Lancer EVO X vs Impreza STI

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Lancer EVO X vs Impreza STI

Lancer EVO X
30
59%
Impreza STI
21
41%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 374
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Bericht door Artosevo » 07 nov 2007, 19:26

Ik vind ze beiden niet echt mooi. Het gerucht gaat wel dat de RS van de Evo X toch weer redelijk 'licht' gaat wegen. Net zo zwaar als de mijne, ergens tussen de 1360 en 1400 kg.


Arjan.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 07 nov 2007, 20:01

Eens een EVO,altijd een EVO 8) .

@Arjan;volgens de eerste info gaat de RS 100 kg onder de GSR zitten,wat nog steeds 1440 kg is :? .

Wouter81
Berichten: 9462
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 07 nov 2007, 20:04

De EVO

De Impreza is eigenlijk gewoon lelijk, het ontwerp klopt in de basis al niet, veel te saai wat ze bij de STI weer proberen te verbloemen met een hoop plasticwerk. Hij knapt er absoluut van op maar een ontwerp behoort IMO in de basis al fraai te zijn.

Nee, de EVO is heerlijk. Mooi aggressief gestyled, net een haai. Als je die in je spiegels ziet ga je echt wel aan de kant.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 dec 2007, 20:15


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43377
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 dec 2007, 21:10

Ik vind de EVO mooier :wink:

Patrick
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:26
Locatie: zuiden vh land

Bericht door Patrick » 07 dec 2007, 02:07

@ Linkje van Rico:

Blijkbaar is de STi MY05 de snelste van alle Evo's en STi-en tot nu toe :)

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 07 dec 2007, 09:05

Er staan een aantal jaren niet bij vermeld, waarom weet ik ook niet.

De STI is toch vaker sneller geweest dan Evo veel mensen denken. 8)
Maar de Japanse versies van de STI/Impreza's zijn toch van een ander kaliber dan wat we hier krijgen helaas. :?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 07 dec 2007, 15:04

Sander S. schreef:Heel veel sub-rijders die van een Evo naar een Impreza gegaan zijn vonden de Evo toch wel lekkerder sturen
Om hun extra uitgaaf te compenseren zou ik dat ook zeggen...

Een auto waar zoveel electronica in zit is simpelweg geen DF auto. Als je auto (vrijwel) alles voor jou doet, dan kun je beter in de trein gaan zitten.
Een Sub moet je wel op een paar punten iets aanpassen om 'm helemaal strak te krijgen, maar dan heb je een auto auto met een stuk meer DF dan met AYC etc. (Tevens blijkt dat met mensen achter het stuur die echt kunnen sturen de Sub sneller is dan de EVO... zie de best motoring filmpjes bijvoorbeeld)

Sub is een stuk meer 'zelf' werkzaamheid, dus leuker. De nieuwe STi is niet bepaald de mooiste, de nieuwe EVO vind ik mooier persoonlijk, maar zou toch voor de STi kiezen.

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 07 dec 2007, 15:21

Sander S. schreef:
Rico v Velzen schreef:
Sander Spoolder schreef:@ Mustafa al-Sahaf

Zou je je eerst niet gewoon normaal voorstellen met een normaal account. Je hebt al bewezen dat je relevante info. kunt geven in diverse topics dus dat is het probleem niet.
Mustafa is geen nepper hoor. Ik ken hem persoonlijk.
Juist,

En Dennis v/d Ven ook zeker

Kreeg toch een kleine glimlach op mijn gezicht toen ik dit las... :shock:




On topic: Als EVO rijder stem ik toch STI.

Ik had het er maandag nog met Mark Verhoeven over: die STI is een pareltje hoor.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 dec 2007, 15:33

Eh hoezo ? Marcel ? (@glimlach ?!)

HSR
Berichten: 5518
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 07 dec 2007, 17:53

Rico v Velzen schreef:Eh hoezo ? Marcel ? (@glimlach ?!)

Dat die keiharde zakenjongen van een Sander S. Mustafa als een faker betiteld. Ik bedoel, over ironie gesproken.

Online
Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1496
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 07 dec 2007, 18:07

bah ik vind em echt niks.. zelfs solberg kan me niet overtuigen.

http://www.youtube.com/watch?v=56-70sYPZ2Y

niet dat de nieuwe evo mij kan overtuigen hoor.. ik ga nog altijd voor de VIII/IX RS...

Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 07 dec 2007, 18:14

hugo schreef:
Rico v Velzen schreef:Eh hoezo ? Marcel ? (@glimlach ?!)

Dat die keiharde zakenjongen van een Sander S. Mustafa als een faker betiteld. Ik bedoel, over ironie gesproken.
Hugo, je bent me d'r eentje. Marcel, jij ook! :)

Over de auto's gesproken denk ik dat Aram een punt heeft. De Japanse versies van STI hebben altijd wat meer prik in huis gehad. Dat is natuurlijk lastig vergelijken. :?
Laatst gewijzigd door Mustafa al-Sahaf op 07 dec 2007, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 901
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 07 dec 2007, 18:14

Puur op de specs. afgaand zeg ik STI. Al die electronica in de Evo is zo geprogrammeerd om supersnelle bochtensnelheden mee te kunnen maken, dat er mi. heel wat DF verloren gaat. Je zult vanaf de Evo IV een kale RS oid. achtige versie moeten hebben.

Wat ook al eerder werd aangegeven is dat je een EU Evo totaal niet kan vergelijken met een EU STI. De echte STI's zijn de JDM versies, de export modellen zijn maar slappe aftreksels.

Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 07 dec 2007, 18:22

Kan je de belangrijkste verschillen tussen de EU en de JDM-versies van STI benoemen? Ik ben er inmiddels wel benieuwd naar. :)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 07 dec 2007, 18:29

Mustafa al-Sahaf schreef:Kan je de belangrijkste verschillen tussen de EU en de JDM-versies van STI benoemen? Ik ben er inmiddels wel benieuwd naar. :)
Grootste verschil is 2 liter boxer vs 2.5 liter.

Hun krijgen meer toeren, wij 500cc meer

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 07 dec 2007, 19:21

Een auto waar zoveel electronica in zit is simpelweg geen DF auto. Als je auto (vrijwel) alles voor jou doet, dan kun je beter in de trein gaan zitten.
Euh;wel eens van een RS gehoord? Heeft totaal geen electronica,zelfs geen ABS;je zult dus alles zelf moeten doen.
Om hun extra uitgaaf te compenseren zou ik dat ook zeggen...
Wat een onzin;met een EVO koop je ook een veel korter stuurhuis,FMIC,oliekoeler,een twinscroll turbo,een blok waar nog een hele klap extra uit kan worden gehaald en een ijzersterke versnellingsbak.
Ik heb de overstap gemaakt van een impreza MY99 naar een EVO V RS en ik kan je melden dat ik nog nooit eerder in zo'n magistrale auto heb gereden als die EVO :wink: .

HSR
Berichten: 5518
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 07 dec 2007, 19:37

lancerevoclub.org schreef:bah ik vind em echt niks.. zelfs solberg kan me niet overtuigen.

http://www.youtube.com/watch?v=56-70sYPZ2Y

niet dat de nieuwe evo mij kan overtuigen hoor.. ik ga nog altijd voor de VIII/IX RS...
Ik krijg sterk de indruk dat de STI zich toch wel fanatiek over de vooras drukt.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16644
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 07 dec 2007, 19:45

Intrax eronder, DCCD op 65% achter, ecutek remap met open uitlaat en dan heb je denk ik een heel leuk pakket om fanatiek mee te sturen 8)

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 07 dec 2007, 19:55

hugo schreef:
Rico v Velzen schreef:Eh hoezo ? Marcel ? (@glimlach ?!)

Dat die keiharde zakenjongen van een Sander S. Mustafa als een faker betiteld. Ik bedoel, over ironie gesproken.
Zo las ik het ook Rico, moest er gewoon ff om lachen.

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 08 dec 2007, 00:18

Roman schreef:Grootste verschil is 2 liter boxer vs 2.5 liter.

Hun krijgen meer toeren, wij 500cc meer
Buiten dat, vroeger hadden wij ook de 2 liters, maar de versies tot en met 2000 bijvoorbeeld hadden in Japan als instapper al 260 pk, dat waren dus niet eens de STI versies want die hadden standaard 280 pk.

Een vriend van me heeft destijds met een hoge piet gesproken daar in Japan en de vraag gesteld waarom wij niet de speciale versies kregen hier in Europa.
Die jap begon te lachen, de enigste markt die hun interesseerde was de Japanse en Amerikaanse, de rest was niet van belang.
De kosten en moeite om modellen gehomologeerd te krijgen hier woog niet tegen de verkopen op.

Dus de Jappaners bouwden niet betere versies voor zichzelf maar maakten minder goede voor ons.
Uit kosten overweging kregen wij stalen motorkappen en stalen wielen ophanging ipv aluminium wat in Japan standaard was.
DCCD hadden ze toen ook maar wij kregen het niet, 2 deurs versies idem dito, en dat waren de echte tegenhamgers van de Evo's die wij hier toen kregen.
In japan hadden ze geen airco maar climate control, alle Impreza's die naar Europa kwamen hadden niets, als je airco bestelde werd dat ingebouwd in Frankrijk.

Volgens Gerrit Stoel gaat het zelfs zo ver dat de materialen van boutjes en de bak en blok gietstukken etc. etc. van betere kwaliteit zijn in Japan.

Wij zijn geen interssante markt voor hun, nog steeds niet, we mogen blij zijn dat we uberhaupt de STI krijgen.
Voor de standaard WRX doen ze de moeite van het homologeren al niet eens meer.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 08 dec 2007, 06:55

Pascal schreef:
Een auto waar zoveel electronica in zit is simpelweg geen DF auto. Als je auto (vrijwel) alles voor jou doet, dan kun je beter in de trein gaan zitten.
Euh;wel eens van een RS gehoord? Heeft totaal geen electronica,zelfs geen ABS;je zult dus alles zelf moeten doen.
Om hun extra uitgaaf te compenseren zou ik dat ook zeggen...
Wat een onzin;met een EVO koop je ook een veel korter stuurhuis,FMIC,oliekoeler,een twinscroll turbo,een blok waar nog een hele klap extra uit kan worden gehaald en een ijzersterke versnellingsbak.
Ik heb de overstap gemaakt van een impreza MY99 naar een EVO V RS en ik kan je melden dat ik nog nooit eerder in zo'n magistrale auto heb gereden als die EVO :wink: .
RS wel ja, maar daar zijn er niet zo veel van zoals je weet ;)
Meerendeel van de 'overstappers' rijd in de gewone (lees: electronica/huisvrouw) versie en die zijn best wel behoorlijk saai. Een oliekoeler kost geen drol dus die zet je er gewoon zelf op (op je Impreza dus). Gezien het prijsverschil kan dat er makkelijk af :lol:

En ja, ik heb er mee gereden (ook de RS dus ;) ); anders doe ik er geen uitspraak over zonder erbij te vermelden dat dat niet het geval is. Een mening over een auto hebben zonder er mee te hebben gereden is namelijk niet veel waard...

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 08 dec 2007, 10:21

Ik noemde nog wat andere zaken naast die oliekoeler,die een impreza niet heeft :wink:,heb ik het nog niet gehad over de kop,die tot zo'n 500 pk goed geflowed is,de zuigers die door Simon Norris en David Busschur gebruikt worden tot zo'n 500 pk en het feit dat de carroserie van duidelijk dikker materiaal is(en gedeeltelijk van aluminium,al hadden de sti's dat ook).

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6812
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 09 dec 2007, 23:27


Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13428
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 10 dec 2007, 01:41

Erg moeilijk. Qua looks en interieur vind ik de Impreza vooruit gegaan. Heb het BM filmpje gezien van de STI en als ik zie hoe lekker hij naar de 8000 rpm gaat. :shock: Vind hem wel een beetje duiken/hellen, maar dat kan natuurlijk alleen visueel zijn. Achterkant vind ik wel een beetje cheap overkomen.

Evo vind ik te log geworden. Vergeleken met de Evo 9 is het een vrachtwagen geworden. Qua techniek zal de Evo iets beter zijn, maar misschien teveel van het goede. Je hoeft niet hard te werken om hard te gaan, wat zowel een voordeel als nadeel kan zijn. Iedereen kan er hard mee gaan (voordeel), maar het gaat te makkelijk (nadeel).

Dus voor mij staan ze op gelijke hoogte. Zou puur op rij-eigenschappen aan moeten komen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 1 gast