Alles over de 1 serie (part I)
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ja moeilijk he rekenen? Je hebt er nog geen meter in gereden en besluit al om difhuis te monteren en bredere voorbanden? Onzin. Rijd er zelf eerst in voordat je een oordeel vormt daarover. Want jij rijdt niet zodanig Rico.Rico v Velzen schreef:Want dan komt er nog een sper bij een extra difhuis, is 3500 euro, een anders onderstel is ook nog een 1000 tot 1500 euro. Bredere voorbanden..ook 500 euro.
52000K basis
1000 metallic
1200 xenon
800 auto airco
700 M paket
500 USB stick
800 stof/leer
1000 afleverkosten
En dan zit ie zo op 63000 euro in mijn situatie.
Met de beste wil van de wereld zie ik niet dat die auto zoveel geld waard is.
En bovendien, als je het uitrekent klopt het ook niet, terwijl je posting ook niet deugt volgens mij. M-pakket is immers standaard en het half stof/leder is ook standaard op de 135i. xenon is iets goedkoper dan jij schrijft, dus volgens mij is het 56k dan. Tuurlijk veel geld, maar ook veel minder dan je schrijft.
Dit is beetje vreemd. Er is geen enkele andere sedan voor dat geld met zoveel auto en zoveel power (306 pk monster voor nog geen 60k).Andre schreef:Persoonlijk vindt ik een 335i sedan ook veel te duur voor het gebodene. Die van robin zit ook over de 60k.
Ik denk nog steeds dat de 1-coupe de auto voor jou is Andre. Wat betreft de basis: tuurlijk voldoet de basis niet aan JOU verwachtingen, maar dat deed de 130i toch ook niet ?? Waarom zou dit voor de 135i anders zijn?
Dat het meer een GT is geworden is op zich niet erg, want dan heeft BMW dat express gedaan, maar dat betekent dat er dus goed nieuws is, want dan komt er ZEKER een 1-serie M. Of dat de tii is of niet, wie weet, maar ik garandeer je dat ie zal komen. Dat zou de auto voor jou kunnen zijn.
Wat ik wel vreemd blijf vinden zijn die speciale remmen voor de 135i, want dat verhoudt zich niet met het GT gehalte.
Zelf denk ik dat de 135i in de dagelijkse praktijk voor 90% van de D-F-ers (laat staan de kopers) ruimschoots voldoening zal geven in alle opzichten. Maar het rijden zou de doorslag moeten geven.
Andre: jij pastte je auto altijd aan en dat kun je dus met de 135i ook gewoon doen, of je wacht gewoon op de tii.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Macboy M paket is deels standaard, slaat op het exterieur, wil je binnenin M goodies dan moet je het M paket erbij nemen, krijg je een M stuur, andere lijstjes ect, zeg maar als in mijn 130i toen.
Voor wat betreft een sper, ja dus, ik ben nu met een M3 een sper gewend, een sper is voor mij geen driften in de gloria maar altijd in elke omstandheid voldoende tractie om alle power kwijt te kunnen.
De 135i heeft naar het schijnt netzo veel power als een e46 M3 en dan wil ik met mijn ervaring geen sper meer missen.. vroeger zette men een sper op de auto vanwege betere grip in winterse omstandigheden, een sper is m.i., onontbeerlijk wil je je niet ergeren aan powerverlies door matige grip.
Ik geloof best dat een 135i in basis trim als all day driver een prima auto is en je een sper ook niet voor normale ritten nodig hebt, maar als je dan toch een beetje de sporen gaat geven dan moet je power OOK kunnen gebruiken, anders heb je op voorhand al geen 306pk in een 1 serie nodig.
En verder voor wat betreft die berekening.. HET VALT NOOIT MEE, onder de streep is het altijd weer slikken. Je kunt beter een beetje extra rekenen dan dat het zoals altijd weer tegenvalt.. 3 opties van 500 euro (goh valt mee per stuk) is WEL 1500 euro meer, en dan krijg je eigenlijk alleen maar spiegeltjes en kraaltjes voor dat geld (bij wijze van spreke dan)
Voor wat betreft een sper, ja dus, ik ben nu met een M3 een sper gewend, een sper is voor mij geen driften in de gloria maar altijd in elke omstandheid voldoende tractie om alle power kwijt te kunnen.
