LCD TV

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Goof

Bericht door Goof » 08 dec 2007, 15:25

Roderic E34T schreef:
Goof schreef:zo dan wat een reacties :shock: :shock: :shock:

over zakkenvullend thuis zitten wil ik wel ff wat over kwijt , door een zwaar auto ongeluk zit ik anderhalf jaar thuis nu en hoop voor de zomer weer te kunnen gaan werken . MAAR dat je beter thuis kan zitten om te kunnen leven ??? sorry hoor ik woon op mezelf alleenstaande ouder MET kind van 6 , en wat schenkt de overheid mij maandelijks ???

.

...

....

......

nog geen 500 euro ..... nergens kwijtschelding voor alleen huursubsidie á 70 euro , nu mag je mij vertellen waarom er zo gereageerd word ? van mag iedereen die de minimun loon krijgt direct met mij ruilen kijken of ze dan nog zo groot praten , en nee heb geen mega bedrag aan spaargeld ..

moraal van het verhaal ... ben niet zielig hoor :lol: :lol: :lol: auto's zat en kom elke maand makkelijk rond alleen niet van die STINK overheid :!: :!: :!: :x
Sorry Goof, maar jou situatie is een heel stuk anders. Jij krijgt GEEN uitkering van de gemeente, maar van de WAO.

Zodra je een uitkering krijgt van de gemeente, heb je WEL al die voordelen. :wink:

Dat is het grote verschil bij jou.
uitkering van de gemeente bestaat hier niet meer het is allemaal via de uwv geregeld in het dorp hiero ... dus dan val je van de ziektewet in de bijstand en blijf je hetzelfde houden :wink:

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 08 dec 2007, 16:13

Dat is dan nieuw voor mij, maar toch is het anders...

En 500 euro in de maand voor een 1 ouder zit ONDER het sociaal minimum, dus er is iets anders bij jou aan de hand. Sorry dat ik het zeg, maar het sociaal minimum van een 1 ouder gezin is iets van 1100 euro NETTO in de maand.

En als jij een WAO hebt of een WW of wat voor uitkering dan ook die lager is dan de sociale uitkering heb jij het RECHT om dat door de sociale uitkering te laten aanvullen tot sociaal minimum.

Goof

Bericht door Goof » 08 dec 2007, 18:28

Roderic E34T schreef:Dat is dan nieuw voor mij, maar toch is het anders...

En 500 euro in de maand voor een 1 ouder zit ONDER het sociaal minimum, dus er is iets anders bij jou aan de hand. Sorry dat ik het zeg, maar het sociaal minimum van een 1 ouder gezin is iets van 1100 euro NETTO in de maand.

En als jij een WAO hebt of een WW of wat voor uitkering dan ook die lager is dan de sociale uitkering heb jij het RECHT om dat door de sociale uitkering te laten aanvullen tot sociaal minimum.
tja .. maar toch krijg ik niets ... maargoed 8)

ik klaag verder ook niet :D

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 08 dec 2007, 19:08

Goof schreef:
Roderic E34T schreef:Dat is dan nieuw voor mij, maar toch is het anders...

tja .. maar toch krijg ik niets ... maargoed 8)

ik klaag verder ook niet :D
Komt omdat het algmeen bekend is, dat je lui bent... :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 10 dec 2007, 22:32

Tom schreef:
Hendrik Kinderman schreef: Hey, één punt wil ik even aanstippen. Zo'n figuur als JPBalkenende verdient op dit moment een ton per jaar. Als je dan ff vergelijkt hoeveel die man doet, en wat hij verdient, dan wordt hij zelfs onderbetaalt. Ga liever achter die directeuren van grote bedrijven na die zichzelf bij de kerst even een bonus van 1 miljoen geven. Dát zijn zakkenvullers.
Wat directeuren van bedrijven verdienen moeten ze zelf weten. Is hun bedrijf, daar moet de overheid zich niet mee bemoeien. Werknemers die het er niet mee eens zijn dat hun directeur zo'n salaris heeft moeten zelf een bedrijf opzetten, die keus heb je.
Beetje kort door de bocht, dat betekent ook dat mensen ipv. bij de overheid bij het bedrijfsleven gaan werken. Met alle respect voor ambtenaren, maar als je echt goed bent, zit je in het bedrijfsleven. (De uitzonderingen bewijzen deze stelling ;) )

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 dec 2007, 11:44

wjn schreef:
Tom schreef:Wat directeuren van bedrijven verdienen moeten ze zelf weten. Is hun bedrijf, daar moet de overheid zich niet mee bemoeien. Werknemers die het er niet mee eens zijn dat hun directeur zo'n salaris heeft moeten zelf een bedrijf opzetten, die keus heb je.
Beetje kort door de bocht, dat betekent ook dat mensen ipv. bij de overheid bij het bedrijfsleven gaan werken. Met alle respect voor ambtenaren, maar als je echt goed bent, zit je in het bedrijfsleven. (De uitzonderingen bewijzen deze stelling ;) )
Dat is ook zo en terecht naar mijn mening. Ik weet zeker dat er mensen zijn die WEL prima in de politiek kunnen (in tegenstelling tot het huidige Den Haag), maar dat niet doen omdat ze in salaris er hard op achteruit gaan. Domweg kun je zeggen dat als de salarissen in Den Haag een stuk hoger zouden zijn, we automatisch mensen met verstand er krijgen.

Dat er in het bedrijfsleven veel geld verdient wordt moet de directie voor zichzelf weten. Wat dacht je van die kerel bij Porsche die in 10 jaar tijd de winst van 2,1 naar bijna 6 miljard opschroeft en hiermee tienduizenden mensen van een inkomen en bestaansrecht voorziet. Zonder dit soort slimme (en goed betaalde, maar ook hard werkende) figuren zou de werkloosheid en armoede in een land een stuk hoger zijn. Maar goed, dat is verder een hele andere discussie.

Ik vind 500 euro netto in de maand te weinig, maar 1100 netto in de maand weer veel te veel. Iemand die net afgestudeerd is krijgt dit ook en kan er ook prima van rondkomen incl. uitgebreid stappen en moderne kleding. Maak alleen wel een onderscheid tussen mensen die niet WILLEN werken en mensen die niet KUNNEN werken. Ik denk echter dat iedereen het er wel mee eens is dat deze discussie helemaal niet gaat over de mensen die niet kunnen werken, daar zijn we het vast allemaal wel over eens Goof en Niels. Het is puur de groep die geen zin heeft in werken en op tv klaagt (Probleemwijken op SBS) met een biertje in de hand om 15:00u dat de uitkering te laag is.

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2007, 11:48

Geen idee of 1100 euro veel te veel is. Probleem is dat het "leven" ansich erg duur is.

Op heel veel uitgaven heb je gewoon geen invloed dat is slikken of stikken. Vooral (semi)/(ex) overheidsinstanties zijn erg goed in het opleggen van verhogingen.

Tegen inkomsten moet je de uitgaven wegstrepen, wat overblijft is bepalend voor te veel of juist te weinig denk ik.

Plaats reactie