Lancer EVO X vs Impreza STI

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Lancer EVO X
30
59%
Impreza STI
21
41%

Totaal aantal stemmen: 51

Mustafa al-Sahaf

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 06 nov 2007, 20:55

Mannen, barst los!

Ik heb al interessante stellingen gezien in het Impreza draadje en in het Evodraadje. Tijd om de meningen te bundelen en te zien wie de winnaar gaat zijn!

Het gaat dus om de nieuwe Mitsubishi Lancer Evolution X en de Subaru Impreza STI.

[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini11L.jpg[/img]
De nieuwe Evo

[img:1200:525]http://www.motorauthority.com/images/Su ... ty_076.jpg[/img]
De nieuwe WRX
Laatst gewijzigd door Mustafa al-Sahaf op 06 nov 2007, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 06 nov 2007, 20:56

Impreza 1 - 0 voor. 8)

Mustafa al-Sahaf

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 06 nov 2007, 20:59

Iets meer onderbouwen graag.

Zo van de zijkant vind ik de WRX er als een SUV uitzien. Dat kan niet echt de bedoeling geweest zijn. Verder geloof ik wel in de specs, wellicht dat we allemaal gewoon nog aan het design moeten wennen?

Roy

Bericht door Roy » 06 nov 2007, 21:06

Looks zijn voor mij toch ook wel belangrijk en ik kan echt niet wennen aan de Subaru. Ookal zou ik er wel aan kunnen wennen, ik vind het helemaal geen type voor zo een auto. Nee, doe mij de Lancer maar.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 21:12

@ Mustafa al-Sahaf

Zou je je eerst niet gewoon normaal voorstellen met een normaal account. Je hebt al bewezen dat je relevante info. kunt geven in diverse topics dus dat is het probleem niet.

funnyname

Bericht door funnyname » 06 nov 2007, 21:15

Ik heb beide auto's nooit gereden.
De EVO heeft altijd net een streepje voor gehad, voornamelijk vanwege het armzalige design van de Suub. (no hard feelings)
Wat betreft rij gedrag schijnen ze elkaar bijzonder weinig te ontlopen, althans dat was in het verleden altijd zo ..

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 06 nov 2007, 21:32

Voor mij denk ik de Sub. Ziet er van voren gaaf uit, maar van achteren...
Verder is het volgens mij een goede auto.

moeilijke poll..

Michel P

Bericht door Michel P » 06 nov 2007, 21:39

Sub bruut en compact, Evo oude lullen look!

Michel

RVV

Bericht door RVV » 06 nov 2007, 21:42

Sander Spoolder schreef:@ Mustafa al-Sahaf

Zou je je eerst niet gewoon normaal voorstellen met een normaal account. Je hebt al bewezen dat je relevante info. kunt geven in diverse topics dus dat is het probleem niet.
Mustafa is geen nepper hoor. Ik ken hem persoonlijk.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 21:44

Rico v Velzen schreef:

Juist,

En Dennis v/d Ven ook zeker

Tom

Bericht door Tom » 06 nov 2007, 21:46

Qua looks wint de Evo zeker. Ik vind de neus er lekker aggresief uitzien, zoals Sander (dacht ik) al zei is het een beetje de oude Galant-neus. Lekker gemeen. Rest van de auto vind ik er ook goed uitzien, ding klopt gewoon, zo hoort een Evo.

De Impreza vind ik gewoon een lelijk ding. Met wat spoilers en de juiste velgen is er wel iets van te maken maar als ik zoiets zo kopen, dan was het puur vanwege rijeigenschappen en niet voor de looks.. die doen mij niks.

Over het rijden ken ik niks zeggen maar heb altijd het idee dat de Evo weer een stapje verder is. Al een paar dingen over gelezen en die systemen op de Evo geven je aardig wat controle wat je wil dat de diffs doen, die DSG-bak van ze schijnt erg lekker te zijn, denk dat ie qua technologie wat voorloopt op de Sub. Maar kan het mis hebben ;)
Het zijn beide niet helemaal mijn soort auto's eigenlijk al vind ik een Evo altijd wel iets hebben :)

Tom

Bericht door Tom » 06 nov 2007, 21:47

Rico v Velzen schreef:

Die lui komen zeker altijd naar de elfstedentocht om die hitte in de woestijn te ontvluchten.. lekker vakantietje :lol:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 21:47

Heel veel sub-rijders die van een Evo naar een Impreza gegaan zijn vonden de Evo toch wel lekkerder sturen

Aram

Bericht door Aram » 06 nov 2007, 21:56

Mustafa al-Sahaf schreef:Iets meer onderbouwen graag.
Valt verder weinig over te zeggen.

- De compacte lijn vd Impreza vind ik gaver dan de sedan, geeft echt een beetje het gebalde vuist effect.
- De Evo was veel mooier als proto en is alleen maar minder geworden, de Impreza STI is een grote verbetering over de standaard Impreza.
- STI schijnt lichter te worden dan de Evo wat mij aanspreekt, minder gewicht is harder de bocht door.
- STI heeft meer motorinhoud, dat is zeker bij het modificeren lekker. Meer inhoud = meer koppel.
- De Evo is te geavanceerd, teveel gizmo's maakt saai rijden, denk ik.
- Ik ken Subaru's een beetje, ben nu mijn 2e aan het bouwen, dus meer affiniteit met dit merk.

Tevreden?

Aram

Bericht door Aram » 06 nov 2007, 22:03

@Sander, jij hebt het over de GTT versus Evo 6.

De GTT is een zwaar afgezwakte versie van de eigenlijke tegenhanger van de Evo in Japan, de 2 deurs Type-R.

De Evo heeft een stijver chassis en directere besturing dat is wat er beter aan is.

Ik denk dat er tussen de 2 nieuwe auto's veel minder verschil is, en als het er is dan niet automatisch in het nadeel van de Subaru dit keer.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 22:12

Ook veel MY04/05/06 bezitters heb ik hier over gehoord hoor. Maar ik wil er niets mee zeggen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 nov 2007, 22:30

50k gulden gtt vergelijken met een 80k gulden evo ;). Tegenhanger van de Evo 6 is idd de STI VI, welke wij hier niet hadden :(.

Ik heb gekozen voor de STI, puur omdat in deze vergelijking het niet om een normale Evo gaat en niet de RS. RS is eigenlijk altijd wel de overtreffende trap geweest voor de Evo's (voor mij iig), lichter, korter stuurhuis en sterke mechanische diffs :).

Subaru is minder over the top gestyled, lichter, minder elektronica (enige overbodige is dat gasreactie verhaal en esp, maar laatste kan gewoon uit), variabel middendiff (hoewel acd ook wel mogelijkheden biedt, lijkt mij dccd iig meer 'fun').

Mustafa al-Sahaf

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 06 nov 2007, 22:33

Je hebt al bewezen dat je relevante info. kunt geven in diverse topics dus dat is het probleem niet.
Dat laatste vind ik aardig van je. Ik denk dat we elkaar wel begrijpen maar ik zie niet in dat daar een voorsteldraadje bij nodig is. Als je vragen of ideen hebt kan je die (net als ieder ander) op het forum posten en als ik denk dat ik je ermee kan helpen reageer ik erop. Makkelijk zat, ik hoop ook dat je met een RWD GTT gaat beginnen want dat lijkt me erg gaaf en weer eens wat anders.

@ Tom,
Ik kwam juist voor de elf-schedentocht. Maar niet verder vertellen graag. ;)

Ik kan jullie trouwens iets heel ergs vertellen over Rico. Ik ken hem ook! :P

back on-topic

Boeiende uiteenzetting Aram, ik denk ook dat je het bij rechte eind hebt. Zeker nu de beide auto's op een 5-deurs chassis gebouwd gaan worden zijn de verschillen in stijfheid een stuk kleiner. Ik verwacht dat de bouwkwaliteit van beide auto's ook niet ineens schokkend veel beter zal zijn dus ik denk dat de Evo het op design kan winnen en de WRX er met de snelste rondetijden vandoor kan gaan.

En dat is tot we de tuners erop loslaten. Maar ik denk dat we die even buiten beschouwing moeten laten voor een eerlijk & realistisch vergelijk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 nov 2007, 23:17

Nou, kijkende naar de foto's denk ik dat de bouwkwaliteit wel degelijk vooruit is gegaan. En terecht, men moet wel. En daar bedoel ik ook het interieur mee.

Roman

Bericht door Roman » 06 nov 2007, 23:28

Voorkant van de Evo vind ik geweldig. Achterkant minder.

STI vind ik prachtig, maar met andere achterlichten.

Mechaniek is in beide autos vast geweldig. Maar ik hou meer van Subaru's theorie.

Evo is zwaarder geworden en iets meer op "luxe" gericht.

STI is lichter geworden met meer power en volgens Subaru meer "hardcore".

Lijkt me duidelijk dan 8)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 07 nov 2007, 00:00

Evo is zwaarder geworden en iets meer op "luxe" gericht.

STI is lichter geworden met meer power en volgens Subaru meer "hardcore".
Als dat echt zo is dan zou ik denk ook voor de Sub gaan, hoewel ik de voorkant van de Evo een stuk mooier[bruter] vind, maar 't gaat bij mij toch meer om de rijeigenschappen en de Sub is nog wel wat van te maken hebben we gezien.

Maar ik denk niet dat ik er zomaar 1 zou kiezen zonder in beiden gereden te hebben, dus eigenlijk durf ik er nog weinig over te zeggen. :wink:

Roman

Bericht door Roman » 07 nov 2007, 10:02

Top Gear Magazine schreef:
Elsewhere, talking to some of the Japanese car hacks who have already driven both the Evo X and WRX STI, they all agreed that, while the Evo is the prettier car, the Sub is faster and much easier to drive. They say the Mitsu feels more complicated and fiddly next to the STI.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 07 nov 2007, 14:09

De Evo X is lekker zichzelf gebleven.
De Sub lijkt nu net een Koreaan.

RVV

Bericht door RVV » 07 nov 2007, 14:25

Op basis van looks en uitstraling absoluut de EVO X.

Mooiere koets, minder hard core dan zijn voorganger (perfect) ,mooie techniek, helemaal met DSG bak. Prachtige 18 inch BBS velgen.

Maar het zal wel weer, zoals niks worden :lol:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 07 nov 2007, 19:21

Ik zou absoluut voor de STi gaan kwa looks, ik vind de EVO écht een gedrocht :?

p.s. @Kasteel, FL 110.000,= voor een EVO VI RS2 :idea:

Plaats reactie