Auto verkopen, koper kan alleen contant betalen. Hoe?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
RS-Ron

Re: Auto verkopen, koper kan alleen contant betalen. Hoe?

Bericht door RS-Ron » 10 aug 2026, 10:49

Sander-E46 schreef: 09 aug 2026, 20:57 Zelf wel eens de helft cash aangenomen. Overeenkomst, vrijwaring en storting op dezelfde dag.

Briefjes van 200 stond het serienummer van gesignaleerd, gigantische problemen van gekregen wat 2-3 jaar heeft geduurd. De verstrekkende partij ontkende de briefjes te hebben afgegeven. Ik ben genezen.
Ik blijf het bijzonder vinden. Je doet alles netjes, overeenkomst, vrijwaring en storting op dezelfde dag. Je maakt gewoon gebruik van een wettelijk toegestane vorm van een financiële transactie. Wat moet je dan nog meer doen als burger? Ik heb het even opgezocht, er is nergens een open bron waar je gevlagde bankbiljetten kan controleren, voor zover ik het kon vinden. Ik ben ook een keer gebeld door de bank, waar de 15k vandaan kwam die ik had gestort. Mijn reactie, staat erbij, auto die is verkocht met kenteken. Kijk eens in de RDW dan zie je wie er heeft betaald, de tennaamgestelde. Bank: dat kunnen we niet. Mijn reactie, dan doet dat leger ambtenaren dat maar lekker. Nooit meer iets vernomen. Het neigt een beetje naar het chanteren van je ontvangende burgers omdat je als overheid of geen capaciteit hebt of geen juridische basis om de contante betaler aan te pakken.

Gr Ron

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2026, 10:51

Ze willen niet voor niets zoveel mogelijk van de briefjes af natuurlijk.

Ik hou ook nog wat achter de hand, je krijgt er geen rente op, enkel inflatie maar het kan verrekte handig zijn mocht er wat gebeuren.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 10 aug 2026, 11:09

Zeg dat, de paniek bij velen als er een pinstoring is. En de asociaalheod dat ze volledige karren maar laten staan.

JP

Bericht door JP » 10 aug 2026, 11:36

Als de pin het niet doet, zal de zelfscan ook wel niet werken :whistle:

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 10 aug 2026, 11:48

:lol:

Bombadil

Bericht door Bombadil » 10 aug 2026, 13:32

Ik wilde vorige maand in Duitsland per bank een paar honderd euro betalen. Keken ze me aan of ik gek was; natuurlijk gaat dit daar contant.

Nederland wijkt wel erg af van de rest van Europa.

Ik zou sowieso naast een stortingsautomaat het regelen, kan je meteen van de cash af en weet je of het echt is.

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 10 aug 2026, 14:40

Een paar honderd, en met 10k (+)?

Maar goed, TS is niet in Duitsland maar hier.

TLRS

Bericht door TLRS » 10 aug 2026, 15:39

RS-Ron schreef: 10 aug 2026, 10:49 Ik blijf het bijzonder vinden. Je doet alles netjes, overeenkomst, vrijwaring en storting op dezelfde dag. Je maakt gewoon gebruik van een wettelijk toegestane vorm van een financiële transactie. Wat moet je dan nog meer doen als burger? Ik heb het even opgezocht, er is nergens een open bron waar je gevlagde bankbiljetten kan controleren, voor zover ik het kon vinden. Ik ben ook een keer gebeld door de bank, waar de 15k vandaan kwam die ik had gestort. Mijn reactie, staat erbij, auto die is verkocht met kenteken. Kijk eens in de RDW dan zie je wie er heeft betaald, de tennaamgestelde. Bank: dat kunnen we niet. Mijn reactie, dan doet dat leger ambtenaren dat maar lekker. Nooit meer iets vernomen. Het neigt een beetje naar het chanteren van je ontvangende burgers omdat je als overheid of geen capaciteit hebt of geen juridische basis om de contante betaler aan te pakken.

Gr Ron
Dit.

Je kunt een samenleving niet laten functioneren op beperkingen en consequenties als je het niet helemaal goed doet. Dat werkt alleen als er minstens net zoveel aandacht besteed wordt aan hoe het wel moet.

En als je als gewone burger niet kan controleren of het geld jofel is dan mogen ze het lekker uitzoeken als er fout geld je portemonee passeert.

WJ

Bericht door WJ » 10 aug 2026, 15:56

Ik vertrouw geen hond, tikkie of zoek het maar uit. :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2026, 17:48

gewoon lekker cash laten betalen, wel ff checken op vals geld.

Will F.

Bericht door Will F. » 10 aug 2026, 20:39

Oosterburen, oostbloklieden zijn veel meer gewend aan contant geld dus vind het niet zo vreemd. Eigenlijk wat Elise zegt. Wel goed laten controleren op echtheid en ook n deel gewoon via overboeking doen, contract incl id.

markk

Bericht door markk » 10 aug 2026, 21:48

25 jaar geleden was het heel normaal om bij een BMW of Mercedes dealer naar binnen te lopen en uit je overhemd zakje een clipje cash op tafel te leggen om de m5 of AMG af te rekenen 👍

Volvo moest er wel aan wennen toen ze met hun R modellen begonnen. Daarvoor maakten ze dat niet mee 😂

Arstey

Bericht door Arstey » 11 aug 2026, 10:04

De vrouw toevallig niet geïnteresseerd in een 2015 Land Rover Defender 110 dcpu met niet veel km's??
Een "vriend" doet hem weg en heeft wel interesse in een deel cash... :tooth:

Kadett

Bericht door Kadett » 11 aug 2026, 13:58

Moest toevallig voor eerst in maanden geld pinnen gister. 150 euro, krijg je alleen maar briefjes van 20 en 10. Komt er geen biljet van 50 euro meer uit een geld(auto)maat?

Joop

Bericht door Joop » 11 aug 2026, 19:56

Hangt waarschijnlijk van de plaats af. Hier komen gewoon vijftigjes uit de automaat.

Tom

Bericht door Tom » 11 aug 2026, 20:23

Raar, hier groeien ze aan de boom.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 aug 2026, 20:46

Tom schreef: 11 aug 2026, 20:23 Raar, hier groeien ze aan de boom.
:mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 12 aug 2026, 08:47

Ik ben toch zeker Sinterklaas niet, er staat geen geldboom in mijn tuin.

Als er straks bankbiljetten groeien op mijn rug, ben jij de eerste die het hoort, kom dan nog maar eens terug.

Knot

Bericht door Knot » 12 aug 2026, 09:12

Normaal kon je toch altijd biljetkeuze doen? Zo niet beschikbaar ga ik naar een andere (geld)maat.

Heb ook wel eens 10k van de bank gehaald in delen maar kon meestal steeds in briefjes van 50, en dan even dag wachten tot ze hem weer bijgevuld hadden :blink:

JP

Bericht door JP » 12 aug 2026, 09:49

Betalen met een Charizard PSA 10 ?

Wout309t

Bericht door Wout309t » 17 aug 2026, 17:11

Hoe het soms kan lopen: De oekrainse dame had uiteindelijk een beter voorstel met een gunstigere verdeling van het geld. Minder contant dus, en meer via de bank.
Echter meldde zich in de tussentijd een oekraïense jongeman die wel gewoon via de bank kon betalen en ook meer bood.
No-brainer dus, en de auto is verkocht.

En kennelijk had ik dus wel een Slavia-spec auto trouwens. :)

Tom

Bericht door Tom » 17 aug 2026, 17:35

Вітаю з продажем

Wout309t

Bericht door Wout309t » 17 aug 2026, 19:33

Щиро дякую, товаришу!

Roy RS

Bericht door Roy RS » 18 aug 2026, 21:46

Ik ben na 10 berichten afgehaakt, maar geef toch mn mening maar even.

Ik verkoop elk jaar wel een auto van rond de 60-100k en vrijwel altijd gaat dat naar het buitenland waar ik verkoop en koop. Bijv de caterham gekocht in duitsland en verkocht in frankrijk.

Inmiddels kun je real time internationaal geld overboeken, maar vooral Duitsland was dat vorig jaar nog niet zo.
Ik doe alles dus contant, want ik ga echt niet 2x naar munchen rijden én ik maak geen geld over aan een particulier zonder auto mee te nemen.

Dat is welliswaar erg moeilijk gemaakt en inderdaad kost me dat anderhalf uur aan de lijn met zowel de ing als de rabo (ivm max 5k per dag opnemen, gebruik ik 4 rekeningen incl een zakelijke om het geld op te verdelen en dan kan ik 20k per dag opnemen/storten)
Dat komt mega shady over dat schuiven met geld en contant maken en weer terug storten etc en dan weer rondboeken tot alles weer op de juiste plek staat.

Mijn reactie is elk jaar hetzelfde. Ik koop en verkoop een auto particulier omdat inruilen niet kan met mijn bijzondere auto’s, ik wil een garage die niks toevoegt niet er tussen hebben en een particulier vertrouw ik niet op zijn ogen.
Ik heb altijd een koop en verkoop contract (1x niet, dat was lastig) en je kunt altijd op de dag dat de overboek parade begint een auto op mn naam zien verschijnen of verdwijnen.
Dus ik doe alles contant, jullie hebben dat zo moeilijk gemaakt, dat is jullie probleem dat ik zoveel werk moet verrichten om mijn eigen geld op te nemen en weer te storten. Daarnaast kost beide tegenwoordig geld, dus ze verdienen er ook nog eens extra aan.
Nog nooit een probleem gebleven

En dan ben ik degene die gek doet😂
Geef me gewoon mn geld en laat me dat gewoon storten echt zodat ik niet 2x 2 weken per jaar met pakken geld over straat moet en elke primera pinkast leegtrek voor de hele week

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 aug 2026, 10:08

100% eensch Roy....

Maar met zoveel dingen in deze wereld/EU: Er.Is.Geen.Weg.Terug.

Plaats reactie