Dan moet het paard wel duwen! (RWD)Andre schreef:LOL
Een postkoetsweegt volgens mij minder dan een 135i
Moet je nagaan een M3 is niet alleen qua lengte 2 postkoetsen lang maar qua gewicht minimaal 3 postkoetsen zwaar.
Dus maw. We kunnen beter weer terug in de tijd en met de paard en wagen op stap.
Alles over de 1 serie (part I)
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ach, je moet het zo zien. BMW bouwt af fabriek een semi-kleine auto als de 1-serie met een zodanige motor dat je binnen 20sec 200 rijdt (vroeger sportwaarden nivo).
Das toch wel knap dacht ik zo. Die auto ligt voor 90% van de mensen strak genoeg op de weg.
Voor die kleine groep mensen die vanwege de puurheid over willen stappen op de Porsche, hebben 16.000 euro te besteden aan remmen, banden, onderstel en weet ik veel wat nog meer en houden nog 10.000 over
Das toch wel knap dacht ik zo. Die auto ligt voor 90% van de mensen strak genoeg op de weg.
Voor die kleine groep mensen die vanwege de puurheid over willen stappen op de Porsche, hebben 16.000 euro te besteden aan remmen, banden, onderstel en weet ik veel wat nog meer en houden nog 10.000 over
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Zo
Al veel reacties gelezen op dit forum. Wie heeft er al in gereden en de auto in het echt gezien? Of zijn de reacties obv. artikelen en plaatjes?
Enfin, ik heb de 135i inmiddels gereden, en, ik zeg het maar direct: de 135i is inmiddels besteld.
Ik rijd nu in een Mini Works 232pk (zie introductie) maar de 135i maakt, helaas, gehakt van deze, best wel sterke, Mini. En ik druk me nog voorzichtig uit. Het motorblok, bekend uit de 335i natuurlijk, is indrukwekkend. En ja, het is een sportcoupe, en zeker geen M type auto. Dus ultiem over het asfalt racen, dat is de auto niet, maar daar is hij ook niet voor bedoeld. Het geluid is ook erg leuk, een smerige metalige snerp!
Bovendien ziet de auto er in het echt veel beter uit, dan op de plaatjes. Toen ik de plaatjes van de M3 zag, dacht ik, he is dat niet gewoon een 3 coupe met een bobbel op de motorkap? Ook een saai ding. Maar ik stond gisteren naast een M3, en een M3 ziet er in het echt buitengewoon gemeen en agressief uit. Absoluut geen 3 Coupe.
Gelukkig lijkt de 135i niet op een 3 serie Coupe, en gelukkig ook niet op een normale 3 serie en al helemaal niet op een 1 serie hatchback.
Groet, Ferdinand
Enfin, ik heb de 135i inmiddels gereden, en, ik zeg het maar direct: de 135i is inmiddels besteld.
Ik rijd nu in een Mini Works 232pk (zie introductie) maar de 135i maakt, helaas, gehakt van deze, best wel sterke, Mini. En ik druk me nog voorzichtig uit. Het motorblok, bekend uit de 335i natuurlijk, is indrukwekkend. En ja, het is een sportcoupe, en zeker geen M type auto. Dus ultiem over het asfalt racen, dat is de auto niet, maar daar is hij ook niet voor bedoeld. Het geluid is ook erg leuk, een smerige metalige snerp!
Bovendien ziet de auto er in het echt veel beter uit, dan op de plaatjes. Toen ik de plaatjes van de M3 zag, dacht ik, he is dat niet gewoon een 3 coupe met een bobbel op de motorkap? Ook een saai ding. Maar ik stond gisteren naast een M3, en een M3 ziet er in het echt buitengewoon gemeen en agressief uit. Absoluut geen 3 Coupe.
Gelukkig lijkt de 135i niet op een 3 serie Coupe, en gelukkig ook niet op een normale 3 serie en al helemaal niet op een 1 serie hatchback.
Groet, Ferdinand
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Nou ik heb zonet samen met hielke de 123d bekeken. De eerste keer dat je hem ziet is het even wennen. Hielke vond hem meteen mooi. Terwijl ik het eerst even op me in moest laten werken.
Maar het is toch mooie auto om te zien. Veel beter als de hatchback als je ze naast elkaar ziet. Je moet deze auto niet als slanke coupe beoordelen. Doe je dat wel dan kan je beter een 3 serie nemen. Vindt je de hatch al mooi. Dan is de 1 coupe brillant.
Maandag rijden ik ben nieuwsgierig.
ferdinand goeie keuze. Wat steun in het coupe kamp is niet verkeerd.
Maar het is toch mooie auto om te zien. Veel beter als de hatchback als je ze naast elkaar ziet. Je moet deze auto niet als slanke coupe beoordelen. Doe je dat wel dan kan je beter een 3 serie nemen. Vindt je de hatch al mooi. Dan is de 1 coupe brillant.
Maandag rijden ik ben nieuwsgierig.
ferdinand goeie keuze. Wat steun in het coupe kamp is niet verkeerd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ja, dat was nadat hij z'n eerste 130i kocht ook zo. Reden er in no time allemaal mensen van het forum in een 130i. Om precies te zijn wel 1 andere persoonChristoph schreef:Ik denk dat andre ondertussen wel dikke korting krijgt, als hij over de streep is volgen er vast nog wel wat schapenBert ///M3 schreef:Bij de Beier hebben ze het contract al klaar liggen zeker
Hoe goed ie ook mag zijn, een Caymann wordt het nooit Macboy. Ook niet als je er 100.000 euro tegenaan gooit. Boxermotor van de Caymann ligt exact in het hart van de wielen. Puurder en mooier kan het nooit. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat je voor een bedrag van meer dan 50.000 euro niet voor de Porsche gaat. Met een mits natuurlijk want ik heb er nog niet in gereden. Maar Andre vindt 'm niet mooi en dan houdt het heel snel op vwb zijn persoonlijke keuze. En zoals al gezegd, afschrijving van de Porsche is altijd zeer gunstig.
Maar vanmiddag zat ik achterin de 123d Coupé bij De Beier. Dat gaat je bij een Caymann nooit lukken. De zwarte kleur van deze auto deed de lijnen van de auto geen goed. Alle andere kleuren zijn beter. Maar de auto is prachtig. Heel harmonieus in de kracht die hij uitstraalt. 3-serie Coupé is sierlijker en meer een echte GT.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Cayman is toch ook een 2 zitter? Dan lijkt het me logisch dat het niet lukt, tenzij je geen moeite heb met in de kofferbak mee reizen, misschien om die reden dat ze tegenwoordig daar ook monitoren in autos stoppen?Hielke schreef: Maar vanmiddag zat ik achterin de 123d Coupé bij De Beier. Dat gaat je bij een Caymann nooit lukken.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
beste mensen,
Hoe rijdt de auto? Ok, allereerst, ik ben geen echte circuit racer. Dus een mening van mij over hoe de auto op zijn grens rijdt, kan ik niet geven. Mijn indruk voor op de openbare weg is dat de auto waanzinning precies en goed aanvoelt. De BMW 135i is echt heeeel veeeel sterker dan mijn Mini. Dahler (de Zwitserse tuner die ook mijn Mini heeft getuned, http://www.daehler.com) levert een 'DME-optimierung' voor de 135i (dus ook voor de 335i) van 380pk en 540(Nm). Bovendien kunnen zij de electronische begrenzing van 250km/u er af halen. Hoe hard hij dat rijdt? Ik weet het niet. Uiteindelijke worden het allemaal indrukwekkende waardes, ik laat dat volgend jaar overigens wel in Zwitserland doen.
Een Porsche is geen optie voor mij. Ik heb er wel eens om heen gedrenteld, maar dat blijft een tweezitter, en dat is nooit een optie voor mij.
Ik heb gekozen voor de zwarte (hoogglans/saphir), deze ziet er prachtig uit, de lijnen komen, ook in deze versie, er wel goed uit. De rode is ook mooi, alleen vond ik dat de rode achterlichten daar niet goed bij staan. De velgen zijn dezelfde als op de getoonde foto's hier op het forum.
Enfin, de levering is februari 2008, da's lekker snel!
Groetjes, Ferdinand
Hoe rijdt de auto? Ok, allereerst, ik ben geen echte circuit racer. Dus een mening van mij over hoe de auto op zijn grens rijdt, kan ik niet geven. Mijn indruk voor op de openbare weg is dat de auto waanzinning precies en goed aanvoelt. De BMW 135i is echt heeeel veeeel sterker dan mijn Mini. Dahler (de Zwitserse tuner die ook mijn Mini heeft getuned, http://www.daehler.com) levert een 'DME-optimierung' voor de 135i (dus ook voor de 335i) van 380pk en 540(Nm). Bovendien kunnen zij de electronische begrenzing van 250km/u er af halen. Hoe hard hij dat rijdt? Ik weet het niet. Uiteindelijke worden het allemaal indrukwekkende waardes, ik laat dat volgend jaar overigens wel in Zwitserland doen.
Een Porsche is geen optie voor mij. Ik heb er wel eens om heen gedrenteld, maar dat blijft een tweezitter, en dat is nooit een optie voor mij.
Ik heb gekozen voor de zwarte (hoogglans/saphir), deze ziet er prachtig uit, de lijnen komen, ook in deze versie, er wel goed uit. De rode is ook mooi, alleen vond ik dat de rode achterlichten daar niet goed bij staan. De velgen zijn dezelfde als op de getoonde foto's hier op het forum.
Enfin, de levering is februari 2008, da's lekker snel!
Groetjes, Ferdinand
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik zie ook waar dat vele onderstuur vandaan komt. Heb de specs voor me liggen nu.
Nu bmw van 8j naar 8.5j achtervelgen gegaan is betekend dat de spoorbreedte ook veranderd achter en dat heeft veel invloed op over en onderstuur.
voor is 1.470
achter is 1.497
Das bijna 3cm.
Als je voor spoorbreders monteert of andere velgen met andere et wat je wil. Dan zal heel het onderstuur al grotendeels weg zijn.
1 cm zal al redelijk veel brengen maar misschien moet je wel naar 2 cm spoorverbreding voor de hardcore:) Of 15mm dan staat ie vierkant.
Op de 130i cup racers hebben we voor 20mm en achter 15mm. alleen das een moeilijk vergelijk wat daar rijden we met 8j velgen rondom.
Met e90 v8 racer hadden we achter 1 cm spoorverbreding gemonteerd 2cm totaal dat gaf mega veel onderstuur 1 cm per kant zal je denken maar dat is echt heel veel in de balans van een auto.
Nu bmw van 8j naar 8.5j achtervelgen gegaan is betekend dat de spoorbreedte ook veranderd achter en dat heeft veel invloed op over en onderstuur.
voor is 1.470
achter is 1.497
Das bijna 3cm.
Als je voor spoorbreders monteert of andere velgen met andere et wat je wil. Dan zal heel het onderstuur al grotendeels weg zijn.
1 cm zal al redelijk veel brengen maar misschien moet je wel naar 2 cm spoorverbreding voor de hardcore:) Of 15mm dan staat ie vierkant.
Op de 130i cup racers hebben we voor 20mm en achter 15mm. alleen das een moeilijk vergelijk wat daar rijden we met 8j velgen rondom.
Met e90 v8 racer hadden we achter 1 cm spoorverbreding gemonteerd 2cm totaal dat gaf mega veel onderstuur 1 cm per kant zal je denken maar dat is echt heel veel in de balans van een auto.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Hij staat dan sowieso wel vrij breed, E36 M3 met ongeveer dezelfde PK/gewicht spec staat 5 cm smaller.
Die had trouwens ook mega onderstuur ook toen ik heb voor 2 cm verbreed heb (dus ook vierkant) daar moest nog wel even meer aan gesleuteld worden zeg maar.
Zou het niet deels ook in de smallere banden voor zitten bij de 1 coupe?
Die had trouwens ook mega onderstuur ook toen ik heb voor 2 cm verbreed heb (dus ook vierkant) daar moest nog wel even meer aan gesleuteld worden zeg maar.
Zou het niet deels ook in de smallere banden voor zitten bij de 1 coupe?
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Eerder gepost al, maar echt fraai:
[img:1200:800]http://www.1addicts.com/goodiesforyou/motion12.jpg[/img]
Ferdinand gefeliciteerd ! Super keuze !
[img:1200:800]http://www.1addicts.com/goodiesforyou/motion12.jpg[/img]
Ferdinand gefeliciteerd ! Super keuze !
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
hey gefeliciteerd Ferdinand, volgens mij ben je dan de eerste 8) yeah! keep us posted...
denk inderdaad ook dat je vrij eenvoudig een veel scherpere minder ondersturende auto ervan maken kan, denk met wat onderstel ingrepen e.d. misschien een kleine 2.500,-eurro ertegen aan gooien en dan heb je hem ook beter voor het ruigere werk zeg maar, maar voor de meeste mensen zal dit nooit nodig zijn, misschien voor 10% van de klanten dus zal wel wat voor komen van BMW en natuurlijk tuners, leuk de ontwikkelingen te volgen.
denk inderdaad ook dat je vrij eenvoudig een veel scherpere minder ondersturende auto ervan maken kan, denk met wat onderstel ingrepen e.d. misschien een kleine 2.500,-eurro ertegen aan gooien en dan heb je hem ook beter voor het ruigere werk zeg maar, maar voor de meeste mensen zal dit nooit nodig zijn, misschien voor 10% van de klanten dus zal wel wat voor komen van BMW en natuurlijk tuners, leuk de ontwikkelingen te volgen.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:1275:1650]http://img260.imageshack.us/img260/2222 ... 005sy6.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img248.imageshack.us/img248/4890 ... 006ew9.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img248.imageshack.us/img248/4897 ... 007ya8.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img222.imageshack.us/img222/636/ ... 008mm2.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img248.imageshack.us/img248/4890 ... 006ew9.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img248.imageshack.us/img248/4897 ... 007ya8.jpg[/img]
[img:1275:1650]http://img222.imageshack.us/img222/636/ ... 008mm2.jpg[/img]
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
mooi heb ik weer wat te lezen
hier 2 foto s naast 1 driedeurs.
[img:800:600]http://img223.imageshack.us/img223/706/13723651os5.jpg[/img]
[img:800:600]http://img57.imageshack.us/img57/7297/34015642oo3.jpg[/img]
hier 2 foto s naast 1 driedeurs.
[img:800:600]http://img223.imageshack.us/img223/706/13723651os5.jpg[/img]
[img:800:600]http://img57.imageshack.us/img57/7297/34015642oo3.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten
