Overpeinzingen...
- Maik
- Dutch
Ervan uitgaande dat je aan een volgende (dwarse) uitdaging toe bent en je toch iets aparts wilt: is er buiten het obligate merk echt zo weinig keus in potente en toch praktische achterwielaandrijvers?
Trieste constatering eigenlijk.
Het enige dat ik nog kan bedenken, is een Lexus IS300. Of zijn die jong-tweedehands niet (met handbak) te krijgen?
Nog los van de vraag of dat drieliterblok wel potent genoeg is... (Voor mij wel, maar voor Arthur en vele andere DF'ers waarschijnlijk lang niet.)
Trieste constatering eigenlijk.
Het enige dat ik nog kan bedenken, is een Lexus IS300. Of zijn die jong-tweedehands niet (met handbak) te krijgen?
Nog los van de vraag of dat drieliterblok wel potent genoeg is... (Voor mij wel, maar voor Arthur en vele andere DF'ers waarschijnlijk lang niet.)
- RVV
Klopt Andre maar 75K km is gezien Arthur zijn manier van gebruik denk ik best acceptabel. Arthur rijd er ook hooguit 10K per jaar mee, als die daar al aan komt.Andre schreef:Ik reed laatst in een m3 met 90.000 op de teller. Dan begin je het vermogens verlies te voelen in een M3 e46 in vergelijk met een frissere. Ik zou zeker niet een m3 kopen met hoge km standen of je moet er rag auto van maken maar dat is volgens mij niet de bedoeling.
Mijn keuze nou ja hoef het eigenlijk niet te zeggen.
Een M3 is ook weer niet heilig, die van mij gaat tzt ook wel weer weg, maar het is wel leuk om een keer een M3 te hebben meegemaakt in je leven. Daarnaast is het gewoon een praktische auto. Ik heb er iig geen problemen mee met het "kids" gebruik.
Een jonge 130i na een M3 is ook weer een leuke doorgroei mogelijkheid.
Frisse M3's moet je niet te lang op willen wachten, want de tijd tikt door.. Mocht je toch een keer M3 willen ervaren Arthur en dat kan ik je van harte aanraden, dan is het nu wel zo'n beetje de tijd. Arthur als je nog een keer een uitgebreide proefrit in mijn M3 wilt maken moet je het me maar even laten weten.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Niels
- Auto: Prius+
130i 8)
Daar kun je kort over zijn. Sinds de rit met die van Rico naar de Ring staat ie op je lijst. Een R32 gaat je herinneren aan je Leon V6 ervaring en zal geen succes worden. Te weinig koppel voor z'n kg's in jouw optiek. Na de 130i ga je voor een gechipte GTI. Nu nog niet aangezien ie teveel op de ST lijkt qua concept.
En anders gaat het een 330i worden die tegenkomt in je zoektocht voor Knot
Wel jammer dat je ook al overstapt op BMW
Daar kun je kort over zijn. Sinds de rit met die van Rico naar de Ring staat ie op je lijst. Een R32 gaat je herinneren aan je Leon V6 ervaring en zal geen succes worden. Te weinig koppel voor z'n kg's in jouw optiek. Na de 130i ga je voor een gechipte GTI. Nu nog niet aangezien ie teveel op de ST lijkt qua concept.

-
Waar gebruik jij de auto eigenlijk voor Arthur? Ik vind je eis dat er achter ook nog twee kinderen in moeten wat raar en het beperkt je keuze al snel tot hothatches. Auto's als een 350Z, MINI Cooper S Works (twijfelgeval maar denk ook te onpraktisch), TT, Z4, etc. vallen al af. En dat terwijl je een gigantisch grote Ford voor de deur hebt staan. Of rijd je daar puur zakelijk in? Voor die 12.000km op jaarbasis die je nu met de ST doet zou ik eerder kijken naar een auto die minder praktisch is. Anders kom je straks weer met een hothatch thuis, keer wat anders is ook leuk 
Ik zou lekker proefritjes maken. Wie weet valt een 130i wel een beetje tegen omdat een ST toch een (in basis) sportievere opzet heeft dan een 1 serie met dikke 6-in-lijn voorin. Nogmaals de 130i lijkt mij een erg goede keus in jouw geval maar het draait toch om proefrijden. Golf GTI lijkt mij ook een fijne auto maar ik zet die niet echt 'hoger' dan een ST, door zo'n wissel lever je er geld op in zonder er werkelijk veel mee op te schieten.

Ik zou lekker proefritjes maken. Wie weet valt een 130i wel een beetje tegen omdat een ST toch een (in basis) sportievere opzet heeft dan een 1 serie met dikke 6-in-lijn voorin. Nogmaals de 130i lijkt mij een erg goede keus in jouw geval maar het draait toch om proefrijden. Golf GTI lijkt mij ook een fijne auto maar ik zet die niet echt 'hoger' dan een ST, door zo'n wissel lever je er geld op in zonder er werkelijk veel mee op te schieten.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
R32 vergelijken met een Leon V6, je hebt er wel verstand van Niels :!:Niels schreef:130i 8)
Daar kun je kort over zijn. Sinds de rit met die van Rico naar de Ring staat ie op je lijst. Een R32 gaat je herinneren aan je Leon V6 ervaring en zal geen succes worden. Te weinig koppel voor z'n kg's in jouw optiek. Na de 130i ga je voor een gechipte GTI. Nu nog niet aangezien ie teveel op de ST lijkt qua concept.![]()
Bij een km stand van 90.000 voelbaar minder vermogen met een BMW, kan dat boek ook dicht voor mij.
- Joy
Mjah, of je zo kan zeggen dat een auto minder vermogen heeft door het aantal km's weet ik niet.
De M3 van Erik Kramer heeft nu 325 pk op de rollenbank. Veel 3.2's hebben 310-315 pk. Dus stap je in de auto van Erik denk je, zo die is fel tov de 310 pk. Maar dat vermogensverschil komt niet (alleen) door km's. Elk blok is anders af-fabriek.
De M3 van Erik Kramer heeft nu 325 pk op de rollenbank. Veel 3.2's hebben 310-315 pk. Dus stap je in de auto van Erik denk je, zo die is fel tov de 310 pk. Maar dat vermogensverschil komt niet (alleen) door km's. Elk blok is anders af-fabriek.
-
Pff, nou jij hebt er verstand van :!:Joy Jolliffe schreef:Mjah, of je zo kan zeggen dat een auto minder vermogen heeft door het aantal km's weet ik niet.

@Tom: Rico wees me bijdehand op het feit dat Arthur de auto koopt voor zichzelf maar dat z'n vrouw de broek aan heeft. Arthur blijft in de Mondeo rijden en vrouwlief moet twee kinderen vervoeren. Soms, heel soms mag Arthur een blokje om. Als vrouwlief niet naar de supermarkt hoeft.
Ik heb om die reden nog even zitten denken, maar iets anders voor 35k met veel ruimte, relatief lage vaste lasten en hemels meer driving fun dan z'n huidige ST kan ik niet verzinnen. Misschien een tweedehands Alfa 147 GTA? Een jonge Alfa GT 3.2 V6 anders?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4564901
Ja Arthur, ik kom misschien of met onpraktische of met 'onbetrouwbare' auto's aanzetten, maar je moest eens weten... Auto's en emotie...

-
Wat een schoonheid op wielen die Alfa GT!!! PRACHTIG!allen schreef:Misschien een tweedehands Alfa 147 GTA? Een jonge Alfa GT 3.2 V6 anders?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4564901
Ja Arthur, ik kom misschien of met onpraktische of met 'onbetrouwbare' auto's aanzetten, maar je moest eens weten... Auto's en emotie...
Enne, Peter heeft nog een 147GTA te koop, net ingereden...

- Arthur
De Mondeo is idd een Leaseauto.
Dus die heb ik altijd mee naar het werk
Ik werk in ploegendiensten dus ben op rare tijden ook van huis of ben dan juist thuis.
Werkte ik tijdens kantooruren dan reed ik de auto met km registratie, wat gelukkig niet zo is.
Ploegendienst vind ik super.
Ben ik thuis dan gebruikt m'n vrouw de Mondeo.
Ik heb dan nog steeds 2 kinderen die ook wel eens mee moeten.
In mijn optiek zit ik idd vast aan een hatch of eventueel een wat grotere coupe (3-serie?).
Dus alles wat langs komt is idd erg leuk maar gewoon niet practisch voor mij.
Misschien is DF niet altijd met practisch te combineren, het zij zo
Tom heeft blijkbaar geen kinderen en vrouw
Rico heeft naast de M3 coupe ook geen Twingo zonder achterbank
@Allen: idd
Ik mag met gratie vd vrouw ook nog iets, relatief, leuks er naast rijden. Als het maar een auto is
Ook bij mij waait de rook niet tegen de wind in
LOL@analyse van Niels.
Dus die heb ik altijd mee naar het werk

Ik werk in ploegendiensten dus ben op rare tijden ook van huis of ben dan juist thuis.
Werkte ik tijdens kantooruren dan reed ik de auto met km registratie, wat gelukkig niet zo is.
Ploegendienst vind ik super.
Ben ik thuis dan gebruikt m'n vrouw de Mondeo.
Ik heb dan nog steeds 2 kinderen die ook wel eens mee moeten.
In mijn optiek zit ik idd vast aan een hatch of eventueel een wat grotere coupe (3-serie?).
Dus alles wat langs komt is idd erg leuk maar gewoon niet practisch voor mij.
Misschien is DF niet altijd met practisch te combineren, het zij zo

Tom heeft blijkbaar geen kinderen en vrouw

Rico heeft naast de M3 coupe ook geen Twingo zonder achterbank

@Allen: idd

Ook bij mij waait de rook niet tegen de wind in

LOL@analyse van Niels.
Laatst gewijzigd door Arthur op 08 dec 2007, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Luca
- Luca
Dan zou ik zeker gaan voor of de GOLF 30-edition (230 pk) R32 of een 330i (E46) Coupe met M-pakket. Maar een Ford inruilen bij een VW-dealer wordt een probleem......
Het voordeelis wel als je je ST aan/via Broekhuis verkoopt! Geen inruil is korting :!:
Succes met het "luxe" probleem.
Deze vond ik erg mooi:
http://www.nederlandmobiel.nl/frame.php ... =gaspedaal
Het voordeelis wel als je je ST aan/via Broekhuis verkoopt! Geen inruil is korting :!:
Succes met het "luxe" probleem.
Deze vond ik erg mooi:
http://www.nederlandmobiel.nl/frame.php ... =gaspedaal
Laatst gewijzigd door Luca op 08 dec 2007, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luca
Had ook effe geinformeerd mbv een mailtje. Kreeg dit antwoord:
Geachte meneer,
Terugkomende op de inruil van uw Seat Leon met onze Golf GTI wil ik u mededelen dat wij € (DAT WILLEN JULLIE NIET WETEN
)- bijbetaling moeten hebben.
Voor meer informatie kunt u bellen met 010-2916464 en vragen naar M. Bagdas ( verkoopmanager )
--------------------------------------------------------------------------------
Van: QuickAuto BV [mailto:info@quickauto.nl]
Verzonden: maandag 3 december 2007 11:23
Aan: Mustafa Bagdas
CC: Sjef Oosterman
Onderwerp: FW: Volkswagen Golf GTI wit
Heb een beetje mijn twijfels bij het adres en ik weet niet of het een nederlandse auto is maar na het zien van het bedrag wat ik moest bijbetalen ben ik er heel snel mee gestopt :!:
Geachte meneer,
Terugkomende op de inruil van uw Seat Leon met onze Golf GTI wil ik u mededelen dat wij € (DAT WILLEN JULLIE NIET WETEN

Voor meer informatie kunt u bellen met 010-2916464 en vragen naar M. Bagdas ( verkoopmanager )
--------------------------------------------------------------------------------
Van: QuickAuto BV [mailto:info@quickauto.nl]
Verzonden: maandag 3 december 2007 11:23
Aan: Mustafa Bagdas
CC: Sjef Oosterman
Onderwerp: FW: Volkswagen Golf GTI wit
Heb een beetje mijn twijfels bij het adres en ik weet niet of het een nederlandse auto is maar na het zien van het bedrag wat ik moest bijbetalen ben ik er heel snel mee gestopt :!: