BMW 318is (AST/ Hawk/ Sparco klaar voor Spa)
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
@Stephane, vermogensverschil zou volgens Supersprint 3 à 4 pk moeten zijn. Wat ik gevoelsmatig vaststel is beter oppakken en bovenin het toerengebied makkelijk doorhalen. Dus zit wel betere flow in dat zeker.
Denk dat jij wel wat verschil moet merken. Mijn auto zou met de huidige setup + katvervanger 149 pk moeten leveren. Zou dus bijna 8 pk totaal zijn.
Denk dat jij wel wat verschil moet merken. Mijn auto zou met de huidige setup + katvervanger 149 pk moeten leveren. Zou dus bijna 8 pk totaal zijn.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Klein schopje om te zeggen dat de auto zo lekker rijdt momenteel. Heeft een grote beurt achter de rug waarbij alle vloeistoffen van motor (Kendall van Willem de olieman) bak, stuurhuis, remmen, koelsysteem en diff zijn vervangen, uitlijning (moest nog na de verlaging, tijdgebrek) en reparatie van kleine dingen. Stuurt als een zonnetje nu. Onderstuur is geheel weg, kwestie van goede uitlijning blijkt maar weer.
Me is happy 8)
Me is happy 8)
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Vanmorgen vroeg vertrokken richting Dordrecht en vanuit daar naar de Nurburgring. Bij de afslag N3 Papendrecht hoorde ik ineens een rammel. Eerste vermoeden was uitlaat. Bij Tommy aangekomen uitlaat bekeken maar kon verder niks vinden. 340 km gereden. Onderweg nog een nederlandse rode E36 coupé die met ons is opgereden via Altenahr tot aan Motorsporthotel. De auto op de parking tegenover Motorsporthotel gezet. Diverse kijkpuntjes afgewerkt. Fabian gespot. Ducati-rijder op zijn plaat vlak voor onze neus. Flinke onweersbui gehad. Lampen in het hotel gingen er zelfs even van uit.
Op de parking teruggekomen start ik de 318is, tikt er ineens iets enorm onder de kap. Kap open draait de koelvin tegen zijn behuizing aan. Hoe kan dat nou weer. Links ertegenaan, rechts 5 cm ruimte. 1e verdachte waren de clips maar Tommy kijkt eens onder in de motorruimte... afgescheurde motormount. Fuck, sta je daar 400 km van huis. Koelvinbehuizing gesloopt en zonder al te veel belasting terug naar huis gereden. Hoorde bij thuiskomst vanalles maar heb de auto neergezet en zie morgen wel even verder. Balen.
Op de parking teruggekomen start ik de 318is, tikt er ineens iets enorm onder de kap. Kap open draait de koelvin tegen zijn behuizing aan. Hoe kan dat nou weer. Links ertegenaan, rechts 5 cm ruimte. 1e verdachte waren de clips maar Tommy kijkt eens onder in de motorruimte... afgescheurde motormount. Fuck, sta je daar 400 km van huis. Koelvinbehuizing gesloopt en zonder al te veel belasting terug naar huis gereden. Hoorde bij thuiskomst vanalles maar heb de auto neergezet en zie morgen wel even verder. Balen.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
En vandaag weer terug van de garage.
Stationairregelklep vervangen, 2 x motorsteun, fan-behuizing, hitteschild katalysator vastgezet, koppelstuk (Supersprint) bleek de cardantunnel te raken. Verder weet ik nu ook waar het metalige rammeltje rechtsachter vandaan komt. Het remblok aan de binnenzijde van de klauw heeft teveel ruimte. Ga nog wel even neuzen of daar iets op te vinden valt. Schade was 580 euro.
Als het goed is kan ie er nu weer even tegenaan.
Stationairregelklep vervangen, 2 x motorsteun, fan-behuizing, hitteschild katalysator vastgezet, koppelstuk (Supersprint) bleek de cardantunnel te raken. Verder weet ik nu ook waar het metalige rammeltje rechtsachter vandaan komt. Het remblok aan de binnenzijde van de klauw heeft teveel ruimte. Ga nog wel even neuzen of daar iets op te vinden valt. Schade was 580 euro.
Als het goed is kan ie er nu weer even tegenaan.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Niet op een 318is in ieder geval. Volgens mij hebben de 6-cilinders en de 316i/ 318i allemaal geen middendemper af-fabriek. De enige die dit wel heeft is de 318is. Dus geeft misschien aan dat er veel demping nodig is om de auto stil te krijgen. En die Supersprint heeft geen middendemper.
Dus op een 6-cilinder valt het mee denk ik.
Verder wel jammer. Is nog steeds een erg mooie pijp.
Dus op een 6-cilinder valt het mee denk ik.
Verder wel jammer. Is nog steeds een erg mooie pijp.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Zal nog eens een kleine update doen met wat foto's van kerst@nordschleiffe.
Er is een big bore throttlebody opgekomen. Geen groot verschil, beter oppakken en wat meer pit boven 4000 toeren.
Er is een Dbilas flowmaster besteld. Volledig gesloten filter-traject.
H&R stabikit ligt nog te wachten op montage.
Nieuwe koppeling+drukgroep gemonteerd.
Halflederen sportinterieur geplaatst incl. deurpanelen.
BMW BBS 17 inch styling 5 gekocht waar ik nog over zit te peinzen wat ik ermee wil doen. Kan het hart grijs laten spuiten zoals op de foto of zo laten.

Verder nog wat sfeerplaatjes van nordschleiffe 1e kerstdag.












Met dank aan Allen voor de foto's
Er is een big bore throttlebody opgekomen. Geen groot verschil, beter oppakken en wat meer pit boven 4000 toeren.
Er is een Dbilas flowmaster besteld. Volledig gesloten filter-traject.
H&R stabikit ligt nog te wachten op montage.
Nieuwe koppeling+drukgroep gemonteerd.
Halflederen sportinterieur geplaatst incl. deurpanelen.
BMW BBS 17 inch styling 5 gekocht waar ik nog over zit te peinzen wat ik ermee wil doen. Kan het hart grijs laten spuiten zoals op de foto of zo laten.
Verder nog wat sfeerplaatjes van nordschleiffe 1e kerstdag.
Met dank aan Allen voor de foto's

Laatst gewijzigd door Joy op 08 sep 2008, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Mooie sfeerplaatjes vooral deze
[img:600:800]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... st-020.jpg[/img]
Verder ziet die velg er wel heel erg stoer uit.
[img:600:800]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... st-020.jpg[/img]
Verder ziet die velg er wel heel erg stoer uit.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Jup ze zijn namelijk ook nog in ET-waarde voor E36 en Z3 gemaakt. Dus 17x7,5J met ET41. Zijn verrekte zeldzaam heb ik het idee want heb er lang naar gezocht.Michel Pol schreef:Allereerst pracht foto's!
Past die velg qua ET waarde wel? komen toch onder een e34 of e39 vandaan. Heb deze ook onder mijn e30 M3 zitten.
Michel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Die paarse is een 3 serie van sep 92 met m40 1.6 blok. Destijds nieuw gekocht door m'n ouders en door mij ooit overgenomen. Ik heb bij dBilas throttlebodies en een 266/262 graden nokkenas laten monteren. Tevens is hij door dbilas op de rollenbank afgesteld. Van Supersprint heb ik het spruitstuk en einddemper. Van Schnitzer heb ik een 36 cm stuur en een shortshifter. Onderstel bestaat uit een h&r cupkit en dito stabiset. ds2500 blokjes op de voorremmen. Het interieur is pas omgewisseld voor een halflederen sportinterieur. Vandaag de dag 3 ton gelopen en volledig dealer onderhouden. Ik had de remmen van een e46 330i klaarliggen en wilde dit jaar een m44 blok (getuned naar 200+ pk) laten inlepelen of een m blokje. Gezien de totale kosten als ik ook nog airco wil toch maar besloten de auto nu uit elkaar te trekken en iets anders te zoeken. z3 (/coupe), e36 coupe (/m).
Het zal een beetje pijn doen aangezien de wagen nog als nieuw is maar het is niet anders.
Velgen zijn overigens styling 86. Zijn er voor de e39, e36, e46 en z3's gemaakt.
Het zal een beetje pijn doen aangezien de wagen nog als nieuw is maar het is niet anders.
Velgen zijn overigens styling 86. Zijn er voor de e39, e36, e46 en z3's gemaakt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 14 gasten