Ik ben nieuw hier op het forum, dus ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Thijn, 23 jaar, en ben bezig met een motorwissel voor mijn BMW E81 116i, met de beruchte N43b20 motor. Dit blok was gesneuveld in december, 1 week na de aanschaf. Voordat ik de e81 kocht reed ik al een e87 118i met dezelfde motor. En wegens de km stand van 200.000km toch gekozen voor een vervanger, een volledig M sport uitgevoerde e81, de 3 deurs, met 150.000km. Achteraf dus een slechte beslissing.
Dus nu bezig met een mooi project van de conversie naar een handgeschakelde 130i
Het blok, de N52B30 ligt er inmiddels in en de gehele aandrijving is zo goed als klaar. Nu loop ik tegen het probleem aan dat de motor wel om gaat maar niet aanslaat tijdens start pogingen. De ECU MSV70 komt uit een e91 330i en is al gesynchroniseerd aan de CAS module. Nu lijkt het alsof de DME/ECU niet genoeg voeding krijgt om de bobines en injectoren aan te kunnen sturen.
Nu is mijn vraag of iemand hier de kennis en toegang heeft om via bijvoorbeeld ISTA+ te kunnen achterhalen welke draden er vanaf een LCI e81 chassis bekabeling moeten worden aangesloten op de Pre LCI MSV70. Tot nu toe heb ik veel diagrammen kunnen vinden, maar de juiste voor de DME voeding nog niet. De hoofd DME relais werkt maar krijgt niet de geschakelde massa om de bobines aan te sturen. En de DME wilt nog niet communiceren met andere modules.
Mocht er hier iemand zijn die mij verder kan helpen, zou dat enorm fijn zijn! Dan kan dit mooie project mogelijk snel gaan rijden