Dagdromen: wat is je ultieme DF auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Pascal

Bericht door Pascal » 28 nov 2007, 18:49

@TR6ME;het is geen stealth,maar een Lockheed SR-71 Blackbird :) en dat vliegt geweldig;London-->New York in 1 uur en 54 min. 8) .

In werkelijkheid rijdt ik in een EVO V RS :D .

TR6ME

Bericht door TR6ME » 28 nov 2007, 20:51

Pascal schreef:Blackbird...London-->New York in 1 uur en 54 min. 8) .

Och 'what's in a name' - geinig vliegtuigje! :P Maar toch 'jammer' van die EVO V RS, ik keek HEEL ERG tegen je op met die 'STEALTH' als ultimate DF! :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 28 nov 2007, 20:58

Pascal schreef:@TR6ME;het is geen stealth,maar een Lockheed SR-71 Blackbird :) en dat vliegt geweldig;London-->New York in 1 uur en 54 min. 8) .

Is dat niet nog steeds het snelste vliegtuig ter wereld?? Was toch een verkenningsvliegtuig. Vloog iets van 3500km/u als ik me niet vergis.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 28 nov 2007, 21:03

Blackbird is gewoon een ongelooflijk super ding.
Ff een leuke feitje dat ik mij nog herinner: de piloten warmen tijdens een lange vlucht hun eten aan de binnenkant van de ruiten, zo fucking warm wordt dat ding :lol:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 28 nov 2007, 21:23

Ben even wat gaan googlen ;). Is wel off-topic, maar toch wel nice ;).

- topsnelheid van 3607,38 km/u
- New York - London: 1 uur, 54 minuten en 56,4 seconden
- De vleugelvoorrand bereikt op topsnelheid een temperatuur van 427 graden Celsius.
- De bemanning draagt speciale op maat gemaakte druk-vliegpakken omdat boven een hoogte van 20 Km water kookt bij 37 graden Celsius. Als de cabinedruk zou wegvallen zou de bemanning direct koken.
- De Blackbird is in werkelijkheid heel erg donker blauw, vrijwel niet te onderscheiden van zwart.
- Op de romp van de Blackbird staan aanwijzingen voor het personeel. Deze aanwijzingen vermelden hoe de piloten het vliegtuig moeten verlaten na het landen zonder zich te verbranden, aangezien het vliegtuig gloeiend heet is.
- De speciale radarabsorberende verf bevat miljarden microscopisch kleine ijzeren balletjes.

Leuk dingetje dus :P

TR6ME

Bericht door TR6ME » 28 nov 2007, 22:04

Mark Nauta schreef:Ben even wat gaan googlen ;). Is wel off-topic, maar toch wel nice ;).

- topsnelheid van 3607,38 km/u
- New York - London: 1 uur, 54 minuten en 56,4 seconden
- De vleugelvoorrand bereikt op topsnelheid een temperatuur van 427 graden Celsius.
- De bemanning draagt speciale op maat gemaakte druk-vliegpakken omdat boven een hoogte van 20 Km water kookt bij 37 graden Celsius. Als de cabinedruk zou wegvallen zou de bemanning direct koken.
- De Blackbird is in werkelijkheid heel erg donker blauw, vrijwel niet te onderscheiden van zwart.
- Op de romp van de Blackbird staan aanwijzingen voor het personeel. Deze aanwijzingen vermelden hoe de piloten het vliegtuig moeten verlaten na het landen zonder zich te verbranden, aangezien het vliegtuig gloeiend heet is.
- De speciale radarabsorberende verf bevat miljarden microscopisch kleine ijzeren balletjes.

Leuk dingetje dus :P
Fan-tas-tisch!!! :shock: Nooi geweten. Er zijn hier afdelingen voor motorfietsen etc. Misschien een Flying Fun afdeling: deze Blackbird is wel de ultimate FF (dus half ON TOPIC) :wink:

Enne... een EVO V RS in het matzwart is een STEALTH! :P

Pascal

Bericht door Pascal » 29 nov 2007, 19:22

:lol: Nee,alleen verkrijgbaar in wit;over die Blackbird heb ik verder wel wat leuke lectuur;nog een paar leuke weetjes:

-Er gaat alleen JP7 als brandstof in ipv kerosine en dat heeft een extreem hoog octaangetal;verder kun je het ontsteken ervan met een ''gewone'' vlam vergeten;er moet eerst een bepaalde chemische reactie met een andere stof worden opgewekt om de benodigde extreme temp. te bereiken en de motoren te starten.
-De eerste tekeningen waren er al in 1960(!) en het eerste type(A-12) vloog in 1962 door de afwezigheid van oa de spionage apparatuur nog iets harder dan de SR-71.
-Pas in de jaren '80 maakte men het bestaan ervan bekend.
-Het plafond is 27000 m. ,zodat je duidelijk de ronding van de aarde ziet.

Sorry voor de offtopic :oops: .

Marc R

Bericht door Marc R » 29 nov 2007, 19:38

Andre schreef: Audi RS4 station...

Dan ben ik wel klaar.

Toch geen B5 he??

Oww kut de ultieme DF-fer voor mij...

ondanks alles toch de RS6 V10TT maar dan wel even langs MTM... :wink:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 29 nov 2007, 19:53

Lancer evo of 997 gt3 in rallyspec.

Dit vanwege mijn voorliefde voor slechte/smalle/afwisselende wegen en dan heb je aan al die smoothe hyperauto's helemaal niks qua driving fun. En aangezien het om één auto ging voor DRIVING FUN valt al dat spul onherroepelijk af. Ik zou zelfs diep ongelukkig worden als ik weer eens een zandpad links moet laten liggen omdat die auto waar ik in rijd na 5 meter op z'n bodemplaat vast staat of omdat je zo fors moet afremmen dat die evo waar je net nog zo vlot bij wegreed je al springend over de drempel weer voorbij komt zetten, alwaar jij met 25km/u de schaafschade aan je veel te dure carbonnen voorlip minimaal probeert te houden :? .

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 nov 2007, 20:21

Pascal schreef::lol: Nee,alleen verkrijgbaar in wit;over die Blackbird heb ik verder wel wat leuke lectuur;nog een paar leuke weetjes:

-Er gaat alleen JP7 als brandstof in ipv kerosine en dat heeft een extreem hoog octaangetal;verder kun je het ontsteken ervan met een ''gewone'' vlam vergeten;er moet eerst een bepaalde chemische reactie met een andere stof worden opgewekt om de benodigde extreme temp. te bereiken en de motoren te starten.
-De eerste tekeningen waren er al in 1960(!) en het eerste type(A-12) vloog in 1962 door de afwezigheid van oa de spionage apparatuur nog iets harder dan de SR-71.
-Pas in de jaren '80 maakte men het bestaan ervan bekend.
-Het plafond is 27000 m. ,zodat je duidelijk de ronding van de aarde ziet.

Sorry voor de offtopic :oops: .

Vergeet ook niet dat het vliegtuig lekte als een mandje als het koud op de grond stond.
Een maal gestart en opgestegen moest het gelijk weer bij getankt worden anders kwamen ze ondanks de snelheid niet erg ver. :wink:

lijkt mijn Covette wel,behalve dat lekken dan.... 8)

Pascal

Bericht door Pascal » 29 nov 2007, 21:07

@Hans;klopt,maar ik wilde niet te veel offtopic gaan :wink: .

Plaats reactie