DF in Pyreneeën met LS600h

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Downforce Dennis

DF in Pyreneeën met LS600h

Bericht door Downforce Dennis » 28 nov 2007, 20:26

Zondag naar Barcelona gevlogen om een LS600h op te pikken in Tarragona. Daarna onderweg richting Franse grens om op zoek te gaan naar leuke en uitdagende "col's" om wat testen uit te voeren op remmen en onderstel.
Jongens, ik moet eerlijk toegeven dat ik me zelden zo goed geamuseerd heb. Ik heb in 3 dagen tijd elke col gedaan die er is (tenminste, diegene die open is) en ze zijn allemaal stuk voor stuk om je vingers van af te likken! Leuke up- en downhill secties waar op dit moment erg weinig verkeer is.
Sinds zondag al dik 2000km afgelegd. Nieuwe set voorbanden is eraan, schijven judderen enorm en enkele foutcodes staan in het geheugen van de ECU. Morgen vang ik de reis terug aan naar Tarragona om 's avonds terug te vliegen naar Zaventem en vrijdag te genieten van een dagje welverdiende rust.

Ik sta er echt van versteld hoeveel rijdersweggetjes hier zijn. Ook de mentaliteit van de mensen hier is erg tollerant mbt hard rijden. Niemand kijkt hier kwaad of maakt gebaren als je hier 4 wiel driftend of met veel bandengefluit de bocht uit komt. Natuurlijk gebruik je in de dorpjes je verstand en hou je je aan 50 km/h en iedereen laat je met rust.
Bij het oversteken van de grens naar Spanje daarstraks werd ik aangehouden door de Spaanse Policia. Blijkbaar staan deze heren in voor het smokkelgebeuren en grensbewakingen ipv de guardia civil.
Anyway, ze zagen me vlot door de bocht komen en eistten een kleine verklaring.
Ik leg uit dat ik een test aan het uitvoeren ben en dat ik even te diep was verzonken in het autorijden en daardoor nogal vlot door de bocht kwam.
Dat interesseerde hem blijkbaar niet, hij vroeg me in pissenbakken engels "What engine is this?! I don't hear it!"
Begin zo'n brave geitenboerenzoon met MP5 in de hand maar eens uit te leggen hoe hybrideauto's werken :lol:
Na een uitleg waar hij waarschijnlijk maximum 20% van heeft begrepen en een blik onder de kap mocht ik verderrijden. Er werd me zelfs een flesje fris water van een locale bron aangeboden. Toffe kerels daaro!

Ik denk er echt aan om hier eens een weekje naartoe te komen met de M3. Combinatie van cultuur, natuur en natuurlijk rijdersweggetjes maakt dit een erg interessante plek imho!

Groeten uit Lleila, 't is hier vandaag 14 graden geweest met volle bak zon op de kop. Voelde aan als 24 graden. En daarboven? :wink: :P :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 nov 2007, 20:27

mooi man! en is het wat een LS600H 8)

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 28 nov 2007, 20:55

LS600h jacco, met de nadruk op de kleine h :lol: :P

om op je vraag te antwoorden:
Ja en nee...
De auto is erg zwaar, 2.5 ton leeggewicht.
De 390pk sterke 5 liter is gekoppeld aan een 200pk sterke electromotor. Totale systeemvermogen is iets van een 450pk dacht ik.
Dus klinkt snel!
Nou nee, alles behalve. De CVT geeft je het gevoel in een stofzuiger te zitten en heeft een behoorlijk irritante lag die bij het doorrijden nogal voor wat ergernis zorgt. Je moet dus eigenlijk altijd 1 sec vooruit denken met je gaspedaal.
Ook heb ik constant de indruk dat een 460 beter gebalanceerd en krachtiger is, al kost deze laatste 40k minder...

