0-60 in 2.9 sec: The production 1018-HP CCXR is here

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

0-60 in 2.9 sec: The production 1018-HP CCXR is here

Bericht door Roman » 26 nov 2007, 14:48

Koenigsegg has released some full-on shots of the production CCXR -- probably a new one, and not the 1-of-a-kind CCXR crashed by Top Gear. The biofuel-powered car has a twin supercharged 4.8-liter V8, and will put out 1,018-HP at 7,200 RPM, and you'll get 740 lb-ft of torque out of it.

And if you want to break those numbers down, you'll get from the stoplight to 60 in 2.9 seconds, and the good Swedes claim you can take it past 248 MPH. However, in order to make any use of those numbers you need to first get past this one: €1,575,000, plus taxes and fees, to take it home. Check out the gallery of pics below, and check out the full specs on the car after the jump.

[Source: Autoblog NL via Motor Authority]
[img:640:391]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... cxr_01.jpg[/img]
[img:640:396]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... cxr_03.jpg[/img]
[img:640:400]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... cxr_05.jpg[/img]
[img:640:398]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... cxr_07.jpg[/img]
[img:640:399]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... cxr_09.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 26 nov 2007, 14:50

Koenigsegg CCXR Technical Specifications

Koenigsegg CCXR Special Edition is a Two-door, two-seater with removable hardtop stowable under the front hood lid.

The visible body is carbonfibre.

High performance carbonfibre rear wing

Engine Type: Koenigsegg V8 cast aluminium, 4 valves per cylinder, double overhead camshafts. Sequential, multipoint fuel injection. Twin Rotrex centrifugal superchargers with response system 1.5 bar boost pressure.

Displacement: 4.700 cm3.

Compression: 8.2:1

Lubrication system: Dry sump with oil spray piston cooling, and oil cooler.

Fuel: 98 octane / E85 (biofuel)

Power output: 1018 Bhp at 7.200 rpm.

Maximum torque: 1060 Nm (740ftlb) at 6.100 rpm.

Acceleration: 0-100 km/h (0–62 mph) 2.9 seconds.

Top speed: 400+ km/h (250+ mph).

Braking distance: 31m (100–0 km/h)

Lateral G-force: 1.4 G

Fuel consumption: Highway travel: 18 l/100 km Combined: 22 l/100 km

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 26 nov 2007, 14:52

Netjes :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 nov 2007, 14:58

wow wat een bak zeg, nog verder verbeterd en gepolijst...hij wordt bijna te gladjes...
wel interessante specs, zoals 1.4 G das aardig wat en 31 meter om van 100km te stoppen very impressing...mag je wel zorgen dat je geen gewone auto achter je hebt rijden die redden dat nooit, hebben vaak 10 mtr meer nodig...

ow en Roman, die avator lijd wel een beetje veel af....(storend) als je wil lezen wat er staat omdat het beweegt...
RS

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 26 nov 2007, 15:02

Koenigsegg is weer aardig bezig. De ene na de andere nog snellere versie. dit jaar ook al één op bio-ethanol met nóg meer pk's voor milieuvriendelijk hardrijden! en nu dit bruut apparaat!

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 26 nov 2007, 15:07

Ik heb toch een grote zwak voor dit merk. Het straalt voor mij echt supercar uit. Erg mooie cijfers ook!

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 26 nov 2007, 15:26

GTRene schreef:ow en Roman, die avator lijd wel een beetje veel af....(storend) als je wil lezen wat er staat omdat het beweegt...
RS
Deze beter?

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 26 nov 2007, 15:31

Schitterende auto, helemaal af!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 nov 2007, 17:05

Roman schreef:
GTRene schreef:ow en Roman, die avator lijd wel een beetje veel af....(storend) als je wil lezen wat er staat omdat het beweegt...
RS
Deze beter?
stuk rustiger en minder afleidend voor waar het hier omgaat, die wat je nu gebruikt is ook erg goed 8)

Trouwens ze hebben bij K'égg nu wel echt werk gemaakt van een achterspoiler...

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 26 nov 2007, 18:29


Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 26 nov 2007, 19:29

Deze Koenigsegg ziet er 100 keer beter uit dan een Veyron imo;gewicht is denk ik ook een aardig stuk minder 8) .

Gebruikersavatar
Simoni
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:27

Bericht door Simoni » 26 nov 2007, 23:46

Dat is echter wel een pak geld!

Als je denkt wat je daarvoor nog allemaal kan kopen... (Ascari KZ1 is sneller rechtuit en wss ook in de bochten, en is de helft vd prijs!)

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 26 nov 2007, 23:50

Pascal schreef:Deze Koenigsegg ziet er 100 keer beter uit dan een Veyron imo;gewicht is denk ik ook een aardig stuk minder 8) .
denk alleen dat de betrouwbaarheid een heel stuk minder is!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 27 nov 2007, 00:28

8)

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 27 nov 2007, 08:16

Hij's ook nog eens drie hele Gallardo's duurder dan een Veyron. Die kost in NL 1,8 miljoen incl. belastingen, de Koenigsegg is 1.575.000 excl. dus die komt op een ongelofelijke 2,6 miljoen euro. Alleen van de BPM al (ruim 7 ton) koop je een RR Phantom én een 997 GT3.

Hij's inderdaad wel mooier, maar da's ook niet zo moeilijk :)

Gebruikersavatar
TR6ME
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2007, 12:42
Locatie: Gelderland

Bericht door TR6ME » 27 nov 2007, 10:25

Echt een gigantisch mooie supercar. Wat mij betreft de mooiste ter wereld. Aanschafprijs maakt voor dit soort droomkarren niet uit, toch onbereikbaar :(
Het wordt ondertussen tijd dat 'The STIG' deze nieuwe Königsegg en eindelijk de Veyron (desnoods een occazie) na elkaar even laat spinnen met Waterloo van ABBA op de achtergrond :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke, SlowCo en 4 gasten