De 135i heeft naar het schijnt netzo veel power als een e46 M3 en dan wil ik met mijn ervaring geen sper meer missen.. vroeger zette men een sper op de auto vanwege betere grip in winterse omstandigheden, een sper is m.i., onontbeerlijk wil je je niet ergeren aan powerverlies door matige grip.
Ik geloof best dat een 135i in basis trim als all day driver een prima auto is en je een sper ook niet voor normale ritten nodig hebt, maar als je dan toch een beetje de sporen gaat geven dan moet je power OOK kunnen gebruiken, anders heb je op voorhand al geen 306pk in een 1 serie nodig.
En verder voor wat betreft die berekening.. HET VALT NOOIT MEE, onder de streep is het altijd weer slikken. Je kunt beter een beetje extra rekenen dan dat het zoals altijd weer tegenvalt.. 3 opties van 500 euro (goh valt mee per stuk) is WEL 1500 euro meer, en dan krijg je eigenlijk alleen maar spiegeltjes en kraaltjes voor dat geld (bij wijze van spreke dan)
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Tja als ik al 'zonder sperdiff' door 't leven kan(min of meer) dan Rico helemaal.
Tuurlijk is bijna 61k euro een hoop geld voor een auto, maar dan heb je WEL :
-een representatief voorkomen
-een degelijk product
-een merknaam cq 'statussymbool'(ik zeg 't er maar ff bij
)
-4 personen fähig
-rust in 't interieur op lange afstanden
-geen kraakjes/rammeltjes
-een net opgeruimd dashboard
-superstoelen
-nette remmerij
-bovengemiddeld weggedrag
-rwd
-mooi motorgeluid
-306/pk 400Nm
-lekker schakelende versnellingsbak
-0 tot 100kmh in dik 5 sec
-tussenaccelleraties waar bijna niemand standaard in dat prijssegment aan toe komt
-redelijk hoge top(kutbegrenser)
-2 jaar garantie(die waarsch vervalt bij aankoop van een STi/EVO met chips?)
-Klasse 3 alarm, geen volgsystemen, voordelig in de verzekering
-een niet al té extreem voorkomen
8)
Tuurlijk is bijna 61k euro een hoop geld voor een auto, maar dan heb je WEL :
-een representatief voorkomen
-een degelijk product
-een merknaam cq 'statussymbool'(ik zeg 't er maar ff bij
-4 personen fähig
-rust in 't interieur op lange afstanden
-geen kraakjes/rammeltjes
-een net opgeruimd dashboard
-superstoelen
-nette remmerij
-bovengemiddeld weggedrag
-rwd
-mooi motorgeluid
-306/pk 400Nm
-lekker schakelende versnellingsbak
-0 tot 100kmh in dik 5 sec
-tussenaccelleraties waar bijna niemand standaard in dat prijssegment aan toe komt
-redelijk hoge top(kutbegrenser)
-2 jaar garantie(die waarsch vervalt bij aankoop van een STi/EVO met chips?)
-Klasse 3 alarm, geen volgsystemen, voordelig in de verzekering
-een niet al té extreem voorkomen
8)
Laatst gewijzigd door Robin op 13 nov 2007, 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ok Rico duidelijk. Wat die sper betreft: ik snap dat jij geen daily drifter bent, maar hoe de auto zijn vermogen kwijt krijgt kan je toch het beste zelf beoordelen. En inderdaad, als Robin gewoon kan driften, waarom zou jij de 135i in basis trim dan niet kunnen waarderen? Ik denk dat er teveel geluld wordt en te weinig uitgeprobeerd wordt.
Bovendien heeft het inderdaad alles te maken met de Amerikaanse markt, nooit eerder aan gedacht
Daar kun je niet aankomen met een 120i of 130i, das gewoon peanuts natuurlijk.
Denk dat een 135i pure porno is.
Andre: jij moet gewoon sparen voor een 2e handse 997 GT3
Bovendien heeft het inderdaad alles te maken met de Amerikaanse markt, nooit eerder aan gedacht
Denk dat een 135i pure porno is.
Andre: jij moet gewoon sparen voor een 2e handse 997 GT3
Laatst gewijzigd door Macboy op 13 nov 2007, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Alles kan natuurlijk, een 318i kan ook, het verhaal is alleen, als je het gewend bent wil je niet graag meer terug/zonder.Tja als ik al 'zonder sperdiff' door 't leven kan(min of meer) dan Rico helemaal.
