Hans GP1630 schreef:Ben je al bij Beek geweest, Ferdinand? Scheelt een klein stukje rijden..
Uiteindelijk waren ze over je Mini ook veel te optimistisch.. 227pk ipv 240pk
Ha Hans. Ja, dat is zeker waar.
Ik kom veel in Zwitserland dus 'omrijden' is het niet. Dahler heeft voor de Mini, na mijn opmerking over 227 pk, hun performance-opgave bijgesteld naar omlaag (zeggen nu iets van 235pk geloof ik) voor mijn tuning. Zij geven gemeten waardes op met 100octaan Ultimate, en dat schijnt toch wat meer pk op te leveren dan 98 octaan, vooral bij tuning motoren.
Daarbij komt dat ik eigenlijk altijd met een verkeerde pakking heb gereden, ten tijde van die meting bij Beek, lekte de pakking (kat-tussenpijp) ook.
Nadat de pakking (voor de tweede keer) was terugezet is hij bij Fredriks weer op de dynobank gegaan, en toen meette hij 202 pk aan de wielen (dat is, volgens Fredriks, 232pk rekening houdend met 15% verlies) en dat komt wel overeen met Dahler opgave (235pk) met 98 octaan. Nu zit de 102% krukas poelie er op, alta AIR box, dus hobbel ik zo langzamerhand toch wel naar die 240 pk toe denk ik (en anders niet, is ook goed).
(goh, ik zal mijn Mini nog missen, iedereen die wel eens in een leuk getunde Mini heeft gereden, zal beamen wat een fun-car dat is. De acceleratie-sensatie van een dikke Mini tussen 0-180 is onnavolgbaar. Vette torques-stear is 1, 2 en soms in 3! Ik moet ook wel zeggen dat mijn toekomstige 135i tov. de Mini op dat punt een suffe annonieme burgerbak is)
Maar Beek is zeker een optie, alleen denk ik dat dat rete duur wordt, want hebben zij daar software voor? Ik denk het niet. Dus dat wordt allemaal de eerste keer voor Paul om die software te schrijven, dat kost dagen. Kunnen ze al bij de chip/software komen van BMW? Die diesels chippen ze ook niet, toch?