Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 27 nov 2007, 14:02

Als je 5 versn bak hebt zeg met:
1 tot 50
2 tot 100
3 tot 150
4 tot 200
5 tot 250

en een 6 bak doet dit ook met daarbij een 'overdrive'in zn'6 en topt(ook) in z'n 5.

Dan kun je theoretisch de 6 bak zó maken:

1 tot 40
2 tot 80
3 tot 140
4 tot 190
5 tot 230
6 top 250
(voorbeeld)

trekkracht zal pittiger zijn dan 5 bak

6 bak is mooier te spatieren dan 5, maar je moet er wel wat voor doen, namelijk schakelen :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 27 nov 2007, 14:10

Robin schreef:
Rico v Velzen schreef:Ferdinand voor 900 euro kun je een automaten dif bestellen bij de dealer, die laten inbouwen bij aflevering en de 135i voel je nog sneller trekken door de versnellingen.

Komt omdat die automaat een 5 traps versnelling is, terwijl er standaard een 6 handbak op zit.

Alleen als je hem ook laat chippen en de VMAX er af haalt (begrenzer) dan kun je bij 270 km/h teller wel eens in de het rood staan te hakken.

Met standaard dif gechipt 380pk is denk ik 290 a 300 km/h teller wel mogelijk.
Is een 6 traps automaat.

260teller is ongeveer 6000/6100rpm 6 handbak, in z'n 5 zit ie op 6600 ofzo dan(335i, 135i heeft langere gearing dus no problems?)


275 echte km is standaard mogelijk, mits onbegrenst.
mensen, wat is de reden waarom een 135i een langere overbrenging heeft dan een 335i?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 27 nov 2007, 14:10

Gefeliciteerd, goede kleur zal de auto erg goed staan.

Michel

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 27 nov 2007, 14:15

Ferdinand schreef:
Robin schreef:
Rico v Velzen schreef:Ferdinand voor 900 euro kun je een automaten dif bestellen bij de dealer, die laten inbouwen bij aflevering en de 135i voel je nog sneller trekken door de versnellingen.

Komt omdat die automaat een 5 traps versnelling is, terwijl er standaard een 6 handbak op zit.

Alleen als je hem ook laat chippen en de VMAX er af haalt (begrenzer) dan kun je bij 270 km/h teller wel eens in de het rood staan te hakken.

Met standaard dif gechipt 380pk is denk ik 290 a 300 km/h teller wel mogelijk.
Is een 6 traps automaat.

260teller is ongeveer 6000/6100rpm 6 handbak, in z'n 5 zit ie op 6600 ofzo dan(335i, 135i heeft langere gearing dus no problems?)


275 echte km is standaard mogelijk, mits onbegrenst.
mensen, wat is de reden waarom een 135i een langere overbrenging heeft dan een 335i?
Dunno...is toch een sportievere kar dan een E90/92 335i lijkt mij qua beleving, waarbij een shortere gearing alleen maar -nog- meer lol betekent. Vreemd....

Misschien US markt met iets minder kabaal in 't interieur(minder toeren)
??????

Misschien qua zuiperij, minder toeren is relatief zuiniger.
?????

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 27 nov 2007, 14:17


Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 27 nov 2007, 14:19

beetje veel rook :lol:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 nov 2007, 14:21

Robin schreef:beetje veel rook :lol:
André laat ons vast in het echt wel even zien hoeveel rook er dan tevoorschijn komt ;)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 27 nov 2007, 14:27

Ferdinand, nu even niet kijken :wink:

Ik haal dit filmpje vanavond weer weg. Doet er eigenlijk ook niet toe gezien het in Duitsland gemaakt is en het weggedeelte nagenoeg leeg was. Acceleratie vanuit de 4e versnelling bij 3 x 40 peren naar 3 x 80 appels. 130i had geen passagiers, 135i camera-auto had 1 passagier.

Luister op het eind ook naar de verwondering van Ilija die zich afvraagt of er aan de motor van de 130i getuned is.

http://www.youtube.com/watch?v=y_r11wE4rb0

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 14:29

robin de overbrenging van jou 335i is precies gelijk als 135i.

Bijv 330i is langer in eind overbrenging dan 130i. Vreemd dat ze dat niet bij de 135i hebben gedaan.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 27 nov 2007, 14:29

Hielke schreef:Ferdinand, nu even niet kijken :wink:

Ik haal dit filmpje vanavond weer weg. Doet er eigenlijk ook niet toe gezien het in Duitsland gemaakt is en het weggedeelte nagenoeg leeg was. Acceleratie vanuit de 4e versnelling bij 3 x 40 peren naar 3 x 80 appels. 130i had geen passagiers, 135i camera-auto had 1 passagier.

Luister op het eind ook naar de verwondering van Ilija die zich afvraagt of er aan de motor van de 130i getuned is.

http://www.youtube.com/watch?v=y_r11wE4rb0
:shock:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 27 nov 2007, 14:31

Ja dat is appels met peren vergelijken :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 nov 2007, 14:33

Hielke schreef:Ferdinand, nu even niet kijken :wink:

Ik haal dit filmpje vanavond weer weg. Doet er eigenlijk ook niet toe gezien het, uhum, in Duitsland gemaakt is en het weggedeelte nagenoeg leeg was. Acceleratie vanuit de 4e versnelling bij 3 x 40 peren naar 3 x 80 appels. 130i had geen passagiers, 135i camera-auto had 1 passagier.

Luister op het eind ook naar de verwondering van Ilija die zich afvraagt of er aan de motor van de 130i getuned is.

http://www.youtube.com/watch?v=y_r11wE4rb0
Hmmm. Ongelooflijk dat de 130 zo snel is idd. Of anders gezegd, dat de 135 niet sneller is. Hoe groot is nu het verschil in gewicht tussen beide eigenlijk dan. Zonder passagiers meegerekend?? Inderdaad leuk om de verwondering van Ilija te horen ;).

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 14:34

De overbrengingen van de 135i zijn extreem lang. Daardoor kan een 130i met zijn korte verzetten bijblijven. Met een 3.46 diff zelfde als een 130i kan ie het schudden.

Wat ik al zei een 330i heeft ook langer diff tov van de 130i. Dus hier is de 1 wel sportiever gegierd en bij de coupe dus niet. Zelf maar oplossen dan.

een coupe is al 110kg zwaarder plus moi is 90kg erbij. Das dus 200kg meer dan de 130i in de test. Plus minus
Laatst gewijzigd door Andre op 27 nov 2007, 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 nov 2007, 14:34

Ik zie het al voor me.....wordt André straks ingehaald door zijn vrouw :P

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 27 nov 2007, 14:36

Out of the box is ook niet meer wat het geweest is. ;)

Maar wel gaaf dat je er zo mee aan de gang gaat, ik ben op mijn 75 ooit van een (extra lange America) V6 bak naar een korte TS bak gegaan; dat verschil was groter dan de overgang van 3.0 naar 3.5 Savali motor.
Echt heerlijk hoeveel sneller zo'n auto dan door de versnellingen gaat en ook met bijv. driften zit je in dezelfde bochten een stuk hoger in de toeren dus meer power, dus minder hoeven te slopen om de rommel dwars te krijgen. :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2007, 14:37

Ja maar als je het zelfde sprintje nog eens zou doen maar dan uit 3, zou de 130i wel op zijn lazer krijgen denk ik of niet? Begin zou gelijk blijven maar zo gauw je in de 130i naar 4 gaat is het bye bye.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 27 nov 2007, 14:38

Alles is relatief he. 135i is ongeveer 100 kg zwaarder. Dus met de passagier erbij 200 kg. Tel daarbij de te lange gearing en je ziet wat het eindresultaat is. Een prachtmotor die letterlijk en figuurlijk de strot wordt omgedraaid.

Zet een van een kortere gearing voorziene 135i naast een tot 380 pk getunede 135i en de eerste houdt de 2e tijdens accelereren simpelweg bij.

We hebben de test ook nog met de passagier in de 130i gedaan en dan loopt de 135i vlot van de 130i weg.

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 14:41

Voorbeeld

Als ik met de 130i op nat optrek in de 1 en dan meteen naar 2 schakel koppeling op laat komen krijg ik wielspin en kan ik 1 lange drift maken als ik wil

Als ik dit zelfde doe bij de 135i dan smoort ie 2 versnelling omdat ie veel te laag in toeren hangt en dan kan ie net niet de wielen laten spinnen.

Bij een 335i wel maar dan heb je 1 wiel dan lukt het net wel:) lol

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 nov 2007, 14:42

Oke, dat lijkt me dan simpel verklaard Hielke. Logisch verhaal dus.

@ André, daar is echter wel wat op te bedenken met de 135 neem ik aan.

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 14:45

jazeker korte overbrenging heb ik al besteld. Komt goed wordt een drift raket.:)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2007, 14:47

Wat laat je er verder nog aan doen eigenlijk? Zet je gewoon het onderstel van de 130i over met evt andere veren, of krijt de 135i een compleet nieuwe aangemeten?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 nov 2007, 14:47

Andre schreef:jazeker korte overbrenging heb ik al besteld. Komt goed wordt een drift raket.:)
Haha, komt helemaal goed dus ;).

Kun je dit in het echt gaan doen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ByfJZEj- ... re=related

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2007, 14:54

Vreemd genoeg bert laat ik het onderstel eerst zo vindt het prima niet te hard en niet te zacht. Tuurlijk voor circuit is het te zacht. Maar ik rij niet zoveel meer met me auto s op het circuit.

Gebruikersavatar
rudie ter hogt
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:51
Locatie: haaksbergen

Bericht door rudie ter hogt » 27 nov 2007, 14:58

he andre
erg gave auto en bestel er direkt een paar nieuwe banden bij . :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Wax-it.be
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 nov 2007, 15:36
Locatie: Oudenaarde

Bericht door Wax-it.be » 27 nov 2007, 14:58

Andre schreef:Vreemd genoeg bert laat ik het onderstel eerst zo vindt het prima niet te hard en niet te zacht. Tuurlijk voor circuit is het te zacht. Maar ik rij niet zoveel meer met me auto s op het circuit.
Hoever kan je gaan met het uitlijnen van het standaard onderstel ?
Want vooraan moet ie wat negatiefcamber krijgen als ik mij niet vergis.

PS: Is bij de coupe het "wippen" van de ophanging achteraan eruit ?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] en 6 gasten