Nieuwe S4 B8 met 3.0T....

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Nieuwe S4 B8 met 3.0T....

Bericht door Marc R » 21 nov 2007, 07:32

Heb net ergens gelezen dat de nieuwe S4 een 3.0T V6 motor gaat krijgen....(ik zelf dacht aan een 3.2 V6 T maar goed)

Weet iemand de exacte specs?

Lijkt me toch een hevvtug bakkie dan....335i killer?? ;-)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40155
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 nov 2007, 08:15

Lijkt me dat ze het bij de voor hun bekende 3.2 V6 houden...

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 21 nov 2007, 08:56

Audi S4 krijgt 24 pk'tjes meer

En ik bedoel dan natuurlijk 24 peekaatjes meer dan aartsrivaal BMW. Dat betekent dat de V6 biturbo-motor, waar we het al een keertje eerder over hebben gehad, zo rond de 330 pk gaat leveren. Dit is minder dan wat de vorige S4 had (einde PK-wedloop?), maar nog altijd ruimschoots meer dan de 335i en de C350 van Mercedes. Er zal een hagelnieuwe 3.0-liter TFSI bi-turbo motor debuteren. Hoewel deze met z’n 330 pk dus minder sterk is dan zijn voorganger, gaan de prestaties er wel op vooruit: de 0-100 sprint zal zich in iets meer dan 5 seconden kunnen voltrekken.

Belangrijker is echter de reden van de komst van de 3.0-liter TFSI: er kan weer geknutseld worden! Uit de vorige 2,7-liter V6-motor kon met gemak 500 pk gepeuterd worden, dus dat soort getallen zal met de nieuwe waarschijnlijk ook wel gerealiseerd kunnen worden. Waarbij zich direct de volgende vraag aandient: zit Audi dan niet z’n eigen RS5 snoeihard in de weg?

Vectoring quattro system
Waarschijnlijk zal in de S4 ook Audi’s nieuwste quattrosysteem geïntroduceerd worden: vectoring quattro system. Dit dynamische systeem bepaalt zelf hoeveel koppel er naar welk wiel gaat. Uiteindelijk moet dit ervoor zorgen dat de nieuwe S4 een zeer neutraal weggedrag heeft. Niet onbelangrijk natuurlijk, als je van plan bent ‘em flink op te peppen. De S4 zal eind 2008 leverbaar zijn (bron: Audiworld).

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 nov 2007, 10:59

Weer een prooi, aandrijfverliezen meegeteld :lol:

(Man in de S5 zit zich nog af te vragen wat voor een 318i langzij kwam zetten met 210, LOL)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 nov 2007, 11:09

Ik denk dat Audi met die V8'en ook problemen heeft met toekomstige emissie eissen.

Verder is het niet zo spannend nieuws.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 nov 2007, 11:15

Robin schreef:Weer een prooi, aandrijfverliezen meegeteld :lol:

(Man in de S5 zit zich nog af te vragen wat voor een 318i langzij kwam zetten met 210, LOL)
Ik zeg maar niets.... :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 21 nov 2007, 11:16

Probleem is dat de Audi en BMW lijn niet meer overeenkomen. Vroeger had je de C280, de A4 2.8 en de BMW 328i.

Daarnaast had je de C36 (later C43) AMG, M3 en de Audi S4.

Het werd de C320, de A4 3.2 en de BMW 330i.

Vervolgens de C55 AMG, M3 en Audi S4. Uiteindelijk kwam ook de RS4 erbij.

Opeens kwam er een M3 die veel hoger stond, een S4 die dit niet bij kon benen en een RS4 als oplossing. De AMG modellen bleven onveranderd.

De C350 kwam, de 335i, maar geen 3.2 die dit kon bijbenen. De Audi 3.2 was natuurlijk wat minder, ook goedkoper, de S4 was veel duurder en meer peekaa. Maar het gat naar de AMG en de M3 werd veel te groot.

De Audi S-modellen liepen dus niet meer synchroon.

Dat is ook de reden waarom een 335i tegen een S5 wordt geplaatst, terwijl de laatste veel duurder is, maar prestaties gelijk zijn.

De S5 tegen de M3 is natuurlijk een lachertje.

De S-modellen zijn dus niet direct meer vergelijkbaar (qua prijs in elk geval) met de directe concurrenten.

Nu ziet Audi de S4 als concurrent voor de 335i, hetgeen beetje vreemd gaat lopen, omdat de prijs van de S4 veeeeeeeeel hoger zal zijn dan die van de 335i.

De 335i staat wat prijs betreft gelijk aan de A4 3.2.

Hiermee staat denk ik ook vast dat Audi wat dat betreft toch wel achterloopt. De RS4 is zonder twijfel de concurrent voor de M3. Daar zit het probleem niet, maar daar onder is het allemaal beetje merkwaardig.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 nov 2007, 11:20

De 335i is ook een echte bargain in prijs/prestatie verhouding.

DAT geef ik ze meteen mee...die BMW gasten kunnen dat wel.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 21 nov 2007, 11:57

Een tot 3.0 verkleinde 3.2 is best een optie om op die manier turbo's te monteren. Bij de oude 2.7 is het niet anders gegaan.

Audi heeft idd een probleem m.b.t. de 335i maar wel merk heeft dat niet. Zelfs BMW zal intern last van de 335i hebben, die auto is gewoon te goedkoop. Indien de S4 afzet aantallen nagenoeg constant zijn zou ik als ik Audi was ook niet meegaan in het prijsstunten van BMW. Het einde is dan zoek al is het voor de consument wel lachen natuurlijk. Audi zal dan ook duurder blijven, gelijke prestaties met wat meer exclusiviteit en wat meer sportieve aankleding.

Gebruikersavatar
eszes
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2007, 16:20
Locatie: 't zuijen

Bericht door eszes » 21 nov 2007, 16:28

BMW heeft met die 335i een gouden worp gedaan; veel power, weinig poen. Daar is geen concurrent voor op dit moment.

Audi heeft nóg een probleem, waar weinig over geschreven wordt. De motoren halen hun specs helemaal niet; die van BMW wel. Een 354 pk S4 komt op z'n best aan 310~315 pk. Een RS4 komt niet verder dan 380 pk; zelfs na tunen komt JD niet verder dan 410 pk. Dit weten ze in Ingolstadt heel goed.

Vroeg of laat wordt dit werdeldkunde en dan heeft Audi imagoschade. Dus die zuiggevallen vervangen door blaasgevallen heeft wel zin.

Overigens zijn sommige 335i rijders wel érg optimistisch t.ov. mijn Mabel :wink:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 21 nov 2007, 16:40

Macboy schreef:Probleem is dat de Audi en BMW lijn niet meer overeenkomen. Vroeger had je de C280, de A4 2.8 en de BMW 328i.

Daarnaast had je de C36 (later C43) AMG, M3 en de Audi S4.

Het werd de C320, de A4 3.2 en de BMW 330i.

Vervolgens de C55 AMG, M3 en Audi S4. Uiteindelijk kwam ook de RS4 erbij.

Opeens kwam er een M3 die veel hoger stond, een S4 die dit niet bij kon benen en een RS4 als oplossing. De AMG modellen bleven onveranderd.

De C350 kwam, de 335i, maar geen 3.2 die dit kon bijbenen. De Audi 3.2 was natuurlijk wat minder, ook goedkoper, de S4 was veel duurder en meer peekaa. Maar het gat naar de AMG en de M3 werd veel te groot.

De Audi S-modellen liepen dus niet meer synchroon.

Dat is ook de reden waarom een 335i tegen een S5 wordt geplaatst, terwijl de laatste veel duurder is, maar prestaties gelijk zijn.

De S5 tegen de M3 is natuurlijk een lachertje.

De S-modellen zijn dus niet direct meer vergelijkbaar (qua prijs in elk geval) met de directe concurrenten.

Nu ziet Audi de S4 als concurrent voor de 335i, hetgeen beetje vreemd gaat lopen, omdat de prijs van de S4 veeeeeeeeel hoger zal zijn dan die van de 335i.

De 335i staat wat prijs betreft gelijk aan de A4 3.2.

Hiermee staat denk ik ook vast dat Audi wat dat betreft toch wel achterloopt. De RS4 is zonder twijfel de concurrent voor de M3. Daar zit het probleem niet, maar daar onder is het allemaal beetje merkwaardig.
Mee eens.
BMW legt de lat zelf ook veel hoger voor de nieuwe M3 dan de RS4 en terecht.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 nov 2007, 17:02

eszes schreef: Overigens zijn _______ 335i rijders wel érg optimistisch t.ov. mijn Mabel :wink:
:wink:

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Bericht door woutje » 21 nov 2007, 18:55

Overigens zijn sommige 335i rijders wel érg optimistisch t.ov. mijn Mabel

Ben jij Eszes van het audi forum ?

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Bericht door woutje » 21 nov 2007, 18:58

Audi heeft nóg een probleem, waar weinig over geschreven wordt. De motoren halen hun specs helemaal niet; die van BMW wel. Een 354 pk S4 komt op z'n best aan 310~315 pk. Een RS4 komt niet verder dan 380 pk; zelfs na tunen komt JD niet verder dan 410 pk. Dit weten ze in Ingolstadt heel goed.

Vroeg of laat wordt dit werdeldkunde en dan heeft Audi imagoschade. Dus die zuiggevallen vervangen door blaasgevallen heeft wel zin.

Overigens zijn sommige 335i rijders wel érg optimistisch t.ov. mijn Mabel



En toch kunnen ze het wel.
Ik ben een 2 weken geleden met een R8 bij JD geweest en deze kwam netjes op 419 pk.
Toen ik weg ging had hij nog iets meer :D :D

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Bericht door woutje » 21 nov 2007, 19:01

Ik denk dat Audi met die V8'en ook problemen heeft met toekomstige emissie eissen.


Als audi er problemen mee zal krijgen zullen de andere merken dat ook.
Dus die emissie zit ik niet over in.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 21 nov 2007, 19:11

Op Pistonheads hadden ze het ook al over dat audi weer (bi)turbo-motoren ging gebruiken voor de S- en RS4.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 21 nov 2007, 19:12

But really..... Wat is t nut van een A5/S5..?

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 nov 2007, 19:29

nut? ze zijn prachtig om te zien :lol:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 21 nov 2007, 19:42

Bentley kont ja..

krijg je met fusies en aquisities.

Daarom beginnen Seat's ook een Lambo-flair te krijgen.

Ik studeer zelf marketing en communicatie maar vind t trend van tegenwoorig zonde.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 nov 2007, 20:27

T zelfde bij de andere merken,t gaat allemaal om de smoel.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 21 nov 2007, 21:09

woutje schreef:Ik denk dat Audi met die V8'en ook problemen heeft met toekomstige emissie eissen.


Als audi er problemen mee zal krijgen zullen de andere merken dat ook.
Dus die emissie zit ik niet over in.
Dat het een V6 met turbo's wordt is voornamelijk vanwege toekomstige emissie-eisen. Je kunt nu eenmaal relatief simpel veel lucht (zuurstof) in de motor pompen.
(Was ook bevestigd door een Audi testrijder in Oostenrijk afgelopen zomer.)

Gebruikersavatar
eszes
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2007, 16:20
Locatie: 't zuijen

Bericht door eszes » 25 nov 2007, 07:41

woutje schreef:Ben jij Eszes van het audi forum ?
Ik heb daar een spoor van bijna 9000 posts achtergelaten idd. Maar ik kom daar niet meer.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 25 nov 2007, 12:21

eszes schreef:
woutje schreef:Ben jij Eszes van het audi forum ?
Ik heb daar een spoor van bijna 9000 posts achtergelaten idd. Maar ik kom daar niet meer.
Ben erg benieuwd waarom :?:

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 27 nov 2007, 08:17

Mike schreef:
eszes schreef:
woutje schreef:Ben jij Eszes van het audi forum ?
Ik heb daar een spoor van bijna 9000 posts achtergelaten idd. Maar ik kom daar niet meer.
Ben erg benieuwd waarom :?:
Omdat ie is verhuisd naar Driving-fun.com! :mrgreen:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 27 nov 2007, 11:31

Mike schreef:
eszes schreef:
woutje schreef:Ben jij Eszes van het audi forum ?
Ik heb daar een spoor van bijna 9000 posts achtergelaten idd. Maar ik kom daar niet meer.
Ben erg benieuwd waarom :?:
Sommige dingen moet je in het verleden laten en naar de toekomst kijken...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, KoenM, RJK en 20 gasten