lease stapt over op goedkoper blik!!!!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 nov 2007, 11:25

Maurice Graber schreef:Omwille van de bijtelling zal ik ook afscheid moeten gaan nemen van de W12 :( We gaan binnenkort over in een BV en dan wordt de auto domweg te duur.

Ik vind het werkelijk belachelijk dat je bijtelling over de nieuwwaarde van een auto betaald. In mijn geval: de huidige waarde van de W12 is krap 70.000 euro, maar nieuw kostie 220.000 euro. Dit resulteert in een niet misselijke 54.000 euro per jaar aan bijtelling! Dat is verdomme bijna net zoveel als wat de auto in totaal nog waard is..

Nouja, met pijn in me hart ben ik op zoek naar een andere auto. Aldus nog een slachtoffer van de bijtelling :(
Ik ben geen expert maar is het geen idee om dit ding privé te kopen en dan gewoon kilometers aan de zaak door te berekenen?

Wij gaan binnenkort ook over naar een BV maar ik denk dat ik mooi tot in lengte van dagen in goedkope auto's (zoals m'n huidige Grande Punto T-JET met helaas overleden blok) blijf rijden. Cataloguswaarde van nog geen 20.000 euro dus lekker goedkoop qua bijtelling. Fuck die bijtelling, koop straks privé wel eens een leuke auto erbij.

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2007, 12:05

Dat is dus ook de reden voor mij om de M3 alleen maar prive te willen rijden, dit geld ook voor de touring. Zakelijk verrek ik om nog maar 1 stuiver aan bijtelling te betalen.

Laat ze maar lekker de tyfus krijgen..

Marc R

Bericht door Marc R » 28 nov 2007, 12:12

vandaar de caddy op de zaak......grijs,geen BPM,Geen BTW...t is wel geen DFFER maar toch redelijk voor de kutkms....140pk's en automaat..

Als het niet met de rs4 kan dan maar zo goedkoop mogelijk.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 nov 2007, 12:40

De 700.000 leaserijders in Nederland moeten binnenkort al verplicht op alle wegen kilometerheffing gaan betalen. Zij krijgen een ‘kastje’ in de auto en worden gevolgd via satelliettechniek.

Dat eist de PvdA. Om te voorkomen dat werkgevers veel duurder uit zijn, kunnen ze van meet af aan rekenen op een financiële vergoeding.

In 2012 moeten van de coalitiepartij álle vrachtwagens kilometerheffing gaan betalen. Voor ‘gewone’ personenauto’s wordt rekeningrijden als het aan de partij ligt in de jaren daarop per kenteken ingevoerd.

Tweede Kamerlid Lia Roefs: ,,Eerst auto’s met een kenteken van 2011 en 2010, daarna 2012, 2009, enzovoort.’’ Zij wil daarnaast dat er deze kabinetsperiode een spitsheffing op de Amsterdamse ringwegen komt. Minister Eurlings (Verkeer) zou hier onder voorwaarden ook voor voelen, maar ingewijden onderstreepten gisteren dat nog geen knopen zijn doorgehakt.

Vrijdag maakt Eurlings zijn plannen bekend. De ANWB en werkgeversclub VNO/NCW zijn faliekant tegen zo’n spitsheffing. ,,Een onacceptabele belastingverhoging, zo gaat het draagvlak verloren,’’ meent ANWB-directeur Van Woerkom.

Ook het CDA waarschuwt daarvoor. ,,De autmobilist mag geen melkkoe worden,’’ vindt Tweede Kamerlid Koopmans.

Maar de PvdA gaat de confrontatie aan: een spitsheffing is bittere noodzaak, óók als de vaste autobelastingen nog niet zijn afgeschaft. Roefs: ,,Anders loopt het verkeer bij Amsterdam muurvast.’’

De PvdA wil ook proefdraaien met de kilometerheffing in Zeeland. Ook op de A2 tussen Utrecht en Den Bosch wil Tweede Kamerlid Roefs tijdens wegwerkzaamheden met rekeningrijden experimenteren. In Apeldoorn wil zij dat automobilisten extra gaan betalen als ze door de binnenstad rijden.

De PvdA voelt weinig voor het tijdelijk belonen van autombilisten die de spits mijden. ,,Oneerlijk voor mensen die al met het ov reizen.’’ Minister Eurlings heeft daar wél oren naar, net als het CDA.
:evil: :evil: :evil:

Ze hebben wel 'humor': 'de automobilist mag geen melkkoe worden' :roll:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 28 nov 2007, 12:49

Leuk lease, maar hoe zit het als je een eigen wagen hebt zakelijk...
Dan ben je geen leaserijder, en val je dus buiten deze categorie ? dus geen bakkie ? :D

Hoe zit dat, iedereen heeft het over een lease wagen, maar ik heb een eigen wagen op naam van de zaak waar ik evenzogoed bijtelling over betaal.

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2007, 12:52

Jelmer de kans is groot dat het niet alleen voor de leasers geld, maar voor iedereen die bijtelling betaald.. de fiscus weet dat precies, dus geen ontkomen aan :cry:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 28 nov 2007, 13:06

nee maar toch vreemd dat men het altijd over een leasewagen van heeft.
Terwijl het eigenlijk een auto van de zaak is.
Who cares wie en hoe het betaald wordt, toch ?

Auto van de zaak = bijtelling dokken...

Als dit nou lease/koop/wat dan ook maar is..

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 28 nov 2007, 13:15

Jelmer850i schreef:Leuk lease, maar hoe zit het als je een eigen wagen hebt zakelijk...
Dan ben je geen leaserijder, en val je dus buiten deze categorie ? dus geen bakkie ? :D

Hoe zit dat, iedereen heeft het over een lease wagen, maar ik heb een eigen wagen op naam van de zaak waar ik evenzogoed bijtelling over betaal.
Maak je maar geen zorgen, ze zullen iedereen plukken. :cry:

Tom

Bericht door Tom » 28 nov 2007, 13:21

Het is inderdaad een verkeerde term dat de media het altijd heeft over leaseauto's.
Ik rijd nu ook (nog, tot volgend jaar) auto van de zaak, maar die is gekocht door het bedrijf. Betaal dus ook gewoon bijtelling.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 28 nov 2007, 13:36

Toen ik nog niet zelfstandige was werkte ik voor een bedrijf waar ook een eigen auto stond. Een collega van mij zei daar kan je mooi in rijden geen bijtelling etc. auto is eigendom van de zaak. (tuurlijk... )

Volgensmij krijgen sommige mensen nog wel eens een forse heffing op hun dak.
Althans de bijtelling moet tegenwoordig door het bedrijf zelf worden betaalt en dit wordt op de loonstrook doorberekend.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 nov 2007, 13:55

Just my 2 cents:

Een W12 gebruikt aanschaffen snap ik, alleen niet zakelijk is gewoon niet slim zo'n hok moet je altijd prive kopen *(gebruikt) ivm. bijtelling over de nieuwwaarde. En als dat niet kan gewoon ff. doorsparen.

Wat mij altijd opvalt is dat de zakelijke rijders vaak en veel klagen dat het zo duur is, maar voor laten we zeggen 400euro netto per maand rijden ze altijd nieuw etc etc. Die zelfde mensen komen vaak bij mij als ze geen zakelijke auto meer mogen/krijgen voor een gebruikte van 3 a 4000euro. Als je een gloedje nieuwe auto mag en kan ridjen voor 400euro permaand moet je gewoon gelukkig zijn, prive kost diezelfde auto 1000/1200 per maand.

Ik hou een km. admin bij want heb van mijn werkgever *(mijn vriendin) een auto voor woon-werkverkeer ter beschikking 8) en prive rijden we in de auto van mijn vriendin die verplicht is bijtelling te hebben 8) allen biede auto's zijn zakelijk gezien van haar....

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 28 nov 2007, 14:33

Krijgen we toch allemaal een kastje in de wagen zodat de sateliet ons in de gaten kan houden.
Hoe lang gaat het dan nog duren voor dat je een prent in de bus hebt omdat ze achteraf kunnen checken waar en hoe hard je gereden hebt.

Ongemerkt komt Big brother steeds dichterbij.

Grtz,Hanz06 :wink:

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 28 nov 2007, 16:08

@Honz,

is wel handig voor jou...weet je zelf ook waar je geweest bent en wat je allemaal uitgespookt hebt :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 28 nov 2007, 16:30

Met mijn korte termijn geheugen zou dat best weleens handig kunnen zijn.

Andre

Bericht door Andre » 28 nov 2007, 16:41

Als er gps kastjes komen die dat kunnen. Ben ik klaar in nederland met autokopen. Dan ga ik definitief een 2e zaak openen in het buitenland. En dan staat er alleen nog een curore 1.1 op gas in nederland.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 28 nov 2007, 16:50

@Duif: eigenaren van een bedrijf hebben beide kosten. Althans ik als kleine zelfstandige met eenmanszaak heb prive de bijtelling en ook prive (wat je de zaak kan noemen) de kosten van de zaak. Bij een eenmanszaak zijn het je eigen centen. Bij een BV hoeft dat niet zo te zijn.
Dus ik denk dat je vooral de kleine zelfstandigen bedoeld ?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 nov 2007, 20:16

Jelmer, shoppen in de hoge prijsklasse gebruikt altijd prive kopen klein of groot zakelijk ivm. de bijtelling over nieuwwaarde....

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 28 nov 2007, 20:24

bij gebruikt wel snel of ze zijn ouder dan 15 jaar ...
Maar bij nieuw?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 nov 2007, 20:26

Jelmer nieuw zou ik zakelijk kopen, jong gebruikt en gebruikt in de hoge prijsklasse altijd prive.

rekenvoorbeel de A8 W12 lijkt me voldoende

70.000 prive kopen en zeklijke km. doorbelasten = geen bijtelling
220.000 bijtelling :-) als je zakelijk koopt + de 70.000 aanschaf

makkelijk rekensommetje

EG

Bericht door EG » 28 nov 2007, 23:00

Maurice Graber schreef:
Martijn Koevoets schreef:Nette E34 M5 <'92 uit Duitsland halen. ;)
Die moet je niet zakelijk rijden. En dan heb je weer niks met de bijtelling te maken :P
Uhh als je een auto van meer dan 15 jaar oud op de zaak gooit betaal je alleen bijtelling over de dagwaarde.

Denk dat de dagwaarde van zo een ding niet bijster hoog is ?

Femme

Bericht door Femme » 28 nov 2007, 23:16

duifjes.com schreef:Wat mij altijd opvalt is dat de zakelijke rijders vaak en veel klagen dat het zo duur is, maar voor laten we zeggen 400euro netto per maand rijden ze altijd nieuw etc etc. Die zelfde mensen komen vaak bij mij als ze geen zakelijke auto meer mogen/krijgen voor een gebruikte van 3 a 4000euro. Als je een gloedje nieuwe auto mag en kan ridjen voor 400euro permaand moet je gewoon gelukkig zijn, prive kost diezelfde auto 1000/1200 per maand.
Leaseauto's zijn relatief goedkoop voor de werknemer omdat de werkgever het leasecontract betaald of de auto koopt en veelal de brandstof betaald. Als ondernemer maak je die kosten zelf en kun je er makkelijker mee schuiven. Je kunt immers besluiten om in plaats van het zakelijk bekostigen van de auto meer loon te betalen, dividend uit te keren of geld uit te lenen aan prive, zodat prive rijden sneller aantrekkelijker wordt.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 nov 2007, 10:32

Wat zijn leaseauto's toch duur.
Ik rijd liever gebruikt voor 3(0) a 4(0)k :lol:

Plaats reactie