Lancer EVO X vs Impreza STI
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
De EVO
De Impreza is eigenlijk gewoon lelijk, het ontwerp klopt in de basis al niet, veel te saai wat ze bij de STI weer proberen te verbloemen met een hoop plasticwerk. Hij knapt er absoluut van op maar een ontwerp behoort IMO in de basis al fraai te zijn.
Nee, de EVO is heerlijk. Mooi aggressief gestyled, net een haai. Als je die in je spiegels ziet ga je echt wel aan de kant.
De Impreza is eigenlijk gewoon lelijk, het ontwerp klopt in de basis al niet, veel te saai wat ze bij de STI weer proberen te verbloemen met een hoop plasticwerk. Hij knapt er absoluut van op maar een ontwerp behoort IMO in de basis al fraai te zijn.
Nee, de EVO is heerlijk. Mooi aggressief gestyled, net een haai. Als je die in je spiegels ziet ga je echt wel aan de kant.
- RVV
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
-
Om hun extra uitgaaf te compenseren zou ik dat ook zeggen...Sander S. schreef:Heel veel sub-rijders die van een Evo naar een Impreza gegaan zijn vonden de Evo toch wel lekkerder sturen
Een auto waar zoveel electronica in zit is simpelweg geen DF auto. Als je auto (vrijwel) alles voor jou doet, dan kun je beter in de trein gaan zitten.
Een Sub moet je wel op een paar punten iets aanpassen om 'm helemaal strak te krijgen, maar dan heb je een auto auto met een stuk meer DF dan met AYC etc. (Tevens blijkt dat met mensen achter het stuur die echt kunnen sturen de Sub sneller is dan de EVO... zie de best motoring filmpjes bijvoorbeeld)
Sub is een stuk meer 'zelf' werkzaamheid, dus leuker. De nieuwe STi is niet bepaald de mooiste, de nieuwe EVO vind ik mooier persoonlijk, maar zou toch voor de STi kiezen.
-
Sander S. schreef:Juist,Rico v Velzen schreef:Mustafa is geen nepper hoor. Ik ken hem persoonlijk.Sander Spoolder schreef:@ Mustafa al-Sahaf
Zou je je eerst niet gewoon normaal voorstellen met een normaal account. Je hebt al bewezen dat je relevante info. kunt geven in diverse topics dus dat is het probleem niet.
En Dennis v/d Ven ook zeker
Kreeg toch een kleine glimlach op mijn gezicht toen ik dit las...

On topic: Als EVO rijder stem ik toch STI.
Ik had het er maandag nog met Mark Verhoeven over: die STI is een pareltje hoor.
-
Onlinemrbbs
bah ik vind em echt niks.. zelfs solberg kan me niet overtuigen.
http://www.youtube.com/watch?v=56-70sYPZ2Y
niet dat de nieuwe evo mij kan overtuigen hoor.. ik ga nog altijd voor de VIII/IX RS...
niet dat de nieuwe evo mij kan overtuigen hoor.. ik ga nog altijd voor de VIII/IX RS...
-
Hugo, je bent me d'r eentje. Marcel, jij ook!hugo schreef:Rico v Velzen schreef:Eh hoezo ? Marcel ? (@glimlach ?!)
Dat die keiharde zakenjongen van een Sander S. Mustafa als een faker betiteld. Ik bedoel, over ironie gesproken.

Over de auto's gesproken denk ik dat Aram een punt heeft. De Japanse versies van STI hebben altijd wat meer prik in huis gehad. Dat is natuurlijk lastig vergelijken.

Laatst gewijzigd door Mustafa al-Sahaf op 07 dec 2007, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Puur op de specs. afgaand zeg ik STI. Al die electronica in de Evo is zo geprogrammeerd om supersnelle bochtensnelheden mee te kunnen maken, dat er mi. heel wat DF verloren gaat. Je zult vanaf de Evo IV een kale RS oid. achtige versie moeten hebben.
Wat ook al eerder werd aangegeven is dat je een EU Evo totaal niet kan vergelijken met een EU STI. De echte STI's zijn de JDM versies, de export modellen zijn maar slappe aftreksels.
Wat ook al eerder werd aangegeven is dat je een EU Evo totaal niet kan vergelijken met een EU STI. De echte STI's zijn de JDM versies, de export modellen zijn maar slappe aftreksels.
-
- Roman
-
Euh;wel eens van een RS gehoord? Heeft totaal geen electronica,zelfs geen ABS;je zult dus alles zelf moeten doen.Een auto waar zoveel electronica in zit is simpelweg geen DF auto. Als je auto (vrijwel) alles voor jou doet, dan kun je beter in de trein gaan zitten.
Wat een onzin;met een EVO koop je ook een veel korter stuurhuis,FMIC,oliekoeler,een twinscroll turbo,een blok waar nog een hele klap extra uit kan worden gehaald en een ijzersterke versnellingsbak.Om hun extra uitgaaf te compenseren zou ik dat ook zeggen...
Ik heb de overstap gemaakt van een impreza MY99 naar een EVO V RS en ik kan je melden dat ik nog nooit eerder in zo'n magistrale auto heb gereden als die EVO

-
Ik krijg sterk de indruk dat de STI zich toch wel fanatiek over de vooras drukt.lancerevoclub.org schreef:bah ik vind em echt niks.. zelfs solberg kan me niet overtuigen.
-
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Buiten dat, vroeger hadden wij ook de 2 liters, maar de versies tot en met 2000 bijvoorbeeld hadden in Japan als instapper al 260 pk, dat waren dus niet eens de STI versies want die hadden standaard 280 pk.Roman schreef:Grootste verschil is 2 liter boxer vs 2.5 liter.
Hun krijgen meer toeren, wij 500cc meer
Een vriend van me heeft destijds met een hoge piet gesproken daar in Japan en de vraag gesteld waarom wij niet de speciale versies kregen hier in Europa.
Die jap begon te lachen, de enigste markt die hun interesseerde was de Japanse en Amerikaanse, de rest was niet van belang.
De kosten en moeite om modellen gehomologeerd te krijgen hier woog niet tegen de verkopen op.
Dus de Jappaners bouwden niet betere versies voor zichzelf maar maakten minder goede voor ons.
Uit kosten overweging kregen wij stalen motorkappen en stalen wielen ophanging ipv aluminium wat in Japan standaard was.
DCCD hadden ze toen ook maar wij kregen het niet, 2 deurs versies idem dito, en dat waren de echte tegenhamgers van de Evo's die wij hier toen kregen.
In japan hadden ze geen airco maar climate control, alle Impreza's die naar Europa kwamen hadden niets, als je airco bestelde werd dat ingebouwd in Frankrijk.
Volgens Gerrit Stoel gaat het zelfs zo ver dat de materialen van boutjes en de bak en blok gietstukken etc. etc. van betere kwaliteit zijn in Japan.
Wij zijn geen interssante markt voor hun, nog steeds niet, we mogen blij zijn dat we uberhaupt de STI krijgen.
Voor de standaard WRX doen ze de moeite van het homologeren al niet eens meer.
-
RS wel ja, maar daar zijn er niet zo veel van zoals je weetPascal schreef:Euh;wel eens van een RS gehoord? Heeft totaal geen electronica,zelfs geen ABS;je zult dus alles zelf moeten doen.Een auto waar zoveel electronica in zit is simpelweg geen DF auto. Als je auto (vrijwel) alles voor jou doet, dan kun je beter in de trein gaan zitten.
Wat een onzin;met een EVO koop je ook een veel korter stuurhuis,FMIC,oliekoeler,een twinscroll turbo,een blok waar nog een hele klap extra uit kan worden gehaald en een ijzersterke versnellingsbak.Om hun extra uitgaaf te compenseren zou ik dat ook zeggen...
Ik heb de overstap gemaakt van een impreza MY99 naar een EVO V RS en ik kan je melden dat ik nog nooit eerder in zo'n magistrale auto heb gereden als die EVO.

Meerendeel van de 'overstappers' rijd in de gewone (lees: electronica/huisvrouw) versie en die zijn best wel behoorlijk saai. Een oliekoeler kost geen drol dus die zet je er gewoon zelf op (op je Impreza dus). Gezien het prijsverschil kan dat er makkelijk af

En ja, ik heb er mee gereden (ook de RS dus

-
Ik noemde nog wat andere zaken naast die oliekoeler,die een impreza niet heeft
,heb ik het nog niet gehad over de kop,die tot zo'n 500 pk goed geflowed is,de zuigers die door Simon Norris en David Busschur gebruikt worden tot zo'n 500 pk en het feit dat de carroserie van duidelijk dikker materiaal is(en gedeeltelijk van aluminium,al hadden de sti's dat ook).

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
- Tristan
Erg moeilijk. Qua looks en interieur vind ik de Impreza vooruit gegaan. Heb het BM filmpje gezien van de STI en als ik zie hoe lekker hij naar de 8000 rpm gaat.
Vind hem wel een beetje duiken/hellen, maar dat kan natuurlijk alleen visueel zijn. Achterkant vind ik wel een beetje cheap overkomen.
Evo vind ik te log geworden. Vergeleken met de Evo 9 is het een vrachtwagen geworden. Qua techniek zal de Evo iets beter zijn, maar misschien teveel van het goede. Je hoeft niet hard te werken om hard te gaan, wat zowel een voordeel als nadeel kan zijn. Iedereen kan er hard mee gaan (voordeel), maar het gaat te makkelijk (nadeel).
Dus voor mij staan ze op gelijke hoogte. Zou puur op rij-eigenschappen aan moeten komen.

Evo vind ik te log geworden. Vergeleken met de Evo 9 is het een vrachtwagen geworden. Qua techniek zal de Evo iets beter zijn, maar misschien teveel van het goede. Je hoeft niet hard te werken om hard te gaan, wat zowel een voordeel als nadeel kan zijn. Iedereen kan er hard mee gaan (voordeel), maar het gaat te makkelijk (nadeel).
Dus voor mij staan ze op gelijke hoogte. Zou puur op rij-eigenschappen aan moeten komen.