Weet iemand de exacte specs?
Lijkt me toch een hevvtug bakkie dan....335i killer??

Audi S4 krijgt 24 pk'tjes meer
En ik bedoel dan natuurlijk 24 peekaatjes meer dan aartsrivaal BMW. Dat betekent dat de V6 biturbo-motor, waar we het al een keertje eerder over hebben gehad, zo rond de 330 pk gaat leveren. Dit is minder dan wat de vorige S4 had (einde PK-wedloop?), maar nog altijd ruimschoots meer dan de 335i en de C350 van Mercedes. Er zal een hagelnieuwe 3.0-liter TFSI bi-turbo motor debuteren. Hoewel deze met z’n 330 pk dus minder sterk is dan zijn voorganger, gaan de prestaties er wel op vooruit: de 0-100 sprint zal zich in iets meer dan 5 seconden kunnen voltrekken.
Belangrijker is echter de reden van de komst van de 3.0-liter TFSI: er kan weer geknutseld worden! Uit de vorige 2,7-liter V6-motor kon met gemak 500 pk gepeuterd worden, dus dat soort getallen zal met de nieuwe waarschijnlijk ook wel gerealiseerd kunnen worden. Waarbij zich direct de volgende vraag aandient: zit Audi dan niet z’n eigen RS5 snoeihard in de weg?
Vectoring quattro system
Waarschijnlijk zal in de S4 ook Audi’s nieuwste quattrosysteem geïntroduceerd worden: vectoring quattro system. Dit dynamische systeem bepaalt zelf hoeveel koppel er naar welk wiel gaat. Uiteindelijk moet dit ervoor zorgen dat de nieuwe S4 een zeer neutraal weggedrag heeft. Niet onbelangrijk natuurlijk, als je van plan bent ‘em flink op te peppen. De S4 zal eind 2008 leverbaar zijn (bron: Audiworld).
Mee eens.Macboy schreef:Probleem is dat de Audi en BMW lijn niet meer overeenkomen. Vroeger had je de C280, de A4 2.8 en de BMW 328i.
Daarnaast had je de C36 (later C43) AMG, M3 en de Audi S4.
Het werd de C320, de A4 3.2 en de BMW 330i.
Vervolgens de C55 AMG, M3 en Audi S4. Uiteindelijk kwam ook de RS4 erbij.
Opeens kwam er een M3 die veel hoger stond, een S4 die dit niet bij kon benen en een RS4 als oplossing. De AMG modellen bleven onveranderd.
De C350 kwam, de 335i, maar geen 3.2 die dit kon bijbenen. De Audi 3.2 was natuurlijk wat minder, ook goedkoper, de S4 was veel duurder en meer peekaa. Maar het gat naar de AMG en de M3 werd veel te groot.
De Audi S-modellen liepen dus niet meer synchroon.
Dat is ook de reden waarom een 335i tegen een S5 wordt geplaatst, terwijl de laatste veel duurder is, maar prestaties gelijk zijn.
De S5 tegen de M3 is natuurlijk een lachertje.
De S-modellen zijn dus niet direct meer vergelijkbaar (qua prijs in elk geval) met de directe concurrenten.
Nu ziet Audi de S4 als concurrent voor de 335i, hetgeen beetje vreemd gaat lopen, omdat de prijs van de S4 veeeeeeeeel hoger zal zijn dan die van de 335i.
De 335i staat wat prijs betreft gelijk aan de A4 3.2.
Hiermee staat denk ik ook vast dat Audi wat dat betreft toch wel achterloopt. De RS4 is zonder twijfel de concurrent voor de M3. Daar zit het probleem niet, maar daar onder is het allemaal beetje merkwaardig.
Dat het een V6 met turbo's wordt is voornamelijk vanwege toekomstige emissie-eisen. Je kunt nu eenmaal relatief simpel veel lucht (zuurstof) in de motor pompen.woutje schreef:Ik denk dat Audi met die V8'en ook problemen heeft met toekomstige emissie eissen.
Als audi er problemen mee zal krijgen zullen de andere merken dat ook.
Dus die emissie zit ik niet over in.