wjn schreef:Tom schreef:Wat directeuren van bedrijven verdienen moeten ze zelf weten. Is hun bedrijf, daar moet de overheid zich niet mee bemoeien. Werknemers die het er niet mee eens zijn dat hun directeur zo'n salaris heeft moeten zelf een bedrijf opzetten, die keus heb je.
Beetje kort door de bocht, dat betekent ook dat mensen ipv. bij de overheid bij het bedrijfsleven gaan werken. Met alle respect voor ambtenaren, maar als je echt goed bent, zit je in het bedrijfsleven. (De uitzonderingen bewijzen deze stelling

)
Dat is ook zo en terecht naar mijn mening. Ik weet zeker dat er mensen zijn die WEL prima in de politiek kunnen (in tegenstelling tot het huidige Den Haag), maar dat niet doen omdat ze in salaris er hard op achteruit gaan. Domweg kun je zeggen dat als de salarissen in Den Haag een stuk hoger zouden zijn, we automatisch mensen met verstand er krijgen.
Dat er in het bedrijfsleven veel geld verdient wordt moet de directie voor zichzelf weten. Wat dacht je van die kerel bij Porsche die in 10 jaar tijd de winst van 2,1 naar bijna 6 miljard opschroeft en hiermee tienduizenden mensen van een inkomen en bestaansrecht voorziet. Zonder dit soort slimme (en goed betaalde, maar ook hard werkende) figuren zou de werkloosheid en armoede in een land een stuk hoger zijn. Maar goed, dat is verder een hele andere discussie.
Ik vind 500 euro netto in de maand te weinig, maar 1100 netto in de maand weer veel te veel. Iemand die net afgestudeerd is krijgt dit ook en kan er ook prima van rondkomen incl. uitgebreid stappen en moderne kleding. Maak alleen wel een onderscheid tussen mensen die niet WILLEN werken en mensen die niet KUNNEN werken. Ik denk echter dat iedereen het er wel mee eens is dat deze discussie helemaal niet gaat over de mensen die niet kunnen werken, daar zijn we het vast allemaal wel over eens Goof en Niels. Het is puur de groep die geen zin heeft in werken en op tv klaagt (Probleemwijken op SBS) met een biertje in de hand om 15:00u dat de uitkering te laag is.