Alles over de 1 serie (part I)
- Sperdy
Beste allemaal,
Zoals je de auto ziet op de vorige pagina (de zwarte met lm velgen) heb ik hem besteld. En voor allen die gaan proefrijden: heel veel plezier! Gewoon plankgas geven, toupet vasthouden! Rijdt wel in de 135i, en niet in een diesel, hoe goed die diesels ook zijn, maar het is toch wat anders.
Is een 135i sneller dan een 335i? (een 135i is +/- 50 kg lichter). Ik denk het nauwelijks, of er is sprake van wat tienden van secondes bij een sprint van 0-200. Een 335i doet dat in 19.4 sec (meting supercar jan.2007), misschien een 135i dan wel wat sneller, misschien net onder de 19 seconden? (bij droog weer of zo iets). We zullen het zien.
Bijv. uit datzelfde blad:
0-200: Audi RS4 Cabrio 18.5 sec.
0-200: Porsche Cayman S, 18.4 sec.
Het zijn neuslengtes verschil, maar in dat segment begeeft de 135i zich dus ergens, en dat is niet mis.
gr. ferdinand
Zoals je de auto ziet op de vorige pagina (de zwarte met lm velgen) heb ik hem besteld. En voor allen die gaan proefrijden: heel veel plezier! Gewoon plankgas geven, toupet vasthouden! Rijdt wel in de 135i, en niet in een diesel, hoe goed die diesels ook zijn, maar het is toch wat anders.
Is een 135i sneller dan een 335i? (een 135i is +/- 50 kg lichter). Ik denk het nauwelijks, of er is sprake van wat tienden van secondes bij een sprint van 0-200. Een 335i doet dat in 19.4 sec (meting supercar jan.2007), misschien een 135i dan wel wat sneller, misschien net onder de 19 seconden? (bij droog weer of zo iets). We zullen het zien.
Bijv. uit datzelfde blad:
0-200: Audi RS4 Cabrio 18.5 sec.
0-200: Porsche Cayman S, 18.4 sec.
Het zijn neuslengtes verschil, maar in dat segment begeeft de 135i zich dus ergens, en dat is niet mis.
gr. ferdinand
- Macboy
@Ferdinand: zie artikel van Rico, 20,6 0-200. Goede tijd natuurlijk, maar vermoedelijk niet sneller (aerodynamica is bepalend na 100km/h, gewicht speelt geen enkele rol van betekenis meer).
Heb jij dan niet de originele 135i velgen? Die vond ik juist super gaaf ! Deze velgen zijn ook wel mooi, maar horen op het M-pakket van de diesels als je er 18" bij neemt.
Of heb je je vergist en heb je toch de originele gave 135i velgen ?
Vergis je niet, 120 pagina's niet alleen voor de coupe he
Ik zie het als een compliment.
Heb jij dan niet de originele 135i velgen? Die vond ik juist super gaaf ! Deze velgen zijn ook wel mooi, maar horen op het M-pakket van de diesels als je er 18" bij neemt.
Even voor de duidelijkheid Hans, maar deze auto is dus nog niet eens beschikbaar hoor ! Hij komt pas zaterdag officieel bij de dealers, dus is toch niet zo gek?Hans GP1630 schreef:.. wel 120 pagina's vol lullen maar niemand bestellen.
Vergis je niet, 120 pagina's niet alleen voor de coupe he
Ik zie het als een compliment.
- RVV
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik denk dat ik er weinig mee opschiet. Totnutoe vind ik mijn auto mooier totdat ik maandag de 135i irl zal zien...prijsverschil is 'te'klein en en de kar is ook nog minder functioneel. Snelheden zijn 't zelfde ga ik vanuit. Desalniettemin als ik alleen zou zijn en me nergens om hoef te bekommeren:135i. Cayman vind ik een sneu verwijfd model, hoe goed dat ding ook rijdt...
- RVV
- Sperdy
Motivatie van mij keuze
Dat artikel van Rico ken ik, dat heb ik hier voor me. De wegen waren kletsnat. En ach, die metingen. Natuurlijk is een 135i even snel als een 335i. Ik bedoel niet topsnelheid (want dat heeft natuurlijk niets met gewicht te maken) maar wel het bereiken van de 200, het acceleren. BMW bevestigt dat overigens zelf ook. Maar het gaat om kleine tienden van secondes, niet meer dan dat. 135i Kopers moeten niet denken een compacte en veel snellere 335i te kopen, want dat is het niet.Macboy schreef:@Ferdinand: zie artikel van Rico, 20,6 0-200. Goede tijd natuurlijk, maar vermoedelijk niet sneller (aerodynamica is bepalend na 100km/h, gewicht speelt geen enkele rol van betekenis meer).
Hoe vond jij de velgen in het echt? Kijk, ik vind de vormgeving van de 135i Coupe zeker geen sportwagen, helemaal niet. Natuurlijk weer een beetje (fout) BMW. Hij oogt als een compacte, maar een luxe en snelle GT. Aanvankelijk opteerde ik (adv. plaatjes) voor de 5 enkelspaaks velgen, die je veel ziet op de rode variant. Ik heb deze versie dus nu live gezien, en ik dacht. O, nee zeg, dat is het niet. Deze BMW 135i is (helemaal) GEEN sportwagen maar een wat (iets te patserige, toch wel) snelle, enigszins chique, GT. Daar past de rode kleur niet het beste bij en ook niet de 5 enkelspaaks velgen. De lijnen, en gewelvingen, zijn ook eigenlijk (als ik eerlijk ben) een beetje 'to much', behoorlijk fout eigenlijk, haha. Maar het dikke is wel gaaf en precies goed voor een wat opzichtige 'here I am' kleine GT. De Hoogglans zwarte, met de 5 dubbelspaaksvelgen, is veel beter in balans en appeleert in mijn beleving beter aan het beeld dat ik heb van de 135i Coupe. Een M3 daarentegen, dat is pas sportief, allemensen, die kan rood extreem goed hebben, zelfs wit staat die auto nog goed. Echt, volstrekt anders dan deze 135i, de 135i valt daarbij, als het sportieviteit gaat, helemaal weg. Een witte 135i, of een witte 130i, zien er niet uit; dan zijn het transport auto's voor diepvriesartikelen. Een witte Mini gaat overigens weer wel!
Dus, nee, ik heb bewust gekozen voor de 5 dubbelspaaks en de Hoogglans zwarte.
Groetjes, Ferdinand
- Macboy
Ferdinand, duidelijk verhaal en volledig mee eens totdat je het wit begon af te kraken
Alsof je een van mijn kinderen mishandeld, zo voelde dat
Ik ben zojuist wezen kijken naar de 1-serie coupe, heb hem tot dusverre niet in het echt gezien en jezus: EEN ECHTE BEAUTY
Ik ben H-E-L-E-M-A-A-L onder de indruk. Wat een prachtige lijnen, de achterkant is subliem, van de zijkant subliem, de achterlichten zijn in het echt gewoon helemaal geweldig. Dit had ik niet verwacht.
Ook deuren zonder raamstijlen is gewoon echt zoals het hoort.
Ik ben helemaal verkocht ... en dat enkel in 1 kleurtje blauw ... nog niet eens in het wit met individual hoogglans zwart of zo ...
Stond er met de 18" 5spaaks velgen van de 135i die Ferdinand niet mooi vindt op dit model. En ik snap zijn redenering ook helemaal, maar zelf vind ik het wel gaaf op zwart of rood. Die dubbele 5-spaaks velgen zijn ook gewoon uber in het echt ook.
Hij stond daar zonder M-pakket en ik was verkocht. M-pakket is inderdaad niet nodig op de coupe. Van binnen had ie sportstoelen en half leer/stof waarbij opviel dat het zittingsvlak van de stoel en de zijwangen van het zittingsvlak anders zijn dan normaal (niet goed :!: ).
Verder xenon, zwarte hemel en M-stuur.
Wat een bolide ...
Alsof je een van mijn kinderen mishandeld, zo voelde dat
Ik ben zojuist wezen kijken naar de 1-serie coupe, heb hem tot dusverre niet in het echt gezien en jezus: EEN ECHTE BEAUTY
Ik ben H-E-L-E-M-A-A-L onder de indruk. Wat een prachtige lijnen, de achterkant is subliem, van de zijkant subliem, de achterlichten zijn in het echt gewoon helemaal geweldig. Dit had ik niet verwacht.
Ook deuren zonder raamstijlen is gewoon echt zoals het hoort.
Ik ben helemaal verkocht ... en dat enkel in 1 kleurtje blauw ... nog niet eens in het wit met individual hoogglans zwart of zo ...
Stond er met de 18" 5spaaks velgen van de 135i die Ferdinand niet mooi vindt op dit model. En ik snap zijn redenering ook helemaal, maar zelf vind ik het wel gaaf op zwart of rood. Die dubbele 5-spaaks velgen zijn ook gewoon uber in het echt ook.
Hij stond daar zonder M-pakket en ik was verkocht. M-pakket is inderdaad niet nodig op de coupe. Van binnen had ie sportstoelen en half leer/stof waarbij opviel dat het zittingsvlak van de stoel en de zijwangen van het zittingsvlak anders zijn dan normaal (niet goed :!: ).
Verder xenon, zwarte hemel en M-stuur.
Wat een bolide ...
-
Martijn
Even een puntje voor Macboy:
Op de 135i is het M-bumpersetje standaard in NL maar DUS NIET het complete M-Sportpakket (alle spiegeltjes en kraaltjes en de dubbelspaaks LM 18")
Ofwel: een std 135i heeft die 5-spaaks paupervelgen en M-aerokit BUMPERS/SKIRTS standaard.
Analoog: een 120/123 diesel met M-Sportpakket heeft the works + dubbelspaaks LM 18"
Van wat ik op foto's gezien heb komt de 1 Coupe juist beter tot zijn recht in een lichte kleur dan een donkere: zilver of wit dus.
Op de 135i is het M-bumpersetje standaard in NL maar DUS NIET het complete M-Sportpakket (alle spiegeltjes en kraaltjes en de dubbelspaaks LM 18")
Ofwel: een std 135i heeft die 5-spaaks paupervelgen en M-aerokit BUMPERS/SKIRTS standaard.
Analoog: een 120/123 diesel met M-Sportpakket heeft the works + dubbelspaaks LM 18"
Van wat ik op foto's gezien heb komt de 1 Coupe juist beter tot zijn recht in een lichte kleur dan een donkere: zilver of wit dus.
- Macboy
Martijn, op de 135i is het volgende standaard:
- M-aero pakket exterieur (zonder mistlampen weliswaar)
- 18" velgen 5-spaaks (enkel)
- sportstoelen
- sportonderstel
Dit betekent dat het M-stuur en M-pook en half leer half stof en zwarte hemel inderdaad niet standaard is.
Maar voor maar EUR 690 erbij krijg je op de 135i het volledige M-sportpakket erbij.
Dus voor EUR 690 heb je M-stuur, M-pook, M-sierlijsten en M-handgreep, M-voetsteun, 18" 5-spaaks (dubbel), zwarte hemel, shadowline hoogglans en Glaciersilber interieurlijsten.
- M-aero pakket exterieur (zonder mistlampen weliswaar)
- 18" velgen 5-spaaks (enkel)
- sportstoelen
- sportonderstel
Dit betekent dat het M-stuur en M-pook en half leer half stof en zwarte hemel inderdaad niet standaard is.
Maar voor maar EUR 690 erbij krijg je op de 135i het volledige M-sportpakket erbij.
Dus voor EUR 690 heb je M-stuur, M-pook, M-sierlijsten en M-handgreep, M-voetsteun, 18" 5-spaaks (dubbel), zwarte hemel, shadowline hoogglans en Glaciersilber interieurlijsten.
-
René130i
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Oftewel een koopje. 123d + M pakketje, wit/rood leer. Er al overuitMacboy schreef:Maar voor maar EUR 690 erbij krijg je op de 135i het volledige M-sportpakket erbij.
-
Andre
- GTRene
- Sperdy
haha die Hans, ja, je lacht een deuk om die prijzen. Een bekerhouder voor je koffie? Is 55 Euro!!!!. Cruisecontrol?? = optie, Euro 348!! Die van Euro 64.600 zou ik dus niet doen. Vol met rommel die je niet wilt (inclusief die vreselijke haaievin op je dak). Wat ik gedaan heb, is wat hier ook al gezegd is:Hans GP1630 schreef:Vandaag ook voor het eerst gezien.. wat een beauty inderdaad, geweldige lijnen, stoer maar niet te, geweldig.. totdat ik de prijs zag! €64600,-![]()
![]()
Wat een lelijk hok zeg
Ik heb de 135i Executive (basis..) met M Sportpakket en metalliclak, einde. Dan komt hij op +/- Euro 53.000.
Ook natuurlijk behoorlijk wat duurder dan een Daihatsu Curore (die je ook prima van a naar b brengt) maar goed. Dit is de prijs met(!) bekerhouder waar je je Shell-pomp-bakkie-koffie in kunt zetten; is trouwens ook inclusief ruitenwissers, gaspedaal en voorruit.
Voor dat bedrag heb je en ruim 300pk/400 Nm (3 liter twee-turbo) sterke BMW. En in dat perspectief gezien, is de prijs nog enigszins te rechtvaardigen. (Heb thuis gewoon gezegd dat ik de Mini heb ingeruild voor de kleinste BMW die BMW in serie maakt, een 1 serie. O, zegt mijn lieve vriendin, die ken ik en dat is goed, want ik was al bang dat je een weer zo een race-monster zou doen als de Mini, ben blij dat het dat niet is geworden).
@Rico: Impreza's en EVO's zijn echte gave 'Need-for-speed' auto's. Ook helemaal leuk en vreselijk ver over de top. Maar hoort helemaal bij het genre, supergoed! Hemelsblauw, gouden wielen, haha. Vet vermogen en helemaal leuk. Alleen ik ben zo'n een type bestuurder niet. Ik ben al 45 zeg, en een nette zakeman! Voor Impreza's ed. ben ik echt te oud. Rijdt die dame 'Jorinde' van DGB niet in een Impreza? snap je wel?
@Macoboy: zoals we weten verschillen smaken. Ik vind wit bij uitstek een kleur voor (zeer) sportieve auto's. Het spreekt voor zich dat mijn mening op dit punt net zo irrelevant is van iedereen hier. Dus geniet natuurlijk vooral van je witte 1 serie BMW! Helemaal goed natuurlijk.
Groetjes, Ferdinand