Robin de rompslomp er om heen houd jou tegen, maar stel als jij morgenochtend je 335i voor 2 uurtjes naar de beier brengt en je moet 2000 euro aftikken voor een sper, zo plug and play dan had jij hem er ook al lang onder zitten
Sper zou je gewoon als optie moeten kunnen aanvinken in de optielijst, zo klant en klaar van fabriek net als bij de M's.
Nu is het lastig/toestanden opsturen, extra difhuis bij bestellen. bloeden bij de dealer.. etc. Andre zit dicht"ter" bij het vuur qua techniek ed.
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Zou gekund hebben Rico, maar AS is verbrande turf. Jij hebt geen sperdiff nodig, ga jezelf nou eens na, denk je dat ik 'enorme tractieproblemen'heb? En ik veeg wel door. Het halelujasverhaal van de VDV Leon hiero met 345pk turbo staat me nog bij(prima kar btw) en daar kwam uit dat van de 6743 replies er 4 gingen over een sperdiff. ROFLOL
Een C 63 AMG heeft ook geen standaard sperdiff...had ook gemoeten, lees je niet veel over.
Ik heb ook een E46 M3 gehad, weet je nog?
Een C 63 AMG heeft ook geen standaard sperdiff...had ook gemoeten, lees je niet veel over.
Ik heb ook een E46 M3 gehad, weet je nog?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin ik wil ook niet teveel hameren op een sper, maar als paket moet een auto wel kloppen.. mijn 130i klopte helaas ook niet helemaal, daar heb ik me toch wel een vaker dan ik wilde aan geergerd.
En dat is nou juit het laatste wat ik wil, voor zoveel geld een auto en je dan aan imperfecties ergeren.
En dat is nou juit het laatste wat ik wil, voor zoveel geld een auto en je dan aan imperfecties ergeren.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Helemaal niet.Rico v Velzen schreef:Alles kan natuurlijk, een 318i kan ook, het verhaal is alleen, als je het gewend bent wil je niet graag meer terug/zonder.Tja als ik al 'zonder sperdiff' door 't leven kan(min of meer) dan Rico helemaal.
Robin de rompslomp er om heen houd jou tegen, maar stel als jij morgenochtend je 335i voor 2 uurtjes naar de beier brengt en je moet 2000 euro aftikken voor een sper, zo plug and play dan had jij hem er ook al lang onder zitten![]()
Sper zou je gewoon als optie moeten kunnen aanvinken in de optielijst, zo klant en klaar van fabriek net als bij de M's.
Nu is het lastig/toestanden opsturen, extra difhuis bij bestellen. bloeden bij de dealer.. etc. Andre zit dicht"ter" bij het vuur qua techniek ed.
Bij Drexler misschien.
Maar als jij gewoon bij een autosportboer een Quaife ATB sper besteld dan breng je die naar De Beier samen met je auto en een dag later heb je je auto terug. Ze hoeven alleen maar het binnenwerk te wisselen en klaar is kees.
Totale kosten rond de 2000 euro.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Bert dan valt het nog weer mee.
@Macboy ik schrijf niet dat een 135i niet lekker rijd ofzo, ofdat er lichtjaren verschil zit tussen het 1 en ander..
Wat ik wel zie zijn al die filmpjes op het internet over de 135i, en zelfs al leek zie je gewoon dat er genoeg punten van verbetering zijn.
Of je die verbeteringen wilt doorvoeren of niet is een eigen keuze natuurlijk. Kijk jij rijd in een A3 diesel )no offence) dan is zo'n 135i al snel een perfecte auto (terecht), maar ik heb al een pefecte auto in mijn beleving, ik zet elk aspect betreffende de 135i af tegen mijn eigen M3. Vind ik de 135i op bepaalde punten beter dan krijgt hij ook de credits daarvoor, maar ook zonder een meter te gereden te hebben weet ik met mijn 130i ervaring wat de minpunten van de 135i tov de M3 zijn. Minpunten moet je niet als slechte punten zien, wat ik een minpunt vind hoeft een ander helemaal geen minpunt te vinden natuurlijk. Ik heb het nu overigens niet zozeer over het rijden en de techniek, maar over zaken als emotie, beleving en kwaliteitsgevoel en vooral het uiterlijk natuurlijk ! Een verpletterende indruk maakt een 135i nou ook weer niet.
Maar ik zie ook voldoende pluspunten voor de 135i, ALS die er niet waren dan hield ik me helemaal niet bezig met deze auto.
@Macboy ik schrijf niet dat een 135i niet lekker rijd ofzo, ofdat er lichtjaren verschil zit tussen het 1 en ander..
Wat ik wel zie zijn al die filmpjes op het internet over de 135i, en zelfs al leek zie je gewoon dat er genoeg punten van verbetering zijn.
Of je die verbeteringen wilt doorvoeren of niet is een eigen keuze natuurlijk. Kijk jij rijd in een A3 diesel )no offence) dan is zo'n 135i al snel een perfecte auto (terecht), maar ik heb al een pefecte auto in mijn beleving, ik zet elk aspect betreffende de 135i af tegen mijn eigen M3. Vind ik de 135i op bepaalde punten beter dan krijgt hij ook de credits daarvoor, maar ook zonder een meter te gereden te hebben weet ik met mijn 130i ervaring wat de minpunten van de 135i tov de M3 zijn. Minpunten moet je niet als slechte punten zien, wat ik een minpunt vind hoeft een ander helemaal geen minpunt te vinden natuurlijk. Ik heb het nu overigens niet zozeer over het rijden en de techniek, maar over zaken als emotie, beleving en kwaliteitsgevoel en vooral het uiterlijk natuurlijk ! Een verpletterende indruk maakt een 135i nou ook weer niet.
Maar ik zie ook voldoende pluspunten voor de 135i, ALS die er niet waren dan hield ik me helemaal niet bezig met deze auto.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
nog even over een sper.. schiet me net te binnen, BMW heeft een eigen M site, alleen voor M rijders, daar staat een filmpje, helaas afgeschermd, kan het ook niet downloaden of doorlinken.
Maar in dat filmpje werd op een hele informatieve manier de voordelen van een sper getoond.
Ze testen een M6 zonder een sperdif, een M6 met een 0-100% sperrend dif en een e39 met een 25% sperrend dif.
uitkomend uit een gladde bocht ,niet driftend'.. een M6 zonder sper hoppeloos,, op een gladde helling wegrijdend, 1 wiel grip, andere op groene zeep.. M6 zonder sper komt geen meter vooruit, e39 M5 met heel veel moeite, M6 met sper, zo smooth de power op de weg..
nog wat van die demonstraties.. en in geen 1 filmpje ging het om het driften.. Veel power en RWD dan is een sper onontbeerlijk.. echt jammer dat ik het filmpje niet kan laten zien, zou zoveel duidelijk maken.
Zelfs als je geen meter kunt driften zeg je gelijk na het zien van het filmpje..ja ik snap het nut van een sper.
Maar in dat filmpje werd op een hele informatieve manier de voordelen van een sper getoond.
Ze testen een M6 zonder een sperdif, een M6 met een 0-100% sperrend dif en een e39 met een 25% sperrend dif.
uitkomend uit een gladde bocht ,niet driftend'.. een M6 zonder sper hoppeloos,, op een gladde helling wegrijdend, 1 wiel grip, andere op groene zeep.. M6 zonder sper komt geen meter vooruit, e39 M5 met heel veel moeite, M6 met sper, zo smooth de power op de weg..
nog wat van die demonstraties.. en in geen 1 filmpje ging het om het driften.. Veel power en RWD dan is een sper onontbeerlijk.. echt jammer dat ik het filmpje niet kan laten zien, zou zoveel duidelijk maken.
Zelfs als je geen meter kunt driften zeg je gelijk na het zien van het filmpje..ja ik snap het nut van een sper.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Sander Spoolder schreef:Lijkt mij een leuke site, log je daar in d.m.v je chassisnummer ofzo ?
Ja klopt
http://www.m-power.com
heel veel achtergrond info over alles wat met M te maken heeft, ook heel veel van vroegere auto´s.. Info komt uit de eerste hand bij BMW vandaan, leuke ditjes en datjes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: dave van marion, GRzep, KoenM, Semrush [Bot] en 19 gasten