Maar eenmaal op de autostrade... Ooh my fucking god, wàt een lekkere bak. Luchtvering op comfort, radar cruise control op 120 met 30 m afstand op voorligger. De passagiers op de achterbank kunnen genieten van een stoelmassage of een DVDtje.
De chauffeur wordt constant in de gaten gehouden door het AFS (anti-fatigue-system). Wat het ding doet is om de 2 secondjen je gezicht scannen via een infraroodmodule bovenop je stuurkolom. Als het systeem detecteert dat ik afgeleid ben of mijn ogen toe zijn en tegelijkertijd de wegmarkering overschrijdt wordt ik gewaarschuwd door trillingen in het stuur en een irritante beep. Als ik na 5 seconden niet reageer remt de wagen af, schakelt de 4 pinkers in en komt tot stilstand.
De radarmodule is ook anders dan bij andere merken. Deze scanned constant de weg voor me en als er een object onverwacht voor me komt grijpt de computer in en remt zo hard ie kan. Tegelijkertijd zal het systeem ook de stuurbewegingen corrigeren om het object te ontwijken...
Deze auto is ook de eerste die LED technologie als dimlichten gebruikt. 3 kokers met elk 12 leds per kant zorgen voor perfecte illuminatie van de weg. Fuck xenon, dit is de shit...
Iedereen zal harmann kardon en bose autoentertainment wel kennen, wel dit is regelrechte playmobil vergeleken met dit mark & levinsson systeem. 24 speakers als ik me niet vergis. Ik kan je vertellen, pink floyd volle polle door dit systeem maakt indruk...

En dan het verbruik...
Dit is de enige hybride wagen die echt werkt! Na al het bergwerk heb ik een gemiddeld verbruik van 13 liter/100 km. Op de autostrade zakt ie tot 8 liter (!!!) Niet slecht voor een 5 liter v8. Al denk ik dat de CVT de grootste impact heeft op dit verbruik. De motor draait 1000 toeren bij 140.
In de stad rijdt het ding met volle batterij toch zo'n 8 minuten op volle batterij power. Vreemde blikken alom, als zo'n tank voorbij komt gezoemd :lol:

Ik vind hem wel AARSlelijk, al lijkt me deze uitdrukking denigrerend voor de aars...

Ik zal morgen of vrijdag even foto's posten, kan het niet met deze PC.

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 28 nov 2007, 21:01

duifjes.com schreef:mooi man! en is het wat een LS600H 8)
http://www.topgear.com/content/news/stories/697/

Ahmed

Bericht door Ahmed » 28 nov 2007, 21:16

Vette trip!

CVT: Werkt wel super(zo te zien op het filmpje) maar brrrrrr, klinkt toch voor geen meter man.
http://nl.youtube.com/watch?v=DFmvPhza1go

nee dank je wel :evil:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 28 nov 2007, 23:16

Goh, wat een rotbaan! ;)

Cupra R

Bericht door Cupra R » 29 nov 2007, 00:37

Prachtige auto met toptechniek die echt ton na ton meegaat.
[img:565:409]http://www.auto-entertainment.de/typo3t ... b13278.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.allcarnews.com/static/_image ... l-6313.jpg[/img]

leonard

Bericht door leonard » 29 nov 2007, 09:40

Dennis Schroyen schreef: Ik vind hem wel AARSlelijk, al lijkt me deze uitdrukking denigrerend voor de aars...
Ik vind hem wel mooi.!!

''Mooi'' is natuurlijk heel persoonlijk maar ik vind het gewoon een mooie strak gelijnde moderne auto.Net als de IS serie.

Als ik in china ben zie ik ze regelmatig rijden.Vooral in een donkere kleur is hij top !!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 nov 2007, 09:42

Mooi verhaal weer!! Ik vind t wel een gave bak, maar die Lag die je noemt, zou mij wel irriteren. De 307 van mijn ouders heeft dat ook, door het fly by wire gaspedaal, maar de 307 die ik had, had 't niet. Vreemd.

Leen

Bericht door Leen » 29 nov 2007, 10:20

Op zo'n achterbank is het plezant vertoeven , al kijkend naar een dvd'tje je door je secretaresse van een mooie fellatio laten bedienen en je door de stoel je rug laten masseren , hmmm , ik zie het al helemaal voor me 8)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 29 nov 2007, 10:44

Gaaf verhaal Dennis, moet wel een schitterende tijd zijn geweest, hier in NL is het baggerweer.

De LS vind ik zelf wel een mooie wagen. Doet voor zijn gigantische omvang niet groot aan. Daarnaast is zo'n limo ook niet geschikt om mee te gummen, maar om lekker mee te cruisen en dan haal je het beste uit de auto. Puur comfort.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 29 nov 2007, 11:40

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 nov 2007, 13:10

Mooi hoor.

Plaats reactie