bedoel als je nieuwe schijven neemt, dat je er dan nieuwe blokken opzet en geen oude. Maar ik kan het ook fout hebben :wink: (zal niet de eerste keer zijn)

bartje325i

Bericht door bartje325i » 12 dec 2007, 00:21

Hawk ht 10 had ik ook op de e30 en die zijn idd erg voor je schijven. Remt daarintegen wel goed. Zou ze niet snel op je nette auto zetten aangezien het remstof aardig op de velgen en lak invreet :roll:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 dec 2007, 00:33

bartje325i schreef:
Elmar schreef:

Ik bedoel als je nieuwe schijven neemt, dat je er dan nieuwe blokken opzet en geen oude. Maar ik kan het ook fout hebben :wink: (zal niet de eerste keer zijn)
Hoeft niet, ligt er maar net aan hoe oud en in welke staat het is enz.

Als jij een set spliternieuwe raceblokken hebt ala een paar honderd euro dan gooi je die meestal niet in het vuilnisvat als er toevallig scheuren in je schijven staan oid. Nergens voor nodig om dan nieuwe blokken te halen. Even inremmen op de nieuwe schijven en klaar is kees.

Als het van die half versleten halfords blokken ala 30 euro zijn dan zou ik te lui zijn om het nog een keer uit elkaar te trekken voor die 30 euro :mrgreen:

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 12 dec 2007, 12:30

Een vriend van me heeft een Impreza MY 96 met een set Wilwood remmen en EBC greenstuff blokken. Hij is nu bezig met zijn tweede set schijven, maar hij is er niet echt over te spreken. De schijven zitten vol haarscheurtjes en de blokken faden snel. Hij rijdt niet echt lomp qua remmen en doet ook geen circuitdagen. De schijven en klauwen zijn op maat gemaakt door Biesheuvel. I.v.m. de beperkte ruimte in een 17"velg zijn de blokken ook wel erg klein (eerste rechthoekige standaardblok in de catalogus).

Joy

Bericht door Joy » 12 dec 2007, 15:17

Kwa remmen heb ik niks verkeerd gedaan. Telkens max remmen zonder slepen, en richting pits laten koelen. Het zijn niet zozeer vlekken maar wel blauwe groeven op de gehele schijf.
Wat ik nu heb besteld zijn Hawk blokken. Goed inremmen en dan eens kijken hoe die setup werkt.

Joy

Bericht door Joy » 12 dec 2007, 15:19

Oh ja, ik heb Hawk HP Plus besteld. Is dat de juiste versie ? Ik zie dat deze geschikt is voor trackdays en daarbij ook voor de openbare weg. Of moet ik nog serieuzer kiezen, want dan vraag ik om iets anders ?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 dec 2007, 17:23

Serieuzer.

Wat ik als ik jou was gewoon zou doen is 2 sets blokken er op na houden.

1 setje standaard meuk of DS2500/Hawk HP+ of iets dergelijks.

En 1 set Carbon Lorraine RC6, PFC01, DS3000 of iets van die orde en gewoon voor een trackday wisselen.

Je blijft de spullen gewoon naar de klote rijden op banen als Zolder als je met dat straat track combi spul aankomt en volle polle rijd. Er zijn imho gewoon geen combi's die straat comfort en track warmte bestendigheid bieden, het blijft altijd of of.

Elmar

Bericht door Elmar » 13 dec 2007, 15:30

Ik ga alleen in het voorstel van Bert mee, als je er ook een extra set remschijven bij neemt. Anders zel je iedere keer je remschijven moeten opschuren en de remblokken inremmen, bij het verwisselen van de remblokken.

Andre

Bericht door Andre » 15 dec 2007, 12:43

Ik trap gewoon de standaard bmw blokken eruit RC6 erin even 2 dagen rijden voordat je naar circuit gaat en klaar.

Na circuit dag de blokken er weer uit.

Gaat prima op standaard bmw 130i schijven

Joy

Bericht door Joy » 15 dec 2007, 22:28

Dat gaat het plan worden Elmar. Ik monteer voor straat nu de M3 schijven met M3 blokken. Voorlopig heb ik geen trackday en heeft het niet zoveel zin om met raceblokken te rijden.
Ik wilde eigenlijk meteen Hawk HT10 erop zetten maar Bas Roos gaf zijn ervaring op straatauto's en dat deed mij afhaken. De metaalsplinters staan letterlijk in je lak, de lak van de velgen gaat kapot, ze piepen als hell en in het donker rijden geeft een vonkenregen :lol: dat lijkt me niet zo handig voor op straat.
Dus komt er een trackday monteer ik een set geboorde schijven + een setje Hawk HT10 en een andere set wielen met semi's. Dan heb je op het juiste moment de juiste remmen.

Plaats reactie