Proefrit GT3 Clubsport

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 17 nov 2007, 18:45

Nandor schreef:Het is toch geen BMW?

N.
K#t, stom van mij zeg......je hebt gelijk :wink:

Het isx natuurlijk een one and only....

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 17 nov 2007, 19:56

De GT3 is toch wel een jongensdroom net als Ferrari of Lamborgini dat kan zijn. Wat iemand wil en zoekt is puur persoonlijk. Wat ik een aardige ontwikkeling vind om te zien is dat de GT3 het helemaal is terwijl dat vroeger de 911 Turbo was 8) De icoon van mijn tijd :!: Daarom voor mij de reden om een Porsche te kopen als het budget toereikend was :wink:

Hou ons op de hoogte met de bezichtigingen!

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 17 nov 2007, 20:37

:wink:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Bericht door Will F. » 17 nov 2007, 22:21

Sander Spoolder schreef:Ik heb niets tegen een GT3, maar hij doet mij te weinig.

Het rijdt super, dat staat vast, en de 997 vind ik een erg mooie wagen maar ik word er niet super warm van.

Ook vinden veel mensen de boxer en dan vooral het boxer geluid helemaal geweldig .. ook dit vind ik helaas niet zo bijzonder, ik zal wel gek zijn :wink:

Als we naar de lightweight supercars kijken doe mij dan maar een Lamborghini Gallardo Superleggera of een F430 Scuderia.

IRL komt er voor mij gewoon een WiesmannGT, ding heeft alles wat ik wil. Ik suggereer hier helemaal niet mee dat een Wiesmann een betere rij-machine is dan een 977 GT3, maar hij doet mij veel meer.
Ja mijn vraag was eigenlijk overbodig want ik dacht dit wel. Welke moderne Porsche je ook neemt veel emotie, zoals een italiaan of wiesmann losmaakt, doen ze geen van allen. Voor mij ligt de meeste aantrekkingskracht in het stuurgedrag, tractie en jawel sound vd GT3. Mijn eerste echte sportwagen was eind jaren '90 een 964 C2 met RS onderstel en nog wat aanpassingen, die ik weg heb gedaan wegens langdurig verblijf in buitenland. Eigenlijk wil ik dat rijplezier weer terug.
Alleen als ik nu in zo'n old skool kar stap wil ik meer verfijning dus ben ik op zoek naar een GT3. Probleem is dan weer dat 80-90k wel erg veel poen is om mee te stoeien op de weg m.a.w. ik twijfel of dat geen belemmerende factor is voor het rijplezier.

Gallardo is echt helemaal top een ultieme smile generator; ik heb vorig jaar in een MY '06 een dag door de zwitserse Alpen (engandin) getourd. (auto van een studiemaatje van me.) Het ding liet me niet meer los, bleef erover praten tot mijn vriendin er gek van werd en zei dat ze me wel wilde sponsoren als ik maar eens op hield over dat apparaat en gewoon de rest van de vakantie weer normaal aanwezig was. Maarja dat word me op NL-kenteken gewoon echt te gek. Emigreren danmaar!

wiesmannGT lijkt me super vooral n.a.v dat zweedse filmpje, ik heb er nog niet ingezeten.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 17 nov 2007, 22:59

Ieder zijn eigen mening Will natuurlijk.

Ik probeer in geen geval de GT3 of iemands keuze daarvoor af te zwakken. Hier op DF gaat het erom dat je verliefd bent op een bepaalde wagen .. voor mij is dat de GT, voor jou de GT3.

Ik hoop dat je snel weer een mooie elf bezit :wink: erg leuk om je enthousiasme te lezen!

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Bericht door Will F. » 17 nov 2007, 23:26

Neuh Sander verliefd kan ik niet echt zeggen zou ik wel met zo'n Gallardo krijgen als die betaalbaarder was, nouja stiekum toch wel een beetje denk ik :? lol Sander: de DF-shrink

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Proefrit GT3 Clubsport

Bericht door MX5T » 17 nov 2007, 23:39

mark dikken schreef: Speciaal voor dieseltourist heb ik de eigenaar die een frequent ringer was nog naar zijn beste BTG tijd in deze auto gevraagd, zijn antwoordt 7:40
Kun je gerust kopen is in ieder geval niet tot de limiet gebruikt. 996GT3RS doet NS7.43, met 30 pk extra en cuponderstel en cupvoorremmen moet daar nog wel een 5-7 sek afkunnen => btg7.10-7.15 op de limiet.

Gebruikersavatar
mark dikken
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
Locatie: almere

Bericht door mark dikken » 18 nov 2007, 11:01

Kun je gerust kopen is in ieder geval niet tot de limiet gebruikt. 996GT3RS doet NS7.43, met 30 pk extra en cuponderstel en cupvoorremmen moet daar nog wel een 5-7 sek afkunnen => btg7.10-7.15 op de limiet.
In de Sport-Auto staat de standaard GT3 van 1999 voor NS 8.03, als je daar dan de 7 sec van aftrekt wegens de aanpassingen en er dan een BTG tijd van maakt kom je toch aardig aan de limiet lijkt me

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 nov 2007, 11:22

Wel realistisch blijven DT. Wat reken jij je snel rijk. Vind ik niet bij je passen (en dat zeg ik als opportunist! :) ) Gewoon even 30 seconden van die tijd aftrekken?? 7.40->7.10 ik geloof er geen snars van eerlijk gezegd. Met 2 tot 3 seconden mag je al blij zijn.

Het is net als mijn snelste BTG tijden. Ik heb achteraf ook zitten analyseren en zonder aanpassingen aan de auto zou het in 2 bochten sneller kunnen, de rest is per bocht marginaal te verbeteren, ik zou denk ik 2 seconden laten liggen over de hele baan. Maar hoe kom jij er nu bij dat je iemands BTG tijd, die best scherp is!, met ruim 20 seconden te verbeteren? Een seconde per km? Kan niet.

Die grote stappen haal je wel met aanpassingen van een slechte auto, die je ombouwt tot een goeie auto. Maar niet met een goede auto die je een fractie beter maakt. En ook niet met een goede coureur die je vervangt door een topcoureur.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 18 nov 2007, 12:05

Dennis,
Volle ronde of BTG? :wink:

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 18 nov 2007, 12:17

Discussie over mijn getallen..........eindelijk
Foutje van mij was dat ik geen bronvermelding had gedaan. Via Bert//M3 is dit forum ooit bekend gemaakt met fastestlaps.com. Daar staat keurig vermeld bij een 996GT3RS voor ns7.43 (ns = 20,6 km = sport-auto ronde)

Daarna praat Mark over een standaard GT3 met ns8.03, maar we hadden het hier over een GT3RS toch ? Dus ik blijf bij ns7.43. Voor omrekening naar btg trek ik er, afhankelijk van topsnelheid en acceleratievermogen zo'n 28 sekonden af omdat er 1650-1700 mtr minder gereden moet worden naar topsnelheid (waar een 390pk/CwxAxRho<0,37-auto een kleine 25 sek over doet) maar daarentegen de beginsnelheid onder de Bridge lager bij BtG is en bij T13 232 mtr meer gereden moet worden. Kom ik dus op 7.15. Dan tune je dat ding nog eens met 30 pk en cuponderstel en cupvoorremmen en dan geef ik die aanpassingen het vrij bescheiden voordeel van 5-7 sekonden. Heeft dit geen voordeel waarom geeft iemand daar dan geld aan uit ???????. Ik moet toegeven dat ik ervan uit ben gegaan dat zo'n cuponderstel wel goed afgesteld is om het verbeteringseffect te genereren.
Maar misschien is mijn ns - btg omrekening volledig fout en zie ik graag een verbeterde versie ervan tegemoet van welke opportunist dan ook (wat betekent dat eigenlijk dat "opportunist" in deze context ?)
De btg7.10-7.15 kunnen dan, net als een ns 7.38 zou moeten kunnen, dan ook inderdaad enkel bereikt worden door iemand die de pedalen maximaal intrapt
Dennis jij hebt op de ring wel wat rondjes gereden en daaruit zul je wel de ervaring hebben opgedaan dat een perfecte ronde niet bestaat en omdat er toch relatief veel bochten zijn zul je op relatief veel plaatsen wat kunnen laten liggen als je niet 100% scherp bent gedurende de hele ronde.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 18 nov 2007, 12:20

Sander Spoolder schreef:
Jan Ozephius schreef:
Martijn Koevoets schreef:Goede keuze Sander, ik denk dat je in die categorie meer hebt aan de grijns op je gezicht dan aan ja-knikkers op een internetforum. 8)
Jaknikkers of gewoon ook een eigen mening misschien :?:
Klopt Jan.

Waar Martijn op doelt is dat Andre, onze profi coureur van ons forum, vol lof is over de GT3 996/997, dat hij alles is wat een echte stuurman wil hebben. Veel mensen hebben hier soms de neiging om de mening van Andre te kopieeren. Maar het is gewoon een feit dat de GT3 een geweldige stuurauto is. En uit welke beweegredenen je ook een GT3 of een Porsche koopt .. het is altijd geweldig natuurlijk.
Zelfs dat bedoelde ik niet eens, ik bedoelde dat je gewoon dat moet kopen waar je je lekker bij voelt. Of zo'n auto nou wel of niet een BTG van 7:30 doet boeit uiteindelijk helemaal niks, als je je er zelf maar lekker in voelt. En als je je lekker voelt in een GT3, moet je die dus kopen. ;)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 19 nov 2007, 11:53

@DT: Ok, ik had niet begrepen dat je er ook nog even volle rondetijden bij haalde. Ik dacht dat alle tijden die genoemd waren allemaal BTG tijden waren.

Niks gezegd. :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 19 nov 2007, 12:17

Jan en Mark. Over de GT3. De foto van de 996 GT3 RS die ik postte, was die van veel latere datum dan de mk2 ? Ik ken het verschil namelijk niet echt (kan wel googlen, maar daarom hebben we dit forum natuurlijk).

Is de 996 GT3RS nu een mk2 ? Of moet ik het anders zien?

Zelf ben ik gegrepen door het Porsche virus sinds ik op Valle d´Ort nabij Parijs op het circuit heb gereden met diverse Porsches en Ferrari´s.

De 997 S maakte de meeste indruk op mij. Voor een alledaagse auto die gewoon knetterhard over het circuit vliegt heb je niets anders nodig.

Een standaard 997 is eigenlijk goed genoeg, bestel daar het sportonderstel op en je hebt een auto die 99% van de mensen zou moeten tevreden stellen.

Een 997 S heeft iets meer goodies en paar peekaa meer. Niet echt om over naar huis te schrijven. Maar, als je dan toch bezig bent, dan zou ook ik voor de S gaan natuurlijk !

Maar dan, heb je de GT3...en de GT3 RS...voor welke doelgroep?

Strikt genomen denk ik nog steeds dat een GT3 helemaal niet nodig is voor maximale fun.

Maar ja, zo werkt het met auto´s, fun alleen is niet van belang, ook je gevoel en wat is er nu magischer (in Porsche kringen) dan een GT3 ?

En als je dan toch bezig bent voor circuitdagen, de GT3 RS?

De standaard GT3 ziet er pornografisch mooi uit, super auto. Spoilerpakket voor, achter, zijkant en interieur is zoveel mooier dan een 997 S. Alleen daarom zou je het al doen.

Vervolgens krijg je er nog veel meer voor terug, aan rijgevoel, directheid, onderstel e.d.

Of het rationeel nodig is betwijfel ik, zou een 997 S gewoon genoeg moeten zijn, zeker als je ook veel op de snelweg ermee rijdt.

Dat gezegd hebbende: de GT3 is ook absoluut een auto die je elke dag zou kunnen rijden, comfort genoeg. Complimenten richting Porsche (en de GT3 RS voor de die hards).

Tja.

Hoe denken jullie hierover? Mijn conclusie is dus eigenlijk dat een GT3 niet nodig is, maar je toch een GT3 zou overwegen, puur omdat het gewoon nog een stap verder is. Laat duidelijk zijn: voor mij is een witte 997 GT3 het mooiste wat er is (naast een 996 GT3 RS).

Vergelijk het met een club waar 3 beeldschone dames werken. Ondanks de schoonheid van de andere twee dames kies je toch weer de mooiste uit. Dat is gewoon menselijk denk ik.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 19 nov 2007, 12:28

Je vergelijkt de gt3 met beeldschone dames en dat mag natuurlijk.
Maar ik heb in zo`n ding gereden en ik vind zo`n ding kreisen.

Ik hou niet van mooie kreisende wijven..... :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 nov 2007, 12:37

HANZ06 schreef:Je vergelijkt de gt3 met beeldschone dames en dat mag natuurlijk.
Maar ik heb in zo`n ding gereden en ik vind zo`n ding kreisen.

Ik hou niet van mooie kreisende wijven..... :wink:
Een pleister van je naam genoot over de mond plakken en klaar :lol: :wink:

[img:450:371]http://place-au-fussoir.blogspirit.com/ ... aplast.jpg[/img]

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 19 nov 2007, 12:37

Ik kies altijd de lekkerste. :lol:

Mooi is subjectief, je moet er een emotionele beleving mee hebben en 't moet lekker rijden, smeuig en the wetter the better.

Nu naar de Porsches :wink:

997GT3 en een E90 M3 en junior is klaar. 8)

Oh ja eerst ff een Greencard voor de VS of naar Spanje toe verhuizen oid....

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 19 nov 2007, 13:02

Macboy schreef:verhaal
Hulde, zo denk ik er ook over.
997 Carrera S is al super, zeker als het iets voor alledag moet zijn en je alles in één auto zoekt. De GT3 is overtreffende trap.
De GT3RS vind ik overkill en zou ik vooral aanschaffen (als ik de poen had) omdat ze uniek/apart zijn. Zie de toevoegde waarde niet zo.
Mis de turbo in dit verhaal, lijkt me de overtreffende trap van de Carrera als je toch niet het circuit opwilt (en de GT3 dus niks is).

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 19 nov 2007, 13:40

@Ilija

1999 996 GT3 MK I
[img:250:188]http://www.gmundcars.com/cars/450/1.jpg[/img]
360 pk

2003 996 GT3 RS
[img:400:267]http://ozcarsightings.com/pictures/pca2.jpg[/img]
380 pk

2004 996 GT3 MK II
[img:250:187]http://www.gmundcars.com/cars/489/GT3clubsportRED01.jpg[/img]
380 pk

2005 997 GT3
[img:390:293]http://www.techepics.com/files/fifth_gears.jpg[/img]
415 pk

2006 997 GT3 RS
[img:320:240]http://www.leslie.co.nz/models/images/m ... 3RS997.jpg[/img]
415 pk

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 19 nov 2007, 13:47

Samenvattend: let op de spoilers!

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 19 nov 2007, 14:13

die 997 RS Kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl 8) 8)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 19 nov 2007, 14:56

Het is maar een schaalmodel hoor. :P

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 19 nov 2007, 16:20

@ Funnyname. Je jaartallen kloppen niet geheel.

Het was zoals Ilja eerder zelf al zei. De 996 GT3 RS is een MK II.

Je hebt dus:
'99 - 996 GT3 MK I
'03 - 996 GT3 MK II
'04 - 996 GT3 RS
'05 - 997 GT3
'06 - 997 GT3 RS

Gebruikersavatar
mark dikken
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
Locatie: almere

Bericht door mark dikken » 20 nov 2007, 21:35

Even een reactie mijnerzijds.
Voor dieseltourist, de auto van de proefrit is een 996GT3 uit 1999, dus waar sport-auto een 8.03 mee noteerde. Hij is omgebouwd naar cup specs (al heeft de orginele cup uit 99 420pk en deze 390pk, en is het gewicht van een cup lager). De GT3Cup (1999) tijd uit sportauto is 7.49.
Even ter vergelijk van alle types.
GT3 MK1 8.03
GT3 MK2 7.54
GT3 MK3 7.48
GT3 RS 996 7.47
GT3 RS 997 7.48

Dan naar aanleiding van het onderhoudende verhaal van Macboy, welke Porsche? De mooiste vind ik de 997 GT3RS, die zit er de komende 10 jaar financieel niet in, wil graag z'n GT3 om dat ik hem mooi vind en ondanks dat ik nog niet aan de limiet zit met mijn huidige 944 turbo, zoek ik een auto waar ik me rijtechnisch niet snel mee ga vervelen. Heb eerst gekeken naar oudere types dan de GT3 en ook de turbo versies daarvan maar bij die types vond ik de extra investering ten opzichte van mijn huidige Porsche niet terug in het rijgenotverschil, bij de GT3 wel.
Blijft natuurlijk heel persoonlijk z'n keuze.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 nov 2007, 23:08

Duidelijk verhaal, maar dus eigenlijk precies zoals ik zeg. Je voelt je aangetrokken tot de GT3. Dat geldt voor mij ook, omdat hij veel strakker is dan de overige modellen.

Voor mij is niet zonder reden de 996 GT3 RS de droomauto. Reden is dat een 997 GT3 RS veeeeeeel te duur is.

De mooiste auto op dit moment. Als ik miljoen zou mogen besteden, zou ik zonder twijfel de 997 GT3 (RS) uitkiezen. GT3 in het wit, RS in het oranje.

Daarom droom ik bewust van de 996, omdat die mogelijk ooit bereikbaar zal zijn :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 21 gasten