Nederland gaat naar de haaien
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
Advh Jos's link/video.
Stek Oost. Knotsgek(hier volgens mij al eerder ter sprake gekomen)
Stek Oost. Knotsgek(hier volgens mij al eerder ter sprake gekomen)
- 350 Z
Stek Oost wordt niks aan gedaan, die idioot Zita Pels doet hierover alsof ze doof is. En glas en plas want ze heeft er zelf geen last van. Kijk maar eens naar de gemeenteraad hierover welke ik zeg het niet snel schandalig is ze lachen er zelfs om.
-
OnlineGijzert
Je praat hier moord goed......... Bizar.......TLRS schreef: 29 aug 2026, 12:48 De maatschappij moet harder maar mensen lijken moeite te hebben om m’n mening te verdragen![]()
De voorlopige conclusie die ik hieruit trek is dat de maatschappij harder moet voor andere mensen. En door andere mensen.
Lol ja suggereer ff dat ik vond dat ie dood moestRobin schreef: 29 aug 2026, 07:41 Ook zeer met Ron eens:)
Dus omdat TLRS (en misschien de BVD/aanverwante, wie zal het zeggen?) vond/vindt dat Pim misschien wel een te groot risico met zich meebracht moest ie maar dood? Zo trek ik dan weer die conclusie en tuurlijk past 't wel in het straatje: Volkert kreeg een achteraf véél te lage straf.
Ik ken nog wel meer personages en entiteiten die ik misschien als een te groot risico zie. Dat wordt een heel vuurpeloton dan wat mij betreft:)![]()
Zonder Fortuyn geen volkert waarschijnlijk. Met andere woorden, iemand die zo drastisch veel impact heeft.. daar kun je een tegenreactie bij verwachten. Pim was vrij uitgesproken maar kon heel goed onderscheid maken tussen een specifiek probleem en tegelijkertijd een bepaalde openheid hebben naar de andere partij.
En dat was prachtig.. maar in de praktijk bracht het een hoop mensen op de been die het eens waren met de problemen die hij zag. Maar veel mensen hadden die openheid niet. Die konden dat gesprek niet onderhouden. Maar droegen wel bij aan een grimmige sfeer. Als ie niet zo snel gegaan was hadden meer mensen van zijn gesprekstechnieken kunnen leren en dan hadden we misschien nu een heel ander land gehad.
Of na de twin lee towers was nederland het volgende doelwit geweest. Wie zal het zeggen.
-
Robin
Anyway. En Hugo is gewoon CdK.....
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1401 ... -schrijven
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1401 ... -schrijven
-
TLRS
Het idee dat ik een partycentrum zou willen komt volgens mij voort uit je eigen (onbewuste) hang naar extremen.Elise schreef: 29 aug 2026, 19:06 Wellicht zie jij door je gedrevenheid over het hoofd dat de gevangenis een straf is.
Want als ik het goed begrijp wil jij er een soort partycentrum van maken met veel empathie, zodat ze niet teveel lijden.
Misschien kunnen mensen eens inbeelden hoe ons land eruit zou zien als alles harder gestraft zou worden. Denk je dat iedereen hier dan zijn rijbewijs nog zou hebben? Dat er geen mensen zijn die alles boven de 30 te hard zouden willen bestraffen met een levenslange ontzegging van de rijbevoegdheid..
De overtuiging die sommige mensen hebben dat ze iets denken te weten.. bijzonder. Allergisch voor twijfel ofzo.JP schreef: 29 aug 2026, 23:21 Het ging hier over, stel je kind wordt doodgereden, wat is een passende straf? Gisteren 15 jaar terug zelf meegemaakt met mijn broer. Kan je vertellen dat het mij en mijn ouders nog nooit ene moer heeft geboeid. Er bleek later ook dat de automobilist niet op alcohol was getest. Ja en ? Ik heb de dader nooit gezien, nooit willen zien, en ook nooit iets verweten. Er waren ook mensen (zelfs familie) die meenden dat we binnenliepen aan schadevergoeding. Die haat ik meer sinds dien.
