Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 nov 2007, 15:00

Welja, meneer heeft de auto nog niet binnen of hij moet alweer aangepast worden ghehe... Gefeliciteerd!

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 15:02

Jep dat wippen is eruit. Dat deed vooral de 130i 5 deurs erg. Bij 3 deurs is het al minder. Bij de coupe is het weg.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2007, 15:04

Hm vreemd vind ik dat niet, bij die conclusie was ik ook al aangekomen sinds ik alleen nog maar op de weg rijd met mijn rode auto :lol: Het is allemaal wel leuk, maar vaak gaat het onder de streep niet veel harder, de vullingen rammelen uit je gebit. Op de asfalt B weggetjes werkt het leuk maar tegenwoordig ligt daar elke 100m een drempel :? Misschien even beter uitlijnen en klaar zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 nov 2007, 15:11

Hielke schreef:Ferdinand, nu even niet kijken :wink:

Ik haal dit filmpje vanavond weer weg. Doet er eigenlijk ook niet toe gezien het, uhum, in Duitsland gemaakt is en het weggedeelte nagenoeg leeg was. Acceleratie vanuit de 4e versnelling bij 3 x 40 peren naar 3 x 80 appels. 130i had geen passagiers, 135i camera-auto had 1 passagier.

Luister op het eind ook naar de verwondering van Ilija die zich afvraagt of er aan de motor van de 130i getuned is.

http://www.youtube.com/watch?v=y_r11wE4rb0
Hielke je kunt dit filmpje gewoon laten staan hoor, te anoniem.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 27 nov 2007, 15:22

Hielke schreef:Ferdinand, nu even niet kijken :wink:

Ik haal dit filmpje vanavond weer weg. Doet er eigenlijk ook niet toe gezien het, uhum, in Duitsland gemaakt is en het weggedeelte nagenoeg leeg was. Acceleratie vanuit de 4e versnelling bij 3 x 40 peren naar 3 x 80 appels. 130i had geen passagiers, 135i camera-auto had 1 passagier.

Luister op het eind ook naar de verwondering van Ilija die zich afvraagt of er aan de motor van de 130i getuned is.

http://www.youtube.com/watch?v=y_r11wE4rb0
ja jongens, zie je wel. Ik moet er toch echt 380 pk van gaan maken want dat kan natuurlijk niet zo. potverdorie.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 nov 2007, 15:29

Ferdinand wel een beetje schokkend om het te zien :shock:

Wel grappig straks ga je allemaal van die verhalen op het internet zien in de trand van "mijn 135i is sneller dan een Z4/M3/M5/M6"

Maar in de praktijk kan die nauwelijks een 130i afschudden..

Dit is verder geen offence naar die 135i toe.. package is dikke prima en voor mij zou gewoon de standaard 306pk meer dan genoeg zijn.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 15:34

Ik ga ook niet chippen 306 pk is zat. ik heb alleen een ander diff overbrenging met sper nodig om meer drift fun te hebben.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 27 nov 2007, 15:42

Gefeliciteerd Andre, wit 8)

Wat bedoel je met het WIPPEN van de 130i?

Wouter81
Berichten: 9480
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 27 nov 2007, 15:55

Rene / Hazze schreef:Gefeliciteerd Andre, wit 8)

Wat bedoel je met het WIPPEN van de 130i?
Ik denk zoiets, met al die BMW fappers hier. :)

[img:250:207]http://www.microcosmpublishing.com/cati ... e_2035.gif[/img]

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 27 nov 2007, 15:56

Haha zal wel weer ja :lol:

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 15:58

De demping achter staat vrij hard bij een 130i. Ik vindt het niet echt storend. Hielke wel weer. Maar ja zoveel mensen zoveel wensen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 nov 2007, 16:00

"wippen" van de achteras van de pre face lift was op een minder strakke weg wat vervelend. Beetje onzeker gevoel in de achterkant.

Niet echt een groot nadeel, alleen merkbaar als je echt heel sportief gaat rijden op slechte binnendoor wegen.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13021
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 27 nov 2007, 16:18

Leuk, de 1-serie-Daltons op pad. :lol:

Gefeliciteerd met de aanschaf/bestelling André! Ben je meteen de nieuwe DF-held. 8)

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 16:48

3.46 orgineel 130i

Bij 7000 toeren

1e 53km
2e 92km
3e 138km
4e 187km
5e 230km
6e 271km

3000 toeren in 6 is 116 km



3.46 einddiff

Bij 7000 toeren

1e 56.8km
2e 96.1km
3e 146km
4e 193km
5e 230km
6e 265km

3000 toeren is 113.6 km in 6

Orgineel 3.08 eind diff

Bij 7000 toeren

1e 64km
2e 108km
3e 164km
4e 217km
5e 259km
6e 297km

3000 toeren 120km in 6.
Laatst gewijzigd door Andre op 27 nov 2007, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 27 nov 2007, 16:52

Andre schreef:Besteld
135i alpinweiss II
8)

Gefeliciteerd! :D

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13021
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 27 nov 2007, 16:53

Nog steeds 100 in z'n 2, zal dan wel flink vlot zijn op de 0-100-tijd. 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 27 nov 2007, 16:53

Gefeliciteerd Andre, lijkt me een goede keuze...gave bak, nu wachten op de foto's in 2008 en hoe de aanpassingen aanslaan, wordt vervolgd, eneuh dat heb je snel voor elkaar januari al :shock: cool 8)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 27 nov 2007, 16:55

Rico v Velzen schreef:Ferdinand wel een beetje schokkend om het te zien :shock:

Wel grappig straks ga je allemaal van die verhalen op het internet zien in de trand van "mijn 135i is sneller dan een Z4/M3/M5/M6"

Maar in de praktijk kan die nauwelijks een 130i afschudden..

Dit is verder geen offence naar die 135i toe.. package is dikke prima en voor mij zou gewoon de standaard 306pk meer dan genoeg zijn.
Ik vind het niet zo verbazend gezien het geringe verschil in vermogen (+40pk) en het extra gewicht dat de 135i moest meesjouwen. Met gelijke belading zal de 135i duidelijk sneller zijn, ga je chippen wordt het verschil behoorlijk groot.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2007, 16:57

Martijn Koevoets schreef:Nog steeds 100 in z'n 2, zal dan wel flink vlot zijn op de 0-100-tijd. 8)
Eerste rijtje is met verandering :wink:

0-100 en 0-200 worden hiermee iets langzamer meestal. Maar zo lang je niet statistieken geil bent lekker belangrijk.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 17:06

Op de weg gebruik je tussen acc veel bert. En ik moet in 2 en 3 iets meer kracht hebben om een drift in te zetten dan zit je met dat lange diff net niet goed. Die 3.46 is perfect.

Wouter81
Berichten: 9480
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 27 nov 2007, 17:08

Die 135i van de Beier zal motorisch ook nog wel niet helemaal 'los' zijn, zal na een paar duizend km vast nog wel iets beter presteren. Die 130i van André is vast goed los, zo schat ik in. :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 27 nov 2007, 17:14

Ja, dat scheelt wel.

Nu even de 130i met passagier vanuit de 3e versnelling. 135i zonder passagier zit nu ook in het krachtige toerenbereik:

http://www.youtube.com/watch?v=3E3sNDQezyc

Gebruikersavatar
Wax-it.be
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 nov 2007, 15:36
Locatie: Oudenaarde

Bericht door Wax-it.be » 27 nov 2007, 17:16

Rico v Velzen schreef:"wippen" van de achteras van de pre face lift was op een minder strakke weg wat vervelend. Beetje onzeker gevoel in de achterkant.

Niet echt een groot nadeel, alleen merkbaar als je echt heel sportief gaat rijden op slechte binnendoor wegen.
Wel, hier in België (waar de wegen niet in zo een mooie staat verkeren als in NL) is het wel erg vervelend.

Je hebt het idd enkel voor een de snelheid boven de 120 - 140 gaat, maar daar wil je dat dus net NIET hebben hé ;)

Ik heb het zelf voor op de snelweg ! En eens ie begonnen is is hij de eerste 5 seconden niet klaar :x

Gebruikersavatar
Wax-it.be
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 nov 2007, 15:36
Locatie: Oudenaarde

Bericht door Wax-it.be » 27 nov 2007, 17:17

Om terug te komen op mijn vorige vraag ...

André, in hoeverre kan je een van standaard onderstel voorziene 130i (pre-fl) gaan uitlijnen ?

:P

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 17:38

Voor iets uitspoor
Achter iets inspoor
Camber voor maximaal zal zonder aanpassingen rond 0.5 graad zijn Mooiste is 1.5 a 2 graden voor sportief straat gebruik.
Achter camber 1.4 graad.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten