Jongens, ik moet eerlijk toegeven dat ik me zelden zo goed geamuseerd heb. Ik heb in 3 dagen tijd elke col gedaan die er is (tenminste, diegene die open is) en ze zijn allemaal stuk voor stuk om je vingers van af te likken! Leuke up- en downhill secties waar op dit moment erg weinig verkeer is.
Sinds zondag al dik 2000km afgelegd. Nieuwe set voorbanden is eraan, schijven judderen enorm en enkele foutcodes staan in het geheugen van de ECU. Morgen vang ik de reis terug aan naar Tarragona om 's avonds terug te vliegen naar Zaventem en vrijdag te genieten van een dagje welverdiende rust.
Ik sta er echt van versteld hoeveel rijdersweggetjes hier zijn. Ook de mentaliteit van de mensen hier is erg tollerant mbt hard rijden. Niemand kijkt hier kwaad of maakt gebaren als je hier 4 wiel driftend of met veel bandengefluit de bocht uit komt. Natuurlijk gebruik je in de dorpjes je verstand en hou je je aan 50 km/h en iedereen laat je met rust.
Bij het oversteken van de grens naar Spanje daarstraks werd ik aangehouden door de Spaanse Policia. Blijkbaar staan deze heren in voor het smokkelgebeuren en grensbewakingen ipv de guardia civil.
Anyway, ze zagen me vlot door de bocht komen en eistten een kleine verklaring.
Ik leg uit dat ik een test aan het uitvoeren ben en dat ik even te diep was verzonken in het autorijden en daardoor nogal vlot door de bocht kwam.
Dat interesseerde hem blijkbaar niet, hij vroeg me in pissenbakken engels "What engine is this?! I don't hear it!"
Begin zo'n brave geitenboerenzoon met MP5 in de hand maar eens uit te leggen hoe hybrideauto's werken

Na een uitleg waar hij waarschijnlijk maximum 20% van heeft begrepen en een blik onder de kap mocht ik verderrijden. Er werd me zelfs een flesje fris water van een locale bron aangeboden. Toffe kerels daaro!
Ik denk er echt aan om hier eens een weekje naartoe te komen met de M3. Combinatie van cultuur, natuur en natuurlijk rijdersweggetjes maakt dit een erg interessante plek imho!
Groeten uit Lleila, 't is hier vandaag 14 graden geweest met volle bak zon op de kop. Voelde aan als 24 graden. En daarboven?