DF Ring Acadamy, vertel het maar!
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
DF Ring Acadamy, vertel het maar!
Kommaar, kommaar, kommaar. 8)
Het was nogal vochtig zeker?
Het was nogal vochtig zeker?
- Opa
- Berichten: 6788
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Opa ook nieuwsgierig. [img:29:15]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_yes.gif[/img]
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
nou ok dan, vooruitlopend op de rest van de ploeg die nu op weg zal zijn naar de italiaan voor de pizza, mijn gladde verhaal
ik ben zaterdagochtend afgereisd naar nurburg, met de 328i coupe, ik had besloten om de m3 niet mee te nemen vanwege het natte weer en de sneeuw
[IMG:640:480]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... C01006.jpg[/img]
bij het hotel aangekomen waren er alleen wat auto's, maar geen DF-ers, dus peter maar gebeld om te vragen waar ze uithingen, dat bleek bij Breidscheid te zijn, kijken naar de rally, waar ik vervolgens ook naar toe ben gereden
ik had bij de ingang van de Ring al gezien dat hij om 14.15 open zou gaan, dus we zijn rond 12.30 in breidscheid een cafetaria naast de trap ingedoken waar je voor portugese prijzen patat, koffie en worst kunt eten
de tweede helft van de groep trotseerde de kou iets langer, en zo gingen we rond 14.00 naar de ring waar we uiteindelijk nog tot na 15.00 moesten wachten voordat die echt open ging
Tom was mijn instructeur voor de dag en maakte zelf even twee rondjes om de baan te proeven, ik maakte intussen een rondje om hetzelfde te doen [ik was nog niet eerder met mijn 328i automaat geweest] waarna Tom voor twee ronden instructie instapte
de baan was erg glad, zeker in hatzenbach en hocheichen waar de auto alle kanten op ging, ook in andere bochten bewoog de auto nogal onder het insturen en uitaccelereren
de instructie was erg nuttig, vooral eerder en harder remmen en later insturen om de bocht te verkorten, en sommige bochten zoals wehrseifen in twee delen remmen
omdat de baan zo laat open ging werd het intussen al laat, Tom ging met Elmar verder en ik besloot nog een vierde finale ronde te rijden voor de dag
alles ging goed tot ik Elmar in mijn spiegels zag en hem na een paar bochten voorbij besloot te laten, ik denk dat ik bij het uitkomen van de bocht brunnchen-in, ofwel iets teveel heb gelift, ofwel iets teveel gas heb gegeven, ik weet het niet meer, het was in elk geval spekglad
het resultaat was dat ik overstuurde, een kwartslag rechtsom spinde en met linksvoor de vangrail raakte, vervolgens doorspinde en achteruit met linksachter tegen de vangrail tot stilstand kwam, vanzelfsprekend stopten Elmar en Tom om te checken of alles ok was en stond later ook nog andere Tom[?] in de subaru stil
lichamelijk niets aan de hand, maar linksvoor en linksachter aardig in de kreukels [scheve motorkap, scheve kofferbak], mannetjes van de Ring erbij, markeren, foto's maken, formulieren tekenen, je kent dat wel [of niet hopelijk...] en vervolgens met de auto langzaam teruggereden naar het hotel waarna we ergens zijn wezen eten, er is gepokerd en de playstation druk in gebruik is geweest
[IMG:640:480]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... C01012.jpg[/img]
nadat ik op bed was zijn er nog wat rare capriolen uitgehaald waarvan de verhalen vast door diegenen die daarbij waren verteld zullen worden
vanochtend na inspectie en wat persoonlijke modificatie aan het bodywork besloten om met de auto terug te rijden naar huis, behalve wat aanlopend kunststof, kapotte verlichting etc. reed hij zonder problemen en ben ik heelhuids thuis gekomen
ik weet nog niet wat ik met de auto ga doen, eerst maar eens wat expert advies inwinnen [wie kent een goede, niet te dure schadereparateur in het gebied tussen de A30, A12, A1 en A4?] en als daily driver een betaalbare tussenoplossing kopen
het zondagverslag lees ik dus zelf hier ook graag terug, zeker of "mijn passagier tijdens de situatie" het nog heeft aangedurfd vandaag zelf zijn ringdebuut te maken
frank
ik ben zaterdagochtend afgereisd naar nurburg, met de 328i coupe, ik had besloten om de m3 niet mee te nemen vanwege het natte weer en de sneeuw
[IMG:640:480]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... C01006.jpg[/img]
bij het hotel aangekomen waren er alleen wat auto's, maar geen DF-ers, dus peter maar gebeld om te vragen waar ze uithingen, dat bleek bij Breidscheid te zijn, kijken naar de rally, waar ik vervolgens ook naar toe ben gereden
ik had bij de ingang van de Ring al gezien dat hij om 14.15 open zou gaan, dus we zijn rond 12.30 in breidscheid een cafetaria naast de trap ingedoken waar je voor portugese prijzen patat, koffie en worst kunt eten
de tweede helft van de groep trotseerde de kou iets langer, en zo gingen we rond 14.00 naar de ring waar we uiteindelijk nog tot na 15.00 moesten wachten voordat die echt open ging
Tom was mijn instructeur voor de dag en maakte zelf even twee rondjes om de baan te proeven, ik maakte intussen een rondje om hetzelfde te doen [ik was nog niet eerder met mijn 328i automaat geweest] waarna Tom voor twee ronden instructie instapte
de baan was erg glad, zeker in hatzenbach en hocheichen waar de auto alle kanten op ging, ook in andere bochten bewoog de auto nogal onder het insturen en uitaccelereren
de instructie was erg nuttig, vooral eerder en harder remmen en later insturen om de bocht te verkorten, en sommige bochten zoals wehrseifen in twee delen remmen
omdat de baan zo laat open ging werd het intussen al laat, Tom ging met Elmar verder en ik besloot nog een vierde finale ronde te rijden voor de dag
alles ging goed tot ik Elmar in mijn spiegels zag en hem na een paar bochten voorbij besloot te laten, ik denk dat ik bij het uitkomen van de bocht brunnchen-in, ofwel iets teveel heb gelift, ofwel iets teveel gas heb gegeven, ik weet het niet meer, het was in elk geval spekglad
het resultaat was dat ik overstuurde, een kwartslag rechtsom spinde en met linksvoor de vangrail raakte, vervolgens doorspinde en achteruit met linksachter tegen de vangrail tot stilstand kwam, vanzelfsprekend stopten Elmar en Tom om te checken of alles ok was en stond later ook nog andere Tom[?] in de subaru stil
lichamelijk niets aan de hand, maar linksvoor en linksachter aardig in de kreukels [scheve motorkap, scheve kofferbak], mannetjes van de Ring erbij, markeren, foto's maken, formulieren tekenen, je kent dat wel [of niet hopelijk...] en vervolgens met de auto langzaam teruggereden naar het hotel waarna we ergens zijn wezen eten, er is gepokerd en de playstation druk in gebruik is geweest
[IMG:640:480]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... C01012.jpg[/img]
nadat ik op bed was zijn er nog wat rare capriolen uitgehaald waarvan de verhalen vast door diegenen die daarbij waren verteld zullen worden
vanochtend na inspectie en wat persoonlijke modificatie aan het bodywork besloten om met de auto terug te rijden naar huis, behalve wat aanlopend kunststof, kapotte verlichting etc. reed hij zonder problemen en ben ik heelhuids thuis gekomen
ik weet nog niet wat ik met de auto ga doen, eerst maar eens wat expert advies inwinnen [wie kent een goede, niet te dure schadereparateur in het gebied tussen de A30, A12, A1 en A4?] en als daily driver een betaalbare tussenoplossing kopen
het zondagverslag lees ik dus zelf hier ook graag terug, zeker of "mijn passagier tijdens de situatie" het nog heeft aangedurfd vandaag zelf zijn ringdebuut te maken
frank
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@Frank: Jammer van de schade. Ik heb het zelf ook nog steeds niet op een natte Ring. 3 weken geleden na 3 rondjes 's morgens gestopt met rijden omdat ik er toen al weer genoeg van had.
Hotel is het hotel waar ik ook een keer geweest ben met andere roadster-rijders uit Engeland. Wel gezellig, maar een beetje vaag met die Poolse beheerders die bijna geen Engels/Duits begrijpen.
Hotel is het hotel waar ik ook een keer geweest ben met andere roadster-rijders uit Engeland. Wel gezellig, maar een beetje vaag met die Poolse beheerders die bijna geen Engels/Duits begrijpen.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
heren, bedankt voor alle medeleven, maar "it's all in the game", alleen door niet te gaan weet je zeker dat zoiets je niet gebeurt, heb desondanks 3,75 ronde veel plezier gehadMichel Pol schreef:Klote Frank, gelukkig zelf niets!! Maar wijd je het aan de automaat, die moeilijker te kontroleren is? Reed je met winterbanden?
Michel
de automaat was prima, die kun je in de winterstand gewoon in een versnelling blokkeren, en dan schakelt hij er nooit uit, zelfs niet als je stilstaat, de 3 werkt dus van 0-160km/u !!!
ik had de winterbanden toch thuisgelaten, de temp zou overdag boven de 6 graden blijven [en dat was ook zo], geen nut leek me dus voor winterbanden
tot die ene bocht gleed de auto wel steeds een beetje, maar kon ik hem steeds corrigeren, deze ene keer niet, misschien was de ingangssnelheid hoger dan bv bij hatzenbach waar het ook heel glad was, misschien kwam het omdat het al later werd en de temperatuur daalde, ik was er ook niet op bedacht omdat ik er de 3 keer daarvoor zonder enig probleem doorheen was gereden
ik moet gewoon eerst eens op slipcursus voordat ik dit weer doe, het was net groene zeep, veel gladder dan de wegen om de ring heen
frank
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Ontzettend veel lol gehad, gezellige groep. Jammer van de schade voor Frank, gelukkig kon hij nog naar huis rijden in zijn eigen auto, wat niet iedereen kan zeggen.... maar dat moet degene in kwestie zelf maar vertellen (cliffhanger, lekker blijven F5-en!!
)
Veel geouwehoerd, tot 4 uur in de nacht gepokerd, lekker gegeten maar vooral ook lekker gereden (en gegleden
). Zelf heb ik de schade slechts beperkt gehouden tot een setje achterbanden, setje remschijven en blokken en een koppelingsplaat met drukgroep 
Peter bedankt voor de organisatie!

Veel geouwehoerd, tot 4 uur in de nacht gepokerd, lekker gegeten maar vooral ook lekker gereden (en gegleden


Peter bedankt voor de organisatie!
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 01:16
- Locatie: schimmert(limburg)
ring weekend was top ondanks dat ik niet m'n auto bij me had
de ene tom gaf mooie instructies en legde alles perfect uit terwijl de andere tom weer erg mooi de bochten op hele een ander manier benaderde 8)
schade is jammer maar kan gebeuren met dit weer.
ondanks dat ik met meerder personen mocht meerijden een erg geslaagd weekend.
ik zeg volgende keer weer met hopelijk droger weer en met eigen auto
bedankt iedereen

de ene tom gaf mooie instructies en legde alles perfect uit terwijl de andere tom weer erg mooi de bochten op hele een ander manier benaderde 8)
schade is jammer maar kan gebeuren met dit weer.

ondanks dat ik met meerder personen mocht meerijden een erg geslaagd weekend.
ik zeg volgende keer weer met hopelijk droger weer en met eigen auto
bedankt iedereen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
De pizza was lekker!
En gelukkig hebben we de foto's nog. 8)
Meer heb ik eigenlijk niet te zeggen.
Neh, Tom, bedankt voor de lift terug naar huis en de rest bedankt voor een superleuk en gezellig weekend!
Kleine tip voor de mensen die er over denken om de rotonde bij de ingang naar de Ring te driften: vooral doen, is erg leuk, probeer alleen te voorkomen dat je daar de stoep opramt, die is namelijk nogal hoog en hard.
Op zaterdag een rondje Ring gedaan (is meteen mijn duurste rondje ooit denk ik, een heel weekend daar rondhangen voor één rondje
) en met een paar mensen meegereden. Natte Ring met de e30 is een erg, euh, interessante combinatie, ga je een bocht in zonder gas te geven dan ga je dwars, geef je gas dan ga je ook dwars en geef je een heeeeel klein beetje gas dan ga je de eerste twee meter van een bocht strak en daarna dwars. Vooral veel dwars gegaan dus, maar ook op punten waar het van mij niet gehoeven had.
Op zaterdagavond ook nog even dwars gegaan dus, maar een tankslapper en hoge stoeprand maakte een einde aan de pret. Na ja, laatste dag van het seizoen, dus als het dan toch moet....
Auto staat bij Ron Simons en komt over een aantal weken wel weer terug naar Nederland, is geen haast bij (Ron had voorlopig geen tijd om hem te repareren, hij had er wel even gauw naar gekeken en de schade viel volgens hem allemaal wel reuze mee, kreeg meteen nog een hele lijst bochten als tips mee die je in de omgeving beter kunt driften dan die rotonde
).
Frank, ik hoop dat de schade aan je e36 uiteindelijk toch nog meevalt, zou echt eeuwig zonde zijn als hij niet meer te maken is.
En gelukkig hebben we de foto's nog. 8)
Meer heb ik eigenlijk niet te zeggen.

Neh, Tom, bedankt voor de lift terug naar huis en de rest bedankt voor een superleuk en gezellig weekend!
Kleine tip voor de mensen die er over denken om de rotonde bij de ingang naar de Ring te driften: vooral doen, is erg leuk, probeer alleen te voorkomen dat je daar de stoep opramt, die is namelijk nogal hoog en hard.
Op zaterdag een rondje Ring gedaan (is meteen mijn duurste rondje ooit denk ik, een heel weekend daar rondhangen voor één rondje

Op zaterdagavond ook nog even dwars gegaan dus, maar een tankslapper en hoge stoeprand maakte een einde aan de pret. Na ja, laatste dag van het seizoen, dus als het dan toch moet....

Auto staat bij Ron Simons en komt over een aantal weken wel weer terug naar Nederland, is geen haast bij (Ron had voorlopig geen tijd om hem te repareren, hij had er wel even gauw naar gekeken en de schade viel volgens hem allemaal wel reuze mee, kreeg meteen nog een hele lijst bochten als tips mee die je in de omgeving beter kunt driften dan die rotonde

Frank, ik hoop dat de schade aan je e36 uiteindelijk toch nog meevalt, zou echt eeuwig zonde zijn als hij niet meer te maken is.

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast