LCD TV

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

LCD TV

Bericht door Tom » 07 dec 2007, 17:20

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 dec 2007, 17:26

Denk dat ik mijn baan maar op zeg. Gratis LCD TV, allerlei kortingen enz. Waarom zou je uberhaubt nog werken in Nederland zou je bijna zeggen :lol:

Serieus: Het is toch te belachelijk voor woorden dat werkende mensen aan alle kanten gekort worden, en zo'n werkschuwe pauper nog een LCD TV toe krijgt.

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2007, 17:32

Kom op niet aanstellen Bert, die mannen hebben heel de dag niets te doen dus ze moeten gewoon een goeie nette LCD krijgen. Je moet medelijden met ze hebben.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 07 dec 2007, 17:32

Jemig, het moet toch niet nog gekker in NL

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 dec 2007, 17:35

Volgensmij krijg je niets?
alleen maar korting, het bespaart denk ik ook een berg energie..
M.a.w., helemaal niet zo'n gekke investering!

Trouwens, je kan de aankoopbon toch sturen naar de gemeente? wat doen ze nou lastig...

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 07 dec 2007, 17:44

Belachelijk :shock: en die dingen verbruiken nog meer stroom ook.. gaat echt nergens over dit! Goed bezig hier in nederland :?

Fernando

Bericht door Fernando » 07 dec 2007, 17:48

Bert ///M3 schreef:Denk dat ik mijn baan maar op zeg. Gratis LCD TV, allerlei kortingen enz. Waarom zou je uberhaubt nog werken in Nederland zou je bijna zeggen :lol:

Serieus: Het is toch te belachelijk voor woorden dat werkende mensen aan alle kanten gekort worden, en zo'n werkschuwe pauper nog een LCD TV toe krijgt.
100% mee eens, verder niets aan toe te voegen... :evil:

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 07 dec 2007, 17:54

Geweldige regering...

De hard werkende burger met een gemiddeld of hoger inkomen gaat ruim 2 tot 3% in koopkracht achteruit, maar de minima blijft gelijk...

En als klap op de vuurpijl... DOET DE REGERING HUN ZELF EEN LOONSVERHOGING VAN 30%!!!!

Hoezo zakkenvullers!! :evil:

Paul

Bericht door Paul » 07 dec 2007, 18:14

Gegen die mauer...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 dec 2007, 18:22

Ik ken *(gelukkig niet persoonlijk maar viavia) die een uitkering heeft laten we zeggen 1100euro netto, krijgt 200 huursubsidie dus 1300euro netto en 100 per maand voor de sport voor de kinderen etc. kortom 1400euro netto per maand voor het niets doen!

Die persoon klust er een beetje bij met auto's stel hij verkocht er 2 per week en heeft dan eens 500euro netto per week extra...kortom werken doe je dan gewoon niet.

Dit soort lui en de gemeenten mogen ze van mij echt kielhalen....Wie verzint in zo'n gemeente dit en wie keurt dit goed!!!!!!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 07 dec 2007, 18:25

Bert ///M3 schreef:Serieus: Het is toch te belachelijk voor woorden dat werkende mensen aan alle kanten gekort worden, en zo'n werkschuwe pauper nog een LCD TV toe krijgt.
Hoho:
'van belang is uitsluitend de vraag of het betreffende gebruiksgoed als noodzakelijk aan te merken is', aldus de gemeente.
TV is essentieel lijkt me.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 dec 2007, 18:27

Wat is hier nou sociaal en essentieel aan? Koop een 2e hands TV!! Doe ik ook, en dan moet ik er nog voor werken ook! En ik ben er verdomme blij mee. :)

Geef ze die korting op die lcd tv cadeau al subsidie ze binnen een half jaar een nieuwe baan hebben.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 dec 2007, 18:44

heb het half gelezen, bij een naderblik slaat dit idd nergens op...

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 07 dec 2007, 18:46

Laat ze er maar voor werken!! Luie lamstralen!

