Ik ben geen expert maar is het geen idee om dit ding privé te kopen en dan gewoon kilometers aan de zaak door te berekenen?Maurice Graber schreef:Omwille van de bijtelling zal ik ook afscheid moeten gaan nemen van de W12We gaan binnenkort over in een BV en dan wordt de auto domweg te duur.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat je bijtelling over de nieuwwaarde van een auto betaald. In mijn geval: de huidige waarde van de W12 is krap 70.000 euro, maar nieuw kostie 220.000 euro. Dit resulteert in een niet misselijke 54.000 euro per jaar aan bijtelling! Dat is verdomme bijna net zoveel als wat de auto in totaal nog waard is..
Nouja, met pijn in me hart ben ik op zoek naar een andere auto. Aldus nog een slachtoffer van de bijtelling
Wij gaan binnenkort ook over naar een BV maar ik denk dat ik mooi tot in lengte van dagen in goedkope auto's (zoals m'n huidige Grande Punto T-JET met helaas overleden blok) blijf rijden. Cataloguswaarde van nog geen 20.000 euro dus lekker goedkoop qua bijtelling. Fuck die bijtelling, koop straks privé wel eens een leuke auto erbij.