Peter Tunnissen de organisator en moderator.SteV6 schreef:PeterRuud Hulsegge schreef:Luchthappertje, spoilertje en een dakkie erop en je kunt meepraten of je van je ontslagvergoeding een grotere turbo kunt kopen. Vraag het verhaal maar aan Peter als je nu met: vraagtekens
: zit. Hij weet je het haarfijn te vertellen.
:
:
:
DF Ring Acadamy, vertel het maar!
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
Jeetje Hans, niet zo bang he? Het is maar 1 auto, en wat ik begrepen heb zat er op dat moment geen instructeur bij?HANZ06 schreef:Als je thuis had gezeten met een hoek uit je auto ook
Het heet de ringacademy: Wil niet zeggen dat de instructeur aansprakelijk is, want de bestuurder is nog altijd zelf verantwoordelijk voor het gas, rem en stuur. Het MOET niet hard. Het MAG hard, als je dat kunt en verantwoord vind. Bij mijn rijders vond niemand de instructie onverantwoord want ik heb ze allemaal achteraf om feedback gevraagd.
Er zit in de regen een zeker risico, maar klappers in de regen zijn vaak veel minder ernstig dan klappers bij droog. Dit natuurlijk omdat de snelheid veel lager ligt.
Over het verhaal van de klap spelen zoveel factoren mee dat de echte waarheid wat er fout ging niemand weet behalve die man boven ons en de bestuurder zelf. Ik vraag me alleen duidelijk af of we voortaan duidelijker moeten zijn naar rijders wat het voordeel en in dit geval nadeel van je aandrijflijn in gladde omstandigheden is.
FWD is fun en safe. AWD is redelijk fun en safe. RWD kan heel veel fun zijn en iets minder safe. Handbak is zeker welke versnelling je staat en je kunt de koppeling intrappen waardoor de aandrijflijn direct uitgeschakeld is. Automaat is in mijn ogen "not done". Zelfs niet als hij vastgeschakeld is in een versnellingsbereik. Wanneer je gas los laat remt hij behoorlijk en je kunt niet even de koppeling intrappen om hem vrij te zetten. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is, maar aangezien in Brunchen een hobbel/dip zit waar je niet gek moet doen met gas of rem kan dit meespelen. Ik hoop echt dat de auto gemaakt kan worden tegen redelijke prijs, want hoe groter de groep, hoe leuker.

-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
- Locatie: Baghdad
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Jan, ik weet niet of je mijn antwoord in het volgende topic hebt gelezen?Jan Ozephius schreef:Hans,HANZ06 schreef:Als je thuis had gezeten met een hoek uit je auto ook
Dat is ook zeker waar.
Blijft moeilijk om met te dure auto fun te maken op de limiet.
Evengoed kan ik er toch wel een beetje van balen dat ik er niet was.
Hebben wij nu een luxe-probleem?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 773#173773
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
@ elmar:
Sorry, had ik wel gezien. Wel gereageerd, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan dat m'n reactie er niet bij staat.
Bij deze: ja, ik denk dat je gelijk hebt.
Heb je de advertentie van die blauwe M3 gezien?
Zou dat, even los van de prijs, iets kunnen zijn?
Ik ben geen sleutelaar. Heb daarvoor zo wie zo te weinig tijd.
Ik ben bovendien helemaal groen als het om BMW gaat.
Als ji denkt dat het wat kan zijn, zou je dan mee kunnen om hem te bekijken en te testen?
:
Sorry, had ik wel gezien. Wel gereageerd, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan dat m'n reactie er niet bij staat.
Bij deze: ja, ik denk dat je gelijk hebt.
Heb je de advertentie van die blauwe M3 gezien?
Zou dat, even los van de prijs, iets kunnen zijn?
Ik ben geen sleutelaar. Heb daarvoor zo wie zo te weinig tijd.
Ik ben bovendien helemaal groen als het om BMW gaat.
Als ji denkt dat het wat kan zijn, zou je dan mee kunnen om hem te bekijken en te testen?

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
We zijn allemaal wel ergens groen in. Als we maar lang genoeg zoeken.allen schreef:Wie heb jij hoe betaald om uberhaupt op dit forum toegelaten te worden?!Jan Ozephius schreef:Ik ben bovendien helemaal groen als het om BMW gaat.
Ik bijvoorbeeld ben nog helemaal groen in de wereld van de abstracte kunst. Lijkt me geweldig om met een pijp in mijn mond een beetje de excentrieke kunstliefhebber uit te hangen en me te storen aan het plebs die er werkelijk niks van begrijpen.
Splash!
Spa, het zuiverende water.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Daar schrijf je inderdaad wat! Die "gebakjes" lieten nogal wat olie- en benzinesporen achter op het wegdek. Diverse hairpins waar ik heb staan kijken leken na een paar auto's meer op zeepbellen dan op nat asfalt ...Stéphane schreef:Mogelijke oorzaak voor de (naar ik vanmiddag van Francisco begreep extreme) gladheid her en der op de baan kan mogelijk ook de rommel zijn die door de KAW-rally achtergelaten is, trouwens.
Stephan
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
ik lees aan aantal opmerkingen over snelheid, lijnen, wel of geen automaat
ik denk dat, gezien de huidige staat van mijn auto, bewezen is dat ik op enig moment niet de driving skills had om zonder problemen de baan rond te komen, ik ben groot genoeg om dat te erkennen en er van te leren
misschien ging ik ook in andere ronden en bochten sneller dan verstandig? reed ik niet helemaal de juiste lijnen? misschien wel, misschien niet, wie zal het zeggen
ik weet alleen dat ik 3,75 ronden [waarvan 2 met Tom] met veel plezier heb gereden en dat ik "op het bewuste moment in brunnchen" niet capabel genoeg was om de auto heel te houden, hetzij omdat ik de situatie verkeerd inschatte, hetzij omdat ik er niet in slaagde de slip te corrigeren
shit happens, gelukkig ben ik er heelhuids afgekomen en kan ik nog eens terug met de ervaring [in brede zin] die ik nu heb opgedaan
frank
ik denk dat, gezien de huidige staat van mijn auto, bewezen is dat ik op enig moment niet de driving skills had om zonder problemen de baan rond te komen, ik ben groot genoeg om dat te erkennen en er van te leren
misschien ging ik ook in andere ronden en bochten sneller dan verstandig? reed ik niet helemaal de juiste lijnen? misschien wel, misschien niet, wie zal het zeggen
ik weet alleen dat ik 3,75 ronden [waarvan 2 met Tom] met veel plezier heb gereden en dat ik "op het bewuste moment in brunnchen" niet capabel genoeg was om de auto heel te houden, hetzij omdat ik de situatie verkeerd inschatte, hetzij omdat ik er niet in slaagde de slip te corrigeren
shit happens, gelukkig ben ik er heelhuids afgekomen en kan ik nog eens terug met de ervaring [in brede zin] die ik nu heb opgedaan
frank
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@Frank/Steve: Ik had het er dus vanmiddag met Francisco over aan de telefoon. Hij komt ook al een hele tijd op de Ring en hij zei dat het echt extreem glad was. Zeker op Brünnchen ook.
Aangezien de rally in tegenovergestelde richting ook langs Brünnchen komt, zou het mij althans weinig verbazen dat dat mogelijk sporen van modder en eventueel olie of andere vloeistoffen heeft achtergelaten. Dat zou dan die extreme gladheid kunnen verklaren.
Aangezien de rally in tegenovergestelde richting ook langs Brünnchen komt, zou het mij althans weinig verbazen dat dat mogelijk sporen van modder en eventueel olie of andere vloeistoffen heeft achtergelaten. Dat zou dan die extreme gladheid kunnen verklaren.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Jan, ik wil best met jou naar die BMW gaan kijken. Ik heb hem al op Papenburg gezien en de auto is gewoon strak. Goede remmen en onderstel. Naar mijn smaak is ie teveel uitgekleed, je hebt namelijk geen afleg mogelijkheden in het interieur, iets wat ik wel zo makelijk vind.Jan Ozephius schreef:@ elmar:
Sorry, had ik wel gezien. Wel gereageerd, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan dat m'n reactie er niet bij staat.
Bij deze: ja, ik denk dat je gelijk hebt.
Heb je de advertentie van die blauwe M3 gezien?
Zou dat, even los van de prijs, iets kunnen zijn?
Ik ben geen sleutelaar. Heb daarvoor zo wie zo te weinig tijd.
Ik ben bovendien helemaal groen als het om BMW gaat.
Als ji denkt dat het wat kan zijn, zou je dan mee kunnen om hem te bekijken en te testen?
:
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Klopt, en ze heeft nog een M3 ookJan Ozephius schreef:Lach jij maar.Sander Spoolder schreef:[img:800:533]http://images.mw-sportfoto.de/2007/tour ... ri0240.jpg[/img]
joah .. knijp de oogjes maar eens goed toe vrouwke! Dat gaat hard heh!
Zij was er wel!

- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
De kans op goed weer is denk ik kleiner als de kans op iemand die jullie instructie wil geven. Qua instructeurs heb je keus genoeg, nu nog een beetje mazzel met het weer.Jan Ozephius schreef:o.k.HANZ06 schreef:Als het goed weer is in 1 van de komende weekenden gaan we gewoon nog ff een dagje.
No worries
Maar wie gaat ons een beetje instructie geven?
Mooie vraag wie wil hier?
:

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten