Proefrit GT3 Clubsport

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
mark dikken

Bericht door mark dikken » 16 nov 2007, 18:53

GTRene schreef: al weet ik een goedkope type 2 te koop die met 380pk en hoge spoiler in het Atlasgrau-metallic, ... 8) van 10-2003...hier een interieur shot daarvan en 56.900 euro....nette prijs.
Dat is geen nette prijs dat is ronduit goedkoop voor een MK2, al leert mijn ervaringen (zonder deze auto te kennen) dat koopjes niet bestaan in Porscheland.
Kijk maar eens op mobile naar een GT3 uit Lahr, is ook een MK2 en kost zelfs minder dan 50.000

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 16 nov 2007, 21:20

mk1 reeel 60.000
mk2 boven 80.000

hoeveel bpm en btw komt er nog bovenop die 50.000?

@Mark. heb je al eens een standaard gt3 uitgeprobeerd? Bij theo jansen staat een mk1 en bij wolbert een erg mooie mk2. mijn ervaring is overigens dat afschrijving erg meevalt. ook onderhoudskosten zijn verrassend acceptabel.

Will F.

Bericht door Will F. » 16 nov 2007, 22:37

Jan, ik begreep uit een ander draadje dat jij ook een mkI gehad hebt, kun je de voor jou belangrijkste verschillen tussen de mkI en mkII eens uiteenzetten.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 16 nov 2007, 23:38

Will,
allereerst is van belang te melden dat ik beide auto's niet nieuw heb gekocht. Vervolgens: de mk1 had een aangepaste kort schakelende bak en was verlaagd.
Deze feiten beinvloeden de vergelijking wel enigszins.
Nu de verschillen tussen beide:
De mk2 heeft meer vermogen en koppel. Hij is een stuk soepeler dan de mk1.
De mk2 stuurt nog strakker dan de mk1, die ook al messcherp is overigens.
Het grootste verschil is dat de mk2 echt veel beter geschikt is voor dagelijks gebruik. mk1 is zodanig nerveus, dat je je steeds uitgedaagd voelt.
Mijn mk2 voelt boven 280 km/uur veel vertrouwder dan mijn eerdere mk1.
Met nadruk zeg ik nogmaals dat ik beiden niet nieuw kan vergelijken.
Mijn mk2 heeft keramische remschijven. In een woord SUPER. Mits je zorgt dat ze goed heet zijn!
Samengevat zou ik zeggen dat de mk2 minder rauw en racy is dan de mk1. Reden waarom ik er nieuwe (race)dempers onder laat zetten. Ik heb kortgeleden van een mk3 eigenaar begrepen dat de mk3 nog weer 'comfortabeler is geworden'. Helaas nog verder van de bedoelde circuitauto met straattoelating.
Ik hoop dat dit wat sumiere verhaal je toch een beetje gevoel geeft voor de verschillen tussen beide (echt fenomenale) auto's.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 nov 2007, 00:23

pfffff :lol:

René130i

Bericht door René130i » 17 nov 2007, 10:57

Mooie info. En succes met de zoektocht Mark.

Kan het kloppen dat er volgend jaar op DF x10 GT3's zijn? :lol: 8)

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 17 nov 2007, 11:39

Rene / Hazze schreef:Mooie info. En succes met de zoektocht Mark.

Kan het kloppen dat er volgend jaar op DF x10 GT3's zijn? :lol: 8)
@hans: gt3-gevoel? :wink:

Will F.

Bericht door Will F. » 17 nov 2007, 12:15

Dank je Jan ! ik heb zelf alleen nogmaar met de mkI gereden en vond deze wel erg onrustig, is leuk voor de zondagmiddag maar ik wil er ook doordeweeks weleens van kunnen genieten als ik meer aan mijn kop heb dan lekker sturen alleen. Heb jij je auto's met porsche garantie uit het offic. dealernetwerk?

Will F.

Bericht door Will F. » 17 nov 2007, 12:21

Jan Ozephius schreef: Samengevat zou ik zeggen dat de mk2 minder rauw en racy is dan de mk1. Reden waarom ik er nieuwe (race)dempers onder laat zetten.
Moton's of 'n uitlaat? ken je trouwens rennteam.com is een leuk porsche forum!

Sander S.

Bericht door Sander S. » 17 nov 2007, 13:28

@ Jan,

Gaat de 977 er ook nog komen als die straks tweedehands goed te vinden zijn ?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 nov 2007, 14:02

Als hij verstandig is niet, inmiddels kent hij mijn kenteken al uit zijn hoofd :lol: 8)

Will F.