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2007, 19:16

Even voor de duidelijkheid, ik houd er niet van om topics over politiek te openen... ik besteed m'n tijd liever anders dan zeuren, maar dit vond ik wel ontzettend belachelijk. 400 euro vind ik ontzettend veel geld om zomaar te krijgen, voor een fuckin' luxe tv. :evil:
Door wie is zoiets bedacht en wie keuren het goed? Ik kan er met m'n kop niet bij :evil:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 07 dec 2007, 19:29

Roderic E34T schreef: En als klap op de vuurpijl... DOET DE REGERING HUN ZELF EEN LOONSVERHOGING VAN 30%!!!!

Hey, één punt wil ik even aanstippen. Zo'n figuur als JPBalkenende verdient op dit moment een ton per jaar. Als je dan ff vergelijkt hoeveel die man doet, en wat hij verdient, dan wordt hij zelfs onderbetaalt. Ga liever achter die directeuren van grote bedrijven na die zichzelf bij de kerst even een bonus van 1 miljoen geven. Dát zijn zakkenvullers.

(als je ziet wat mijn pa voor werk in één jaar verzet, en wat hij ervoor betaald krijgt, dan schrik je. meer dan 80 uren per week, en verdient nog (bijna) nix)

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 07 dec 2007, 19:35

Hendrik Kinderman schreef:
Roderic E34T schreef: En als klap op de vuurpijl... DOET DE REGERING HUN ZELF EEN LOONSVERHOGING VAN 30%!!!!

Hey, één punt wil ik even aanstippen. Zo'n figuur als JPBalkenende verdient op dit moment een ton per jaar. Als je dan ff vergelijkt hoeveel die man doet, en wat hij verdient, dan wordt hij zelfs onderbetaalt. Ga liever achter die directeuren van grote bedrijven na die zichzelf bij de kerst even een bonus van 1 miljoen geven. Dát zijn zakkenvullers.

(als je ziet wat mijn pa voor werk in één jaar verzet, en wat hij ervoor betaald krijgt, dan schrik je. meer dan 80 uren per week, en verdient nog (bijna) nix)
Balkellende krijgt meer dan anderhalve ton per jaar... :wink:

Maar of ie het ook verdient?? In mijn ogen NIET. Dan krijgt ie te veel...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 dec 2007, 19:40

Moet ik Hendrik wel gelijk in geven.

In feite is politicus maar een onderbetaald baantje als je kijkt wat de directie bij grote bedrijven doorgaans verdiend.

Neemt niet weg dat het voor de normale mens gewoon veel is, maar vergeleken met functies in het bedrijfsleven is het niks.

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2007, 19:41

Hendrik Kinderman schreef: Hey, één punt wil ik even aanstippen. Zo'n figuur als JPBalkenende verdient op dit moment een ton per jaar. Als je dan ff vergelijkt hoeveel die man doet, en wat hij verdient, dan wordt hij zelfs onderbetaalt. Ga liever achter die directeuren van grote bedrijven na die zichzelf bij de kerst even een bonus van 1 miljoen geven. Dát zijn zakkenvullers.
Wat directeuren van bedrijven verdienen moeten ze zelf weten. Is hun bedrijf, daar moet de overheid zich niet mee bemoeien. Werknemers die het er niet mee eens zijn dat hun directeur zo'n salaris heeft moeten zelf een bedrijf opzetten, die keus heb je.
Ik snap mensen niet die (voor een baas) zoveel overwerken. Dan ben je toch dom bezig? Ik werk zelf ook wel eens over maar dat zijn dingen die incidenteel gebeuren. Tijdsinschattingen die niet helemaal kloppen of even een periode dat het druk is. So be it, zoiets hoort erbij.

Maar als ie altijd teveel werkt dan doet ie het verkeerd en moet je baas zorgen voor iemand die werk van em overneemt. Zijn baas lacht zich kapot als iemand 80 uur werkt per week, bespaard hem het loon van een extra werknemer uit toch.
Tenzij je eigen baas bent natuurlijk.

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 07 dec 2007, 19:44

Bert ///M3 schreef:Moet ik Hendrik wel gelijk in geven.

In feite is politicus maar een onderbetaald baantje als je kijkt wat de directie bij grote bedrijven doorgaans verdiend.

Neemt niet weg dat het voor de normale mens gewoon veel is, maar vergeleken met functies in het bedrijfsleven is het niks.
Er is een groot verschil tussen grote bedrijven en politiek. Ook al is die scheidingslijn heel erg klein. :?

Daarbij komt dat een directeur uit de omzet van het bedrijf betaald word en niet van het zuurverdiende geld van de hardwerkende burger.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 dec 2007, 20:11

Ja maar als je het aan ons overlaat kreeg JP een tientje per week.

Of het nu in het bedrijfsleven of in de politiek is, je zal toch een passend salaris moeten bieden om mensen voor een functie te trekken. Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat een minister wel iets meer aan zijn hoofd heeft als bijvoorbeeld een kassameisje bij de supermarkt :lol:

Kan het ook omgekeerd brengen, waarom ga je zelf niet in de politiek krijg je ook anderhalve ton per jaar :wink:

Ik heb er dus an sich weinig problemen mee dat ze 150K verdienen. Meer met de manier waarop, laat ze dan ook eens wat intelligents doen voor die centen.

Metchu

Bericht door Metchu » 07 dec 2007, 20:13

Hans GP1630 schreef:Belachelijk :shock: en die dingen verbruiken nog meer stroom ook.. gaat echt nergens over dit! Goed bezig hier in nederland :?
LCD verbruikt juist MINDER energie.

Het is eenmaal bij wet geregeld dat als je het niet breed hebt dat je geholpen wordt voor je spullen in huis. Ik heb bij de bcc gewerkt en daar kwamen vaker mensen langs die ik dan eerst een factuur moest meegeven met de kosten voor o.a. tv koelkast wasmachine e.d. Gemeente betaald dan volledige mep of percentage. Ideaal voor mensen die niet kunnen voorzien in basisbehoefte in huis. LCD tv's kosten geen ruk meer en zijn zoniet goedkoper dan een crt tv. Dus dat iedereen er zo verbolgen over doet vind ik dan weer overdreven 8)

Hubert D

Bericht door Hubert D » 07 dec 2007, 20:20

Metchu schreef:Ideaal voor mensen die niet kunnen voorzien in basisbehoefte in huis. LCD tv's kosten geen ruk meer en zijn zoniet goedkoper dan een crt tv.
TV is geen basisbehoefte vind ik.
Dat die mensen er vervolgens heel de dag voor hangen is ook niet echt goed voor de rug.

Wasmachine is basisbehoefte. Warmwater en licht ook.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 dec 2007, 20:23

gas ook..

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 07 dec 2007, 20:24

Tom schreef:
Ik snap mensen niet die (voor een baas) zoveel overwerken. Dan ben je toch dom bezig? Ik werk zelf ook wel eens over maar dat zijn dingen die incidenteel gebeuren. Tijdsinschattingen die niet helemaal kloppen of even een periode dat het druk is. So be it, zoiets hoort erbij.

Maar als ie altijd teveel werkt dan doet ie het verkeerd en moet je baas zorgen voor iemand die werk van em overneemt. Zijn baas lacht zich kapot als iemand 80 uur werkt per week, bespaard hem het loon van een extra werknemer uit toch.
Tenzij je eigen baas bent natuurlijk.
En eigen baas is 'ie. Hij heeft een veehouderij, en melkt op dit moment 90 koeien. We zinnen (alweer) op uitbreiding, en we willen graag een nieuwe stal bouwen, zodat we veel sneller kunnen melken. Tegenwoordig staat mijn vader ong. 5 uur per dag te melken. Het gaat door de vele koeien en de (op dit moment) beperkte capaciteit wat langzamer.
In de zomer stelt mijn pa het dan ook enorm op prijs als ik help bij het kuilen, dat scheelt hem bijna de helft in tijd en werk.
En trouwens, alle boeren in NL worden onderbetaald, behalve de boeren die écht gesteund worden door de regering (proefboerderijen), en die zijn er heeeel weinig.

Maar in ieder geval: mijn pa heeft plezier in zijn werk. Dit is wat hij wil, en dus moet hij er ook mee doorgaan!

Plaats reactie