WALGELIJK.................

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

WALGELIJK.................

Bericht door romo » 11 dec 2007, 09:57

104 Teletekst di 11 dec
Aangifte tegen alternatief genezers

` De Inspectie voor de Gezondheidszorg
heeft aangifte gedaan bij het Openbaar
Ministerie tegen een alternatieve arts
en een orthomoleculair therapeute.Zij
werken bij het alternatieve Medisch
Centrum Maria Magdalena in Roosendaal.

Patiënten en (ex)-medewerkers hebben
een klacht ingediend.De twee zouden
tekortgeschoten zijn bij diagnoses en
behandelingen.De arts noemde zich ook
ten onrechte internist.

Een kankerpatiënte werd een half uur in
een ruimte gelaten.Volgens de therapeut
werd ze kosmisch geopereerd en werden
alle kankercellen gedood.Dat bleek niet
waar.De vrouw stierf korte tijd later.

Aanpakken die handel..................

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 dec 2007, 10:02

Ik zal het met je eens zijn qua kwakzalverij, maar er zitten serieus moeilijke termen in dit artikel waar ik nog nooit van gehoord heb...

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 dec 2007, 10:06

Moeilijke termen? Je bedoelt de woorden die die lui verzinnen om toch nog ietwat geloofwaardig over te komen?

Platprocederen die hap!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 dec 2007, 10:14

kosmisch geopereerd

Nou vraag ik je...........................

Lanceren naar Alpha Centauri.....................................en nooit meer terugkomen.....................................

Stéphane

Bericht door Stéphane » 11 dec 2007, 10:34

Dat mensen daar nog intrappen is nog des te triester. Mensen die zo goedgelovig zijn om dit soort achterlijke dwazen tegen betaling hen te laten 'behandelen'.

Ik kan me voorstellen dat je in bepaalde situaties echt radeloos bent, maar dit soort dingen moeten echt uitgebannen en verboden worden.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 11 dec 2007, 10:46

Doodstraf uitvoeren in zulke gevallen.

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2007, 11:06

Tja,, triest, maar mensen hebben toch ook nog hun eigen verstand ?

romo

Bericht door romo » 11 dec 2007, 11:10

Rico v Velzen schreef:Tja,, triest, maar mensen hebben toch ook nog hun eigen verstand ?

Met de dood in de ogen is het verstand blijkbaar al eerder heengegaan......................................daarom moeten deze mensen ook tegen zich zelf beschermd worden. Dat kan alleen door deze walgelijke praktijken aan banden te leggen.

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2007, 11:57

Romo, mijn vader werd letterlijk doodziek (2 keer op de intensive care) van de chemo's een paar jaar geleden.. zo wilde hij echt niet verder.. ik rade hem aan als hij de laatste jaren nog een beetje een waardig leven wilde hebben hij er beter mee kon stoppen. Daar was die het wel mee eens, nu gaat het ook niet zo goed met hem, maar hij heeft wel een redelijk leven sinds hij gestopt is met de chemo's.

Ik kom niet op voor die kwakzalvers want daar heb ik een broertje dood aan. Maar vanuit de medische hoek is het ook geen zonneschijn bij (terminale) patiënten.

Laat ik zo zeggen een gemiddelde arts heeft weinig compassie met de problemen van zijn patiënt. BZZZZHHH volgende patiënt..

romo

Bericht door romo » 11 dec 2007, 12:03

Mee eens. Palliatieve zorg is niets voor dokters, als die hun technische kunstje niet kunnen uitvoeren zijn ze klaar met je als patient, fijne dag, volgende patiënt.....................................(uitzonderingen daar gelaten)

wjn

Bericht door wjn » 11 dec 2007, 17:28

Misschien zou je je eens moeten afvragen waarom mensen alternatieven zoeken.
Geen zin in wacht(en)lijsten?
Geen kans op reguliere genezing?

vb. "Nee mevrouw, u bent ongeneeslijk ziek.", wat moet je dan?

Lekker boeiend trouwens om hier zoveel drukte over te maken, ze adverteren toch als als "alternatieve" geneeswijze.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 11 dec 2007, 17:58

Rico v Velzen schreef: Ik kom niet op voor die kwakzalvers want daar heb ik een broertje dood aan. Maar vanuit de medische hoek is het ook geen zonneschijn bij (terminale) patiënten.
Wat noem je kwakzalvers? Alle alternatieve geneeskunde? Zo ja, dan zou ik me eens verdiepen in de "normale" medische wetenschap en de daarbij behorende farmaceutische industrie (en de overheid ook overigens) Dan zul je zien dat daar de meeste kwakzalvers rondlopen :!: :?

Bort

Bericht door Bort » 11 dec 2007, 18:01

Nochtans geneest die normale medische wetenschap wel behoorlijk wat mensen.

Ik kan best wel begrijpen dat wanneer je een echt hopeloos uitzicht hebt, zo'n dingen wel uitprobeert. Wat ik niet kan begrijpen, is dat je dat eerst probeert.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 dec 2007, 20:40

homeopaten spannen de kroon natuurlijk!
D30 bijvoorbeeld.
30 keer 1 op 10 verdunnen, en dan beweren dat de water moleculen het onthouden hebben......

1:10^30 staat gelijk aan 1 nanoliter(kubieke millimeter) in alle oceanen op de wereld....

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 16 dec 2007, 20:26

Geelhoed schreef:homeopaten spannen de kroon natuurlijk!
D30 bijvoorbeeld.
30 keer 1 op 10 verdunnen, en dan beweren dat de water moleculen het onthouden hebben......

1:10^30 staat gelijk aan 1 nanoliter(kubieke millimeter) in alle oceanen op de wereld....
Ben ik het pertinent mee oneens.. ik ben hartstikke allergisch voor sommige reguliere geneesmiddelen dus moet ik me wel richten tot homeopatische medicijnen. Niet dat ik altijd overal evenveel last van heb maar bij mij werkt het wel, het is (soms!) het enige wat mijn lichaam verdragen kan.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 17 dec 2007, 08:15

Je begrijpt homeopatisch niet, dat is niet erg want zelfs VSM begrijp het niet.

Homeopatisch betekent dat je gelooft dat wat wje ziek maakt je beter kan maken, en dat water geheugen heeft.

Dus door iets giftigs 30 keer 1 op 10 te verdunnen zou het water genezende werking hebben. Dan kan je Jomanda net zo goed het water laten instralen.

Niet de plantenextracten zoals Nisyleen die men het stempel homeopatisch geeft. Uiteraard kunnen plantenextracten helpen.

Plaats reactie