Bericht door Will F. » 17 nov 2007, 14:26

@ Sander volgens mij val je in herhaling :wink:

Volgens mij doet ie 'm niet weg voor een 997 (te comfy)

Jan heeft volgens mij al twee potentiele klanten voor zijn elfje, zullen we 'm delen?

Sander S.

Bericht door Sander S. » 17 nov 2007, 14:42

Dat antwoord heb ik nooit ergens gezien, sorry.

Ik wil geen GT3, en zeker geen 996.

Will F.

Bericht door Will F. » 17 nov 2007, 14:48

hij heeft ergens geantwoord weet alleen niet waar.
Wat heb je tegen een GT3?

Sander S.

Bericht door Sander S. » 17 nov 2007, 14:49

Ik heb niets tegen een GT3, maar hij doet mij te weinig.

Je zou kunnen zeggen dat ik gewoon weinig met Porsche heb. Ik heb zowel met de GT3 MK1 als met de gt3 MK2 gereden en de 997 GT3 staat binnenkort ook op de agenda. Het rijdt super, dat staat vast, en de 997 vind ik een erg mooie wagen maar ik word er niet super warm van.

Ook vinden veel mensen de boxer en dan vooral het boxer geluid helemaal geweldig .. ook dit vind ik helaas niet zo bijzonder, ik zal wel gek zijn :wink:

Als we naar de lightweight supercars kijken doe mij dan maar een Lamborghini Gallardo Superleggera of een F430 Scuderia.

IRL komt er voor mij gewoon een WiesmannGT, ding heeft alles wat ik wil. Ik suggereer hier helemaal niet mee dat een Wiesmann een betere rij-machine is dan een 977 GT3, maar hij doet mij veel meer.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 17 nov 2007, 15:10

Goede keuze Sander, ik denk dat je in die categorie meer hebt aan de grijns op je gezicht dan aan ja-knikkers op een internetforum. 8)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 nov 2007, 15:16

F430 Scuderia vind ik ook meer hebben als een Porsche GT3. Maar laten we wel wezen, dat is ook een heel ander prijskaartje.

Wiesmann in het rijtje F430 Scud en GT3 zie ik niet helemaal. Wiesmann heb ik altijd gezien als een merk voor poetsers die over de boulevard rijden met hun roze shirtje en een glas in lood broek op 1 of andere manier. Plus qua techniek rij je nog steeds in een omhoog gevallen BMW. Mar misschien moet ik er eens in rijden en veranderd dat :lol: Over Lamborgini denk ik hetzelfde trouwens.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 17 nov 2007, 15:42

Ik wil ze zeker niet in hetzelfde rijtje plaatsen Bert, begrijp me niet verkeerd. Daar zet ik er ook 'in real life' bij.

Ik denk dat heel veel mensen zich zullen verbazen over een Wiesmann. Of je nou de GT neemt, die voorzien is van een dikke V8 van BMW, of de Roadster, die voorzien is van de alom geprezen s50 M3 motor. Beiden zijn ze voorzien van een werkelijk fantastisch onderstel, ik weet serieus niet HOE ze dat voor mekaar gekregen hebben. Er zit amper ruimte tussen het wiel en de wielkast en toch stuiter je niet alle kanten op. Het onderstel is magnifiek, serieus. Serieus sportief maar prima dagelijks mee te rijden. Persoonlijk heb ik meer met de grunt en het geluid in de GT, wat mijn inziens echt perfect bij de auto past.

Dat het een omhooggevallen BMW is vind ik alleen maar super. Running costs zijn echt daardoor echt laag vergeleken met vergelijkbare wagens.

En dan de looks .. sorry hoor .. maar daar kan geen enkele wagen tegenop.

klassiek, ontzettend dik ontwerp met hedendaagse techniek.

Vind er van wat je wilt .. maar ik ben verliefd.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 17 nov 2007, 15:55

Martijn Koevoets schreef:Goede keuze Sander, ik denk dat je in die categorie meer hebt aan de grijns op je gezicht dan aan ja-knikkers op een internetforum. 8)
Jaknikkers of gewoon ook een eigen mening misschien :?:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 17 nov 2007, 16:01

Jan Ozephius schreef:
Martijn Koevoets schreef:Goede keuze Sander, ik denk dat je in die categorie meer hebt aan de grijns op je gezicht dan aan ja-knikkers op een internetforum. 8)
Klopt Jan.

Waar Martijn op doelt is dat Andre, onze profi coureur van ons forum, vol lof is over de GT3 996/997, dat hij alles is wat een echte stuurman wil hebben. Veel mensen hebben hier soms de neiging om de mening van Andre te kopieeren. Maar het is gewoon een feit dat de GT3 een geweldige stuurauto is. En uit welke beweegredenen je ook een GT3 of een Porsche koopt .. het is altijd geweldig natuurlijk.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 17 nov 2007, 16:22

Sander Spoolder schreef:
Jan Ozephius schreef:
Klopt Jan.

Waar Martijn op doelt is dat Andre, onze profi coureur van ons forum, vol lof is over de GT3 996/997, dat hij alles is wat een echte stuurman wil hebben. Veel mensen hebben hier soms de neiging om de mening van Andre te kopieeren. Maar het is gewoon een feit dat de GT3 een geweldige stuurauto is. En uit welke beweegredenen je ook een GT3 of een Porsche koopt .. het is altijd geweldig natuurlijk.
o.k. dan ben ik niet meer boos :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2007, 16:29

Sander Spoolder schreef:Ik wil ze zeker niet in hetzelfde rijtje plaatsen Bert, begrijp me niet verkeerd. Daar zet ik er ook 'in real life' bij.

Ik denk dat heel veel mensen zich zullen verbazen over een Wiesmann. Of je nou de GT neemt, die voorzien is van een dikke V8 van BMW, of de Roadster, die voorzien is van de alom geprezen s50 M3 motor. Beiden zijn ze voorzien van een werkelijk fantastisch onderstel, ik weet serieus niet HOE ze dat voor mekaar gekregen hebben. Er zit amper ruimte tussen het wiel en de wielkast en toch stuiter je niet alle kanten op. Het onderstel is magnifiek, serieus. Serieus sportief maar prima dagelijks mee te rijden. Persoonlijk heb ik meer met de grunt en het geluid in de GT, wat mijn inziens echt perfect bij de auto past.

Dat het een omhooggevallen BMW is vind ik alleen maar super. Running costs zijn echt daardoor echt laag vergeleken met vergelijkbare wagens.

me too, ik ben al zeker vanaf begin 2005 verliefd op Wiesmann GT :lol:
vind ze echt zo gaaf, gewoon een auto om als je wil alledag te gebruiken, en overal voor inzetbaar, en je kan er overal mee aankomen, verder als je daar het gas van intrapt krijg je vaak een opgestoken duim inplaats van een opgestoken middelvinger...
Hoop er zeker ooit 1 te bemachtigen, als de prijs 2e hands over een aantal jaren een stuk gaat zakken ben ik er bij 8)

Dus Sander, groot gelijk tis een auto met een zeer hoog I want me such car gehalte en niet om ff te testen, nee om overal mee naar toe te nemen en elke X als je instapt te voelen hoe speciaal het is.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 nov 2007, 17:44

GTRene schreef:
Sander Spoolder schreef:Ik wil ze zeker niet in hetzelfde rijtje plaatsen Bert, begrijp me niet verkeerd. Daar zet ik er ook 'in real life' bij.

me too, ik ben al zeker vanaf begin 2005 verliefd op Wiesmann GT :lol:
vind ze echt zo gaaf, gewoon een auto om als je wil alledag te gebruiken, en overal voor inzetbaar, en je kan er overal mee aankomen, verder als je daar het gas van intrapt krijg je vaak een opgestoken duim inplaats van een opgestoken middelvinger...
Hoop er zeker ooit 1 te bemachtigen, als de prijs 2e hands over een aantal jaren een stuk gaat zakken ben ik er bij 8)

Dus Sander, groot gelijk tis een auto met een zeer hoog I want me such car gehalte en niet om ff te testen, nee om overal mee naar toe te nemen en elke X als je instapt te voelen hoe speciaal het is.
JIj rijd nu al zo lang bmw( the one and only) dat je zo langzamerhand aan die middelvinger wel gewend ben :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 17 nov 2007, 18:07

Het is toch geen BMW?

N.

Thom

Bericht door Thom » 17 nov 2007, 18:38

Ik zal wel een van de weinige zijn, maar die Wiesmann doet mij helemaal niets. Wat mij betreft op hol geslagen retro.

Die GT3 daarentegen... (zo, weer on topic :wink: )

Plaats reactie