In werkelijkheid rijdt ik in een EVO V RS

Is dat niet nog steeds het snelste vliegtuig ter wereld?? Was toch een verkenningsvliegtuig. Vloog iets van 3500km/u als ik me niet vergis.Pascal schreef:@TR6ME;het is geen stealth,maar een Lockheed SR-71 Blackbirden dat vliegt geweldig;London-->New York in 1 uur en 54 min. 8) .
In werkelijkheid rijdt ik in een EVO V RS.
Fan-tas-tisch!!!Mark Nauta schreef:Ben even wat gaan googlen. Is wel off-topic, maar toch wel nice
.
- topsnelheid van 3607,38 km/u
- New York - London: 1 uur, 54 minuten en 56,4 seconden
- De vleugelvoorrand bereikt op topsnelheid een temperatuur van 427 graden Celsius.
- De bemanning draagt speciale op maat gemaakte druk-vliegpakken omdat boven een hoogte van 20 Km water kookt bij 37 graden Celsius. Als de cabinedruk zou wegvallen zou de bemanning direct koken.
- De Blackbird is in werkelijkheid heel erg donker blauw, vrijwel niet te onderscheiden van zwart.
- Op de romp van de Blackbird staan aanwijzingen voor het personeel. Deze aanwijzingen vermelden hoe de piloten het vliegtuig moeten verlaten na het landen zonder zich te verbranden, aangezien het vliegtuig gloeiend heet is.
- De speciale radarabsorberende verf bevat miljarden microscopisch kleine ijzeren balletjes.
Leuk dingetje dus
Pascal schreef:Nee,alleen verkrijgbaar in wit;over die Blackbird heb ik verder wel wat leuke lectuur;nog een paar leuke weetjes:
-Er gaat alleen JP7 als brandstof in ipv kerosine en dat heeft een extreem hoog octaangetal;verder kun je het ontsteken ervan met een ''gewone'' vlam vergeten;er moet eerst een bepaalde chemische reactie met een andere stof worden opgewekt om de benodigde extreme temp. te bereiken en de motoren te starten.
-De eerste tekeningen waren er al in 1960(!) en het eerste type(A-12) vloog in 1962 door de afwezigheid van oa de spionage apparatuur nog iets harder dan de SR-71.
-Pas in de jaren '80 maakte men het bestaan ervan bekend.
-Het plafond is 27000 m. ,zodat je duidelijk de ronding van de aarde ziet.
Sorry voor de offtopic.