Vandaag een doos met Myle Heavy Duty onderstel-onderdelen (front control arm, thrust arm, rear control arm en rear guide rod) voor de B10 gekregen. Deze onderdelen zouden betere dan OEM-specificaties moeten hebben (o.a. door stevigere en duurzamere rubbers).
Dit gaat er binnenkort onder samen met een nieuwe koppeling, M5-stabilisatorstangen en een UUC Evo3 shortshifter met DSSR ("Double Shear Selector Rod") die ik al een tijdje hebben liggen. Hopelijk schakelt hij dan weer strak als frisse Fünfer. De huidige stabilisatorstangen zit zowel voor als achter los waardoor ze hun werking feitelijk verloren hebben en in sommige omstandigheden rare geluiden produceren.
Ik heb nog overwogen om er een aftermarket koppeling en vliegwiel in te laten zetten maar dat ga ik niet doen in verband met de vele slechte ervaringen met zogenaamd sterkere aftermarket koppelingen en lichtere vliegwielen die ongewenste bijeffecten hebben. Bovendien is het nogal onduidelijk wat voor spul er in de B10 past. Standaard zit er een vliegwiel van een M3, een disc van een 540i en een drukplaat van een X5 in

.
Ik probeer ook nog een E39 M-sportstuur op de kop te tikken via Ebay. Die wil ik dan samen met de Recaro's (voor de Roadster) laten bekleden zodat ik een kleiner en dikker stuur in de B10 heb dan het huidige forse stuurwiel.
Tenslotte ga ik nog verder met mijn ongoing quest om het ding van zijn rammels af te krijgen. De bevestiging van de compressor voor de niveauregeling (die verplaatst is om ruimte te maken voor de LPG-tank) moet nagekeken worden. De LPG-inbouwer heeft er een nieuwe ophanging voor geklust boven de accu maar er zit speling op wat vermoedelijk de oorzaak is van irritante geluiden bij het rijden over hobbels. Rammels irriteren me enorm om ze nogal afbreuk doen aan de kwaliteitsbeleving.
Hopelijk ben ik daarna eindelijk eens klaar met deze auto

.