Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 28 nov 2007, 11:47

Robin schreef: Als ik alleen was geweest stond er 2 januari een zilveren met 2 cm verlaagde en van leder en satnav voorziene 135i op de stoep....
Tja, als...
Als ik alleen was stond er al enige tijd een Porsche op de stoep. Maar ja, dure vrouw, dure kids, dure huishouding :cry:
En toch zou ik niet willen ruilen 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2007, 11:56

Robin zit al aardig onder de plak :lol: heerlijk die wijven :D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 nov 2007, 12:03

58% vindt het een mooie auto !

Ik denk dat als we de poll opnieuw houden (nav nieuwe foto's e.d. en mensen die hem in het echt zien) dat dan zeker 75% de auto mooi zal vinden.

Nieuwe poll proberen?

Tom
Berichten: 22380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 nov 2007, 12:04


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2007, 12:07

Macboy schreef:58% vindt het een mooie auto !

Ik denk dat als we de poll opnieuw houden (nav nieuwe foto's e.d. en mensen die hem in het echt zien) dat dan zeker 75% de auto mooi zal vinden.

Nieuwe poll proberen?
Is te vroeg, eerst moeten ze de 135i in het echt zien, anders is het zinloos..

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 nov 2007, 12:10

Tom schreef:http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7512
daar staan mooie auto's ;)
Off topic geneuzel ? Ben je in de war?

Blijf weg uit het 1-serie draadje aub !! En kom hier nooit meer terug !!

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 28 nov 2007, 12:26

Macboy schreef:58% vindt het een mooie auto !
Laat onverlet dat hij nog zoveel mooier zou kunnen zijn, met andere koplampen, geen doorgezakte lijnen en strakke achterkant.. :?

Maar voor de DF zal het een topper zijn

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 28 nov 2007, 12:31

Zo, dat was flink bijlezen.
gefeliciteerd Andre, mooie kar in het wit, donkere ramen, shadowline, helemaal goed. Wellicht nog de velgen zwart/antraciet laten coaten?!

Have fun en we zien de driftfilmpjes wel tegemoet! :lol:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 28 nov 2007, 12:35

Andre schreef:Mark de Tii.

Er is nog niks definitief bekend over de auto. Niemand weet precies wanneer ie komt. Je kan je leven lang wel gaan wachten op al het nieuws wat er kan komen dan kan je inmiddels wel dood zijn.

Als de Tii iets moois is tzt dan kan ik altijd kijken wat ik doe. Voor nu is er de 135i daar gewoon eerst van genieten.
Oke, dank je André. Ja, had al zo'n vermoeden, maar het kon zijn dat jij al meer wist over de Tii. Kan me zeer goed voorstellen dat je geen zin hebt om daar op te wachten. Was ook geen aanval, vind de 135 echt een TOPkeuze, zeker met jouw aankleding+specificaties. Gelukkig is Heerenveen dichtbij ;) ;)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 nov 2007, 12:42

M'n vrouwtje rijdt ook zeer goed.Vandaar. :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 28 nov 2007, 12:42

Robin schreef:@Ferdinand, een kortgegearde en 380pk gechippede(en die ken ik uit de 335i 'scene'in de USA met een xede chip) 135i is een E60 M5 eater van 100-200 dat is ie al met de chip.

Het hele verhaal omtrent 130i die aan de kont blijft hangen van de 135i zullen we nog wel eens zien als de 135i is ingereden. Zal binnenkort in rechtelijn wel eens een actie ondernemen met Dre achter me in 'z'n 130i, tientallen meters, reken daar maar op(da's ook het enige hoe ik Dre vóór kan blijven LOL)

.35i motor is koning. 8)

:lol:

Als ik alleen was geweest stond er 2 januari een zilveren met 2 cm verlaagde en van leder en satnav voorziene 135i op de stoep....
@Ha robin, dat is natuurlijk zo vwb. die 130i en 135i. Leuk hoor die op-de-snelweg testjes die 'en passend' worden uitgevoerd. Het gaat om onafhankelijke, wat serieuzere testen tussen die 130i en 135i, die komen er natuurlijk binnenkort. Dan weten we inderdaad echt wat hoe het nou zit.

Maar een kortere gearing doe ik niet. Helemaal niet nodig voor mij, en voor mijn gevoel een te complexe verbouwing aan de auto. Ik weet uit eigen ervaring (met mijn Mini Cooper S) wat een ongelooflijk hoeveelheid 'extra gedoe' tuning is (anders dan alleen chiptuning). Men belooft zoveel: even een sperr, even een uitlaatje en ach, even een filtertje. De werkelijkheid is anders. Echte Goede tuning vraagt a: vakwerk (= specialisme) en b: is helemaal niet 'zo makkelijk' dat is geduld en maatwerk.

Je wil niet weten hoe vaak mijn Mini onder handen is genomen door Beek Autoracing. Niet omdat de Mini niet goed is of omdat Beek niet goed is, ergo: Beek Autoracing is een fantastisch bedrijf! Maar omdat iedere aanpassing toch weer een softwareaanpassing nodig had, of net weer een andere pakking, of een betere isoltatie van het inlaat filterhuis, of toch weer, dit en dat. ga zo maar door. etc. etc. Maar goed, het resultaat was er naar, want de Mini rijdt indrukwekkend en rete snel (alleen veeeeeeel te lawaaaiierig daarom is hij er uit gegaan) tot aan 200 km/u, dat gaat in een lange streep. Daarboven wordt het duidelijk minder, de top is 242 km/u (voor een Mini!!). Van 0-100 zou onder de zes seconden moeten lukken. 110 in twee(!). Autootje weegt 1200 kilo.

Maar ik moet nog ff wachten, dan is de 135i met 380 er.

groetjes, ferdinand

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 28 nov 2007, 12:45

Je gaat die herrie nog missen Ferdinand! :wink:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 nov 2007, 12:46

^^^^

Ja een headset was voordeliger geweest en staat ook zeer WRC achtig...LOL :wink:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 nov 2007, 12:48

Nu ik er aan denk, er is hier een anecdote dat de (toenmalige)dir/eig van een fietsenfabriek alhier met een Ferrari(Testarossa dacht, dus zo'n 20j terug ofzo) reed en dat de man altijd een headset droeg ivm het kabaal van de V12. :?: :?:

Wie uit het Friesche Haegje weet hier meer van?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 28 nov 2007, 12:52

Alleen je helm opzetten is ook wel voldoende.. staat nog beter en nog veiliger ook..
Dus annuleren die boot

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 28 nov 2007, 12:59

Hans GP1630 schreef:Je gaat die herrie nog missen Ferdinand! :wink:
@ ha hans, Nou, de herrie is minder geworden van de Mini! Omdat ik inmiddels doof ben geworden. Eens kijken hoeveel lawaai die 380pk 135i maakt met een 'opah uitlaatjih uit duhaag...die schroefen wei d'r zoo vor u ondah, meneah'

Zeg, wanneer komt die ijscowagen van jou?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2007, 13:04

Ik vond hem trouwens erg stil de 135i ! Helemaal toen ik daarna weer in mijn eigen M3 stapte.. en aan 8000 toeren ging likken..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27098
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 nov 2007, 13:08

Rico v Velzen schreef:Ik vond hem trouwens erg stil de 135i ! Helemaal toen ik daarna weer in mijn eigen M3 stapte.. en aan 8000 toeren ging likken..
M3 maakt gewoon (te) veel lawaai............................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2007, 13:18

nee joh.. absoluut niet, dat noemen we rijbeleving.. even de discussie daargelaten wat beter rijd een M3 of een 135i, geeft een e46 M3 wel veel meer rijbeleving in de zin van dat je de mechaniek ook hoort en vooral voelt werken.. hoe moet ik het zeggen.. er zit meer "soul" in een e46 M3..

Comfort is minder.. als je dat belangrijker vind snap ik je punt..

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 28 nov 2007, 13:43

Net even een stukje met André meegereden...

Superauto! Ook erg mooi om te zien, veel mooier als op foto's.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 nov 2007, 13:57

Ferdinand schreef:
Leuk hoor die op-de-snelweg testjes die 'en passend' worden uitgevoerd. Het gaat om onafhankelijke, wat serieuzere testen tussen die 130i en 135i, die komen er natuurlijk binnenkort. Dan weten we inderdaad echt wat hoe het nou zit.
Met alle respect hoor Ferdinand, maar vwb de testjes met de filmpjes geldt "What you see is what you get". Daar kan geen verhaal tegenop. Er kwam geen hocuspocus aan te pas. Zowel Ilija, Andre als ik zaten in eenzelfde versnelling, wisten het gas exact op het goeie moment vol in te drukken en wisten ook bij het maximale toerental snel naar een volgend verzet op te schakelen. DE ingrediënten voor een goede vergelijkende acceleratietest. Dat je het eindresultaat niet leuk vindt en iets anders had verwacht, so be it. Wij hadden het verschil vooraf ook groter ingeschat. Maar we hebben je de verklaring mbt de erg lange gearing ook al gegeven. Het is allemaal vrij logisch en simpel beredeneerbaar en berekenbaar. Kom daar maar eens voor in zo'n wat jij noemt "onafhankelijke serieuzere test". Ik kan je op een briefje geven dat je bij die bladen onze relatief objectieve, bijna wetenschappelijke benadering niet terug zult vinden. Daar is het vaak hausanna en veel beter dan bij het vorige model. De realiteit is meestentijds veel weerbarstiger. En die krijg je hier op Driving Fun voorgeschoteld. Gratis en voor niets in full color en stereo :wink:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 nov 2007, 14:05

LOL, ik reed een keer met de E46 330i tegen Andre en Andre ook in zijn 330i E46 toen nog. Zelfde moment gas, ik liep toch wel 3 auto's uit bij 200 Hylke/Ilija, had niet moeten kunnen :lol:

Dit is een knullige momentopname zonder ALL OTHER THINGS BEING EQUAL, en een 135i is stuk sneller dan een 130i, behalve deze demo ROFLOL, of maak er maar een verhaal van. Ik blijf 100% tot 200 aan de kont hangen van een E46 M3. Powershiften/snel schakelen en in het juiste toerental. Zeg het maar, en niet elke auto/rijder is gelijk natuurlijk.

Kills:
S5
996 Carrera2

:twisted:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 nov 2007, 14:14

Robin, je zou ze de kost moeten geven die tijdens acceleratietests ineens 1000 toeren onder het max. bereikbare toerental gaan opschakelen. Ze verliezen dan niet alleen hun topvermogen maar vallen bij het opschakelen ook nog eens naar een toerental terug waar hun auto weinig vermogen heeft.

Die Porsche rijder is zo'n type geweest. Normaliter blijf je zo'n auto niet voor.

Maar laat de feiten voor zich spreken dacht ik zo. Er zit nog een bandje en wat sap in de ouwe Digital8. Zelfde verhaal 130i tegen 335i, en dan weten we alles. Eventueel ook nog tegen de M3 van Rico. Zo gepiept.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 nov 2007, 14:23

Hielke schreef:Robin, je zou ze de kost moeten geven die tijdens acceleratietests ineens 1000 toeren onder het max. bereikbare toerental gaan opschakelen. Ze verliezen dan niet alleen hun topvermogen maar vallen bij het opschakelen ook nog eens naar een toerental terug waar hun auto weinig vermogen heeft.

Die Porsche rijder is zo'n type geweest. Normaliter blijf je zo'n auto niet voor.

Maar laat de feiten voor zich spreken dacht ik zo. Er zit nog een bandje en wat sap in de ouwe Digital8. Zelfde verhaal 130i tegen 335i, en dan weten we alles. Eventueel ook nog tegen de M3 van Rico. Zo gepiept.
Ik ging bij 200 langszij Hylke vanaf stilstand, we gingen tot 200 gelijkop.(carrera 2, 320pk, moet ik kunnen bijhouden waarvan akte)

Jij hebt alleen een 8voudige tankslapper met m'n auto gemaakt en nog geen 200 gereden LOL :lol:

Maar 't punt is er , mensen die 'verkeerd'te laag/hoog/traag schakelen idd.

Heb ik ook wel eens, Dre en jij ook wel eens. Snap je m'n punt?Max vermogen is bij 5800rpm, ik schakel veel later en komt ook goed...omdat ie idd dan mooi in de toeren hangt voor de volgende versnelling.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 nov 2007, 14:30

Punt is dat als je een serieuze uitspraak over de acceleratie van een auto tov van een andere auto wilt doen, je ook een serieuze test op poten moet zetten. Zo'n acceleratietest die wij gedaan hebben was kort, krachtig en met vermelding van de omstandigheden erbij volledig.

Het haalt de charme er misschien een beetje uit, da's waar.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], m@rco en 12 gasten