-
TLRS
Nog nooit van de Maslow piramide gehoord, super interessant.. "hierarchy of needs".HSR schreef: 30 aug 2026, 10:05 Om hier toch maar even met tegenzin op te reageren. Wat men hier leest is de ultieme manifestatie van Westers denken. Vrijheid is het allergrootste goed en als je mensen hun vrijheid afneemt dan werkt dat corrigerend. Dat zou wellicht kunnen als daders ook conform zulke waarden leven. Men moet eens leren dat wij hier de absolute uitzondering in zijn omdat zo'n beetje iedereen in de maatschappij in de hoogte schaal van de Maslow piramide leeft. Een groot deel van de wereld komt echter niet verder dan de schaal zekerheid dus een jaartje zitten in een West Europese cel is naar alle waarschijnlijkheid al een enorme step-up. Helemaal met bijvoorbeeld Bezoek Zonder Toezicht en andere sociale activiteiten in een veilige en gecontroleerde omgeving.
Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat controle aan de poort en verwijderen uit de maatschappij door ze terug te sturen naar land van herkomst wellicht een betere methode is.
En het voorbeeld Anders Breivik is wel echt van de pot gerukt hoor. Dat je daar empathie voor hebt dan ben je wel heel erg losgezongen van de realiteit zeg.
Heb wel vraagtekens bij je stelling dat de meeste mensen hier in de hoogste schaal zou leven. Zegt denk ik meer over jouw leven, leefomgeving en sociaal milieu?
Lol, de realiteit. Als er in deze discussies iets terug blijft keren is het de overtuiging van mensen dat hun mening de beste is. En als daar dan vragen over gesteld worden lijkt de reactie vaak emotioneel en regelmatig irrationeel. Alsof ze zich persoonlijk aangevallen voelen. Alsof ze bang zijn voor denkfouten en om ze te voorkomen.. zelf maar niet nadenken.. niet twijfelen. Lijkt godverdomme de kerk wel.HSR schreef: 30 aug 2026, 10:05En het voorbeeld Anders Breivik is wel echt van de pot gerukt hoor. Dat je daar empathie voor hebt dan ben je wel heel erg losgezongen van de realiteit zeg.
Wist je dat Fortuyn internationaal het nieuws haalde. Vergeleken werd met adolf snorremans? En dat de aanslag op de twin towers nog vers in iedereen zijn geheugen lag. Dan hoef je toch geen filmscenario schrijver te zijn om te bedenken wat er had kunnen gebeuren..
Laatst gewijzigd door TLRS op 01 sep 2026, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elise
Ik weet wie het zegt.
- MParallel
- Auto: BMW
Overasselt ook lekker.
Binnenkort op Netflix, Seizoen 4 van Narco’s, Narco’s Netherlands.
Binnenkort op Netflix, Seizoen 4 van Narco’s, Narco’s Netherlands.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Tijd om die bolle Jos eens on Nederlands aan te pakken. Voor mijn part schieten ze hem overhoop in Afrika. Totale waanzin wat er daar gebeurd is...
- Elise
Huiveringwekkende video in zaak Overasselt: ’We schieten iedereen dood’
Dat zijn nog eens berichten!
Martelcontainers, advocaten die geliquideerd worden en nu dit......het gaat hier de goede kant op
Dat zijn nog eens berichten!
Martelcontainers, advocaten die geliquideerd worden en nu dit......het gaat hier de goede kant op
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
het gaat hier de goede kant op
?
Ondertussen waar men in Den Haag druk mee bezig is met elkaar:
Dit waarom ik al maanden de politiek niet meer volg, ik dacht ik kijk random even naar waar een debat vandaag over gaat. Tja, geen verassing, men is lekker druk met elkaar bezig ipv het land.
Ondertussen waar men in Den Haag druk mee bezig is met elkaar:
Dit waarom ik al maanden de politiek niet meer volg, ik dacht ik kijk random even naar waar een debat vandaag over gaat. Tja, geen verassing, men is lekker druk met elkaar bezig ipv het land.
-
Robin
Geen verassing? Alles staat om ons heen in de hens Veejay!:)
Maar wat een nonsense dit hierboven. De leugen regeert!
Maar wat een nonsense dit hierboven. De leugen regeert!
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Lol ik moet eens achter weer naar buiten denk ik, of misschien liever niet. Euro98 nu 3 euro bij de pomp hier langs de snelweg.
- MParallel
Voor €3 hebben we wel prachtige wegen en bruggen die geen onderhoud nodig hebben.
Oh nee wacht…
Ondertussen EU migratie pact, maar van NL rechter mogen ze niet terug gestuurd worden naar Italië.
Tenzij hier echt een burgeroorlog uitbreekt, wat dus niet gaat gebeuren, gaat NL er hier helemaal aan.
Oh nee wacht…
Ondertussen EU migratie pact, maar van NL rechter mogen ze niet terug gestuurd worden naar Italië.
Tenzij hier echt een burgeroorlog uitbreekt, wat dus niet gaat gebeuren, gaat NL er hier helemaal aan.
- Knot
Daarom kan het beter een keer goed uit de hand lopen toch ipv dit halfbakken gedoe telkens waardoor er zero maatregelen daadwerkelijk genomen worden.
- MParallel
Zeker. Maar dat gebeurt niet. Het lijkt wel bewust. Heel langzaam inmasseren tot er geen weg terug meer is.
Al is dat punt eigenlijk al bereikt.
Bedankt aan alle linksstemmende deugneuzen .
Ik zal juichend toekijken als jullie van de flatgebouwen gegooid worden. Poetic Justice zullen we maar zeggen.
Al is dat punt eigenlijk al bereikt.
Bedankt aan alle linksstemmende deugneuzen .
Ik zal juichend toekijken als jullie van de flatgebouwen gegooid worden. Poetic Justice zullen we maar zeggen.
- Elise
Dat punt is al enige tijd geleden bereikt als je het mij vraagt.
- Knot
Hoe langer we wachten hoe kleiner de kans is dat een rechts kabinet nog iets zou kunnen redden, maar toch blijven we die hoop maar houden terwijl het eigenlijk al bijna 10 jaar een verloren strijd is.
Toch knap hoe een hoop dingen in NL toegestaan/gedoogd worden. Moet je eens andersom proberen om in "andere" landen de westerse gewoonten/cultuur op te tuigen en erdoor te rammen, weinig kans.
Moet altijd weer aan deze denken:
Toch knap hoe een hoop dingen in NL toegestaan/gedoogd worden. Moet je eens andersom proberen om in "andere" landen de westerse gewoonten/cultuur op te tuigen en erdoor te rammen, weinig kans.
Moet altijd weer aan deze denken:
- Bijlagen
-
- Geert.jpg (80.23 KiB) 129 keer bekeken
- Elise
Nouja, zo druk ook weer niet.....kijk even hoe leeg de kamer is...d'r zit geen hond.
Waar zijn al die volksvertegenwoordigers?
- Knot
Als er niemand zit kan er ook niemand iets fout doen 
-
SlowCo
Die zitten allemaal in de achterkamertjes waar de echte (s)linkse politiek bedreven wordt...
-
Tom
D66 had een mooie community note te pakken op X.
Zelfs de ministeries zijn een spreekbuis van het D66-marketingclubje geworden. Wederom met mooie community note.
Zelfs de ministeries zijn een spreekbuis van het D66-marketingclubje geworden. Wederom met mooie community note.
- Knot
Ipv vijf grootschalige nieuwbouwlocaties kunnen ze beter 5 grootschalige exportlocaties aanwijzen waar ze iedereen die de regels niet naleeft of respecteert op de bus zetten.
Er is geen woningtekort, er zijn mensen teveel...
Er is geen woningtekort, er zijn mensen teveel...
-
Robin
Gisteren hoorde ik Bontenbal op de radio zeggen dat 'het kabinet EN de Tweede Kamer samen moeten werken en actie ondernemen, met elkaar' of iets van die strekking. Tuurlijk snap ik dat, máár de Tweede Kamer is er voornámelijk om het kabinet te controleren....en zo voelt dat dus niet meteen de laatste jaren...Zootje ongeregeld.
EDIT: Ik kan met niet herinneren dat we ooit zo een waailap als RJ hadden als premier. Gewoon een angstig jongetje die een spreekbeurt houdt over windmolentjes en electrische treintjes. Totaal geen leider.
- JP
Team-shoarma boven team wolf