Slurptax en occasionprijzen
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Slurptax en occasionprijzen
Nog niets over gehoord/ gelezen :
Wat is denken jullie de invloed van de slurptax voor de occasionprijzen ?
Redenatie 1:
Leuke DF auto's worden qua aanschaf nieuw na 1/1/2008 flink duurder. Kortom dat is gunstig voor de prijs van een jonge occasions van voor 1/1/2008 want die worden dan meer gewild / zijn relatief veel goedkoper. Neem bijv. de prijs van de nieuwe loaded MY08 Subura WRX STI met slurptax: 61k ofzo. Doe mij dan maar een MY06 / MY07 Sti (heeft ook DCCD) voor weinig.
Verder een MY99/00 GT Turbo blijft natuurlijk een "power-bargain" voor rond de 10k. Koop maar eens voor minder een andere leuke bak met power, handling, etc. Sommige oudere DF auto's bereiken op een gegeven moment een bodem/drempelprijs omdat ze erg veel DF bieden voor hun geld. Inflatie en het steeds duurder worden van nieuwe DF auto's drijft dan die bodemprijs alleen maar op.
Geld natuurlijk niet alleen voor occasion Subaru's maar ook voor occasion dikke beamers, elises, S2000's, 350z's, 944's, 911's, etc.
Redenatie 2:
De slurptax is het nekschot voor leuke DF auto's. Worden nieuw minder gewenst, nieuwe verkoop markt stort in en de markt voor dikke / leuke DF auto's stort nog verder in dan dat ie al is. Neem de al huidige dramatische afschrijvingen op dikke BMW's, helemaal ///M modellen.
Als DF'er neig ik naar redenatie 1 maar realiseer me aan de andere kant ook dat we een "uitstervend ras zijn". De algemene tendens is om juist af te zien van dikke DF bakken en dat de NL mentaliteit daar steeds meer in meegaat. Qua wetgeving, qua belasting, qua normen/waarden, qua sociale acceptatie, qua files, etc.
Mark.
Wat is denken jullie de invloed van de slurptax voor de occasionprijzen ?
Redenatie 1:
Leuke DF auto's worden qua aanschaf nieuw na 1/1/2008 flink duurder. Kortom dat is gunstig voor de prijs van een jonge occasions van voor 1/1/2008 want die worden dan meer gewild / zijn relatief veel goedkoper. Neem bijv. de prijs van de nieuwe loaded MY08 Subura WRX STI met slurptax: 61k ofzo. Doe mij dan maar een MY06 / MY07 Sti (heeft ook DCCD) voor weinig.
Verder een MY99/00 GT Turbo blijft natuurlijk een "power-bargain" voor rond de 10k. Koop maar eens voor minder een andere leuke bak met power, handling, etc. Sommige oudere DF auto's bereiken op een gegeven moment een bodem/drempelprijs omdat ze erg veel DF bieden voor hun geld. Inflatie en het steeds duurder worden van nieuwe DF auto's drijft dan die bodemprijs alleen maar op.
Geld natuurlijk niet alleen voor occasion Subaru's maar ook voor occasion dikke beamers, elises, S2000's, 350z's, 944's, 911's, etc.
Redenatie 2:
De slurptax is het nekschot voor leuke DF auto's. Worden nieuw minder gewenst, nieuwe verkoop markt stort in en de markt voor dikke / leuke DF auto's stort nog verder in dan dat ie al is. Neem de al huidige dramatische afschrijvingen op dikke BMW's, helemaal ///M modellen.
Als DF'er neig ik naar redenatie 1 maar realiseer me aan de andere kant ook dat we een "uitstervend ras zijn". De algemene tendens is om juist af te zien van dikke DF bakken en dat de NL mentaliteit daar steeds meer in meegaat. Qua wetgeving, qua belasting, qua normen/waarden, qua sociale acceptatie, qua files, etc.
Mark.
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik denk dat het op middellange termijn tussen 3 en 5 jaar deze kant opgaat. Afschrijvingen op dikke ///M modellen was altijd al dramatisch en dit zal nog harder doorwerken.Redenatie 2:
De slurptax is het nekschot voor leuke DF auto's. Worden nieuw minder gewenst, nieuwe verkoop markt stort in en de markt voor dikke / leuke DF auto's stort nog verder in dan dat ie al is. Neem de al huidige dramatische afschrijvingen op dikke BMW's, helemaal ///M modellen.
Als DF'er neig ik naar redenatie 1 maar realiseer me aan de andere kant ook dat we een "uitstervend ras zijn". De algemene tendens is om juist af te zien van dikke DF bakken en dat de NL mentaliteit daar steeds meer in meegaat. Qua wetgeving, qua belasting, qua normen/waarden, qua sociale acceptatie, qua files, etc
Theorieën dat gebruikte auto's ineens meer waard gaan door slurptax worden geloof ik niet zo in.
De term sluprtax zal straks iets besmets over zich heen hebben.. jammer maar helaas.
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Waarom? Wellicht alleen de echt jonge occasions als mensen voor een 2e hands gaan kiezen i.p.v. een nieuwe. Voor de rest zullen de prijzen niet omhoog gaan denk ik.Occasions in die (slurptax) klasse zullen wel mee omhoog gaan?
Wellicht over een paar jaar als er minder aanbod van occasions komt in die klasse.
Ik vraag me trouwens af hoeveel minder er verkocht gaan worden, voor hetzelfde geld wordt een ´slurper´ een statussymbool.
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ik denk dat we weinig gaan merken van de slurptax behalve dat de prijzen gewoon omhoog gaan. Alsof het merk zelf de auto duurder maakt zonder een stukje verkoop te verliezen (omdat elk merk dat moet doen).
Mensen die dure auto's kopen leggen die 10.000 euro meer gewoon op tafel en zien een gedeelte ervan ook terug in de restwaarde.
Misschien dat je bij bepaalde modellen (waar de slurptax echt erop inhakt, auto's als de Hummer) in de overgangsperiode (dus binnen nu en drie jaar) dat je wat verschillen krijgt. Na die drie jaar is dat verschil aardig afgevlakt dat je er weinig meer van merkt.
Mensen die dure auto's kopen leggen die 10.000 euro meer gewoon op tafel en zien een gedeelte ervan ook terug in de restwaarde.
Misschien dat je bij bepaalde modellen (waar de slurptax echt erop inhakt, auto's als de Hummer) in de overgangsperiode (dus binnen nu en drie jaar) dat je wat verschillen krijgt. Na die drie jaar is dat verschil aardig afgevlakt dat je er weinig meer van merkt.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik koop dus GEEN nieuwe auto s die boven de slurptax zitten. Das een principe kwestie geworden. Dat heeft dus niks met de uitstoot te maken maar ik verrek het om de overheid extra geld te doneren boven alle buitensporige belastingen die ze nu al heffen.
Ik zou evt alleen een 2e hands auto boven de slurptax kopen.
En als de slurptax straks nog meer wordt aangescherp dat je niks leuks meer kunt kopen. Dan haal ik me gewoon een 116i en zet er een m3 motor in. Want dat wordt dan echt intressant.
Als je in de markt bent voor een m3 of m5 of andere excoot koop hem dan snel. Je bent gek als je zo n ding koopt met de slurptax erop. Overheid zegt dank u wel. Ik zeg doe ik niet aan mee. Ik heb net zoveel fun met auto s die wel binnen de slurptax vallen en anders bouw ik zelf wel wat.
Maar over 1 ding kunnen we duidelijk zijn. Driving fun zoeken in nieuwe auto s wordt er voor ons niet leuker en beter op.
Je denk heel even de bpm gaat eraf. Nu kunnen we minder geld leuke driving fun auto s kopen. Nee hoor slurptax erop. Dus driving fun auto s worden helemaal niet goedkoper in tegendeel die worden duurder.
Maar ja dat wil communistisch nederland. Iedereen gelijk iedereen in het karrespoor niemand op een zijspoor.
Ik zou evt alleen een 2e hands auto boven de slurptax kopen.
En als de slurptax straks nog meer wordt aangescherp dat je niks leuks meer kunt kopen. Dan haal ik me gewoon een 116i en zet er een m3 motor in. Want dat wordt dan echt intressant.
Als je in de markt bent voor een m3 of m5 of andere excoot koop hem dan snel. Je bent gek als je zo n ding koopt met de slurptax erop. Overheid zegt dank u wel. Ik zeg doe ik niet aan mee. Ik heb net zoveel fun met auto s die wel binnen de slurptax vallen en anders bouw ik zelf wel wat.
Maar over 1 ding kunnen we duidelijk zijn. Driving fun zoeken in nieuwe auto s wordt er voor ons niet leuker en beter op.
Je denk heel even de bpm gaat eraf. Nu kunnen we minder geld leuke driving fun auto s kopen. Nee hoor slurptax erop. Dus driving fun auto s worden helemaal niet goedkoper in tegendeel die worden duurder.
Maar ja dat wil communistisch nederland. Iedereen gelijk iedereen in het karrespoor niemand op een zijspoor.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
@ Andre, amen..... helemaal mee eens.
Ik ben benieuwd wat het volgende is wat ze in den haag om zeep helpen wanneer de auto helemaal uitgemolken is.
Ik wordt al helemaal misselijk als ik er aan denk dat er in Den Haag nu al iemand waarschijnlijk al weer andere regeltjes of belastingen zit te verzinnen om het nog moeilijker te maken om in dat ding te kunnen rijden.
Ik ben benieuwd wat het volgende is wat ze in den haag om zeep helpen wanneer de auto helemaal uitgemolken is.
Ik wordt al helemaal misselijk als ik er aan denk dat er in Den Haag nu al iemand waarschijnlijk al weer andere regeltjes of belastingen zit te verzinnen om het nog moeilijker te maken om in dat ding te kunnen rijden.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Waarom doet er niemand dan wat aan?
Ga staken, ga de wegen blokeren of weet ik het.
Ik vind dat er in NL veels te weinig gedaan word, hoop geklaag, maar weinig actie.
Word het niet eens tijd voor mensen om in actie te schieten en iets te regelen?
Schut de overheid eens lekker wakker.
Hier was het plan om het offroad rijden in te perken en een hoop plekken off limits te maken. Binnen een week was er een actie van alle 4x4 clubs en is het hele centrum "legaal" afgezet door 4x4's die de hele dag exact de minimum snelheid overal gingen rijden, en daarmee een flinke verkeerschaos maakten. En kijk eens aan, die wet is er nooit gekomen...
Ga staken, ga de wegen blokeren of weet ik het.
Ik vind dat er in NL veels te weinig gedaan word, hoop geklaag, maar weinig actie.
Word het niet eens tijd voor mensen om in actie te schieten en iets te regelen?
Schut de overheid eens lekker wakker.
Hier was het plan om het offroad rijden in te perken en een hoop plekken off limits te maken. Binnen een week was er een actie van alle 4x4 clubs en is het hele centrum "legaal" afgezet door 4x4's die de hele dag exact de minimum snelheid overal gingen rijden, en daarmee een flinke verkeerschaos maakten. En kijk eens aan, die wet is er nooit gekomen...
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan