Mijn project is bij een aantal jongens hier wel bekend: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 438#115438
Maar hoe bouw je nu het beste zo'n auto op?
Ik heb bij de GL gewoon alles erin gebouwd met de gedachte later alles te gaan aanpassen naar mijn smaak.
Maar het bleek eigenlijk gewoon gelijk al goed te sturen, een keertje uitlijnen en klaar.
Bij dit chassis wil ik echt het maximaal haalbare eruit te halen, en dat begint al bij de opbouw.
Ik heb al wat dingetjes waarvan ik weet dat ze helpen:
- Het chassis, moet zo stijf mogelijk zijn lijkt mij, dus de stijvere 2 deurs variant die nog eens een keer is doorgelast en een kooi erin heeft lijkt mij de beste keuze.
Veel meer stijfheid is er niet te krijgen lijkt mij?
Voordeel hiervan natuurlijk is dat je het onderstel nauwkeuriger kan afstemmen omdat deze het flexen van het chassis ook niet hoeft op te vangen, dus het onderstel kan zich meer bezig houden met waar het voor bedoeld is, banden contact laten houden met de weg.
- Direct stuurhuis, voordeel, je kunt het eventuele uitbreken van de achterkant makkelijker opvangen, je hoeft minder stuurbewegingen te maken, je hoeft minder of helemaal niet meer het stuur over te pakken in krappere bochten.
Nadeel, minder stuurprecisie.
- Gewicht, zo licht mogelijk natuurlijk, dit vind ik zelf net zo belangrijk als het aantal pk's.
Het chassis wat ik heb is al helemaal kaal natuurlijk, ik heb een polyesther bodykit en motorkap, misschien dat later zelfs de de polyesther deuren erin zet, dat scheelt serieus.
Dit zijn wat dingetjes die belangrijk zijn volgens mij, er zijn er natuurlijk nog veel meer, dus laat de suggesties maar komen.
Aernoudt begon in een ander topic over een langere wielbasis van de Legacy, dat kan best zijn, maar is dit wel wat je wilt?
Het doel: Driving Fun!!!
Geen steriele knaller maar maximale snelheid en plezier.
De auto is RWD gebiasd, dat vind ik het leukst, een auto moet RWD of AWD zijn, klaar. (mijn smaak!!

Ingredienten: stijf chassis, sterke motor, laag gewicht, 4wd, geen elektrische hulpmiddelen.
Ik wil dus suggesties met onderbouwing, losse opmerkingen helpen niet hier.
Ik ben geen proffesionele autobouwer en ik claim zeker geen wijsheid in pacht te hebben, alle hulp en suggesties zijn dus welkom!.